דניס שרודר
צילום: טוויטר לוס אנגלס לייקרס

גביע העולם על הפרק: שרודר נגד בוגדאנוביץ'

נבחרת גרמניה תפגוש את נבחרת סרביה  בקרב ישיר על מדליית זהב בתואר החשוב ביותר בכדורסל העולמי. מה שכרם של הכוכבים הגדולים?
מיכאל וייסרמן |

אליפות העולם בכדורסל תגיע מחר לשיא עם משחק הגמר (ראשון, 15:30 שעון ישראל) בין נבחרת סרביה לנבחרת גרמניה. סרביה ניצחה בחצי הגמר את נבחרת קנדה בתוצאה 86:95 עם הצגה של הכוכב הסרבי בוגדן בוגדנוביץ' שקלע 23 נקודות. מהצד השני גרמניה הפתיעה כאשר ניצחה את נבחרת ארה"ב בתוצאה 111:113. הכוכב הגרמני, דניס שרודר, אומנם קלע רק 17 נקודות ולא הוביל את רשימת הקלעים אבל הצטיין בשני צידי המגרש.

יביא אליפות עולם. בוגדנוביץ (טוויטר אטלנטה הוקס)

כעת שתי הנבחרות, סרביה וגרמניה, צפויות להיפגש במשחק הגמר עם רצון ברור לזכות בתואר הנכסף. נבחרת גרמניה מחזיקה בהישג השיא שלה במדליית הארד באליפות עולם 2002 ובמדליית כסף באליפות אירופה 2005.

נבחרת סרביה (שהייתה בעבר נבחרת יוגוסלביה) זכתה 5 פעמים באליפות העולם כאשר האחרונה הייתה ב-2002. כעת זאת תהיה הזדמנות מצוינת לזכות בתואר נוסף.

מבחינת שתי הנבחרות המשחק יוכרע בעיקר בזכות התמיכה של שני כוכבי NBA שירצו לחזור בעונה הבאה לליגה הטובה בעולם כאלופי עולם. 

שרודר, 29, גדל בגרמניה וב-2013 נבחר על ידי אטלנטה הוקס בדראפט ושם שיחק חמש עונות. לאחר מכן עבר באוקלהומה, לוס אנג'לס לייקרס וב-2021 חתם על חוזה חריג בבוסטון סלטיקס בשכר של 5.9 מיליון דולר לעונה. הסיפור המעניין של הכוכב הגרמני היה באותה עונה כאשר לייקרס הציעו לשחקן חוזה ארבע שנים תמורת 84 מיליון דולר, אך שרודר סירב וקיבל הצעה נמוכה יותר.  בשנה שעברה חזר ללייקרס באחד החוזים הנמוכים בליגה תמורת  2.64 מיליון דולר בלבד. בחודש יולי ורגע לפני האליפות חתם לשנתיים בטורונטו ראפטורס תמורת שכר של 26 מיליון דולר לכל התקופה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.