יום אדום לישראליות: מי הן 5 החברות כחול לבן שבולטות היום בוול סטריט?

מספר רב של חברות ישראליות נסחרות ב-NYSE ובנאסד"ק, ואנו בחרנו להתמקד באלו שעשו כותרות היום, אם בעונת הדוחות או בעיסקאות חדשות
ידידיה אפק | (1)

כ-85 חברות ישראליות נסחרות כיום בוול סטריט, ורבות מתוכן מצליחות למשוך תשומת לב חיובית לא פחות מהשחקניות האמריקניות בשוק. הבאנו לכם מספר ישראליות שבולטות היום במסחר בניו יורק.

הראשונה היא גיוון אמיג'ינג (סימול: GIVN) שמטפסת 5% לאחר שמכון המחקר אופנהיימר שדרג את המלצתו למניה ואף העלה את מחיר היעד. "גיוון אימג'ינג הפתיעה לטובה , עם התקדמות נאה במכירות בכל האזורים הגיאוגרפיים, במיוחד בארה"ב לאחר חולשה של הרבעון הקודם. אנו רואים את חזרת פעילות הליבה של גלולות ה- SB לצמיחה בתור גורם מעודד, אשר בשילוב עם התקדמות באישורים רגולטוריים למוצר העתידי, COLON2, עשוי להאיץ את הצמיחה בחברה", אמרו האנליסטים במסגרת הסיקור, והעלו את המלצתם למניה ל'תשואת יתר' בעקבות התוצאות הטובות. כמו כן, באופנהיימר העלו את מחיר היעד למניה ל-20 דולר, מה שנותן אפסייד של 21% על מחיר המניה היום.

מנייה נוספת שמעניינת היום היא פוטומדקס (סימול: PHMD), שמאבדת 3.6% בנאסד"ק לאחר שדיווחה היום על תוצאותיה הכספיים לרבעון השני. הכנסות הרבעון השני הסתכמו ב-58.1 מיליון דולר, ירידה של 1.4% לעומת הרבעון השני בשנה שעברה, כשהחברה שעוסקת בתחום בריאות העור והאסתטיקה סבלה מירידה של 3.5% בהכנסות מתחום מוצרי הצריכה הביתיים, שהסתכמו ב-48.7 מיליון דולר. הרווח הנקי הסתכם ב-7.1 מיליון דולר, או 34 סנט למניה בדילול מלא, עלייה של 68.4% ו-70% בהתאמה, לעומת הרבעון השני בשנה שעברה. הרווח הנקי המתואם במונחי Non-GAAP הסתכם ב-11.8 מיליון דולר, או 56 סנט למניה בדילול מלא, עלייה של 43.6% לעומת הרבעון השני בשנה שעברה. תחזית ההכנסות לרבעון השלישי של 2013 הינה היקף הכנסות הדומה לרבעון השני.

גם חברת התכנה מג'יק (סימול: MGIC) מרכזת עניין היום לאחר דוחות רבעוניים מעורבים. מניית החברה, שמחזיקה בשווי שוק של 223 מיליון דולר, נופלת 4.4% במהלך יום המסחר בנאסד"ק. מג'יק רשמה הכנסות בסך 34.8 מיליון דולר, עלייה של 24% לעומת 28 מיליון דולר ברבעון השני 2012, ואילו הרווח הנקי Non-GAAP ירד ב-7% ל-3.8 מיליון דולר, לעומת 4.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. החברה מייחסת את הירידה ברווח הנקי לגידול בהוצאות המס שנרשמו ברבעון. מנכ,ל החברה, גיא ברנשטיין, מסר היום כי "מג'יק ממשיכה לשמור על קצב צמיחה בשיעור דו-ספרתי במהלך המחצית הראשונה של 2013, עם ביצועים חזקים בכל קווי המוצרים והשירותים המקצועיים שלנו בכל השווקים שבהן פועלת החברה".

חברת הטכנולוגיה אודיוקודס (סימול: AUDC) הודיעה היום כי תספק פתרונות פריסה מהירה של מיקרוסופט לינק לבלגקום, ספקית התקשורת העיקרית בבלגיה. בלגקום היא חברה בעלת פעילות בבלגיה ובשוק העולמי, ומספקת שירותי תקשורת ארציים וניידים ללקוחות פרטיים, ארגוניים ומוסדיים, כולל שירותי טלפוניית IP, אינטרנט, מובייל ארגוני, טלוויזיה, טכנולוגיות מידע ורשתות תקשורת, כמו גם דאטה-סנטר, מחשוב ענן, אבטחה ותקשורת אחודה. פתרונות ה-ESBC של אודיוקודס עבור MS Lync מאפשרים לספקיות תקשורת לחבר במהירות פריסות של Lync בארגונים עם הרשתות המרכזיות שלהן, ובכך למנוע את הצורך בבדיקות האינטר-אופרביליות הארוכות והיקרות מול מיקרוסופט.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    נדי 08/08/2013 09:59
    הגב לתגובה זו
    מוזר, זינקה ב 15% אחרי פרסום דוח. לא שווה אזכור?

