רשות המסים: מס הקנייה על רכבים חשמליים יעלה - מה יהיה המס על רכבים שונים?

שינוי במיסוי הרכבים, החמרת מס הקנייה על רכבים חשמליים ל-45% והטבת מס של 35,000 שקל, לצד צמצום ההטבות לרכבים לא חשמליים בהתאם לרמות זיהום האוויר שלהם
הרצי אהרון | (1)

בעוד כשבועיים ייכנסו לתוקף שינויים משמעותיים במס הקנייה על רכבים חשמליים. לפי הצו החדש, מס הקנייה על רכבים חשמליים יעמוד על 45% עם תקרת הטבה של 35 אלף שקל, במקום 50 אלף שקל כפי שהיה בשנת 2024. המשמעות היא כמובן העלאת סכום הרכישה - בטבלה למטה תראו את העלייה במס לפי סוגי רכב. 

עליית מסים עם צמצום בהטבות

בנוסף, בעוד שמס הקנייה על רכבים חשמליים היה אמור לעלות ל-83% ב-2025, הצו מבקש להמשיך את מתווה המס המופחת על רכבים חשמליים עד לשנת 2027. אבל, הצו מציע צמצום בהטבת המס לרכבים לא חשמליים, בהתאמה לדרגת זיהום האוויר שלהם, ומבצע שינוי במיסוי הירוק הכללי, במטרה לעודד רכישת רכבים עם פחות זיהום.

השינויים הצפויים במיסוי הירוק יביאו להחמרה במס הקנייה עבור רכבים מזהמים, במיוחד עבור רכבים בדרגות הזיהום הגבוהות ביותר. המטרה היא ליצור תמריץ לרכוש רכבים פחות מזהמים, כאשר ההטבות יצומצמו לרכבים שאינם חשמליים, ויוספו להם תוספות מס בהתאם לרמות הזיהום.

בשנת 2025, בנוסף לצמצום ההטבות, תוכל להיות תוספת של 750 שקל למס הקנייה על רכבים מזהמים, מה שיביא לעליית המחיר של רכבים אלה. בעוד שהרכבים החשמליים ייהנו מהטבה נוספת ויוכלו להימנע מהעלאות המיסוי עד 2027, במטרה להמשיך ולעודד את המעבר לרכב חשמלי, המיסוי הכללי ידרבן את הציבור לבחור ברכבים פחות מזהמים מתוך הקטגוריות השונות.

החמרת התנאים על רכבים מזהמים

בנוסף, הצו החדש מציע התאמות במיסוי גם לגבי רכבים בדרגת זיהום 15, הקבוצה המזהמת ביותר, כאשר מוצע לפצל את קבוצה זו לשלוש רמות מיסוי נפרדות עם תוספת מס עולה. הצעדים הללו מצביעים על כוונה ברורה להחמיר את המיסוי על רכבים מזהמים, תוך שמירה על הטבות משמעותיות לרכבים חשמליים, בכדי להמשיך ולעודד את המעבר לכלי רכב פחות מזהמים.

 

  העלאת המס לסוגי רכבים שונים:

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    חחח 12/12/2024 11:38
    הגב לתגובה זו
    תגידו לסמרטוט שיקצץ לחרדים בקצבאות הם בוכים שזה רק 2500 שח לחודש חחח אז לתרום להם שקל כל חודש לכל אחד ואחד מהם ויש מליונים בטלנים . או עובדים בשחור . את ילדי החילונים הפכו לבשר תותחים ואת התצפתניות מפקירים אבל נותנים לחרדיות בוגרות מכללת פח אשפה חרדית להתגייס ל8200 כמובן כאזרחיות עובדות על צה"ל משלמים להם הון ואחכ יסדרו להם עבודה בחברות טובות. ומפרסמים שהם התגייסו לצהל . זה חוק הגיוס של גנץ הנוכל שרצה להפוך את החילונים לעבדים ושכירי חבר כמו שאמר " הצבא יבחר את מי שהוא רוצה" כאילו אנחנו עגבניות בשוק שהצבא יבחר את מי שהוא רוצה ואת השאר יתן פטור או עבודה בתשלום או שירות לאומי מקוצר . וכולם הצביעו בעד ביטול חוק הגיוס אף אחד לא צייץ אז בושה לעם המטומטם הזה . מחלבת מיסים ושכירי חרב והם הולכים ומשלמים כמו גדולים חחח אפסים

צי הרכבים הממשלתי עובר להנעה אלטרנטיבית, חשמלית והיברידית

החשב הכללי במשרד האוצר פירסם את רשימת הדגמים שזכו בתיחור הרכבים ההיברידיים של מנהל הרכב הממשלתי

רן קידר |

שדגככ

החשב הכללי במשרד האוצר פרסם את רשימת הרכבים ההיברידיים שזכו בתיחור החדש של מינהל הרכב הממשלתי. מדובר במהלך רחב היקף שנועד לקדם את יישום החלטת הממשלה על מעבר הדרגתי לרכבים עם הנעה אלטרנטיבית בלבד – היברידיים וחשמליים. בין הדגמים שזכו: יונדאי אלנטרה על כל גרסאותיה, MG ZS HYBRID, רנו ארקנה, ניסאן ג'וק היברידי, קיה נירו, טויוטה יאריס קרוס, דאצ'יה דאסטר וג'וגר, טויוטה קורולה קרוס, קיה ספורטאז', טויוטה ראב 4, קאמרי, יונדאי סונטה וסנטה פה, ודגמים נוספים.

לדברי החשב הכללי, יהלי רוטנברג, כיום כ-70 אחוז מכלי הרכב המשמשים את משרדי הממשלה הם כבר בעלי הנעה אלטרנטיבית, לעומת כ-18 אחוז בלבד בתחילת 2022. התיחור החדש מרחיב את מגוון האפשרויות לעובדי המדינה ומאפשר בחירה בין דגמים היברידיים וחשמליים. רוטנברג הודה לחטיבת הנכסים ולמינהל הרכב על קידום המהלך. הרחבת ההיצע ההיברידי מתבצעת במקביל להיערכות לקראת פרסום תיחור נוסף עבור רכבים חשמליים, שצפוי להתפרסם בשבועות הקרובים.

חשוב לציין כי בשוק הרכב הממשלתי והפרטי, עובדי ציי רכב נהנים מהטבת שווי שימוש חודשית – 1 310 שקל לרכב חשמלי, 1 090 שקל לפלאג‑אין, ו‑540 שקל להיברידי מלא. עם זאת הטבות אלה מוגבלות לעד סוף 2025 והמדינה עשויה לרענן אותן לאחר מכן. 

לדברי החשב הכללי, יהלי רוטנברג, כיום כ-70 אחוז מכלי הרכב המשמשים את משרדי הממשלה הם כבר בעלי הנעה אלטרנטיבית, לעומת כ-18 אחוז בלבד בתחילת 2022. התיחור החדש מרחיב את מגוון האפשרויות לעובדי המדינה ומאפשר בחירה בין דגמים היברידיים וחשמליים. רוטנברג הודה לחטיבת הנכסים ולמינהל הרכב על קידום המהלך.

צמצום עלויות ושיפור סביבתי

המעבר להנעה אלטרנטיבית אינו רק צעד טכנולוגי, אלא גם כלכלי וסביבתי. במשרד האוצר מדגישים כי השימוש ברכבים היברידיים וחשמליים מפחית את הוצאות הממשלה על דלק ותחזוקה, מפחית את זיהום האוויר, ומייעל את פעילות גופי המגזר הציבורי.