מצלמה זעירה
צילום: יח"צ

הכירו את סקאוטקאם של מדיגוס: ההשקעה החדשה של מורי ארקין

ירון זילברמן, מנכ"ל חברת סקאוטקאם, מדבר על פעילות החברה לקראת כנס משקיעים של ביזפורטל הקרוב.

סקאוטקאם (SCTC) החלה לאחרונה להיסחר בבורסה בארה"ב, השלימה השקעות אסטרטגיות, גם ממדיגוס בעלת השליטה בחברה וממשיכה לצרף לקוחות מובילים בעולם

להרשמה לכנס לחצו כאן  

מה הייחוד של מוצרי החברה?

סקאוטקאם היא מובילה עולמית בפיתוח ויצור פתרונות צילום וידאו זעירים, חדשניים, שעמידים לתנאי סביבה קיצוניים, ואשר מותאמים לדרישות הלקוח. החברה מספקת את רכיביה, המבוססים על החיישנים הקטנים בעולם ועל טכנולוגיות משלימות, לחברות בתעשיות שונות.   

לאיזה כיוונים ושווקים פונה המצלמה?

מכיוון שהמצלמות שלנו נחשבות לקטנות במיוחד אנו פונים מראש לשווקים בהם יש בעיות "גישה" - בראש ובראשונה גוף האדם, ולכן המצלמות שלנו משמשות כבר שנים בתעשייה הרפואית. שווקים נוספים בהם נדרש הציוד שלנו הם התעשיות הביטחוניות ותעשיית התעופה והחלל, בה המצלמה שלנו נדרשה לאחת המשימות של NASA. בנוסף אנו ממוצבים במספר תעשיות רגישות נוספות בהן יש יתרון רב לגודל הזעיר של המצלמה שלנו.

 

האם משווקים לבד או עם שותפים?

 

אנו משווקים במספר ערוצים. בראש ובראשונה, לבד, בעזרת מנהלי פיתוח עסקי המומחים בתחומם, וכן אפיקי שיווק מקובלים, כגון: שיווק אינטרנטי ודיגיטלי, יחסי ציבור ופרסומים במגזינים מקצועיים, תערוכות וכנסים מקצועיים, וכד'. יחד עם זאת, סקאוטקאם נעזרת במומחי תחום כמאתרי צרכים ולקוחות פוטנציאליים ו"פותחי דלתות", בפרט בתעשיות שמרניות. נוסף על אלו, סקאוטקאם מתקשרת עם חברות שהן "בתי הנדסה" או ספקיות מקומיות של מכשור דומה בשווקים ספציפיים, על מנת להגדיל את החשיפה לטכנולוגיה הייחודית שלה.

 להרשמה לכנס לחצו כאן  

מה ההבדל בין המצלמה שלכם לזו של גיוון אימגינג?

ההבדל הוא קודם כל בגודל. המצלמות של גיוון מיועדות לשימוש בחללים גדולים יחסית, כגון דרכי העיכול, לעומת המצלמות שלנו הקטנות מהן פי 10 – קוטר הקפסולה של גיוון הוא 11 מ"מ לעומת 1 מילימטר בלבד שלנו ולכן יש להן גישה לחלים רבים בגוף, כולל חללים שמעולם לא הייתה בהם מצלמה.

 

מה המצב הפיננסי של החברה

החברה ממומנת היטב, ורק לאחרונה השלימה גיוס של 6.25 מ"ד במסגרתה גם התבצעה ההשקעה של מורי ארקין.

 

הזכרת את ההשקעה של מורי ארקין – מה היה המניע שלו להיכנס לחברה? האם זו השקעה פיננסית או אסטרטגית?

ההשקעה של מורי ארקין היא אסטרטגית. יחד עימנו, הוא זיהה כבר מספר הזדמנויות עסקיות, וצוותים של שני הצדדים החלו לבחון אותן יחד.