מניות השורה השניה של אמריקה: גוגל לעסקים מקומיים

מדור חדש ינתח את המניות במדד ראסל 2000. היום סיפורה של חברת Yelp שצופה צמיחה בהכנסות בשנים הקרובות
רפורמת המס המדוברת של הנשיא טראמפ חוללה ויכוחים רבים אודות התועלות הצפויות ממנה לעומת ההשלכות הנגזרות ממנה. אולם, אחת מן ההשלכות הצפויות שלה, אשר עליה מסכימים מרבית הכלכלנים, היא שהפחתת שיעורי מס החברות מ-35% ל-21% תסייע בעיקר לחברות בסדר גודל קטן עד בינוני, דוגמת החברות במדד RUSSELL 2000 0.86% המפיקות עיקר הכנסותיהן בתוך ארה"ב ושכספיהן לא נמצאים במקלטי מס מחוץ לגבולות ארה"ב. החברות הללו ייהנו מהכנסה נוספת שתוכל להיות מתורגמת להשקעות חדשות או אפילו רכישה חוזרת של מניותיהן (לטענת המבקרים של התכנית). כך או כך הדבר צפוי להניב תשואה עודפת על מניותיהן בטווח הקצר-בינוני. הדבר נראה לנו נכון שבעתיים בחברות צמיחה אשר זקוקות להון כדי להמשיך ולהרחיב את עסקיהן ולצמוח. לכן אנחנו בוחרים להתמקד בסדרת הכתבות הזו בחברות אשר מפגינות שיעורי צמיחה גבוהים (דו ספרתיים) של הכנסותיהן ואשר צפויות ליהנות מההתפתחויות הללו. היום סיפורה של חברת Yelp. קהילה שמבקרת עסקים   Yelp אשר מוכרת בוודאי לחלק ניכר מהגולשים הישראליים, מתפעלת אתר אינטרנט ואפליקציה המקשרים בין עסקים מקומיים ללקוחות פוטנציאליים. החברה הוקמה בשנת 2004 בסן פרנסיסקו ארה"ב מאפשרת לעסקים מקומיים לפרסם את עצמם ומאפשרת לגולשים לחפש עסקים מקומיים, לקרוא ביקורות עליהם, ולקבל המלצות ורעיונות בערים שונות והחשוב מכל - לכתוב המלצות וביקורות בעצמם. הגולשים באתר ובאפליקציה עשויים לחפש מידע אודות מסעדות, מקומות בילוי, בידור, קניות ושירותים שונים.   בעולם שבו יותר ויותר אנשים מעדיפים לצרוך שירותים דרך האינטרנט וגם מעדיפים להסתמך על המלצות של גולשים אחרים ועל 'חוכמת ההמונים' החברה הולכת ומרחיבה את מאגר המשתמשים בשירותיה ואת הכנסותיה וצומחת במהירות.   שווי השוק של החברה עומד כיום על 3.6 מיליארד דולר וברבעון השלישי של 2017 ביקרו בחודש באתר החברה ובאפליקציה באמצעות הטלפון הנייד ומחשב נייח בסך הכל בממוצע כ-188 מיליון איש. כ-104 מיליון מהם באמצעות הסלולרי. ל- Yelp פריסה ב-29 מדינות והאפליקציה והאתר נחשבים לאחד מאתרים הפופולריים ביותר בארה"ב. חברי הקהילה הנקראים Yelpers כתבו כ-142 מיליון ביקורות במהלך הרבעון השלישי של 2017. מצד אחד החברה מאפשרת לבעלי עסקים מקומיים לפתוח חשבון בחינם ולפרסם שם תמונות ומידע אודות בית העסק, אך במקביל מוכרת החברה פרסומות.  החברה טוענת כי המלצה על מקום לגולש מסוים תעשה על בסיס אלגוריתם מיוחד אשר יודע לעשות את הסינון המתאים ולשקלל את מגוון הביקורות שנכתבו אודות אותו מקום וללא קשר לעבודה אם במקביל בית העסק גם מפרסם מודעות בתשלום. יש לציין כי גולש יכול לפתוח על דעת עצמו דף ביקורת לעסק אף אם העסק עצמו אינו מעוניין בכך או לא ביקש להיחשף באפליקציה ומכאן נובע חלק גדול של האתר.   YELP מצפה לסיים את 2017 עם הכנסות שיסתכמו ב- 844 מיליון דולר ורווח תפעולי שינוע בין 154-157 מיליון דולר. מטה החברה נמצא בסן פרנסיסקו והחברה מעסיקה כ-4,300 עובדים. עיון בדוחותיה הכספיים של YELP מראה כי היא חברת צמיחה קלאסית שעשתה את קפיצת המדרגה המשמעותית שלה ב-2016, לאחר צמיחה מרשימה בסעיפי המכירות והרווח התפעולי. בשנת 2016 ההכנסות של החברה ממכירות עמדו על 713 מיליון דולר מה שהיווה שיפור של 30% ביחס ל-2015 אז המכירות עמדו על 550 מיליון דולר) ולעומת 2014 (מכירות בסך 378  מיליון דולר). את שנת 2017 החברה  צפויה לסיים עם מכירות של 844 מיליון דולר, ועל פי התחזיות המכירות של החברה צפויות להסתכם ב- 952 מיליון דולר ב-2018 ו-1,109 מיליארד דולר ב-2019.   