יוני וולף
צילום: שמואל יערי
פרופיל אישי

"עולם יחסי הציבור רווי בצביעות ותככים; הרבה אנשים דוחקים ורומסים אחרים"

המסיבות שהפיק כשהיה בן 15, העבודה בתחום היח"צ והשת"פ החדש של פרוגי עם ynet. יוני וולף, שותף ב'גלאי תקשורת', הוא האורח שלנו ב-under40
נעמה תורן | (24)

הוא התחיל להפיק אירועים ומסיבות בתל אביב בגיל 15, אחרי שההורים איימו לחתוך את דמי כיס אם לא יביא הביתה ציונים טובים. היום יוני וולף, שותף במשרד יחסי הציבור גלאי תקשורת ומנהל פיתוח עסקי וניו מדיה במשרד, תומך בדור הצעיר, באמצעות אתר האינטרנט לצעירים פרוגי, שהוא מבעליו וממייסדיו יחד עם אלון אלבכרי ואלכס נסטר, אתר שהצטרף לאחרונה לקבוצת ידיעות אינטרנט ו-ynet.

כמו כן, וולף (34) הוא מבעליו של אתר BIMKOM.TV , אתר תוכן ייחודי המציע תכניות רשת קצרות ומשעשעות, לצידם של איש הטלוויזיה ירון ברובינסקי, הבמאי רועי ורנר ואיש הקריאטיב אדם בני.

בכל הקשור לתחום המקצועי, העתיד כבר כאן, אומר וולף, ומי שלא יסתגל מהר לשינויים - עוד עשוי להיעלם.

-מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?

חשיבות עבודת הצוות והקושי למצוא כח אדם איכותי ומגובש. משרדים רבים מחליפים עובדים בתדירות גבוהה מדי על מנת לחסוך בהוצאות. אני מאמין בתגמול ראוי, יצירת צוות מוביל, מסור וקבוע שמוכן לרוץ למרחקים ארוכים. ראוי לטפח את הכישרונות הצעירים ולפרגן על הישגיהם. את אותו עיקרון בעיני אנחנו מנסים ליישם ב'פרוגי'. נותנים לצעירים הזדמנות לכתוב, להתפתח וללמוד.

אלכס נסטר (מימין) ואלון אלבכרי, השותפים שליוני וולף בפרוגי (צילום: אייסTV)

-מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?

הרבה אנשים שמתבוננים על עולם יחסי הציבור מבחוץ, נוטים לחשוב שמדובר בעבודה פשוטה שמסתכמת בקידום אייטם או כתבה לאחד מאמצעי התקשורת. אלא שבפועל, מאחורי כל תקציב עומדת חשיבה ממושכת, בניית אסטרטגיה תקשורתית ושיווקית. גם בקידום אייטם בודד, קיים תהליך המצריך הבנה עמוקה וניסוח מדויק של הסיפור. אנחנו מייצרים עשרות אייטמים מדי יום, כל אחד מהם דורש ריכוז רב, מסירות ורגישות ללקוח.

כמו כן, ישנם המון משרדים בענף שלנו, שרק בודדים מתוכם עונים על קריטריונים קפדניים וראויים, כאשר גם תקציבאי-על יתקשה לתמרן בין 10 תקציבים. לצערי, ריבוי המשרדים גורם נזק לענף. לא כל אדם שיושב עם לפ-טופ בבית קפה הוא בהכרח יחצן.

-מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?

קידום 'גלאי תקשורת' לדרכים חדשות ועדכניות, תוך מיזוג בין דור המייסדים והדור הצעיר. השילוב הזה מוכיח את עצמו. יגאל וצוקי גלאי הם בעלי ניסיון עשיר וחכמת חיים. הם השכילו לבנות יחד איתנו משרד מוביל עם אווירה משפחתית וטיפוח של הנהלה צעירה ודינאמית, בהם מירי חיון, ליעד בראל גיל, רונה דיויס, איה אשכנזי ואני. הדרך הזו הובילה להתפתחות המשרד וצמיחתו בכל הפרמטרים.

