אבטלה מובטלים שירות התעסוקה
צילום: שירות התעסוקה

ליברמן הכריע: מסוף החודש רק בני 45 ומעלה יהיו זכאים לדמי אבטלה

כמו כן ינתן סיוע לענפים ספציפיים שהקורונה עדיין לא מאפשרת להם לחזור לשגרה דוגמת ענף התיירות. המטרה היא להחזיר למעגל העבודה את הלא מועסקים. ייתכן כי יהיו כאלה שישתלבו במשרות בהן לא ימצו את הכשרתם - ואחרים שיקבלו הבטחת הכנסה
איתי פת-יה | (2)

שר האוצר הנכנס ליברמן החליט סופית, בהתאם להתבטאויותיו הקודמות בסוגיה, כי החל מסוף יוני מתווה החל"ת יופסק, להוציא בני 45 ומעלה וסיוע נקודתי לענפים שעניין מוגבלים בשל הקורונה דוגמת ענף התיירות.

בני 45 ומעלה אם כן יהיו זכאים עד סוף 2022 למחצית ימי הזכאות ה"רגילים" שלהם לקבלת דמי אבטלה. במסגרת מתווה החל"ת עד כה גם מי שניצל את המכסה הרגילה המשיך לקבל דמי אבטלה מהמדינה.

ליברמן למעשה מקשיח את המדיניות בה נקט קודמו, ישראל כ"ץ, שהנחה להמשיך את מתווה החל"ת עבור בני 28 ומעלה. הדרג המקצועי באוצר מצא מצדו כי הגילאים המבוגרים יותר, קבוצת הגיל של 45 ומעלה הם אלו שיותר מתקשים לחזור למעגל העבודה.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    זיו 23/06/2021 09:16
    הגב לתגובה זו
    פנסיה, ועכשיו גם ללא דמי אבטלה הם יצטרכו לחיות מקצבת זיקנה קטנה. אף אחד לא יעסיק אותם בגיל הזה ובשלב הזה.
  • 1.
    יוני 22/06/2021 20:35
    הגב לתגובה זו
    מה הקסם בגיל 45? 44 ושבועיים לא יקבל כלום,45 יקבל עוד 6 חודשים. זו תוכנית מקצועית? נגד חרדים דיבר-ולא עשה נגד ערבים דיבר- ויושב איתם אבל נגד חילונים מוחלשים? הוא חזק מאוד.

מתכת הפלטיניום יכולה לחוות 'ראלי' אמיתי תודות למקור לא צפוי

המשימה החדש של המתכת המיוחדת - מניעת והפחתת סרטן מסוגים שונים; החוזים על הפלטיניום זינקו 0.9% ונסחרו בעניין רב בניו יורק
עידן קייסר |

דיווחים שיצאו היום (ד') מארגון הבריאות העולמי (World Health Organization) מסרו כי הארגון סיווג את אדי הדיזל כחומר מסרטן. האדים שנפלטים מפעולת מנועי הדיזל עלולים להוביל לסרטן ריאות ולסיכויים גדולים יותר לחלות בסרטן שלפוחית השתן. אלו חדשות נהדרות עבור מתכת הפלטיניום, אשר נמצאת בשימוש רב בפילטרים של צינורות פליטה (אגזוזים) ברכבים המונעים בדיזל. ממירים קטליטיים לרכבים אחראים על ביקוש של כ-62% מסה"כ השימושים במתכת המיוחדת בשנת 2011, כך לפני נתונים של חברת ג'ונסון מתה'י, חברת לכימיקלים. "הממצאים החדשים מדגישים את החשיבות של ממירים קטליטיים ברכבים המונעים בדיזל, על מנת לשלוט בגזי הרעילים הנפלטים מחלקיקי חומר לא בריא" אמר אנליסט מתכות יקרות מבנק HSBS, ג'ים סטיל. סטיל אומר כי הביקוש לפלטיניום עשוי לחוות ראלי, אם ממצאי ארגון הבריאות העולמי יביאו לדרישה ליישום תקנות ורגולציה נוספים על שוק מנועי הדיזל. החוזים העתידיים על פליטיניום למסירה בחודש יולי ננעלו במחיר 1,466.8 לאונקייה, עלייה של 12.4 דולרים או 0.9% במסחר בבורסות ניו יורק.