בעלי עסקים טענו כי סוחטים אותם, והמניה נפלה בשנת 2016 ה-EBITDA  עמד על 120 מיליון דולר והיווה 16.8% מהמכירות., ב-2015 החברה הציגה EBITDA של 69 מיליון דולר שהיוותה 12% מסך המכירות, בהחלט שיפור משמעותי. ההפסד הנקי של החברה שעמד בשנת 2015 על 33 מיליון דולר ירד ל- 4.7 מיליון דולר ירד בשנת 2016. יש לציין כי החברה עברה לראשונה בשנת 2014 לרווח נקי של 36 מיליון דולר, עם EBITDA  של 70.9 מיליון דולר. אולם חוותה משבר לא פשוט בחצי השני של 2014, כאשר החברה הואשמה על ידי בעלי עסקים וגולשים בניצול כוחה, ושהאלגוריתם שלה מכוון גולשים לאותם אתרים אשר פרסמו בתשלום. קבוצת בעלי עסקים קטנים מקליפורניה תבעה את החברה בתביעה ייצוגית בטענה שהחברה ניסתה לסחוט מהם כסף תשלום עבור פרסום באיום בביצוע מניפולציות בביקורות ובדירוגים עליהם באתר. בסופו של דבר התביעה נדחתה, אולם שווי השוק של החברה שעמד על  7.26 מיליארד דולר במרץ 2014 ירד ב-40%. בחודש פברואר 2016 כאשר עמדה במחירי שפל של 15.11 דולרים הגיע השינוי המיוחל בהתנהגות המניה עד היום. כיום נסחרת המניה סביב מחיר של 43 דולר, וזאת בעקבות  חזרה לפסים של צמיחה בשנת 2016 ורווחיות בשנת 2017.   ב-2017 החברה צפויה להציג EBITDA של 167 מיליון דולר מה שיהווה 18.5% מסך המכירות ושיפור של 31% ביחס ל-2016. ושורת הרווח הנקי צפויה לעמוד על 15.4 מיליון דולר, רק 2% מסך המכירות אולם תואם פרופיל של חברת צמיחה, ואכן החברה ביצעה ב-2017  שתי רכישות שנועדו לסייע לה להגביר תנועה של גולשים לאתר שלה. החברה חתמה במהלך 2017 על הסכם לשיתוף פעולה עם חברת Grubhub.com שיאפשר לה לתת לגולשים להזמין משלוחים וטייק אווי דרך האתר שלה ובכך להגדיל את תנועת המשתמשים באתר. תחזית אופטימית   תחזיות החברה לשנים 2018 ו-2019 צופות שיפור של 13% ו-17% בסך המכירות (בהתאמה)  ובסעיף ה- EBITDA השיפור אמור להיות משמעותי יותר וצפוי לעמוד על 198 מיליון דולר ו-250 מיליון דולר (בהתאמה).המהווים שיפור של 26% כל שנה וביחס של 21% ו-23% מסך המכירות בהתאמה כל שנה.  הרווח הנקי ב2018-2019 צפוי לעמוד על 3.7 % ו-5.2% בהתאמה. אחזקות המוסדיים עומדות על 85% מהון המניות המונפק. מכפיל הרווח של החברה גבוה ועומד על 196 כאשר מכפיל הרווח של חברות דומות עומד על 139. המכפילים הללו גבוהים ויכולים להרתיע משקיעים אולם יש לזכור כי חוקי המשחק בחברות הצמיחה בתחום האינטרנט גבוהים מאוד. מכפיל הרווח של אמזון עומד לדוגמא על 311... בין האפליקציות המתחרות באפליקציה של החברה ניתן למנות את Foursquare ,Tripadvisor ו-Groupon. החברה סיפקה דוחות טובים מאד ברבעון השלישי אך הנמיכה את התחזית לשנה כולה בשל צפי לרבעון רביעי חלש יותר מה שגרר ירידה חריפה במחיר המניה. מאז הנפילה החלה המניה להתאושש והיא נמצאת במגמת עליה. YELP חברת צמיחה בתחום צומח של חיפוש שירותים מבוסס מיקום. כפי שניתן לראות מן העבר ביצועי החברה תנודתיים משהו ומאחר ושווי החברה נמוך והיא נמצאת בתחום דינאמי ניתן להמשיך לצפות כי כל אירוע שיחרוג מתחזיות החברה לרעה ישפיע על מחיר המניה באופן משמעותי. מנגד, נראה שהחברה עברה לפסים של צמיחה ורווחיות ב-2016 ו-2017 והתחזיות לשנתיים הבאות הן מצוינות.     דנה אביב ואבי שגב, מנכ"לים משותפים באביב-שגב בוטיק השקעות