הכירו את סקאוטקאם של מדיגוס: ההשקעה החדשה של מורי ארקין

ירון זילברמן, מנכ"ל חברת סקאוטקאם, מדבר על פעילות החברה לקראת כנס משקיעים של ביזפורטל הקרוב.

סקאוטקאם (SCTC) החלה לאחרונה להיסחר בבורסה בארה"ב, השלימה השקעות אסטרטגיות, גם ממדיגוס בעלת השליטה בחברה וממשיכה לצרף לקוחות מובילים בעולם

להרשמה לכנס לחצו כאן  

מה הייחוד של מוצרי החברה?

סקאוטקאם היא מובילה עולמית בפיתוח ויצור פתרונות צילום וידאו זעירים, חדשניים, שעמידים לתנאי סביבה קיצוניים, ואשר מותאמים לדרישות הלקוח. החברה מספקת את רכיביה, המבוססים על החיישנים הקטנים בעולם ועל טכנולוגיות משלימות, לחברות בתעשיות שונות.   

לאיזה כיוונים ושווקים פונה המצלמה?

מכיוון שהמצלמות שלנו נחשבות לקטנות במיוחד אנו פונים מראש לשווקים בהם יש בעיות "גישה" - בראש ובראשונה גוף האדם, ולכן המצלמות שלנו משמשות כבר שנים בתעשייה הרפואית. שווקים נוספים בהם נדרש הציוד שלנו הם התעשיות הביטחוניות ותעשיית התעופה והחלל, בה המצלמה שלנו נדרשה לאחת המשימות של NASA. בנוסף אנו ממוצבים במספר תעשיות רגישות נוספות בהן יש יתרון רב לגודל הזעיר של המצלמה שלנו.

 

האם משווקים לבד או עם שותפים?

 

אנו משווקים במספר ערוצים. בראש ובראשונה, לבד, בעזרת מנהלי פיתוח עסקי המומחים בתחומם, וכן אפיקי שיווק מקובלים, כגון: שיווק אינטרנטי ודיגיטלי, יחסי ציבור ופרסומים במגזינים מקצועיים, תערוכות וכנסים מקצועיים, וכד'. יחד עם זאת, סקאוטקאם נעזרת במומחי תחום כמאתרי צרכים ולקוחות פוטנציאליים ו"פותחי דלתות", בפרט בתעשיות שמרניות. נוסף על אלו, סקאוטקאם מתקשרת עם חברות שהן "בתי הנדסה" או ספקיות מקומיות של מכשור דומה בשווקים ספציפיים, על מנת להגדיל את החשיפה לטכנולוגיה הייחודית שלה.

 להרשמה לכנס לחצו כאן  

מה ההבדל בין המצלמה שלכם לזו של גיוון אימגינג?

ההבדל הוא קודם כל בגודל. המצלמות של גיוון מיועדות לשימוש בחללים גדולים יחסית, כגון דרכי העיכול, לעומת המצלמות שלנו הקטנות מהן פי 10 – קוטר הקפסולה של גיוון הוא 11 מ"מ לעומת 1 מילימטר בלבד שלנו ולכן יש להן גישה לחלים רבים בגוף, כולל חללים שמעולם לא הייתה בהם מצלמה.

 

מה המצב הפיננסי של החברה

החברה ממומנת היטב, ורק לאחרונה השלימה גיוס של 6.25 מ"ד במסגרתה גם התבצעה ההשקעה של מורי ארקין.

 

הזכרת את ההשקעה של מורי ארקין – מה היה המניע שלו להיכנס לחברה? האם זו השקעה פיננסית או אסטרטגית?

ההשקעה של מורי ארקין היא אסטרטגית. יחד עימנו, הוא זיהה כבר מספר הזדמנויות עסקיות, וצוותים של שני הצדדים החלו לבחון אותן יחד.

 

מה החזון של החברה, איפה היא תהיה עוד 3-4 שנים מהיום?

אני מאמין שסקאוטקאם תמשיך להוביל בעולם פתרונות הצילום הזעירים. אני צופה שנגיע בתקופה הזאת לשותפויות עסקיות משמעותיות בשני כיווני יישומים מרכזיים, רפואי ותעשייתי.