 

מה החזון של החברה, איפה היא תהיה עוד 3-4 שנים מהיום?

אני מאמין שסקאוטקאם תמשיך להוביל בעולם פתרונות הצילום הזעירים. אני צופה שנגיע בתקופה הזאת לשותפויות עסקיות משמעותיות בשני כיווני יישומים מרכזיים, רפואי ותעשייתי.

העובדה שמדובר בשני יישומים הפונים לשווקים כה שונים עם צרכים נפרדים, כנראה תוביל אותנו, עם ההתרחבות, להקמת שתי חטיבות נפרדות. אנו שואפים שההרחבה של הפעילות יחד עם כניסתו של משקיע אסטרטגי כמו מורי ארקין והתמיכה לה אנו זוכים ממדיגוס, חברת האם שלנו,  תסייע לנו במהלך השנים הקרובות להצמיח ערך למשקיעים שלנו.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    מוטי 27/05/2020 21:07
    הגב לתגובה זו
    חברה שתגיע לשווי של ארבע מיליארד דולר תוך שלוש ארבע שנים מקסימום.
  • 2.
    מאמין שמורי ארקין יודע מה הוא עושה יש שם כמה אנשים 26/05/2020 00:05
    הגב לתגובה זו
    מאמין שמורי ארקין יודע מה הוא עושה יש שם כמה אנשים רצניים מאוד
  • 1.
    דניאל 25/05/2020 17:30
    הגב לתגובה זו
    אחלה כדאית מאוד סבבה
גלעד גליק איתמר מדיקל
צילום: יח"צ

מנכ"ל איתמר מדיקל: "מ-2016 אין שום דבר בחברה שהוא אותו דבר"

ביום שני (11 בדצמבר) יקיים Bizportal מועדון משקיעים בהשתתפות מנכ"ל איתמר מדיקל, גלעד גליק
מערכת Bizportal |
נושאים בכתבה איתמר מדיקל

