סגירה חזקה בוול סטריט: ברקע לבחירתו של טראמפ, ה-S&P 500 טיפס 1.1%

המדדים סגרו יום דרמטי ותנודתי במיוחד. מדד הדאו ג'ונס זינק 1.4%. סקטורי הבנקים והפארמה רתחו
אלמוג עזר | (13)
נושאים בכתבה וול סטריט

יום המסחר הראשון בוול סטריט, לאחר בחירתו של טראמפ כנשיא, התאפיין בעליות שערים חדות. ה-S&P500 והנאסד"ק הוסיפו מעל ל-1.1% והדאו ג'ונס זינק 1.4%. זה הזמן להזכיר שבליל אמש החוזים על המדדים צנחו עד 5% בעקבות ההבנה כי הנציג הרפובליקני ככל הנראה ינצח בבחירות.

סקטור התרופות רשם ראלי אדיר, זאת על רקע ההפסד הצורב של קלינטון שנשאה את דגל הרפורמה בתחום הפארמה והורדת מחירי התרופות. מדד הנאסד"ק ביוטק סגר בזינוק של כמעט 9%. בנוסף, ברקע לנצחונו של טראמפ, מניות הבנקים הגדולים טיפסו היום בוול סטריט. מדד מניות הבנקים (סימול: XLF) עלה כמעט 4.2%.

מדדי וול סטריט

דאו ג'ונס 0.16%

S&P 500 0.13%

נאסד"ק -0.21%

אחרי המפולת של שעות הבוקר המוקדמות, ובעיקר ברקע למסריו המרגיעים והממלכתיים של טראמפ ("אהיה הנשיא של כולם, אני קורא לאחדות") הירידות בחוזים נרגעו באופן משמעותי. כך או כך, מדובר ביום שלישי ברציפות של עליות שערים נאות בניו יורק, כאשר בשני ימי המסחר הראשונים של השבוע, למרבית האירוניה, העליות נעשו ברקע להתחזקותה של קלינטון בסקרים. 

בשעות האחרונות גם הדולר ביצע מהלך חד למעלה לאחר שצלל קרוב ל-3% באמצע הלילה. עוד בנושא נציין כי הצפי להעלאת ריבית בחודש דצמבר עלה לשיעור של 75% על פי בורסת הנגזרים בשיקגו.

יומן מאקרו 

מחיר הנפט עלה 0.6% למחיר של 45.3 דולר לחבית. העליות נרשמו ברקע לדו"ח המלאים שהציג עלייה של 2.4 מיליון חביות נפט גולמי. בנוסף לכך, הדו"ח הציג ירידה במלאי הדלק המזוקק. שבוע שעבר דו"ח המלאים הציג עלייה של 14 מיליון חביות של נפט גולמי וגרם לירידה חדה במחיר הנפט. 

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    איתי 10/11/2016 08:02
    הגב לתגובה זו
    בייחוד לא המומחים של ביזפורטל
  • 9.
    יובל 10/11/2016 07:10
    הגב לתגובה זו
    חברים כבר מזמן אמרתי לכם שאין נביאים ואף אחד לא נביא ומעולם לא היו נביאים .וכל האנליסטים יש להם אינטרס זה או אחר להמליץ על מניה זו או אחרת .היום אחרי הראלי הגדול של אתמול כל האנליסטים אוכלים את הכובע ! תיראו את בורסת יפן נפלה כ 6 אחוז והיום מתקנת כ 6 אחוז
  • 8.
    משקיע 09/11/2016 20:34
    הגב לתגובה זו
    מה קרה כל האנליסטים שכתבו בבוקר קטסטרופה . ברקזיט. אפקט טראמפ. התרסקות .. פתאום כולם העליות בגלל טראמפ הם אומנים בהתפתלות . זה כמו שיכור שלא מבין כלום בחייו אומר לאישה בהריון אני יודע מה יש לך בבטן זו בת אם לא אז זה בן.
  • יובל 10/11/2016 06:51
    הגב לתגובה זו
    עזוב אותך גבר אמרתי לכם כבר מאות פעמים אין כאן נביא .ןלא להאמין לאף סוקר של הבורסה והעובדה שכל מילה שלך אתה צודק מאה אחוז .כל האנליסיטם חזו נפילה הרי הבורסה של יפן נפלה כ 6 אחוז והיום היא מתקנת .אין אף אחד שחזה את זה .כולם אמרו נפילות ניפות ושהבורסות יפלו
  • 7.
    שלב ההכחשה ובקרוב ההתפכחות (ל"ת)
    אלי 09/11/2016 20:21
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    א.ב.ג 09/11/2016 19:29
    הגב לתגובה זו
    פקידוני ביז צרחו שהטראמפ ישמיד ינפץ וירסק וינתץ את הבורסות!!!!!! גאוני פקידוני ביז מטורפים באהבתם לסמטל הערבי הקיצוני ההזוי והמטרוף. טרמפ יותר יהודי מהסמאל המסית לרצח
  • 5.
    נצחון אדיר 09/11/2016 19:03
    הגב לתגובה זו
    חוסיין אובמה..
  • 4.
    הפחדות השמאל..ו"המומחים" בגרוש-שוב כשלו (ל"ת)
    וותיק במסחר 09/11/2016 19:01
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    פרשנים ????חחחחח כולכם יצאתם פארש לגמרי (ל"ת)
    איפה הפרשנים? 09/11/2016 18:55
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    דודו 09/11/2016 17:14
    הגב לתגובה זו
    מה לעשות ביזפורטל רציתם לחגוג על דם המשקיעים עם ירידות חדות שהיו בטח בראש הכותרות עם כותרת מפוצצת...... איפה החץ הירוק כשהבורסה עולה????
  • 1.
    יוני 09/11/2016 17:05
    הגב לתגובה זו
    אסור אבל אסור להקשיב לשטיפות מוח של המומחים למינהם כל המומחים אוכלי החינם קריסות נפילות הכל בולשיט וגם כל הסוקרים למינהם נופלים פעם אחר פעם שלום לכם ולא להתראות
  • צודק מאוד. אבל מתי הכתבים יקבלו אומץ להתנצלללל להגיד אח (ל"ת)
    הצופה 09/11/2016 21:10
    הגב לתגובה זו
  • אתה כל כך צודק 09/11/2016 17:23
    הגב לתגובה זו
    ה"מומחים" למיניהם עושים כסף מחיזוי שגוי של העתיד והאנשים הפשוטים מקשיבים להם ברוב טיפשותם ומפסידים פעם אחר פעם.
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: