רציו - אתם רוצים להיות שם

אייל גורביץ', המנתח הטכני של ביזפורטל, על מצבה של מניית רציו ועל פוטנציאל האפסייד הטמון בה כעת
 |  (29)
אייל גורביץ', צילום: Bizportal, Istock
לא אחת ניתחתי את רציו במהלך החודשים האחרונים. כתבתי אז שמניות מדשדשות לא מעניינות איש. הן אינן מסוקרות, מחזורי המסחר מנומנמים והאקשן שרובנו מחפשים נמצא הרחק במניות אחרות. אבל מניות מדשדשות טומנות בחובן פוטנציאל גבוה מאוד שמתממש בתנאים מסויימים
בגרף החודשי
אין צורך בעיניים חדות במיוחד כדי להבין שרציו מדשדשת מאז תחילת 2017. דשדוש אינו עניין של טווח או משרעת אלא של התנהגות, למעשה הוא מצב שמוגדר לשלילה. כלומר, כאשר המגמה אינה עלייה ואינה ירידה ומייצג איזון בין כוחות הביקוש לכוחות ההיצע. ככזה, הוא מציע לאדם הפרטי רמת סיכון גבוה יותר מזו שמוצעת על ידי מניות במצויות במגמת עלייה. 

כאן אפשר לראות את הסידור של נקודות השיא והשפל: אופקיות כמעט לחלוטין. טווח הדשדוש מוגדר בין  בין  1.87 – 2.88 שקלים ליחידה לערך. טווח אדיר שמאפשר בתוכו לא מעט אפשרויות של מסחר. אבל זה מעניין פחות. השלב המעניין יגיע כאשר רציו תפרוץ למעלה ותחצה את רמת 2.88 שקלים. 

עומק הדשדוש כפי שהוא נמדד באחוזים מלמעלה למטה עומד על 35% מה שמלמד על פוטנציאל הרווח המינימאלי. כלומר, יעד המחירים של רציו במקרה של פריצה מעלה נמצא במחיר של 3.9 שקלים ליחידה.