העובדה שמדובר בשני יישומים הפונים לשווקים כה שונים עם צרכים נפרדים, כנראה תוביל אותנו, עם ההתרחבות, להקמת שתי חטיבות נפרדות. אנו שואפים שההרחבה של הפעילות יחד עם כניסתו של משקיע אסטרטגי כמו מורי ארקין והתמיכה לה אנו זוכים ממדיגוס, חברת האם שלנו,  תסייע לנו במהלך השנים הקרובות להצמיח ערך למשקיעים שלנו.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    מוטי 27/05/2020 21:07
    הגב לתגובה זו
    חברה שתגיע לשווי של ארבע מיליארד דולר תוך שלוש ארבע שנים מקסימום.
  • 2.
    מאמין שמורי ארקין יודע מה הוא עושה יש שם כמה אנשים 26/05/2020 00:05
    הגב לתגובה זו
    מאמין שמורי ארקין יודע מה הוא עושה יש שם כמה אנשים רצניים מאוד
  • 1.
    דניאל 25/05/2020 17:30
    הגב לתגובה זו
    אחלה כדאית מאוד סבבה
ראיון

גיקס מתמקדת בפעילויות הרווחיות; מצפה לגידול בהיקף הפעילות

עמיחי חדד מנכ"ל גיקס הנסחרת בבורסה בתל אביב (לשעבר אלגומייזר): "אנו בוחנים אפשרויות לביצוע רכישות של חברות נוספות ואף נערכנו לכך עם מימון מתאים"

חברת גיקס שהיתה עד לאחרונה ידועה בשם אלגומייזר, עברה תהליך מיתוג מחדש. פגשנו את המנכ"ל, עמיחי חדד, לשיחה לקראת כנס המשקיעים של ביזפורטל.   מדוע ביצעתם מיתוג לחברה? "חברת גיקס עברה תהליך עמוק יותר בשנה החולפת, שעיקרו היה התמקדות בפעילות הליבה שלנו וויתור על מספר פעילויות שלא שירתו אותנו ברמה העסקית. תהליך המיתוג מחדש שביצענו בחברה הינו רק החלק הסימבולי של אותו תהליך. אנו מאמינים כי ההתמקדות שאנו נוקטים כעת תשקף בצורה טובה יותר את הפעילות ואף תייעל אותה".   השוק עובר תהליך של קונסולודציה, האסטרטגיה שלכם היא לרכוש דרך רכישות - יש משהו על הפרק? "כבר בשלב מוקדם הבנו שבטווח הארוך אין מקום לחברות קטנות בשוק הזה ורק חברות גדולות שיודעות לספק One stop shop יצליחו לאורך זמן. לכן קיבלנו החלטה כבר בתקופת המנכ"ל הקודם לצמוח על ידי רכישת חברות. עם כניסתי לתפקיד, החלטנו לבצע מיקוד בסוג הרכישות שאנו מבצעים כדי שנדע לספק ערך גם ללקוחות שלנו וגם למשקיעים. בימים אלו אנו בוחנים אפשרויות לביצוע רכישות של חברות נוספות ואף נערכנו לכך עם מימון מתאים". האם משבר הקורונה והסגר הממושך השפיע על החברה? "אנחנו עסק שפועל על שיווק באינטרנט ועיקר הפעילות שלנו מתבצע, מן הסתם, באופן בינלאומי. המשבר השפיע על כל העולם באופן משתנה, בשוק שלנו פעלו שני זרמים נגדיים אחד לשני. מצד אחד קהל רב היה פעיל באינטרנט בין אם לצורך צריכת מידע ותוכן ובין אם לצרכי עבודה, מנגד, מפרסמים הקטינו את היקפי הפרסום. בטווח הארוך אני מעריך  שכאשר חברות ומפרסמים יבצעו הערכות מצב לעתיד הם יעדיפו להסיט נתח גדול יותר מתקציביהם לפעולות השיווק באינטרנט".   בשנת 2019 היתה ירידה קטנה בפעילות ממה היא נובעת ואיך תראה 2020 על רקע הקורונה? "כפי שציינתי קודם, לחברה היו מספר פעילויות שגזלו משאבים רבים והניבו הכנסות שלא סיפקו אותנו. ביצענו השנה חשיבה ומיקוד בפעילויות המכניסות והרווחיות שלנו ואנו מקווים שנתחיל לראות את הפירות של המיקוד בפעילויות הרווחיות, כבר השנה, למרות משבר הקורונה".    איך יראה שוק הפרסום והשיווק באינטרנט בשנים הקרובות? "ההערכות אצלנו הן שהצמיחה המתמשכת בשוק הזה לא תיפסק ותמשיך אפילו באופן משמעותי יותר. את ההטיה בתקציבים לטובת האינטרנט על פני כל פלטפורומות פרסום אחרות, אנו רואים כבר שנים וזה לא ייחודי, אבל ברמה העמוקה יותר ניתן לומר שצרכני האינטרנט רק גדלים ו"הדור הבא" גדל כבר לתוך העולם הזה, כך שלמפרסמים אין ברירה אלא להיות שם ובנפח גדול יותר".