גם בגלל האביב: הקמעונאים בארה"ב מדווחים על גידול במכירות מארס
נשיא מכון מחקר צרכני: "הקמעונאים הם המרויחים הראשונים מהשיפור בשוק התעסוקה והעלייה בביטחון הצרכני"
הרשתות הקמעונאיות דיווחו היום על תוצאות המכירות של חודש מארס ומהן עולה כי קיים שיפור ניכר בחודש האחרון. העלייה המכירות ברשתות מצביעות גם כי הצרכנים מרגישים בנוחות עם הכלכלה והביטחון שלהם לרכוש מוצרים בחנויות.
כמעט כולן החל מרשת הדיסקאונט טארגט (סימול: TGT) ועד הרשת היקרה יותר מייסיס (סימול: M) דיווו על עלייה נאה במכירות כאשר הם מסבירים את הדבר במזג האויר המתחמם. אנליסטים לעומת זאת חושבים שיש יותר מכך בתוצאות.
לקרוא וללמוד: 7 מיתוסים שגורמים למשקיעים להפסיד כסף בבורסה
או: מה שאתה חושב שאתה יודע על כסף, רק יכול לפגוע בך בסופו של דבר. הנה 7 מיתוסים שכדאי להימנע מהם
פעמים רבות המשקיע הממוצע בבורסה לא פועל ברציונליות אלא מתוך התבססות על מיתוסים ואמונות שנבנו על פני דורות של משקיעים. אין ספק שמערכת השווקים בבורסות העולם היא מערכת דינמית ולא פשוטה שדורשת הבנה ומשמעת על רצפת המסחר, לכן יש להימנע ממיתוסים ולפעול ברציונליות, אלו המיתוסים שהמשקיעים צריכים לשים לב אליהם:
1."גם אתה יכול להיות וורן באפט": במשך 30 שנה גרם וורן באפט לציבור המשקיעים בעולם להעריץ אותו. המיתוס הרווח הוא שבאפט "פשוט בוחר" את מניות הערך שלו כך טועים אנשים לחשוב בניסיון לשכפל את הישגיו. האמת רחוקה מכך, באפט בוחר בפינצטה את המניות שלו באופן מורכב מאוד, כך האורקל מאומהה מצליח להשיג תשואות נאות לאורך שנים.
2."דמי ניהול טובים יותר-ביצועים טובים יותר" מיליוני משקיעים "תקועים" בקרנות נאמנות שלא מצליחות להכות את מדד הייחוס שלהם לאורך שנים. יקר לא אומר בהכרח טוב יותר.
3."צריך להתמקד או בניתוח טכני או בניתוח פונדמנטלי": חסידי הגישה הפונדמנטלית יאמרו שצריך ללמוד ולהבין את יסודות החברה לעומק על מנת להעריך את ביצועיה בעתיד. לעומת זאת, מאמיני הניתוח הטכני דוגלים בגישה שהגרף מגלם בתוכו את כל המידע הרלוונטי, ההיסטוריה תספר על העתיד. האמת היא איפה שהוא באמצע, אין גביע קדוש אחד, צריך להיות עם ראש פתוח שכן לכל גישה יש את היתרונות והחסרונות שלה. מילת המפתח היא איזון.
4."השקעה פסיבית": אין כזה דבר משקיע "פסיבי", יש צורך תמידי באיזון מחדש של תיק ההשקעות, הכנסת רעיונות חדשים, חיזוק חולשות וכו'. מן העבר השני חשוב לזכור כי אקטיביות יתר יכולה לגרום לשחיקת רווחים על ידי עמלות.