הערה : כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.
אין בסקירה זו משום המלצה לקנות או למכור את השוק או מניות ספציפיות. סקירה זו מוגשת כאינפורמציה טכנית נוספת העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.
תגובות לכתבה(29):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 15.
    רציו תימחק בדיוק כמו נובל אנרג'י ודלק קידוחים
    ויקטור 05/02/2019 09:22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ברגע שתשובה ונובל יממשו את האקזיט שלהם מלוויתן
    סגור
  • 14.
    רציו שותפה למחדל "לוויתן"
    Anat 05/02/2019 09:15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כשותפה לנובל אנרגי ודלק קידוחים, רובן ככולן מקדמות מחדל/אסון אקולוגי סביבתי.מדוע שמישה6 ירצה לרכוש מניותיה של חברה שותפה לתוכנית מחדל.
    סגור
  • 13.
    מניית זבל
    זהיר 05/02/2019 09:02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ברמת קריסה
    סגור
  • 12.
    אגב קו מנחה
    לרון 05/02/2019 04:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מושקע במנייה שלכם שנים לעיתים כיף ולעיתים פחות אך למרות קירבתי לנושא שהוא תחביבי מזה שנים תרגישו חופשי לסנן אותי כפי שכבר עשיתם!!!!!!
    סגור
  • 11.
    גם אני מושקע בו בנתיים אכלתי ממנו מרורים ולא מכרתי (ל"ת)
    דן 04/02/2019 14:07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • תפסיקו להשקיע
    לרון 05/02/2019 04:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בענפים שהסיכוי בהם נמוך עם אייל או בלעדיו הוא לא רלבנטי למט"ח לפחות !!!!
    סגור
  • 10.
    אייל איך ניכנסתי לדולר שלך בשיא והגדלתי..........
    בני 04/02/2019 13:40
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ומאז רק יורדים ויורדים ואיפה התחתית ???
    סגור
  • הדולר ומט"ח בכלל
    לרון 05/02/2019 04:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אינו מסלול להשקעה ובוודאי לא ניתן לניתוח פונדמנטלי או טכני אייל פשוט הכתיר עצמו לגאון יודע כל!!! אכן להתבטא הוא יודע אך לחזות ????? ----חזור למקורות ולפיתגמים והנבואה ניתנה ל.......אך מצד שני מה עם הפרנסה????? אכן אכן
    סגור
  • 9.
    טוקבקיסטים הזויים
    לרון 04/02/2019 13:29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הבן אדם שייך למנזר השתקנים עדיין מישהו מחפש דיאלוג???? תרגעו
    סגור
  • 8.
    רציו תעלה ביותר מ 100% בשנת 2019 (ל"ת)
    רציו 04/02/2019 13:14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    לצחוק או לבכות????????????? רציו עולה? רציו
    לא יודע 04/02/2019 12:27
    הגב לתגובה זו
    4 0
    נמוכה 66 אחוז מהשיא שלה
    סגור
  • כי היא תהיה נמוכה הרבה יותר (ל"ת)
    לבכות 04/02/2019 13:38
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 6.
    משוגעיםציש שם מעל מיליארד חביות נפט
    דניאל 04/02/2019 12:12
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ברות הפקה.ששש תשובה יודע למה העיף את תמר ואת הכל והוא מתמקד בלוויתן....אני מאמין שבעוד כמה שנים רציו תהיה מעל שער 1000 בקלות.סבלנות לא למכור כלום לאף מוסדי שמנסה לקנות ממכם
    סגור
  • מי רוצה לקנות ממני כל כמות? (ל"ת)
    מוסדי 04/02/2019 13:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מסכים איתך
    משקיע ברציו שנים 04/02/2019 13:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תשובה אכן לא פראייר,וכך גם נובל.יש שם נפט ורציו תגיע לשערים של פי 10 בטווח שאתה מדבר אני מאמין שזה ממש בקרוב.אני בטוח שלא מוכר לשום מוסדי וגם תשובה עושה בייבק.פינקס מחזיקה ברציו ואני לא אופתע שהם רוכשים גם ברגע זה.
    סגור
  • אמונה זה מיקצוע של חרדים ,אז איך אתה כול כך בטוח .רציו
    בא 04/02/2019 13:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפנסיה ,תנסה לא למות ליפני דניאל ,ככה לא תדע אם צדקת .
    סגור
  • 5.
    רציו
    קובי 04/02/2019 11:27
    הגב לתגובה זו
    7 0
    כמשקיע ברציו, אני קצת חושש כשהיא מתחילה להיות מסוקרת לטובה.עברתי איתה תלאות וחתחתים והיום אני מרגיש הרבה יותר בטוח בהשקעתי.אני מעריך את מר גורביץ, אבל מאוד חושש מ"עין הרע" ...כן, גם רגשות כאלה הם חלק ממשקיע ממוצע.בהצלחה לכל חבריי לרציו.
    סגור
  • הייתי מאחל לך בהצלחה אבל אני חושש שזה יהיה עיין הרע..
    לקובי 04/02/2019 13:41
    הגב לתגובה זו
    1 0
    העצם מה זאת השטות הזאת עיין הרע?
    סגור
  • למה חושש העתיד שם מובטח בהצלחה (ל"ת)
    שמוליק 04/02/2019 12:05
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • כמו שהיה מובטח כשהיא הייתה 80 אחוז יותר גבוה? (ל"ת)
    לשמוליק 04/02/2019 13:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    ממתין
    זה שזוכר 04/02/2019 09:40
    הגב לתגובה זו
    8 0
    אייל, לפני חודשים ארוכים אמרת שרציו תגיע ל - 288 ואז תתרחש פריצה. מקווה שעכשיו הגיע הזמן.
    סגור
  • תמתין לתגובה
    לרון 04/02/2019 13:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מן האורקל בדלפי תקבל תגובה לפניתגובה ממר גורביץ השתקן הבילתי נלאה
    סגור
  • 3.
    כמו שאומרים ברומנית. (ל"ת)
    מר כורביץ אין עליך. 04/02/2019 09:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    עד סוף השנה שער 600 (ל"ת)
    רציו 04/02/2019 09:14
    הגב לתגובה זו
    10 2
    סגור
  • 1.
    לאאא בבקשה עזוב את רציו
    יעקב 04/02/2019 08:03
    הגב לתגובה זו
    19 1
    אני בפנים בבקשה תגיד שהיא תרד בבקשה
    סגור
  • לא בכל דבר גורביץ טועה
    רציונאלי 04/02/2019 09:57
    הגב לתגובה זו
    4 2
    הפעם הוא צודק
    סגור
  • למכור
    חכם 04/02/2019 13:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תמיד למכור בעליות ולקנות מחר שתרד
    סגור
  • כי יש קידוח נפט
    איציק10 04/02/2019 12:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אולי
    סגור
  • תרקוד איתי ליצן קטן נחמד רוקד עם כל אחד.. (ל"ת)
    אולי אולי אולי 04/02/2019 13:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור