הכפר ערוץ 10
צילום: יח"צ

"השינוי הדמוגרפי באירופה - מחייב שם אותם לחפש פורמטים רב תרבותיים"

בין שלל הפגישות שהיא מקיימת בפסטיבל מיפ, מספרת רויטל בזל, סמנכ"לית 'דורי מדיה' לאייס על הצלחת הישראלים בחו"ל והסיבה להתעניינות ב'הכפר'
אלכסנדר כץ |

אמנם הכפר לא מצליחה להניב נתוני צפייה מספקים לערוץ 10, אבל כנראה שבפסטיבל מיפ מצבה טוב יותר. "ישנה התעניינות מטורפת בריאליטי הזה", מספרת רויטל בזל סמנכ"ל מכירות - תוכן ישראלי בחברת ההפקה וההפצה דורי מדיה בשיחת טלפון מקאן, בין פגישה אחת לשניה, "וכרגיל, תמיד מחפשים תכניות פריים גדולות, את הדבר הגדול הבא".

'הכפר' היא תכנית ריאליטי חדשה בת 20 פרקים בה 5 משפחות גרעיניות בעלות רקע סוציו-אקונומי שונה, נלקחות מהחיים המודרניים והנוחים לאזור לא מיושב במטרה לבנות ישוב חדש.

"לשים 5 משפחות שהם פניה של החברה ומציגים את הדמוגרפיה, זה מדבר לאירופה", מסבירה בזל. "רק בשנים האחרונות התחילו לדבר באירופה על השינויים הדמוגרפיים והאוכלוסייה משתנה. ישראל היא הרי המדינה מספר 1 בעולם בפסיפס משתנה של אוכלוסייה, ואילו באירופה הם היו מאד הומוגניים. אבל השינויים הדמוגרפיים באירופה מחייבים אותם לחפש פורמטים רב תרבותיים, ו'הכפר' הוא אחד כזה".

לדברי בזל, הסיבה לכך שישראל הפכה ליצואנית מצליחה ("מעולם לא קרה שכל כך התעניינו בישראל כמו הפעם, כל פעם זה דבר שעולה ועולה") של פורמטים טלוויזיוניים, הם דווקא הישראלים חסרי הסבלנות ודורשי השינויים. "הקהל הישראלי אוהב לגוון, אין לו סבלנות, הוא כל הזמן עם על ההדק, וזה מחייב אותנו כל הזמן לשנות כדי לנסות לקלוע לטעם שלו".

לדבריה, סיבה נוספת להצלחה הישראלית, היא ההתמודדות עם מגבלות טכניות: "אנחנו עובדים בתקציבים מאד מוגבלים כדי לכסות את עלויות ההפקה. זה מצריך אותנו להיות מאד יצירתיים כדי להתבגר על מגבלות התקציב". זה גם מוביל לכך ש"יש בישראל יוצרים מטורפים וחרוצים עם המון רעב ורצון להצליח, כמו עודד מנשה, כמו קשת למשל".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.