ליברפול מוחמד סלאח
צילום: ליברפול טוויטר

בערב הסעודית לא עוצרים: מוחמד סלאח קיבל הצעת עתק

כוכב ליברפול שהתעמת השבוע עם מאמנו יורגן קלופ קיבל הצעה להצטרף לאל איתיחאד. מה יהיה שכרו ומה ליברפול תקבל מהמהלך?
מיכאל וייסרמן | (4)

רק אתמול פרסמנו על שינוי מהותי במגמה בכדורגל העולמי דרך רשימת 10 המרוויחים הגדולים של הכדורגל העולמי. הכסף הגדול של ערב הסעודית שכנע כוכבים רבים בקיץ האחרון להצטרף למועדונים השונים ובין 10 המרוויחים הגדולים - שמונה נמצאים במדינת ערב.

יצטרף לרונאלדו? סלאח (צילום: טוויטר ליברפול רשמי)

בערב הסעודית לא מסתפקים בכך וכעת מנסים לשכנע כוכב נוסף להגיע - החלוץ של ליברפול, מוחמד סלאח. ליברפול איבדה הקיץ את פאביניו, ג'ורדן הנדרסון ורוברט פירמינו לטובת המועדונים בערב הסעודית אך כעת גם סלאח קיבל הצעה מקבוצת אל איתיחאד.

ליברפול פתחה את העונה עם תיקו 1:1 מול צ'לסי במחזור הראשון כאשר הסיפור הגדול היה החילוף של סלאח והעימות לאחר מכן עם מאמנו, יורגן קלופ, והדיווחים באנגליה מספרים על עימות שעשוי להסתיים בעזיבה של הכוכב המצרי.

בין השאר נכתב שאל איתיחאד הציעה לסלאח חוזה לשתי עונות בשכר של 180 מיליון ליש"ט לכל התקופה ואילו הקבוצה הסעודית תשלם לליברפול דמי העברה של 60 מיליון ליש"ט בכדי לשחרר את השחקן.

סלאח, 31, התחיל את הקריירה במצרים וב-2012 חתם לארבע עונות בבאזל משוויץ. לאחר שנתיים מוצלחות בבאזל בהן כבש 10 שערים ב-48 משחקים נמכר החלוץ לצ'לסי תמורת 11 מיליון ליש"ט.

החלוץ לא הצליח להתאקלם במועדון הלונדוני והושאל תחילה לפיורנטינה, שם הרשים ונשאר באיטליה - הוא הושאל מצ'לסי לרומא כאשר המועדון האיטלקי שילם עבורו 5 מיליון אירו. בסוף עונת 2015 רכשה רומא את כרטיסו של השחקן בעוד 15 מיליון אירו.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

לאחר עונה אחת ברומא בה כבש 14 שערים ב-34 משחקים, החליטו בליברפול לרכוש את השחקן תמורת 42 מיליון ליש"ט ושילמו עוד 8 מיליון ליש"ט על בונוסים עתידיים. בליברפול שותף ב-305 משחקים וכבש 187 שערים. בנוסף נחשב סלאח לשחקן המצרי הגדול ביותר עם  89 הופעות בינלאומיות ו-51 שערים.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    עשה את שלו. שיעשה כעת לביתו ויעבור לסעודיה. (ל"ת)
    ההגיוני 17/08/2023 09:35
    הגב לתגובה זו
  • איתי ממן 18/08/2023 12:11
    הגב לתגובה זו
    הוא ממש לא גמר בלעשות את שלו יש לו עוד הרבה
  • 2.
    בסוף הוא יגמור בהפועל פתח תקוה (ל"ת)
    אמיר 17/08/2023 08:57
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אוברייטד ברמות (ל"ת)
    אריק 17/08/2023 07:44
    הגב לתגובה זו
לקלר והמילטוןלקלר והמילטון

