כמה שווה החמישייה של אלופת העולם בכדורסל?
היסטוריה בכדורסל העולמי. נבחרת גרמניה זכתה לראשונה בתולדותיה בטורניר לאחר ניצחון במשחק הגמר על נבחרת סרביה בתוצאה 77:83. רק ארבע נבחרות מאירופה עשו זאת. בעבר זכו באליפות עולם נבחרות ברית המועצות, יוגוסלביה וספרד.
אלופים ובצדק. נבחרת גרמניה (טוויטר פיבא)
הנבחרת הגרמנית הפתיעה לאורך כל הטורניר כאשר בחצי הגמר גברה על נבחרת ארה"ב ובגמר הגיעה כאנדרדוג. ועדיין, היא הצליחה לגבור על סרביה והכוכב הגדול שלה בוגדאן בוגדנוביץ'. בעולם הסבירו את ההצלחה של גרמניה שהגיעה כנבחרת מגובשת שידעה להתחבר ברגעים המתאימים של העונה.
ה-MVP של משחק הגמר היה הכוכב הגרמני, דניס שרודר, שקלע 28 נקודות כאשר מדובר בהופעה האישית הטובה ביותר מאז שנת 2010 אז קווין דוראנט הוביל את נבחרת ארה"ב לזכייה וקלע גם כן 28 נקודות.
כאמור הודו כי אחת הסיבות להצלחה תלויה בחמישייה שנתנה את הטון לאורך האליפות. אז מה שכרם של חמשת המופלאים הגרמנים שהביאו את התואר הנכסף. הנה:
יוהנס וויגטמן: מילאנו, 2 מיליון דולר לעונה
השחקן הגבוה ששיחק רוב הקריירה בצסק"א מוסקבה עזב את המועדון כאשר רוסיה פלשה לאוקראינה וציין כי למרות הכסף הגדול ברוסיה עדיין לא יכל להמשיך בקבוצה.
פרנץ ואגנר: אורלנדו, 5.6 מיליון דולר לעונה
פרנץ ואחיו מוריץ משחקים באורלנדו אך פרנץ נחשב לשחקן משמעותי ביותר ולכן פותח בחמישייה. בשנת 2021 נבחר במקום השמיני בדראפט.
דניס שרודר: טורונטו ראפטורס, 13 מיליון דולר לעונה
שרודר הוא הכוכב הבלתי מעורער של הנבחרת והמנהיג הגדול שהצטיין כהרגלו בשני צידי המגרש, גם בחצי הגמר וגם בגמר. הכוכב הגדול עזב הקיץ את לייקרס והגדיל משמעותית את שכרו עם חתימתו בטורונטו.
דניאל תייס: אינדיאנה פייסרס, 9.2 מיליון דולר לעונה
הוא אומנם לא נחשב לכוכב גדול ב-NBA אבל כן לאחד השחקנים היעילים בליגה. הוא כבר הספיק לשחק בבוסטון, יוסטון, שיקאגו ובעונה שעברה עבר לאינדיאנה.
אנדראס אובסט: באיירן מינכן, 1.5 מיליון דולר לעונה
- 1.שלום לוי 11/09/2023 08:50הגב לתגובה זושרודר עבר לטורונטו ראפטורס
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