יש הרבה הישגים ורגעי סיפוק במקצוע הזה: הפיכת פסטיבל אוטופיה למדע בדיוני (בעבר פסטיבל אייקון) לשם דבר בסצנת הפסטיבלים, חיזוק מעמדו של ערוץ 1 למרות ניסיונות בלתי פוסקים של גורמים שונים לתקוף ולבקר, כל אחד ממניעיו שלו. אם להסתכל קצת אחורה, אז ניהול הביקורים של ג'רי סיינפלד, קוונטין טרנטינו, כריס רוק ובן סטילר היה חוויה מדהימה. פרויקט רכב ייחודי לחברת UMI במסגרתו השקנו את הרכב 'שברולט ספארק' עם עוז זהבי. בשילוב חכם של פרסום, שיווק ויח"צ נמכרו מאות מכוניות בטרם הגיע הרכב לארץ.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

בכל הקשור ליזמות, אין ספק ש'פרוגי' הוא ההישג הגדול שלי. עבודה מאומצת של שנתיים עם חבורה של צעירים מוכשרים ורעבים, שהביאה לדרך חדשה ומשמחת לצד העורכים והמנהלים של ידיעות אינטרנט.

-מה האתגר הכי גדול בעבודה שלך?

ליישם ולהתאים את עבודת יחסי הציבור בשוק תקשורתי, שמשנה את פניו ואופיו בקצב מהיר מאד. להתחיל כל יום את המלחמה מחדש, לנהל את סדר העדיפויות, להכיל כמויות אינפורמציה עצומות, ובהתאמה להגיב מהר ונכון, להכשיר עובדים, להפגין יצירתיות ומקוריות בזמן שעשרות התרחשויות קורות במקביל.

-מה הולך להיות הדבר הבא ביחסי ציבור וניו מדיה?

איש יחסי הציבור נדרש בימים אלה ליצירתיות, בקיאות ותחכום. עליו לחשוב מחוץ לקופסה ולהיות מעודכן בכל האמצעים והאתרים הטכנולוגיים. השינויים כיום כל כך מהירים, שמי שלא יסתגל מהר - ייעלם. כמו כן, לקהל יש סף גירוי נמוך מבעבר. קוראים כותרות, מזפזפים כל הזמן. צריך להתאים את המוצר או שירות שאנו משווקים ומקדמים, לקהל היעד בצורה ממוקדת וחכמה. על איש יחסי הציבור להביא ערך מוסף ממשי, בחשיבה, בקביעת התוכנית האסטרטגית, בתמיכה ואפילו בהבאת הקהל - כמו בטיפול בקידום מסעדות - ישירות אל הלקוח.

-אז מה מחכה לנו בעתיד בתחום?

העתיד כבר כאן והוא חוצה פלטפורמות. הצרכן רוצה לצרוך תוכן במקום הנוח לו ובזמן והמקום המתאימים לו, הסלולר, הרשתות החברתיות לצד יחסי הציבור ואמצעי התקשורת המסורתיים, צריכים לעבוד יחד. רק צריך לבחור. מצד שני, לא הייתי ממהר להספיד את הפרינט. יש רבים שעושים זאת אך אני מאמין שאנשים עדיין אוהבים לקרוא ולצרוך עיתונים וזה לא סותר את הרגלי צריכת המידע הקיימים.

-כמה רחוק יכולה להגיע תקשורת שכנועית ודיגיטלית?

לגבי תקשורת דיגיטלית, השמיים הם הגבול. פייסבוק לדוגמא שינתה לחלוטין את כללי המשחק. כולם לוקחים בה חלק, התקשורת השכנועית עדיין בועטת, אך עולם הפרסום משתנה במהירות. הפעילות במישור הדיגיטלי צוברת תאוצה, נפח ותקציבים, לעומת פרסום בטלוויזיה, שבעיני הופך לפחות אפקטיבי ואטרקטיבי.

-אם לא היית עוסק ביח"צ, בטוח היית:

אני משער שהייתי הופך לשחקן כי יש בי חיידק במה קטנטן, או שהייתי משתלב בעולם העסקים ובעסקי המשפחה בפרט.

