הכירו את סקאוטקאם של מדיגוס: ההשקעה החדשה של מורי ארקין
ירון זילברמן, מנכ"ל חברת סקאוטקאם, מדבר על פעילות החברה לקראת כנס משקיעים של ביזפורטל הקרוב.
סקאוטקאם (SCTC) החלה לאחרונה להיסחר בבורסה בארה"ב, השלימה השקעות אסטרטגיות, גם ממדיגוס בעלת השליטה בחברה וממשיכה לצרף לקוחות מובילים בעולם
להרשמה לכנס לחצו כאן
מה הייחוד של מוצרי החברה?
סקאוטקאם היא מובילה עולמית בפיתוח ויצור פתרונות צילום וידאו זעירים, חדשניים, שעמידים לתנאי סביבה קיצוניים, ואשר מותאמים לדרישות הלקוח. החברה מספקת את רכיביה, המבוססים על החיישנים הקטנים בעולם ועל טכנולוגיות משלימות, לחברות בתעשיות שונות.
לאיזה כיוונים ושווקים פונה המצלמה?
מכיוון שהמצלמות שלנו נחשבות לקטנות במיוחד אנו פונים מראש לשווקים בהם יש בעיות "גישה" - בראש ובראשונה גוף האדם, ולכן המצלמות שלנו משמשות כבר שנים בתעשייה הרפואית. שווקים נוספים בהם נדרש הציוד שלנו הם התעשיות הביטחוניות ותעשיית התעופה והחלל, בה המצלמה שלנו נדרשה לאחת המשימות של NASA. בנוסף אנו ממוצבים במספר תעשיות רגישות נוספות בהן יש יתרון רב לגודל הזעיר של המצלמה שלנו.
האם משווקים לבד או עם שותפים?
אנו משווקים במספר ערוצים. בראש ובראשונה, לבד, בעזרת מנהלי פיתוח עסקי המומחים בתחומם, וכן אפיקי שיווק מקובלים, כגון: שיווק אינטרנטי ודיגיטלי, יחסי ציבור ופרסומים במגזינים מקצועיים, תערוכות וכנסים מקצועיים, וכד'. יחד עם זאת, סקאוטקאם נעזרת במומחי תחום כמאתרי צרכים ולקוחות פוטנציאליים ו"פותחי דלתות", בפרט בתעשיות שמרניות. נוסף על אלו, סקאוטקאם מתקשרת עם חברות שהן "בתי הנדסה" או ספקיות מקומיות של מכשור דומה בשווקים ספציפיים, על מנת להגדיל את החשיפה לטכנולוגיה הייחודית שלה.
להרשמה לכנס לחצו כאן
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מה ההבדל בין המצלמה שלכם לזו של גיוון אימגינג?
ההבדל הוא קודם כל בגודל. המצלמות של גיוון מיועדות לשימוש בחללים גדולים יחסית, כגון דרכי העיכול, לעומת המצלמות שלנו הקטנות מהן פי 10 – קוטר הקפסולה של גיוון הוא 11 מ"מ לעומת 1 מילימטר בלבד שלנו ולכן יש להן גישה לחלים רבים בגוף, כולל חללים שמעולם לא הייתה בהם מצלמה.
מה המצב הפיננסי של החברה
החברה ממומנת היטב, ורק לאחרונה השלימה גיוס של 6.25 מ"ד במסגרתה גם התבצעה ההשקעה של מורי ארקין.
הזכרת את ההשקעה של מורי ארקין – מה היה המניע שלו להיכנס לחברה? האם זו השקעה פיננסית או אסטרטגית?
ההשקעה של מורי ארקין היא אסטרטגית. יחד עימנו, הוא זיהה כבר מספר הזדמנויות עסקיות, וצוותים של שני הצדדים החלו לבחון אותן יחד.
מה החזון של החברה, איפה היא תהיה עוד 3-4 שנים מהיום?
אני מאמין שסקאוטקאם תמשיך להוביל בעולם פתרונות הצילום הזעירים. אני צופה שנגיע בתקופה הזאת לשותפויות עסקיות משמעותיות בשני כיווני יישומים מרכזיים, רפואי ותעשייתי.