עוד עונה אבודה לפרארי: מתחים בצוות, ביקורת מההנהלה ועתיד לא ברור להמילטון

אחרי הכישלון בברזיל והביקורת הפומבית של היו״ר ג׳ון אלקן, המילטון ולקלרק מנסים להרגיע, אך מאחורי הקלעים השם של קרלוס סיינץ כבר חוזר לשולחן

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה פרארי פורמולה 1

פרארי שוב מתמודדת עם תקופה סוערת, על המסלול ומחוצה לו. עונת 2025, שהייתה אמורה לסמן התחלה חדשה עם לואיס המילטון, הפכה לעוד שנה קשה. אחרי הגרנד פרי הכושל בסאו פאולו, שבו שני הנהגים פרשו לפני הסיום, יו"ר הקבוצה, ג’ון אלקן, בחר באופן חריג לצאת בפומבי נגד הצוות שלו. “הנהגים שלנו צריכים לדבר פחות ולהתרכז יותר בנהיגה,” אמר אלקן, בהתייחסות ישירה להמילטון ולצ’ארלס לקלרק. 


 פרארי סובלת מעונה חלשה, ללא ניצחונות וללא יציבות, והפער בין ההשקעות העצומות לתוצאות בשטח הולך וגדל. ההתבטאות של אלקן שיקפה את חוסר הסבלנות הגובר במטה הקבוצה ואת המתיחות ההולכת ומחריפה בין ההנהלה לנהגים. התגובה של הנהגים הגיעה במהירות. המילטון כתב ברשתות החברתיות: “אני מגבה את הקבוצה שלי. אני מגבה את עצמי. לא אוותר - לא עכשיו, לא אז, ולא אף פעם.” לקלרק, לעומתו, ציין ש“זה היה סוף שבוע קשה במיוחד” והוסיף כי רק “אחדות תוכל לעזור לנו לשנות את הכיוון בשלושת המרוצים האחרונים של העונה.”


בברזיל הכול הלך לאיבוד כבר בשלב מוקדם. לקלרק התרסק בהקפה השישית אחרי מגע עם שני נהגים אחרים. המילטון הסתבך בתקרית עם קרלוס סיינץ ובהמשך עם פרנקו קולאפינטו. הנזק למכונית היה משמעותי, והקבוצה בחרה לעצור את המרוץ. כך נותרה פרארי עם שתי מכוניות מחוץ למשחק - שוב. פרארי, מהמותגים המזוהים ביותר עם ההיסטוריה של הפורמולה 1, סופרת עוד עונה בלי ניצחון. זו הפעם השלישית בשש השנים האחרונות שבה היא מסיימת כך. מאז 2007 לא זכתה הקבוצה באליפות הנהגים, ומאז 2008 לא באליפות היצרנים. גם השנה היא במקום הרביעי, מאחורי רד בול, מרצדס ומקלארן.


המילטון, בן 40, הגיע לקבוצה בתחילת השנה עם תקוות גדולות. ההחתמה שלו נועדה להחזיר את פרארי לקדמת הבמה, אך בפועל הוא מתקשה לבלוט. הוא לא עלה על הפודיום אפילו פעם אחת, וב־16 מתוך 21 מקצי דירוג הובס על ידי לקלרק. 


קרלוס סיינץ יחזור?

לקלרק עצמו, הנהג המזוהה ביותר עם פרארי בשנים האחרונות, מתקשה לשמור על יציבות. כמה תוצאות טובות בתחילת העונה הובילו לציפיות, אך בהמשך חלה ירידה חדה. היחסים בין שני הנהגים מתוחים, ולפי דיווחים באיטליה, ההנהלה כבר בוחנת שינויים אפשריים בהרכב העתידי. באיטליה גם מזכירים שוב את שמו של קרלוס סיינץ, הנהג שהוחלף במילטון ועבר לויליאמס. סיינץ מציג עונה יציבה ונחשב לבעל תרומה טכנית משמעותית בעברו בפרארי. לפי פרסומים, מנהל הקבוצה פרד ואסר שומר איתו על קשר, ולא שולל אפשרות לחזרתו בעתיד.