ראפיד
צילום: יחצ

רכישה שלישית: חברת הפינטק ראפיד רוכשת את חברת ניט

בחברות סירבו לנקוב בסכום הרכישה, מה שמצביע שמדובר על רכישה בסכום יחסית קטן. בחברות מעוניינים לשלב בין הפלטפורמות
דניאל ליברמן | (1)
נושאים בכתבה פינטק רכישות

חברת הסטארט-אפ ראפיד (Rapyd) הישראלית שמפתחת ומפעילה פלטפורמת תשלומים לעסקים וצרכנים, וגייסה לפני שלושה חודשים 300 מיליון דולר לפי שווי של 10 מיליארד דולר, רוכשת את חברת הפינטק ניט (NEAT).

NEAT גייסה בשנה שעברה כ-20 מיליון דולר בסס גיוס A ומעסיק כיום כ-100 עובדים בשתי מדינות. פלטפורמת הפינטק שלה מספקת שירות דיגיטלי לסטארטאפים של רישום חברה ופתיחת חשבון בנק עסקי תוך דקות ללא צורך לדבר או להיפגש עם אדם. כל פעולה מתבצעת בצורה אוטומטית וחוסכת לעסקים קטנים זמן עבודה רב.

הרכישה הנוכחית מגיעה לאחר שתי רכישות קודמות בניהן רכשה ראפיד את חברת Valitor , המספקת פתרונות תשלום לבתי עסק ברחבי אירופה, תמורת 100 מיליון דולר ואת חברת הסליקה האיסלנדית Korta בעסקה של כמה עשרות מיליוני דולרים. ראפיד גם השיקה את זרוע השקעות: ראפיד ונצ'רס שהובילה לאחרונה את השקעה של 15 מיליון דולר בסטארט-אפ הפינטק Anchor.

הטכנולוגיה של ראפיד מתאימה לתמיכה ביזמים ועסקים קטנים ובינוניים המעוניינים להתאגד, להיכנס לשווקים חדשים במהירות ובעלויות נמוכות. הפלטפורמה מבוססת API מפשטת תהליכי תשלומים לעסקים המעוניינים לעסוק בסחר גלובלי. השירותים, היכולות והרישיונות של Neat ישולבו על גבי הפלטפורמה של Rapyd.

ג'ואל יארברו, מנהל  Rapyd Ventures וסגן נשיא אסיה פסיפיק: "ניט מאפשרת לנהל בצורה חכמה את תזרימי הסחר וההון שלהם, באמצעות התאגדות מהירה, וניהול חשבונותיהם הוירטואליים, וניהול חובותי והוצאות. השילוב בין הטכנולוגיה של Neat ל-Rapyd יסייעו לעסקים ברחביי העולם להיכנס לשווקים חדשים שעד כה, לא היו נגישים להם. בשנתיים האחרונות, עקב המגיפה, עסקים קטנים ובינוניים רבים עברו לדיגיטל ולגלובליזציה בקצב מהיר עוד ועל כן, שירותים אלו רלוונטים מתמיד."

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ראפיד חברה מעולה (ל"ת)
    דני 08/12/2021 21:06
    הגב לתגובה זו
DOTI (עומר הכהן)DOTI (עומר הכהן)

כמה מרוויחים היזמים והעובדים באקזיט? דוגמה מהאקזיט של דוטי

פי 4 ב-11 חודשים - סיילספורס רוכשת את הסטארטאפ הישראלי דוטי ב-100 מיליון דולר; יוצאי Wix הקימו את דוטי וגייסו כ-7 מיליון דולר; המשקיעים מורווחים פי 4, המייסדים הרוויחו על פי ההערכות כ-30 מיליון דולר לכל אחד; העובדים הרוויחו בממוצע מאות אלפי דולרים

רן קידר |
נושאים בכתבה אקזיט

סיילספורס ממשיכה להרחיב את אחיזתה בתחום הבינה המלאכותית, והפעם עם רכישה מקומית: החברה הודיעה כי תרכוש את דוטי, סטארטאפ ישראלי, תמורת סכום שמוערך בכ־100 מיליון דולר. מדובר באקזיט משמעותי במיוחד לחברה שהוקמה לפני פחות משנה, על ידי יוצאי Wix מתן כהן ועופר חופשי, ופעלה עד כה מתחת לרדאר, עם מימון ראשוני בהיקף כולל של כ־7 מיליון דולר בלבד.

הטכנולוגיה שפיתחה דוטי מתמקדת ביצירת "מוח ארגוני" - פלטפורמה מבוססת AI שמחברת בין מערכות פנימיות שונות בארגון, מאחדת נתונים ומנגישה אותם לעובדים באופן מיידי ובהתאמה להקשר. כלומר, במקום לעבור בין מערכות ולחפש מידע באופן ידני, העובדים יכולים לשאול שאלות בפשטות ולקבל תשובות ממוקדות שמבוססות על מכלול הידע הארגוני.