-מי פתח לך דלת?

התחלתי את דרכי המקצועית במשרד יחסי הציבור של חנה בירן, התמקצעתי בתחומי התרבות והמדיה, ערוצי טלוויזיה, סרטי קולנוע וכדומה. לאחר מכן, עברתי לזאביק דרור, שם התמקצעתי בתחומים נוספים ביניהם: לייף סטייל, צרכנות ומדיה. לשניהם אני חייב תודה על שפתחו לי את הדלת ואתגרו אותי. המקפצה הגדולה ביותר הייתה בגלאי תקשורת. יגאל וצוקי נתנו בי אמון וקידמו אותי ותמכו בי לאורך כל הדרך. הרבה אנשים מפחדים משינויים, נרתעים מפניהם, אבל יגאל וצוקי מבינים את העולם החדש, והעובדה שהם הקיפו את עצמם בצוות צעיר ודינמי היא ההוכחה הבולטת לכך.

-כשהיית קטן מה רצית להיות?

בכיתה ו' הייתי יושב ראש מועצת התלמידים של בית הספר. בגיל 15 התחלתי להפיק אירועים ומסיבות בתל אביב, כשהורי איימו עלי שלא אקבל דמי כיס אם לא אביא הביתה ציונים טובים. למורת רוחם, ארגנתי עוד אירועים, שהניבו סכומי כסף נאים. אני חושב שכבר בגיל צעיר הבנתי שכנראה אעסוק בתחומים המצריכים יזמות וכישורים בינאישיים.

-מה עדיין מפתיע אותך בשוק המדיה והתקשורת?

כשכתב או עורך מסרבים להצעה לכתבה או אייטם שבעיני ראויים ובעלי ערך עבור הקוראים. יש המון אינטרסים המתנגשים עם עיקרון הסקרנות העיתונאית הבריאה והבסיסית. יש אינטרסים מסחריים ואישיים וזו אחת הבעיות הבולטות של התקשורת בישראל כיום. מעבר לכך, עולם יחסי הציבור רווי בצביעות, תככים, אינטריגות פנימיות. הרבה אנשים שמעוניינים להתקדם או להעלות את קרנם על ידי דחיקה ורמיסה של אחרים. אני לא מאמין בזה.

-מה המשפט שאתה אומר הכי הרבה בעבודה?

"עשית פולו?", ו"תראה לי תכנית עבודה".

-מה הקונפליקט הכי גדול בעבודה שלך?

לא לאבד את העשתונות לנוכח משברים ודילמות של לקוחות. לבדוק את המידע שבידי שוב ושוב על מנת לא להטעות את כלי התקשורת או את הלקוחות שלי.

-פרגן למתחרים

לקדם משהו חם וסקסי כמו חברה גדולה או מותג חזק, זה הרבה יותר קל מלקדם חברה קטנה, מוצר חדש, יוצר טרי וכדומה. אני מעריך את אלה שמשיקים ויוצרים באזז בדרכים יצירתיות ולא שגרתיות, ונלחמים על כל פרסום אפשרי. אני מעריך מאד את העבודה שדני לוי עושה עם גופי תקשורת ומדיה כמו גם הטיפול ב-גט-טקסי. קידום מרשים לאורך זמן מהמון זוויות שונות, עבודה מרשימה ביותר. וצריך לציין גם את רון ויינברג וצוות הדוברות של HOT על הטיפול בתכניות גולללסטאר ומחוברים.

-מה הדבר הבא שהיית רוצה לעשות?

הייתי רוצה להוביל את הענף קדימה. זוהי שעתם של הצעירים, להמשיך להתפתח וללמוד כי בכל יום חשוב ללמוד משהו חדש, לקדם מהלכים שבהם אני מאמין אידיאולוגית כמו השוויון בנטל, גיוס החרדים, דיור לצעירים וכדומה. אני מחפש מיזמים חדשים ומאתגרים שירגשו, יספקו ויצליחו כמו 'פרוגי', ובמסגרתם אנו שואפים לפתח דור חדש של עיתונאים צעירים ורעבים.

