
AI לשעת חירום: Carbyne גייסה 100 מיליון דולר להרחבת הפעילות
חברת Carbyne הישראלית שפיתחה פלטפורמה מבוססת ענן לניהול תקשורת לשעת חירום, מודיעה על השלמת סבב גיוס של 100 מיליון דולר
המהלך נועד לתמוך בהמשך הפיתוח של פתרונות הבינה המלאכותית של החברה, ובפרט של פלטפורמת APEX מערכת הדגל שלה לניהול שיחות חירום. הגיוס, שבו השתתפו שחקנים בולטים מעולמות הטכנולוגיה מגיע אחרי שנת פעילות שבה הציגה החברה צמיחה חדה בהכנסות ומספר המשתמשים.
הפלטפורמה שפיתחה Carbyne, APEX, מציעה מענה טכנולוגי לניהול שיחות חירום בסביבות קריטיות, עם שילוב מלא של רכיבי בינה מלאכותית בזמן אמת. בשנה האחרונה הציגה החברה צמיחה של 477% בהכנסות החוזרות השנתיות של המוצר, ועלייה של 105% במספר הלקוחות. גופי חירום, בהם מרכזי 911 בארה"ב, עושים טרנספורמציה ממערכות התקשורת המיושנות לטובת פתרונות מבוססי ענן, ומאמצים את הכלים הדיגיטליים שמציעה Carbyne כדי לנהל אירועים בשטח משליחת כוחות ועד לתיאום משאבים והחלטות תחת לחץ.
לפי החברה כיום פועלים כ-300 מרכזים המשתמשים בטכנולוגיה שלה ב-23 מדינות בארה"ב, ובשש מדינות נוספות ברחבי העולם. יותר מ-7,000 מוקדנים עושים שימוש במערכת, מה שמעניק ל-Carbyne פריסה רחבה ומיצוב טוב להמשך התרחבות. לדברי המייסד אמיר אליחי, הביקוש לפתרונות מסוג זה צפוי להתרחב גם אל סביבות שאינן מנוהלות בהכרח על ידי מוקדי חירום רשמיים, "ההשקעה המשמעותית הזו היא הבעת אמון חזקה בחזון וביכולת הביצוע של Carbyne", הוא אומר, "בשנה האחרונה הראינו כיצד הגישה שלנו, המבוססת על ענן ועל חדשנות בתחום הבינה המלאכותית, יכולה לחולל מהפכה בתקשורת לשעת חירום – לא רק עבור מוקדי 911 אלא גם בשווקים נוספים הזקוקים לפתרונות מתקדמים לניהול אירועים שונים."
מודלי ה-AI שמציעה Carbyne הם לא רק רכיב נלווה, אלא חלק מהותי במבנה הפלטפורמה. בניגוד לפתרונות שנבנו כתוספים חיצוניים, המערכות של החברה משלבות את ה-AI באופן אינטגרלי מה שמאפשר תמיכה רציפה במוקדן, תוך קבלת החלטות מהירה על סמך מידע מצטבר ממיליוני אינטראקציות חירום. החברה מתארת שימוש ב"Assistive AI" לאימון סוכנים וירטואליים שמבינים את הדחיפות והמורכבות של אירועי אמת – ומדווחת על קיצור זמנים ושיפור בעומסי עבודה.
- UMI לקראת הנפקה: מיבוא רכב לאימפריית שירותים
- מתחרה של OpenAI בדרך לשווי של 170 מיליארד דולר: אנת'רופיק נערכת לגיוס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בזכות מערכי הנתונים הייחודיים והאיכותיים של החברה, שנוצרו על בסיס מיליוני אינטראקציות חירום, ניתן לאמן סוכנים וירטואליים מדויקים במיוחד המבינים לעומק את הדחיפות והרגישות של מצבי קצה. מהאצה משמעותית של זמני תגובה ועד להקלה על עומסי כח האדם בקו החזית, הבינה המלאכותית של קרביין איננה חזון עתידי - אלא מציאות שכבר מניבה תוצאות בשטח.
"ככל שהאימוץ של בינה מלאכותית במערכי החירום הולך ומואץ, לקרביין יש עמדת פתיחה ייחודית להוביל את המהפכה הזו", אומר אלכס דיזנגוף, מייסד שותף ו-CTO של Carbyne. "על ידי שילוב הבינה המלאכותית בליבת הפלטפורמה שלנו, אנחנו לא רק משפרים את המענה לשעת חירום – אנחנו קובעים את הרף החדש למהירות, חוכמה ואמינות כשכל שנייה קובעת." Carbyne מובילה את תחום פלטפורמות התקשורת הקריטיות, עם פתרון מבוסס ענן שמותאם למוקדי חירום בקנה מידה רחב.
בעוד שחברות אחרות עדיין מנסות להבין כיצד להשתחרר מתשתיות ישנות, Carbyne כבר נמצאת עמוק בעידן ה-Intelligence עם פתרונות מבוססי בינה מלאכותית שמיועדים להציל חיים כבר היום. בעזרת המימון הנוכחי, תמשיך החברה לקדם חדשנות, תגדיל את היקף פעילותה הגלובלית, ותמשיך לספק אבטחה, פרטיות ואמינות כבסיס בלתי מתפשר של הפלטפורמה שלה. המשימה של Carbyne נותרה ברורה: לבנות עולם בטוח וחכם יותר, על ידי טרנספורמציה טכנולוגית של גופי החירום והתשתיות הקריטיות.
"בכל יום, כוחות ההצלה ומפעילי מוקדי 911 נדרשים לקבל
החלטות קריטיות בשברירי שנייה", ציין הנריק קוהל, סגן נשיא בכיר לאסטרטגיה ופיתוח עסקי ב-Axon. "Carbyne משנה את הדרך שבה מנוהלות קריאות חירום, ומספקת מידע מודיעיני בזמן אמת, המבוסס על בינה מלאכותית, לאנשים הנמצאים בקו החזית של הביטחון הציבורי. אנו גאים לשתף פעולה
עם Carbyne כדי להאיץ את הפריסה העולמית של הטכנולוגיות מצילות החיים הללו, וליצור הזדמנויות חדשות לשילוב בין המכשירים המחוברים של Axon וכלי התפעול בזמן אמת לבין פלטפורמת נתוני החירום של Carbyne, ובכך לאפשר קבלת החלטות מהירה ומבוססת יותר, כשכל רגע חשוב".
חברת קרביין מבקשת להודות גם לגולדמן זאקס על סיועם ביצירת הקשר עם חברת Axon .