אבטלה מובטלים שירות התעסוקה
צילום: שירות התעסוקה

ליברמן הכריע: מסוף החודש רק בני 45 ומעלה יהיו זכאים לדמי אבטלה

כמו כן ינתן סיוע לענפים ספציפיים שהקורונה עדיין לא מאפשרת להם לחזור לשגרה דוגמת ענף התיירות. המטרה היא להחזיר למעגל העבודה את הלא מועסקים. ייתכן כי יהיו כאלה שישתלבו במשרות בהן לא ימצו את הכשרתם - ואחרים שיקבלו הבטחת הכנסה
איתי פת-יה | (2)

שר האוצר הנכנס ליברמן החליט סופית, בהתאם להתבטאויותיו הקודמות בסוגיה, כי החל מסוף יוני מתווה החל"ת יופסק, להוציא בני 45 ומעלה וסיוע נקודתי לענפים שעניין מוגבלים בשל הקורונה דוגמת ענף התיירות.

בני 45 ומעלה אם כן יהיו זכאים עד סוף 2022 למחצית ימי הזכאות ה"רגילים" שלהם לקבלת דמי אבטלה. במסגרת מתווה החל"ת עד כה גם מי שניצל את המכסה הרגילה המשיך לקבל דמי אבטלה מהמדינה.

ליברמן למעשה מקשיח את המדיניות בה נקט קודמו, ישראל כ"ץ, שהנחה להמשיך את מתווה החל"ת עבור בני 28 ומעלה. הדרג המקצועי באוצר מצא מצדו כי הגילאים המבוגרים יותר, קבוצת הגיל של 45 ומעלה הם אלו שיותר מתקשים לחזור למעגל העבודה.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    זיו 23/06/2021 09:16
    הגב לתגובה זו
    פנסיה, ועכשיו גם ללא דמי אבטלה הם יצטרכו לחיות מקצבת זיקנה קטנה. אף אחד לא יעסיק אותם בגיל הזה ובשלב הזה.
  • 1.
    יוני 22/06/2021 20:35
    הגב לתגובה זו
    מה הקסם בגיל 45? 44 ושבועיים לא יקבל כלום,45 יקבל עוד 6 חודשים. זו תוכנית מקצועית? נגד חרדים דיבר-ולא עשה נגד ערבים דיבר- ויושב איתם אבל נגד חילונים מוחלשים? הוא חזק מאוד.

ישראל כץ מגיב לנתניהו בנושא 'אובר' ונוקב בפיצוי האדיר שיקבלו נהגי המוניות

גיא ארז |
נושאים בכתבה ישראל כץ
יום לאחר הוויכוח בין ישראל כץ לבנימין נתניהו בנושא אישור השימוש באפליקציית 'אובר', שר התחבורה נאם היום (ב') בוועדת הכלכלה והתייחס לנושא: "מי שרוצה להכניס את 'אובר' שיכין 8-9 מיליארד שקל לפצות את נהגי המוניות".   שר התחבורה ישראל כץ הגיע הבוקר לדיון ברפורמה בענף הרכב. יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל, הזכיר לשר שהוועדה הייתה אמורה לעסוק בנושא אובר ובסוף תצטרך לדון גם בכך.   השר כץ התייחס לכך ולעימות שהתפתח אתמול בישיבת הממשלה בנושא ואמר: "אני לא יודע מאיפה המיתולוגיה על כוחם של נהגי המוניות, זה לא ציבור חזק. זה לא יבואני הרכב. זה ציבור עובד שמתמודד עם מציאות והתפקיד שלי זה לאפשר להם התמודדות בתנאים שווים. מי שמשלם עבור רישיון מונית לא יכול שמישהו יבוא עם הרכב הפרטי ויתמודד מולו. אם המדינה רוצה להכניס את זה שתחליט ותכין 8-9 מיליארד שקל לפצות את נהגי המוניות. אני לא מושפע מלחצים". אתמול בעימות בין ראש הממשלה לשר התחבורה, עקץ האחרון את נתניהו באומרו "אני לא דואג לבעלי הון מחו"ל " - כשרבים קישרו משפט זה ליחסי נתניהו-שלדון אדלסון. אפליקציית 'אובר' אמנם פועלת בישראל מזה תקופה - אך במתכונת של הזמנת מוניות רגילה (בפועל, כמו 'גט-טקסי'). הרעיון החדשני באפליקצייה, שפועלת בערים רבות בעולם, הוא 'שידוך' נהגים פרטיים עם נוסעים המגיעים לאותו יעד - באופן שיחסוך כסף לנוסע, ויוריד את העלויות למסיע. הציבור ככלל אמנם ירוויח מנסיעות זולות יותר, אך הראשונים להפגע מהפעלת שירות זה יהיו כמובן נהיג המוניות בישראל - ועל כך פרץ הוויכוח עם נתניהו. עם זאת, חשוב לציין כי בישראל - בשל המצב הבטחוני, אפשור השימוש בשירות זה אינו מובן מאליו, בשל חשש לחטיפות על רקע בטחוני.