הכפר ערוץ 10
צילום: יח"צ

"השינוי הדמוגרפי באירופה - מחייב שם אותם לחפש פורמטים רב תרבותיים"

בין שלל הפגישות שהיא מקיימת בפסטיבל מיפ, מספרת רויטל בזל, סמנכ"לית 'דורי מדיה' לאייס על הצלחת הישראלים בחו"ל והסיבה להתעניינות ב'הכפר'
אלכסנדר כץ |

אמנם הכפר לא מצליחה להניב נתוני צפייה מספקים לערוץ 10, אבל כנראה שבפסטיבל מיפ מצבה טוב יותר. "ישנה התעניינות מטורפת בריאליטי הזה", מספרת רויטל בזל סמנכ"ל מכירות - תוכן ישראלי בחברת ההפקה וההפצה דורי מדיה בשיחת טלפון מקאן, בין פגישה אחת לשניה, "וכרגיל, תמיד מחפשים תכניות פריים גדולות, את הדבר הגדול הבא".

'הכפר' היא תכנית ריאליטי חדשה בת 20 פרקים בה 5 משפחות גרעיניות בעלות רקע סוציו-אקונומי שונה, נלקחות מהחיים המודרניים והנוחים לאזור לא מיושב במטרה לבנות ישוב חדש.

"לשים 5 משפחות שהם פניה של החברה ומציגים את הדמוגרפיה, זה מדבר לאירופה", מסבירה בזל. "רק בשנים האחרונות התחילו לדבר באירופה על השינויים הדמוגרפיים והאוכלוסייה משתנה. ישראל היא הרי המדינה מספר 1 בעולם בפסיפס משתנה של אוכלוסייה, ואילו באירופה הם היו מאד הומוגניים. אבל השינויים הדמוגרפיים באירופה מחייבים אותם לחפש פורמטים רב תרבותיים, ו'הכפר' הוא אחד כזה".

לדברי בזל, הסיבה לכך שישראל הפכה ליצואנית מצליחה ("מעולם לא קרה שכל כך התעניינו בישראל כמו הפעם, כל פעם זה דבר שעולה ועולה") של פורמטים טלוויזיוניים, הם דווקא הישראלים חסרי הסבלנות ודורשי השינויים. "הקהל הישראלי אוהב לגוון, אין לו סבלנות, הוא כל הזמן עם על ההדק, וזה מחייב אותנו כל הזמן לשנות כדי לנסות לקלוע לטעם שלו".

לדבריה, סיבה נוספת להצלחה הישראלית, היא ההתמודדות עם מגבלות טכניות: "אנחנו עובדים בתקציבים מאד מוגבלים כדי לכסות את עלויות ההפקה. זה מצריך אותנו להיות מאד יצירתיים כדי להתבגר על מגבלות התקציב". זה גם מוביל לכך ש"יש בישראל יוצרים מטורפים וחרוצים עם המון רעב ורצון להצליח, כמו עודד מנשה, כמו קשת למשל".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.