החינוכית משיקה לוח חדש: בוחנת הקמת ערוץ נוסטלגי לילדים ב-HOT וב-yes
החינוכית השיקה היום (יום א') את לוח השידורים החדש שלה לשנה הקרובה, ולצד זאת, הציגה בשורה מעניינת: לראשונה גוף שידור יעלה את כל תכניו לאינטרנט לפני השידור בטלוויזיה, כך שלוח שידורים של התחנה הכולל יותר מ-30 תכניות התואמות את תכני משרד החינוך, יהיה זמין בדף היוטיוב של החינוכית.
בשנה החולפת נרשמו כ-20 מיליון צפיות לתכני 'החינוכית' בדף היוטיוב שלה, שמכיל כ-6,000 תכניות שהועלו בשנה האחרונה לאתר. מדובר על נתון הגבוה פי ארבעה מזה של השנה שלפי כן, אז מספר התכנים הנצפים היה כ-5 מיליון. בשנת 2011 מספר התכנים עמד על 250 אלף בלבד.
תקציב החינוכית יעמוד בשנת 2014 על כ-114 מיליון שקלים לאחר שבקיץ האחרון הוחלט במשרדי האוצר והחינוך להגדיל אותו ב-16 מיליון שקלים. עם ההחלטה, הורכב בתוך 4 חודשים לוח שידורים, שעלותו מוערכת ב-60 מיליון שקלים. שאר התקציב מופנה לכוח אדם ומשכורות. נתון מעניין נוסף הוא הכנסות החינוכית מרצועת השידור בערוץ 2: על פי הערכות מדובר בהכנסות של כ-11 מיליון שקלים בשנה, כעשירית מהכנסות התחנה.
לוח השידורים הטלוויזיוני יושק ב-15 בדצמבר. מ-5:00 ישודרו תכניות לילדים ולנוער עד 20:00. משעה זו ישודרו תכניות למבוגרים. בין היתר רכשה החינוכית גם תוכן מה-BBC, לדוגמא סדרת המומינים החדשה ועוד. מדי ערב ב-20:00, ראש בראש במהדורות החדשות בערוצי הברודקאסט, תשודר מהדורת חדשות אלטרנטיבית בהנחיית מירי נבו ועידן אלתרמן, שתכלול כתבות ודיווחים מהשטח על תולדות הציונות, פרשיות ודמויות מהעבר. התכנית תשמש ככלי תומך ללימודי ההיסטוריה במערכת החינוך.
- ניר צוק מתקרב לרשת 13; ומי יהיה המנכ"ל החדש?
- אחרי סאגת קובלנץ: התאגיד בחר בגולן יוכפז למנכ"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בעונה החדשה ישודרו תכניות חדשות בכיכובם של ירון לונדון, מוני מושונוב, גורי אלפי, אברי גלעד, מירי נבו, עידן אלתרמן, דובל'ה גליקמן, רוני קובן, דב אלפון, חתן פרס נובל פרופ' דן שכטמן ויהונתן גפן, לצד תכניות שחוזרות לעונות חדשות, כגון 'תיק תקשורת' עם ניב רסקין, גיל חובב, יואב קוטנר, גל גבאי ועינב גלילי.
מיתוג מחדש, וערוץ חדש בטלוויזיה הרב ערוצית?
החינוכית ביצעה גם תהליך מיתוגי, במסגרתו נפרדה מהמותג "23" ומהמילה "טלוויזיה", ותיקרא מאתה "החינוכית". בין היתר שקלו בתחנה אף להחזיר את השם "הלימודית", כפי שהיא נקראה במשך עשרות שנים, אולם בסופו של דבר רעיון זה לא התקבל.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
בטלוויזיה החינוכית שוקלים בתקופה האחרונה להקים ערוץ ילדים נוסטלגי, שיכלול בין היתר את הבית של פיסטוק, קישקשתא ועוד. בידי החינוכית אלפי שעות שידור מן העבר, שהועלו כבר לרשת האינטרנט.
במצב כזה, מנכ"ל החינוכית אלדד קובלנץ בוחן אפשרות להציע לחברות הטלוויזיה הרב ערוציות, HOT ו-yes, ואף לחברות הטלוויזיה החדשות, סלקום ופרטנר, את הערוץ שיוצא ללקוחות בתשלום נוסף.
קובלנץ לא התחמק גם מסוגיית ועדת לנדס, שאמורה לדון גם בעתיד החינוכית. "על שולחן הוועדה - שעדיין לא דנה בסוגיית החינוכית - יש כמה רעיונות, למשל, הפרדה מוחלטת מרשות השידור, מיזוג עם הרשות, ואולי אפילו איחוד עם גל"צ", אמר המנכ"ל. "בכל מקרה אני בטוח שהחינוכית תהיה קיימת, ולכן הני רגוע. יכול להיות שהיא תמוזג לתוך רשות השידור, אבל עם עצמאות מלאה. בכל קונסטלציה, היא תהיה עם עצמאות מלאה".
"יצרנו תוכן מקורי, ישראלי, יצירתי, נגיש, ובחינם, בכל מקום ובכל זמן", מסר מנכ"ל החינוכית אלדד קובלנץ. "זה העתיד, אין שום סיבה להמתין לשידור בטלוויזיה. צופי החינוכית, המשדרת בערוצים 2, 1 ו-23, ייהנו מעתה מערוצי שידור הזמינים בכל שעה לציבור הרחב. אנו גאים להיות הראשונים לבצע זאת. השאלה אינה למה אנחנו עושים את זה, אלא למה בעצם לא? מדוע להכריח את הצופים לראות תוכנית רק ביום ובשעה מסוימים, ורק במסך אחד? המעבר ליוטיוב מאפשר צפייה פשוטה גם בסמארטפון ובטאבלט. אנחנו מאמינים שהשידור הציבורי שייך לציבור ועלינו לדאוג שהוא יוכל לצרוך אותו ללא חסמים גיאוגרפיים ,דמוגרפים וסוציו-אקונומים".
- 1.ימים יגידו 08/12/2013 16:39הגב לתגובה זוכל מה שהוא נוגע - זהב. וזה אומר שגם אם לא נרצה, מעכשיו החינוכית תצליח.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
