0% מע"מ - לא מה שחשבתם: כיצד ניתן להקל באמת על הפריפריה?
לכל ישראלי שחוזר מאילת נחקקות שתי עובדות על העיר הדרומית בישראל: העובדה הראשונה, שחם שם מאוד, והעובדה השנייה, אך היותר חשובה, שבאילת לא משלמים מע"מ. מדינת ישראל, מסיבות מוצדקות יותר או פחות, החליטה להעניק לתושבי העיר הדרומית ולמבקרים בה פטור ממע"מ, על מנת לעודד את הפעילות העסקית במקום ולסייע לתושבים, שברובם מצויים במיקום מאתגר ביחס לתושבים אחרים בישראל.
שר האוצר יאיר לפיד פועל כידוע להרחיב את הפטור ממע"מ, שניתן כיום בעיקר רק באילת, לרוכשים דירה ראשונה מקבלן בסכום מסוים ובתנאים שונים שטרם נקבעו סופית, כמו לדוגמא שירות צבאי של מבקשי ההטבה ועוד. לדעתי, הנחת המע"מ הזו, שממוקדת בדירות מסוימות בסכומים מסוימים לרוכשים ספציפיים, לא תוביל להורדה משמעותית של מחירי הדירות בישראל - ההיצע לא יגדל משמעותית והביקוש לדירות יישאר קשיח.
ישנם עשרות תיאורים יצירתיים לבעיית פריסת המגורים בישראל. רוב תושבי ישראל חיים במתחמים של חדרה - גדרה או המשולש של חיפה - ירושלים - תל אביב. מגורים במרחק נסיעה ארוכה ממרכזי התעסוקה לא נחשבים בכלל כאופציה לרוב רוכשי הדירות בישראל.
הוויתור על הפריפריה מגיע לרוב בשל תחשיב כלכלי בסיסי ונכון שעושה כמעט כל משפחה בישראל. ישראל ישראלי ישלם פחות על דירה בבאר שבע או טבריה מאשר על דירה בפתח תקוה או ראשון לציון. הבעיה הכלכלית של מר ישראלי, שמעבר לכך שהוא ייאלץ לבלות יותר זמן בדרכים בשל המרחק ממקום העבודה, הדבר יעלה לו לא מעט כסף בשל הוצאות הדלק - הורדה פשוטה של המע"מ בתחנות הדלק בפריפריה תוביל לכך שסעיף התחבורה בהוצאה המשפחתית יקטן, ולכן ישתלם יותר לישראלי לרכוש דירה זולה בפריפריה, למרות המרחק ממקום העבודה.
- יאיר לפיד כעיתונאי נפגש עם ציפי לבני כדי להיות שר חוץ; איפה האתיקה?
- ביידן: "לא ישראל ביצעה את המתקפה. חמאס? דאעש נראים הגיוניים לידם"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ממשלת ישראל יכולה להגדיל ולעשות ולהעניק פטור מלא ממס על הוצאות הרכב לשכירים ועצמאיים שמועילים לחיות מחוץ למרכזים האורבניים הצפופים של מדינת ישראל. נכון, יש אנשים שלא יחליפו את הקירבה למקום העבודה, למשפחה ולהורים בעד שום הון שבעולם, אך פיזור האוכלוסייה באזורים כמו הנגב והגליל, בזכות תמריצים ופיתוח תשתיות, עשויים להיות התשובה לבעיית הצפיפות האיומה שקיימת במדינת ישראל.
- 4.בו אהרון 01/09/2014 19:37הגב לתגובה זוויעזור דווקא לחלשים יותר שלא יכולים לקנות וצריכים לשכור, הם יותר חלשים וזקוקים יותר לעזרה מאלה שיכולים לרכוש דירה.
- 3.בו אהרון 01/09/2014 19:36הגב לתגובה זוויעזור דווקא לחלשים יותר שלא יכולים לקנות וצריכים לשכור, הם יותר חלשים וזקוקים יותר לעזרה מאלה שיכולים לרכוש דירה.
- 2.דורון יועץ נדל"ן 19/08/2014 17:43הגב לתגובה זו59 minits ברכבת מעיר הזונות לפריפרייה התרבותית. כמה זמן באמת לוקח?שוב 59 דקות. והדירות באמת חינם? לא ממש. משלמים קצת מזומן. לוקחים מיני משכנתא והמפתח ביד ומיד!!! ומתי אראה הסבתא האימא והבת דודה החמודה?כשיבואו לבקר ברכבת.כמה זמן ייקח להם להגיע ? עוד לא תפסת-----59 דקות!!!
- 1.משה 19/08/2014 13:03הגב לתגובה זוצודק! למה באמת לתת לאנשים מענק בשביל לקנות דירה בפתח תקווה ולא לסבסד דלק לירוחם?

הטכנולוגיה הסודית שמאחורי כל המראה ונחיתה
מערכות מכ"ם, לוויינים ורכיבים מבוססי בינה מלאכותית הם בין האמצעים הנסתרים שפועלים ללא לאות כדי שהטיסה תעבור חלק ונגיע בשלום ליעדנו
אני נרגש לקראת הטיסה למשחק הכדורגל באצטדיון סאן סירו שבמילאנו באיטליה. אני מתיישב בכיסא המטוס, מהדק חגורה, ולמעט אי אילו טלטולים קלים, כמעט ואינני חושב על המורכבות העצומה המאפשרת למאות טונות של מתכת לדאות באוויר ולהמריא ולנחות בבטחה אלפי פעמים ביום.
בעידן שבו טיסה היא עניין שבשגרה עבור מיליוני אנשים מדי יום, אנו נוטים להתייחס למטוסים כאל כלי תחבורה מובנים מאליהם. אלא שמאחורי כל המראה ונחיתה מוצלחת עומד עולם שלם של טכנולוגיה מתקדמת, מערכות מתוחכמות וצוותים מיומנים שהציבור הרחב כמעט ואינו מודע אליהם. זהו סיפורם של העיניים הבלתי נראות, האוזניים הנסתרות והמוחות האלקטרוניים שדואגים שנגיע ליעדנו בשלום.
המוח שעל הקרקע: פיקוח טיסה ובקרת תנועה אווירית
הכוח המניע הראשון שאינו נראה לנוסע הממוצע הוא מערכת בקרת התנועה האווירית ATC - Air Traffic Control. לפני שהמטוס בכלל מתחיל לנוע על המסלול, הוא כבר נמצא בפיקוח הדוק. פקחי הטיסה הם שומרי הסף של השמיים, האחראים על תזמון, ניווט והפרדה בין כלי טיס באוויר ועל הקרקע. הם יושבים במגדלי הפיקוח או במרכזי הבקרה האזוריים, מוקפים במסכי מכ"ם המציגים את תמונת המצב האווירית בזמן אמת. כל נקודה על המסך מייצגת מטוס, וכל תנועה מחושבת מראש כדי למנוע התנגשויות ולייעל את זרימת התנועה.
תארו לעצמכם עשרות מטוסים הממתינים להמראה או לנחיתה בשדה תעופה בינלאומי עמוס. פקחי הטיסה מתאמים את ההמראות והנחיתות תוך הקפדה על מרווחי בטיחות, ומשדרים הנחיות ברורות לטייסים לגבי מהירות, גובה, כיוון ומסלול. טכנולוגיית מכ"ם דו-שימושית, הכוללת מכ"ם ראשי ומכ"ם משני, מאפשרת לפקחים לא רק לזהות את מיקום המטוס אלא גם לקבל נתונים חיוניים כמו גובה, מהירות ומספר טיסה - מידע המשודר באופן אקטיבי מתוך המטוס. מערכות אלו הן העיניים של הפקח, והן אבן יסוד בבטיחות הטיסה כדי שנוכל להגיע בשלום ליעדנו.
- בטיחות או נוחות - איך בוחרים את המושב המושלם בטיסה?
- "טריק יום כיפור" חוזר: כך ישראלים קונים כרטיסי טיסה זולים, מהמרים על ביטולים – ומרוויחים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הניווט הבלתי נראה: מגדלורים אלקטרוניים ולוויינים
בעבר, טייסים הסתמכו על מגדלורים קרקעיים וניווט אסטרונומי. כיום, הניווט מתבצע באמצעות שילוב מתוחכם של טכנולוגיות קרקעיות ולווייניות. תחנות אלה הן סוג של "מגדלורים אלקטרוניים" המשדרים אותות רדיו מהקרקע, ומאפשרים למטוסים לקבוע את כיוונם ומרחקם מנקודה ספציפית. הכוכב הראשי של הניווט המודרני הוא כמובן ה-GPS) Global Positioning System) ומערכות ניווט לווייניות מקבילות כמו GLONASS הרוסית ו-Galileo האירופאית. מערכות אלו מספקות נתוני מיקום מדויקים ברמה חסרת תקדים, ומאפשרות לטייסים לנווט במסלולים מוגדרים בדיוק רב, גם במזג אוויר קשה. מטוסים חדישים אף מצוידים במערכות מתקדמות יותר כמו מערכות ניווט המסתמכות על תחנות קרקעיות על פני יבשת שלמה בשילוב קבלת אותות מלוויינים המשפרות את דיוק ה-GPS לרמה של סנטימטרים בודדים. מערכות אלה קריטיות במיוחד בגישה מדויקת לנחיתה.

הרווחתם על מתכות נדירות? מה עם משאבי מזון נדירים?
יצרנית התבלינים הגדולה בעולם, יצרנית שוקולד, ספקית אגוזים ומגדלת אבוקדו - הכירו את חברות המזון המעניינות שמשקפות פוטנציאל עלייה
לפני שנגיע להזדמנויות נדירות נתחיל עם גרף תוך יומי של האס אנד פי 500. הוא מראה את הקפיצה החדה בתחילת המסחר ביום שישי, את הירידה החדה בהמשך ואת העובדה שהמדד סגר בסופו של יום בירידה קלה. ללמדנו שאנחנו עדיין נמצאים באזור שיווי משקל. לחודש ספטמבר שיווי משקל זו תוצאה טובה והשאלה אם זה ימשיך כך.
בתרשים המוכר לנו מהשבועות האחרונים אנחנו רואים את הקו המחזיר העולה שבולם ולמעשה גורם לאס אנד פי להתכנס לתנודתיות צרה מאד. זאת מכיוון שמתחתיו מתקרב אליו הממוצע ל-21 יום שלמעט חריגה קטנה תומך ב-S&P500 מאז סוף חודש אפריל.
דבר אחד בטוח. התנודתיות הצרה הזו לא תימשך עוד הרבה זמן ואנחנו צריכים להיערך לפריצה. השאלה לאיזה כיוון. אם אני צריך להעריך לפי האינדיקטורים הטכניים אז יש סיכון שהלחץ כלפי מטה יימשך.
בכל מקרה יש לכם קווים ברורים לקבלת החלטות. סגירה משמעותית בזמן ובמחיר מעל 6532, הגבוה היומי של יום שישי, תיחשב פריצה למעלה וסימן למהלך עלייה מהותי בהמשך. סגירה מתחת ל-6360, שתהיה גם מתחת לממוצע הנע ל-21 יום וגם מתחת לפקודת ההיפוך הפרבולית, תהיה סימן לתחילתו של תיקון שבשלב הראשון שלו יגיע ל-6100-6200.
- מסימני הפשרה בין ארה"ב לסין: ייבוא המתכות הנדירות מזנק ב-660%
- יצרנית אמריקאית של מתכות נדירות מפסיקה משלוחים לסין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אפשר עוד להצטרף לזינוק של הליתיום?
התשובה היא כן. אומנם הצגתי כאן את קרן הסל ILIT לפני זמן מה והיא אכן בנתה מהלך עלייה יפה אבל יש לו פוטנציאל להימשך. ניתן לצפות שהקרן תעלה ל-13 דולר בשלב ראשון. אפשר להצטרף למגמה כל עוד מעל 10 דולר.