חברת איתמר מדיקל שמתמחה בייצור, פיתוח ושיווק של מוצר מהפכני לבדיקת דום נשימה בשינה, צפויה להשתתף בכנס מועדון המשקיעים של Bizportal, מנכ"ל איתמר מדיקל, גלעד גליק, מסביר לאן פני החברה מועדות. היסטורית, כדי לבדוק דום נשימה בשינה, היה צורך ללכת למעבדת שינה בבית החולים, לישון במיטה מיוחדת עם אלקטרודות כדי להבין את הבעיה, אך איתמר מדיקל פתרה את הבעיה עם מוצר מהפכני שנקרא WatchPAT (הומצא ע"י פרופ' פרץ לביא מהטכניון, ממקימי החברה) ונראה כמעין שעון עם אצבעון שמאפשר לגלות את כל האינפורמציה המסובכת דרך האצבע ובנוחות הביתית של המשתמש. מעל 50% ממכירות החברה מגיעות מארה"ב, שם מציעה איתמר מדיקל את המוצר במכירה ישירה ומכוסה שיפועית, כלומר חברות הביטוח הממשלתיות והפרטיות בארה"ב מכסות את עלות הבדיקה ע"י המוצר, כאשר לאחרונה אחת מחברות הביטוח הגדולות בארה"ב – Blue Cross Blue Shield, שהייתה אחת האחרונות שהתנגדה לבדיקה, נתנה אף היא אור ירוק לביצוע הבדיקה. חברות המכשור הרפואי משנות לעתים את המודל העסקי. זה מסוג הדברים השגורים בתעשייה והדבר נובע, על פי רוב, מרצונן של החברות למקסם את יכולות המכירה בהתאם לתנאי הסביבה התחרותית המשתנה או בהתאם להבשלת תהליכי רגולציה או הכרה במוצר שפיתחו על ידי הקהילה הרפואית. בתחילת 2016, ביצעה החברה שינוי אסטרטגי לאחר הבנה שבעיות בשינה פוגעות בלב (עניין ידוע ומוכר, אך ללא פתרון ממשי) והפנתה את המיקוד לשוק הקרדיולוגיה - שוק עצום בגודלו, כאשר בארה"ב בלבד 84 מיליון אנשים מאובחנים במחלות קרדיולוגיות ולפחות למחצית מהם יש בעיות דום נשימה בשינה - רובם ככולם (מעל 80%) לא מאובחנים בבעיות השינה שלהם, כיוון שהקרדיולוגים לא מבינים בבעיות שינה. החברה החלה לשווק את המוצר שלה במקום לרופאי שינה, לקרדיולוגים עצמם, ובעצם החלה ליצור צורך למוצרי שינה אצל הקרדיולוג.   ניתן להשוות את המצב שנוצר לעליית המודעות שכולסטרול גבוה גורם להתקפי לב – דבר שעד לפני 15 שנה לא ממש עניין את הקרדיולוגים, כיוון שהיו ליפידולוגים ואנדוקרינולוגים (מומחים לשומנים בדם) שהתעסקו בנושא, אך עם ההבנה ששומנים בדם פוגעים בלב הם הבינו שאין להם ברירה אלא להפוך לסוג של ליפידולוגים בעצמם וכיום הקרדיולוגים הם האלה שמטפלים בבעיות כולסטרול. דבר דומה קורה בתחום בעיות השינה, כאשר בעוד מספר שנים כנראה שתחום הטיפול בבעיות שינה יעבור לידיהם של הקרדיולוגים. השינוי האסטרטגי מתבטא גם בשינוי מודל עסקי, כאשר בעבר מכרה החברה את המוצר במחיר קטלוגי של 5000 דולר ליחידה, סכום גבוה מאוד, בטח לארגון קרדיולוגי שיש לו מאות חולים בחודש שצריכים אבחון, וכעת החברה מציעה לארגונים לשכור את השימוש בשעונים לפי השימוש היחסי שנעשה במוצר, וכך מעבירה בעצם עשרות ואף מאות שעוני WatchPAT לקרדיולוגים שעושים בהם שימוש רגיל. כלומר חסם הכניסה נעלם לחלוטין והרווחיות עלתה. באופן זה איתמר מדיקל לא רק מנהלת את התהליך, היא גם מצליחה להיחשף למידע קליני ולמאגר רפואי יקר ערך, שיוכל בעתיד לשמש אותה לצרכי שיווק וקידום טיפולים רפואיים ומהלכים עסקיים נוספים. המיצוב החדש של איתמר מדיקל בשוק האמריקאי חייב את החברה גם בהתאמת המודל העסקי ומודל המכירה. המבחן האמיתי של איתמר מדיקל יהיה כמה מהר היא תצליח להמיר את התהליכים העסקיים שהיא מבצעת לכדי צמיחה של ממש בהכנסות. בינתיים, ברבעון השלישי של 2017 דיווחה איתמר מדיקל על הכנסות שיא בהיקף של 5.3 מיליון דולר, אשר נבעו מעלייה של 23% במכירות מוצר ה-WatchPAT. הצמיחה המהירה, לצד צמצום שיטתי בהפסד התפעולי זה 7 רבעונים ברציפות, עשוי להפוך את איתמר מדיקל ב-2018 לחברה רווחית עם צמיחה דו ספרתית. גלעד גליק, מנכ"ל איתמר מדיקל: "מ-2016 אין שום דבר באיתמר מדיקל שהוא אותו דבר, מלבד השם והמוצר. המודל העסקי שונה, הלקוחות שונים והשותפים האסטרטגיים שונים (מידטרוניק ופיליפס), ואנו מראים תוצאות של גידול של מעל 20% במכירות ה-WatchPAT - קצב שלא נראה באיתמר מדיקל שנים". להרשמה לכנס מועדון המשקיעים של Bizportal לחץ כאן לרישום חינם לאירוע - לחץ כאן