חוסלו מאטו
צילום: טוויטר אספניול רשמי

למכירה: כוכב בן 32 ב-10 מיליון יורו. מי קונה?

חלוץ נבחרת ספרד, חוסלו מאטו, ערך בכורה בנבחרת ספרד בגיל 32 וכבש צמד תוך חמש דקות. למרות גילו, אתלטיקו מדריד וולנסיה עשויות להשקיע סכום של 10 מיליון יורו בעונה הבאה

מיכאל וייסרמן |

אחד הסיפורים היפים של מוקדמות היורו הגיע אתמול - נבחרת ספרד הביסה את נבחרת נורבגיה בתוצאה 0:3 ואת צמד השערים כבש, תוך 4 דקות בלבד, חלוץ בן ה-32 שנכנס כמחליף בדקה ה-81.

חוסלו מאטו הוא הסיפור הגדול של עיתוני ספרד הבוקר. הפריחה שלו הגיעה מאוחר ואתמול ערך בכורה בנבחרת. מאטו הוא השחקן המבוגר השלישי בהיסטוריה שעורך בכורה בגיל כל כך מאוחר: עיתוני ספרד אף השוו אותו הבוקר לכוכב מנצ'סטר סיטי, ארלינג האלנד. מבחינה כספית נראה, ההפרשים גדולים כמובן. ובכל זאת, לא מן הנמנע שמאטו שנמצא בעונה נהדרת גם בקבוצתו, אספניול, יעלה את מחירו בקיץ.

החלוץ גדל בסלטה ויגו וב-2009 נרכש על ידי ריאל מדריד ב-1.5 מיליון יורו. הוא שיחק בקבוצה השנייה של מדריד וחלק את מלכות השערים בזמנו עם אלבארו מוראטה. למרות שפעמיים נכנס כמחליף של כרים בנזמה, הוא עדיין לא הצליח להתאקלם ועבר להופנהיים הגרמנית, שם החל בהצלחה שלו כאשר נרכש על ידי איינטרכט פראנקפורט תמורת 4.5 מיליון יורו.

לאחר שנדד בין מספר מועדונים בגרמניה הוא עבר גם לליגה האנגלית שם שיחק בין השאר בסטוק סיטי וניוקאסל - עד שחזר לאלאבס הספרדית ושם החל את הפריחה המקצועית שלו מחדש.

פורח בגיל מאוחר. מאטו

במשך שלוש עונות באלאבס הוא שיחק ב-110 משחקים כבש 36 שערים וערכו הגיע בשיאו ל-8 מיליון יורו. בעונה שעברה נמכר החלוץ לאספניול תמורת 5 מיליון יורו וגם העונה נמצא בכושר נהדר כאשר כבש 12 שערים ולכן קיבל זימון בכורה לנבחרת הבוגרת. בספרד אף מדווחים כי קבוצות כמו אתלטיקו מדריד וולנסיה עשויות לרכוש אותו בקיץ בסכום של כ-10 מיליון יורו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.