אל איראן: "ה'פד' לא צפוי לשנות מדיוניות, הכלכלה עדיין בבעיה"

מנכ"ל PINCO התראיין ל YAHOO FINANACE ואמר כי לדעתו הצמיחה בארה"ב תמשיך להיות איטית והאבטלה תמשיךלהיות גבוה
ידידיה אפק |

הפדרל ריזרב התחיל היום את הפגישה בת היומיים כאשר כלכלנים רבים חושבים כי אין לצפות לשינויים דרסטיים, בדומה לפגישות האחרונות אשר נסתיימו ללא תוצאות. הבנק המרכזי בארה"ב יצא זה מכבר בהצהרה כי ימשיך במדיניות הרכישות האגרסיבית שלו (ריכשת אגרות חוב בשווי 85 מיליארד דולר בכל חודש) עד שרמת האבטלה במשק תעמוד על 6.5% והאינפלציה תתייצב. ולכן, בעוד שהאינפלציה נכון לחודש מרץ עומדת על 7.6% והאינפלציה ממשיכה במגמת ירידה נראה של'פד' אין סיבה להפסיק את תכנית הרכישות הנוכחית.

אל איראן, מנכ"ל ומנהל השקעות בכיר ב-PIMCO התייחס לפגישה הנוכחית של ה'פד' ומה הציפיות. "אני לא חושב שנראה שינויים מבחינת מדיניות אבל אני חושב שנראה שינויים מבחינת הסימנים" אל אירן אמר הדברים בהתייחס לחרושת השמועות בארה"ב כי ב'פד' מעוניינים לצמצמם את התכנית.

כאשר נשאל אם לדעתו ישנה דרך שבה ה'פד' יכול לעודד את הכלכלה ציין "הבנק המרכזי צריך להיזהר מאוד, כל פעולה קיצונית עלולה לסכן יותר את המצב, גם התכנית אשר מתנהלת כיום היא מסוכנת ואנחנו לא יודעים מה יהיו תופעות הלוואי" המנכ"ל הוסיף "ניתן לעשות יותר, כמו שהבנק ביפן עושה יותר אבל הבנקים צריכים להבין שהם רק גשר וכאשר יש לנו קונגרס שלא מתפקד העשייה מוגבלת".

אל אירן טוען כי יש למצוא פתרון אחר לתכנית הקיצוצים "אנחנו צריכים להכיר בזה שלא הבנו את ההגיון כמו שצריך אנחנו צריכים שהדברים יהיו בהירים יותר כך שעסקים יוכלו להשקיע"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.