סעיף שחרור של אירו אחד: הסיפור של כריסטיאן סטואני
אחת ההפתעות הגדולות של הליגה הספרדית מתחילת העונה היא ג'ירונה. הקבוצה הצנועה מספרד מדורגת במקום השני עם 10 נקודות - משמע עם 3 ניצחונות ותיקו. רק ריאל מדריד נמצאת לפניה עם ארבעה ניצחונות מארבעה משחקים.
מי יקנה? סטואני (צילום: טוויטר ג'ירונה)
זאת אומנם רק פתיחת העונה אבל מלך השערים של ג'ירונה עד כה הוא החלוץ הותיק, כריסטיאן סטואני. סטואני כבש צמד שערים בניצחון של הקבוצה על חטאפה בתוצאה 0:3 ונמצא בכושר נהדר מפתיחת העונה. מעבר לכושר מקצועי נראה כי מדובר באחד הסמלים המיוחדים שעדיין קיימים בכדורגל האירופי. סטואני כבר נמצא מעל 6 שנים במועדון והספיק להשתתף ב-195 משחקים (חלקם בליגה השנייה- מ"ו) וכבש 110 שערים. מעבר לכך סטואני גם מחזיק בסיפור מיוחד מהקיץ האחרון.
הוא חתום בג'ירונה על חוזה עד 2026 אבל לאור הנהירה הגדולה בקיץ לערב הסעודית הסכימו בעלי המועדון הספרדי להירתם והצהירו כי תג המחיר של השחקן יהיה אירו אחד בלבד וזאת בכדי לא למנוע ממנו מעבר לקבוצה עם שכר גבוה יותר. סטואני זכה הקיץ לשתי הצעות מערב הסעודית אך דרש שכר של 4 מיליון אירו וכאשר לא קיבל שום הצעה כזאת, החליט להישאר בג'ירונה.
שכרו בספרד עומד על 3.5 מיליון אירו וכעת יישאר החלוץ לפחות עד חודש ינואר במועדון שלו. בג'ירונה חוששים כעת כי לאור הצלחתו בתחילת העונה ולאור הסעיף ה"מביך" יזכה להצעה משמעותית מאירופה במועד ההעברות הבא. אגב, שווי השוק שלו הוא 2 מיליון אירו ובשיאו הגיע גם ל-10 מיליון אירו.
סטואני, 36, גדל באורוגוואי ושיחק במספר מועדונים בספרד כמו רג'ינה, אלבסטה, לבאנטה, ראסינג סנטאנדר ואספניול. בקיץ 2015 נמכר על ידי אספניול למידלסבורו תמורת 3 מיליון אירו ולאחר שנתיים כאשר הסתיים חוזהו באנגליה חתם בספרד והפך לאגדה מקומות בג'ירונה.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
.jpg)