העובדה שמדובר בשני יישומים הפונים לשווקים כה שונים עם צרכים נפרדים, כנראה תוביל אותנו, עם ההתרחבות, להקמת שתי חטיבות נפרדות. אנו שואפים שההרחבה של הפעילות יחד עם כניסתו של משקיע אסטרטגי כמו מורי ארקין והתמיכה לה אנו זוכים ממדיגוס, חברת האם שלנו, תסייע לנו במהלך השנים הקרובות להצמיח ערך למשקיעים שלנו.
- 3.מוטי 27/05/2020 21:07הגב לתגובה זוחברה שתגיע לשווי של ארבע מיליארד דולר תוך שלוש ארבע שנים מקסימום.
- 2.מאמין שמורי ארקין יודע מה הוא עושה יש שם כמה אנשים 26/05/2020 00:05הגב לתגובה זומאמין שמורי ארקין יודע מה הוא עושה יש שם כמה אנשים רצניים מאוד
- 1.דניאל 25/05/2020 17:30הגב לתגובה זואחלה כדאית מאוד סבבה
מועדון המשקיעים של Bizportal: בהשתתפות אלגומייזר ופורסייט
מועדון המשקיעים השני של Bizportal התקיים בהשתתפות מנכ"לי החברות אלגומייזר ופורסייט. את הכנס פתח המנתח הטכני אייל גורביץ' עם הרצאה על כללי הברזל להשקעה בשוק המניות. הנה סרטון סיכום האירוע: מנכ"ל אלגומייזר, נועם בנד: "חרטנו על דגלנו מהיום הראשון לעשות כלי הכי פשוט בעולם עבור העסקים הקטנים. הטכנולוגיה שפתחנו נותנת לבעל העסק פתרון מלא ונטול סיכון, כל מה שהם צריכים לעשות זה להגיד כמה הם מוכנים לשלם על טלפון מלקוח. בהתאם לכך אנחנו מפרסמים מודעות של אותו לקוח בגוגל. ויש המון עסקים קטנים בארה"ב, לפחות 20 מיליון. גם אם יהיה לנו נתח שוק של חצי אחוז זה אומר הכנסה משמעותית מאוד עבורנו. באופן כללי העסקים הקטנים מתקשים מאוד להתעסק עם הפרסום בגוגל, אנחנו מאפשרים להם גישה לפרסום בצורה פשוטה." עוד סיפר בנד, "רכשנו גם חברה שיודעת לעשות את העבודה בפייסבוק. החברה הזו שכיום היא חלק אינטגרלי מאלגומייזר יודעת לפרסם פוסטים בפייסבוק לפי נושאים מסויימים וכך הדף של בעל העסק חי כל הזמן. הרי זו אחת הבעיות הגדולות, שבעלי העסקים הקטנים מתקשים לתחזק את עמוד הפייסבוק שלהם. אנחנו מכינים את הקרקע לקראת הפריצה, עם דגש על השוק האמריקני שהוא השוק המרכזי". מנכ"ל פורסייט, חיים סיבוני: "פורסייט היא חברה שמפתחת מכונת ראייה, סוג של זוג עיניים ומוח. בינואר 2001 ייסדתי את חברת מגנא ומאז אנחנו עוסקים בתחום הזה כאשר הלקוח הראשון שלנו היה צה"ל. פורסייט נולדה מתוך טכנולוגיה צבאית מאוד חזקה. בינואר 2016 דיברנו על כך שתוך 24 חודש יהיה לנו דגם שאותו נציג למשקיעים פוטנציאלים, אבל עבדנו בצורה מטורפת וכבר הצגנו את דגם האלפה. תוך ימים ספורים לאחר מכן הצלחנו לגייס 43 מיליון שקלים. גייסנו כי אנשים הבינו שקורה פה משהו. חברות מהגדולות בעולם זורמות אלינו לראות את הדגם. ביצענו למעלה מ-60 הדגמות מוצלחות, והיום דיווחנו על ההסכם עם היצרן הסיני. אנחנו מדברים גם עם לא מעט אנשים מיפן. עוד אמר סיבוני כי "הפערים בין הסנסורים של פורסייט לבין המתחרים המובילים הם גדולים. הביצועים שלנו טובים בהרבה. לא מן הנמנע שנשתף פעולה גם עם גוגל וגם עם טסלה, כאשר נציג להם את המערכת - הם יראו את הפערים בינינו לבין המתחרים. פורסייט תהיה שחקן מוביל בשוק". הסרטון המלא של האירוע:
.jpg)