שילוב טכנולוגי לתוך Slack וחיזוק מרכז הפיתוח המקומי

לפי סיילספורס, הרכישה נועדה בין השאר לחזק את מרכז המו"פ של החברה בישראל, בדגש על טכנולוגיות בינה מלאכותית. המתכנתים והמנהלים מדוטי צפויים להשתלב בתוך סלאק, פלטפורמת התקשורת הארגונית שנרכשה אף היא על ידי סיילספורס בשנת 2020. כהן וחופשי יובילו את פעילות סלאק בישראל לאחר הרכישה.

הטכנולוגיה של דוטי תשולב בפיתוח "שכבת חיפוש חכמה", Agentic Search, שתהיה חלק מהיכולות העתידיות של מוצרי סיילספורס, ותפעל דרך ממשק השיחה של סלאק. מטרת העל: לאפשר לעובדים ולסוכני ה־AI בארגון לאתר מידע ולבצע פעולות ביעילות, תוך שילוב בין חוויית משתמש חלקה ויכולות ניתוח מתקדמות.

דוטי מעסיקה כיום כ־20 עובדים, ורובם יצטרפו רשמית לצוות סלאק המקומי. לדברי מתן כהן, מנכ"ל דוטי, הרכישה תאפשר להפיץ את הטכנולוגיה בקנה מידה עולמי, ולהגשים את החזון של הנגשת מידע ארגוני בצורה אינטואיטיבית ומהירה. דניז דרסר, מנכ"לית סלאק, הוסיפה כי "המומחיות של דוטי מאיצה את החזון שלנו להמציא מחדש את החיפוש הארגוני בכל מוצרי סיילספורס".


DOTI (עומר הכהן)DOTI (עומר הכהן)

כמה מרוויחים היזמים והעובדים באקזיט? דוגמה מהאקזיט של דוטי

פי 4 ב-11 חודשים - סיילספורס רוכשת את הסטארטאפ הישראלי דוטי ב-100 מיליון דולר; יוצאי Wix הקימו את דוטי וגייסו כ-7 מיליון דולר; המשקיעים מורווחים פי 4, המייסדים הרוויחו על פי ההערכות כ-30 מיליון דולר לכל אחד; העובדים הרוויחו בממוצע מאות אלפי דולרים

רן קידר |
נושאים בכתבה אקזיט

סיילספורס ממשיכה להרחיב את אחיזתה בתחום הבינה המלאכותית, והפעם עם רכישה מקומית: החברה הודיעה כי תרכוש את דוטי, סטארטאפ ישראלי, תמורת סכום שמוערך בכ־100 מיליון דולר. מדובר באקזיט משמעותי במיוחד לחברה שהוקמה לפני פחות משנה, על ידי יוצאי Wix מתן כהן ועופר חופשי, ופעלה עד כה מתחת לרדאר, עם מימון ראשוני בהיקף כולל של כ־7 מיליון דולר בלבד.

הטכנולוגיה שפיתחה דוטי מתמקדת ביצירת "מוח ארגוני" - פלטפורמה מבוססת AI שמחברת בין מערכות פנימיות שונות בארגון, מאחדת נתונים ומנגישה אותם לעובדים באופן מיידי ובהתאמה להקשר. כלומר, במקום לעבור בין מערכות ולחפש מידע באופן ידני, העובדים יכולים לשאול שאלות בפשטות ולקבל תשובות ממוקדות שמבוססות על מכלול הידע הארגוני.

שילוב טכנולוגי לתוך Slack וחיזוק מרכז הפיתוח המקומי

לפי סיילספורס, הרכישה נועדה בין השאר לחזק את מרכז המו"פ של החברה בישראל, בדגש על טכנולוגיות בינה מלאכותית. המתכנתים והמנהלים מדוטי צפויים להשתלב בתוך סלאק, פלטפורמת התקשורת הארגונית שנרכשה אף היא על ידי סיילספורס בשנת 2020. כהן וחופשי יובילו את פעילות סלאק בישראל לאחר הרכישה.

הטכנולוגיה של דוטי תשולב בפיתוח "שכבת חיפוש חכמה", Agentic Search, שתהיה חלק מהיכולות העתידיות של מוצרי סיילספורס, ותפעל דרך ממשק השיחה של סלאק. מטרת העל: לאפשר לעובדים ולסוכני ה־AI בארגון לאתר מידע ולבצע פעולות ביעילות, תוך שילוב בין חוויית משתמש חלקה ויכולות ניתוח מתקדמות.

דוטי מעסיקה כיום כ־20 עובדים, ורובם יצטרפו רשמית לצוות סלאק המקומי. לדברי מתן כהן, מנכ"ל דוטי, הרכישה תאפשר להפיץ את הטכנולוגיה בקנה מידה עולמי, ולהגשים את החזון של הנגשת מידע ארגוני בצורה אינטואיטיבית ומהירה. דניז דרסר, מנכ"לית סלאק, הוסיפה כי "המומחיות של דוטי מאיצה את החזון שלנו להמציא מחדש את החיפוש הארגוני בכל מוצרי סיילספורס".