מתרחבת: אלו המכוניות החשמליות החדשות של טויוטה
יצרנית הרכב היפנית טויוטה TOYOTA MOTOR CORP גדלה הרבה יותר מהר ממה שחשבו המשקיעים בוול סטריט וגם אנשי עולם הרכב. מניית החברה זינקה בשנה האחרונה ב-54% לשווי שוק של 345 מיליארד דולר, והיא שנייה רק לטסלה TESLA INC האמריקאית שנותרה יציבה בשנה החולפת עם שווי שוק של 528 מיליארד דולר.
טויוטה רשמה שולי רווח תפעולי של כ-8% ב-2022, כאשר בוול סטריט צופים שולי רווח של 12% לשנת 2024. גם שערי המט"ח עזרו להגביר את הרווחים של טויוטה. בתחילת 2022, הדולר היה שווה כ-115 ין יפני, אך כעת הדולר שווה ערך ל-155 ין. הין נחלש, לטובת טויוטה, שמוכרת מכוניות רבות בדולרים - ומשלמת לרבים מעובדיה בין.
כעת חושפת החברה שתי מכוניות חשמליות חדשות שעשויות לתרום לא מעט להתרחבות החברה ולהגברת המכירות, בעיקר במדינות מזרח אסיה, שם החברה נהנית מפעילות ענפה יותר. רכב ה-bZ3X שחשפה החברה בסין הוא קרוסאובר חשמלי שצפוי להימכר במחיר של החל מ-40,000 דולר, זאת למרות שטויוטה טרם חשפה פרטים טכניים ונתוני ביצועים אודות הרכב החדש.
פרטי מערכת ההנעה, כולל גודל הסוללה וטווח הנסיעה המרבי, עדיין נשמרים כאמור בסוד, אבל ה-bZ3X הוא כניסה ברורה לפלח הקרוסאוברים התת-קומפקטיים של העתיד. מבחינת החברה זהו צעד הכרחי בתוכנית שלה להגיע ל-30 רכבי EV חדשים עד 2030.
- הפגנת עוצמה בשוק הרכב המקומי עם 280,000 כלי רכב ב 2024
- טויוטה קאמרי - חסכונית ומרווחת עם פלפל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טויוטה bz3x. צילום: אתר החברה.
במקביל הושקה גם מכוניות ה-bz3c, רכב שטח מלוטש בסגנון קופה עם גלגלים גדולים, חתימות תאורה ברוחב מלא מלפנים ומאחור, וחלק פנימי אדום המצויד במסך מגע גדול בסגנון טאבלט למידע ולבידור עם תצוגה על פיסת זכוכית לפני הנהג, והגה של דגם ה-BZ4X. נקודה מעניינת היא שבטויוטה אומרים כי ה-BZ3C פותח במשותף עם BYD, ענקית הרכבים החשמליים הסינית שכובשת במהירות שיא לא רק את מזרח אסיה, אלא גם את העולם המערבי בדגש על ישראל.
טויוטה bz3c. צילום: אתר החברה.
- 1."חתימות תאורה ברוחב מלא"? חחח. תאורת לד ערס-סטייל (ל"ת)עוד לוביסט בשקל 17/05/2024 15:24הגב לתגובה זו
רשות המסים: מס הקנייה על רכבים חשמליים יעלה - מה יהיה המס על רכבים שונים?
בעוד כשבועיים ייכנסו לתוקף שינויים משמעותיים במס הקנייה על רכבים חשמליים. לפי הצו החדש, מס הקנייה על רכבים חשמליים יעמוד על 45% עם תקרת הטבה של 35 אלף שקל, במקום 50 אלף שקל כפי שהיה בשנת 2024. המשמעות היא כמובן העלאת סכום הרכישה - בטבלה למטה תראו את העלייה במס לפי סוגי רכב.
עליית מסים עם צמצום בהטבות
בנוסף, בעוד שמס הקנייה על רכבים חשמליים היה אמור לעלות ל-83% ב-2025, הצו מבקש להמשיך את מתווה המס המופחת על רכבים חשמליים עד לשנת 2027. אבל, הצו מציע צמצום בהטבת המס לרכבים לא חשמליים, בהתאמה לדרגת זיהום האוויר שלהם, ומבצע שינוי במיסוי הירוק הכללי, במטרה לעודד רכישת רכבים עם פחות זיהום.
השינויים הצפויים במיסוי הירוק יביאו להחמרה במס הקנייה עבור רכבים מזהמים, במיוחד עבור רכבים בדרגות הזיהום הגבוהות ביותר. המטרה היא ליצור תמריץ לרכוש רכבים פחות מזהמים, כאשר ההטבות יצומצמו לרכבים שאינם חשמליים, ויוספו להם תוספות מס בהתאם לרמות הזיהום.
בשנת 2025, בנוסף לצמצום ההטבות, תוכל להיות תוספת של 750 שקל למס הקנייה על רכבים מזהמים, מה שיביא לעליית המחיר של רכבים אלה. בעוד שהרכבים החשמליים ייהנו מהטבה נוספת ויוכלו להימנע מהעלאות המיסוי עד 2027, במטרה להמשיך ולעודד את המעבר לרכב חשמלי, המיסוי הכללי ידרבן את הציבור לבחור ברכבים פחות מזהמים מתוך הקטגוריות השונות.
החמרת התנאים על רכבים מזהמים
בנוסף, הצו החדש מציע התאמות במיסוי גם לגבי רכבים בדרגת זיהום 15, הקבוצה המזהמת ביותר, כאשר מוצע לפצל את קבוצה זו לשלוש רמות מיסוי נפרדות עם תוספת מס עולה. הצעדים הללו מצביעים על כוונה ברורה להחמיר את המיסוי על רכבים מזהמים, תוך שמירה על הטבות משמעותיות לרכבים חשמליים, בכדי להמשיך ולעודד את המעבר לכלי רכב פחות מזהמים.
העלאת המס לסוגי רכבים שונים:

