מדיגוס
צילום: אתר החברה

מדיגוס מתרחבת ומנצלת הזדמנויות חדשות בשוק

לפני שבועיים דיווחה מדיגוס לבורסה על עסקה בהיקף של כחצי מיליון דולר לפעילות המצלמות הזעירות שלה ScoutCam . 

מדובר בעסקה נוספת בשרשרת של מכירות מרשימה שרושמת ScoutCam במהלך השנה האחרונה. המצלמה של ScoutCam נחשבת היום למצלמה הזעירה ביותר בעולם וכבר רשמה סביבה הישגים מרשימים, בהם גם משימה בה עשו בה שימוש בחלל על ידי NASA.

 

המצלמה הזעירה של ScoutCam, פחות ממילמטר אחד, החלה את יישומה הראשון בעולם הרפואי וסייעה רבות בניתוחים, אך עם הזמן נמצאו לה ייעודים נוספים כמו בתעשיות הצבאיות, בעולמות הייצור ואף בתהליכי מחקר שונים.

 

שוויה של ScoutCam, על פי הגיוס האחרון שעשתה לפני מספר חודשים, עומד על 14.5 מיליון דולר, כאשר מדיגוס מחזיקה בכ-56% מהון המניות שלה,-כ-8.12 מיליון דולר.

 

 

על פי מצגת שפירסמה מדיגוס, לחברה נכסים פיננסיים נוספים ומעניינים מעבר לפעילות ScoutCam. אחת מהפעילויות הנוספות היא טכנולוגיות הפרסום והשיווק באינטרנט (MarTech) במסגרת זו, השקיעה מדיגוס בקבוצת אלגומייזר וחברת לינקיורי הפועלות בשוק זה עם הכנסות שנתיות של למעלה מ-100 מיליון שקל. חלקה של מדיגוס באלגומייזר עומד על כ-8.2% וכ-9.3% בלינקיורי. כמו כן, השקיעה מדיגוס בחברה הציבורית מטומי, שבמאזנה 4.3 מיליון דולר, ומחזיקה כ-24% מהונה הנפרע.

 

תקופת הקורונה לא הותירה את מדיגוס לשקוט על השמרים. בימים אלו הודיעה מדיגוס על התרחבות נוספת כאשר חתמה על הסכמים עם החברות L1  ופוליריזון (Polyrizon) הפועלות שתיהן בעולם הרפואי עם פתרונות הקשורים לוירוס Covid-19, וירוס קורונה. לפני שבועיים חתמה מדיגוס על הסכם עם L1 במסגרתו יפיצו החברות במשותף מוצרים שמפתחת L1  ומיועדים לטיפול במחלת הקורונה. הסכם דומה חתמה מדיגוס גם עם פוליריזון להפצת ערכת בדיקות סרולוגיות במספר מדינות בעולם, בדיקות אשר פוליריזון מפתחת ושבימים אלו הגישה עבורם בקשה לרישום פטנט בארה"ב.

 

במקביל, ממשיכה החברה במיסחור מערכת ה-MUSE של החברה, מדובר במערכת לביצוע הליכים אנדוסקופיים מאושרת FDA ו-CE. מדיגוס חתמה על הסכם רישיון עם חברה סינית מובילה תמורת 3 מיליון דולר וחתמה על מזכר כוונות למיסחור המוצר בדרום אמריקה תמורת 4 מיליון דולר.

 

 

נראה כי הקו שמנחה את מדיגוס הוא ניצול הידע והניסיון שנצבר בחברה לאיתור הזדמנויות נוספות בתחום בו היא פועלת, זוהי אסטרטגיה שעשויה להיטיב עם משקיעים היות והיא שמה לנגד עיניה את הצפת הערך, כמו גם, מצבה הכללי של החברה, עם נכסים פיננסיים בהיקף של כ-12 מיליון דולר, כסף בקופה ושווי שוק של כ-14 מיליון דולר.

קיראו עוד ב"קשרי משקיעים"

 

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    נורה אדומה 28/05/2020 06:46
    הגב לתגובה זו
    מחקה 99.8% מערכה - ירדה משער 20,000 ל-50. החברה רק מגייסת ומדללת - ומריצה את שער המניה בכתבות מתחזות - תוכן ממומן. פחחח. לברוח מהחברה האלה כמו מאש.
  • 2.
    אופיר זילבר 11/05/2020 21:16
    הגב לתגובה זו
    מתי תגיע ההנפקה בדיסקאונט?
  • 1.
    BOSOF 11/05/2020 16:23
    הגב לתגובה זו
    על הדילולים, אכזבת המשקיעים?איזו מין כתבה מקצועית זו?
  • יוג'י 13/05/2020 11:35
    הגב לתגובה זו
    קבל תיקון 99%
  • תיקון: 99.8 - משער 20,000 לשער 50. (ל"ת)
    "כתבה ממומנת" פרסומת 28/05/2020 06:47
  • תיקון נוסף..99.5 (ל"ת)
    עופר 14/05/2020 12:51
אריאל דור
צילום: יח"צ

חברת התוכנה והמסחר באמזון אפסלון בדרך לבורסה בתל אביב

אושר המיזוג בין אפסלון לחברה הציבורית צירון בתי זיקוק

חברת צירון מודיעה על אישור אסיפת בעלי המניות לעסקת החלפת מניות עם חברת אפסלון המתמחה בתחום התוכנה ומסחר מבוסס טכנולוגיה באמזון. בהתאם לתנאי הסכם המיזוג, ליזמים יוקצו 15% מהון המניות של צירון. אפסלון תוכל להגיע לאחזקה של עד 53% בחברה הממוזגת, בכפוף לעמידה באבני דרך הכוללות גידול משמעותי בהכנסות. אפסלון הינה חברת תוכנה ומסחר מבוסס אלגוריתמים באמזון, החברה פועלת בשוק ה- FBA המוערך בלמעלה מ- 42 מיליארד דולר. אפסלון הינה מיזוג פעילויות של 4 חברות נפרדות העוסקות כולן בטכנולוגיות או שירותים עבור סוחרים בפלטפורמת המסחר הבינלאומית אמזון. החברות מספקות כלי תוכנה לניהול חשבונות אמזון ושירותי רגולציה, וכן עוסקת בעצמה במסחר באמזון המנוהל באמצעות אלגוריתמים מתקדמים ובינה מלאכותית פרי פיתוח של החברה. אפסלון משתמשת במגוון הכלים שפיתחה לשלוש פעילויות עיקריות: התחום הראשון הינו מסחר ישיר באמזון ע"י רכישת חנויות אונליין, תפעולן השוטף והשבחתן וכן השקת מותגים בלעדיים בבעלות אפסלון, במגוון מוצרים וקטגרויות, ע"י איתור שווקים ומוצרים בעלי פוטנציאל הצלחה וכאלה שהוגדרו ע"י החברה כהזדמנויות. התחום השני הינו מכירת תוכנה גלובאלית לסוחרי אמזון המאפשרת לנהל את חשבונם באופן יעיל ואוטומטי, התוכנה הינה פרי פיתוח של החברה ונמכרת בעבור מנוי חודשי מתמשך, והתחום השלישי הינו מכירת שירותי רגולציה לסוחרי אמזון אשר נתקלו בבעיות של הורדת מוצרים מהאוויר ע"י אמזון או סגירת חנות בשל הפרה של תנאי השירות. לאחרונה הודיעה החברה על השלמת רכישת מותג פרטי (privet label) מוביל בתחום מוצרי בית וגינה המשווק באופן בלעדי באמזון. רכישה זו באה כחלק מפעילות הסחר של אפסלון במסגרתה עוסקת בהקמה, באיתור וברכישת חשבונות סחר הפועלים באתר אמזון, תפעולם השוטף והשבחתם תוך שימוש בידע ובכלים טכנולוגיים פרי פיתוחה. בשנת 2019 בוצעו בעמוד הרכישה הנרכש מכירות בסך תמורה כולל של כ- 1,000,000 דולר ארה"ב. כמו כן, אפסלון התקשרה בהסכם זכיינות במסגרתו אפסלון תפיץ ותשווק משחקי קופסא ייחודיים בסגנון חדרי בריחה. לאפסלון תהיה זכות בלעדיות לשיווק המוצרים בפלטפורמת המכירה של אמזון (Amazon.com). בכוונת חברה להתחיל בשיווק המוצר באמצעות פלטפורמת המכירה באמזון במהלך הרבעון הרביעי של 2020 ולבחון חדירה לשוק בהתאם לתוצאות ראשוניות של מכירות, פרסום ותגובות משתמשים. כמו כן התקשרה החברה עם יצרן מוצרי הקוסמטיקה א.ל ארמן, שהינה אחת מחברות הקוסמטיקה ומוצרי איפור הגדולות בישראל,  לטובת פיתוח והשקה של מוצרי קוסמטיקה מתקדמים באמזון..