תגובות לכתבה(24):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 23.
    שי 26/10/2013 15:15
    הגב לתגובה זו
    מכיר את גלאי ואת יוני , אנשי מקצוע מהשורה הראשונה ולא פחות חשוב הגונים מאוד .
  • 22.
    גלאי תמיד ידע לאתר ולזהות כשרונות (ל"ת)
    ברנז'אי מקצועי 13/10/2013 19:14
    הגב לתגובה זו
  • 21.
    מיכל 30/09/2013 09:20
    הגב לתגובה זו
    וזה שאתה חתיך גם לא מזיק :)
  • 20.
    דניל 29/09/2013 23:58
    הגב לתגובה זו
    אבל בסך הכל בחור טוב ו ויאמר לזכותן גם מוכשר. בהצלחה יוני .
  • 19.
    אין כמוני יש לי יוני (ל"ת)
    גלית 29/09/2013 23:30
    הגב לתגובה זו
  • 18.
    אורית 29/09/2013 21:08
    הגב לתגובה זו
    כן, אנחנו צריכים לומר דברים בטון בטוח גם כשאנחנו לא באמת מאמינים בהם. אבל לא כשברור לכולם שאנחנו לא מאמינים בהם. המשפט הזה היה פשוט מביך, במיוחד לאור העובדה שגלעד ארדן מתכוון לבטל את האגרה, יש עצומת פייסבוק לביטול האגרה, וערוץ 1 סופג חבטות על ימין ועל שמאל.
  • 17.
    ג׳עולין 29/09/2013 20:12
    הגב לתגובה זו
    נכס לגלאי תקשורת
  • 16.
    גבר עולם (ל"ת)
    גבר 29/09/2013 19:40
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    ערן 29/09/2013 18:56
    הגב לתגובה זו
    בחור מבריק. צפוי לו עתיד מזהיר
  • 14.
    דניאל אציל 29/09/2013 18:31
    הגב לתגובה זו
    בחור רציני ומקצוען אמיתי
  • 13.
    אוי, הצביעות... תן מבט במראה מדי פעם (ל"ת)
    טמבור 29/09/2013 17:17
    הגב לתגובה זו
  • יעל 30/09/2013 19:56
    הגב לתגובה זו
    קנאים!!!!
  • 12.
    תותח שאין עליו! (ל"ת)
    ריקי 29/09/2013 16:58
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    יוני אין עליך !! (ל"ת)
    אורנית 29/09/2013 14:48
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    כייף לעבוד עם אנשים כמוך (ל"ת)
    מיכל 29/09/2013 14:34
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    יוני תותח על, כל הכבוד (ל"ת)
    אחת שיודעת 29/09/2013 14:22
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    תותח יח"צ! (ל"ת)
    שרית 29/09/2013 14:20
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    קולגה צעיר 29/09/2013 14:13
    הגב לתגובה זו
    פשוט קינאתי
  • 6.
    קולגה 29/09/2013 14:07
    הגב לתגובה זו
    גלאי זכו בו ובגדול (חבל שאני לא הצלחתי לשים עליו את ידי)...
  • 5.
    הדר 29/09/2013 13:58
    הגב לתגובה זו
    איש מדהים מיסודו. שקול ושנון
  • 4.
    ראובן 29/09/2013 13:34
    הגב לתגובה זו
    מקצוען שיודע לכבד את כולם.
  • 3.
    יעל , 29/09/2013 13:26
    הגב לתגובה זו
    שמו של יוני וולף הולך לפניו. רק עכשיו קישרתי לפנים (האמת גם חתיך..)אני עובדת בתחום ומסכימה שיש המון אינטריגות וקשה לשרוד את המהמורות כמו סגירת עיתונים גדולים(ראה מעריב) בכל אופן כן יירבו קידומים של צעירים, הלוואי אצלנו
  • 2.
    איל 29/09/2013 13:25
    הגב לתגובה זו
    not!
  • 1.
    גל 29/09/2013 13:14
    הגב לתגובה זו
    אמרת את מה שלא אומרים לצערנו תחום רווי שקרים
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.