רפי גינת, רק בענק: המניה בוול סטריט שהתרסקה 75% אחרי תחקיר תכנית '60 דקות' - תפרסם היום דו"חות

מערכת Bizportal | (3)
נושאים בכתבה מניה

ביום חורף בסוף פברואר האחרון פרסמה תכנית התחקירים הפופולרית '60 דקות' תחקיר לגבי חברת ריצוף העץ האמריקנית לאמבר ליקווידייטורס (סימול: LL) שמשטחי העץ שלה (ריצפת פרקט) מותקנים במספר עצום של בתים בארה"ב. בתחקיר נטען כי הרשת משווקת ריצוף עץ מצופה מסין המכיל רמות מסוכנות של פורמלדהייד, חומר שידוע כגורם מסרטן. 

מדובר ברשת ענקית שמפעילה מעל 350 סניפים בארה"ב וקנדה ונסחרה רגע לפני התחקיר בשווי שוק של קרוב ל-2 מיליארד דולר. ביום שאחרי התחקיר התרסקה המניה ב-26% ומאז לחץ הירידות רק גובר והמניה כבר השלימה התרסקות של 73% לשווי של 500 מיליון דולר בלבד. ושימו לב לצפוי בדו"חות הרבעון השני שיפורסמו היום לפני פתיחת המסחר בווול סטריט, אחרי שברבעון הקודם החברה עברה להפסד בעקבות התחקיר, ברבעון האחרון הרווח צפוי לקרוס מ-60 סנט ברבעון המקביל ל-4 סנט בלבד. ההכנסות צפויות להסתכם ב-258 מיליון דולר כאשר בחנויות זהות המכירות צפויות לרשום ירידה של 6.7%.

נציין כי מחיר היעד הממוצע של האנליסטים למניית הרשת עומד על 28 דולר, גבוה באופן משמעותי מהמחיר בו סגרה אמש המניה - 18 דולר. בימים שאחרי אותו תחקיר, בג'פריס חתכו את מחיד היעד למניה מ-52 דולר ל-33 דולר (ואח"כ ל-26 דולר), בגולדמן זאקס הפחיתו את מחיר היעד ל-35 דולר. האם יש פה הזדמנות? תלוי בהתפוגגות הזיכרון של הצרכן האמריקני בכל הקשור לאותו תחקיר. והיום נקבל איתות. 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    עידן 05/08/2015 16:00
    הגב לתגובה זו
    1. תמשיך לצחוק, חברה שבמעמד הפירסום נסחרה לפי 2 מיליארד $, לא חברה קטנה ולא 'מסכנה' במונחים ישראלים. 2. אם הקוראים מוטעים ע"י ביזפורטל, למה המניה ירדה כ"כ הרבה אחרי השינויים השונים שהחברה עברה לדברייך?
  • 2.
    ביז-בורדל 05/08/2015 11:14
    הגב לתגובה זו
    הם כבר פירסמו פעם אחת דוחות (והודעה על החלפת הנהלה) אחרי התחקיר הנל.
  • 1.
    לא הפסקתי לצחוק 05/08/2015 11:05
    הגב לתגובה זו
    הוא חבר של הטייקונים, הוא לא עשה כתבות על סלקום/אורנג פלאפון ומונופולים אחרים ששיקרו וגנבו הוא כניראה היה חבר שלהם
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.