הכירו את סקאוטקאם של מדיגוס: ההשקעה החדשה של מורי ארקין
ירון זילברמן, מנכ"ל חברת סקאוטקאם, מדבר על פעילות החברה לקראת כנס משקיעים של ביזפורטל הקרוב.
סקאוטקאם (SCTC) החלה לאחרונה להיסחר בבורסה בארה"ב, השלימה השקעות אסטרטגיות, גם ממדיגוס בעלת השליטה בחברה וממשיכה לצרף לקוחות מובילים בעולם
להרשמה לכנס לחצו כאן
מה הייחוד של מוצרי החברה?
סקאוטקאם היא מובילה עולמית בפיתוח ויצור פתרונות צילום וידאו זעירים, חדשניים, שעמידים לתנאי סביבה קיצוניים, ואשר מותאמים לדרישות הלקוח. החברה מספקת את רכיביה, המבוססים על החיישנים הקטנים בעולם ועל טכנולוגיות משלימות, לחברות בתעשיות שונות.
לאיזה כיוונים ושווקים פונה המצלמה?
מכיוון שהמצלמות שלנו נחשבות לקטנות במיוחד אנו פונים מראש לשווקים בהם יש בעיות "גישה" - בראש ובראשונה גוף האדם, ולכן המצלמות שלנו משמשות כבר שנים בתעשייה הרפואית. שווקים נוספים בהם נדרש הציוד שלנו הם התעשיות הביטחוניות ותעשיית התעופה והחלל, בה המצלמה שלנו נדרשה לאחת המשימות של NASA. בנוסף אנו ממוצבים במספר תעשיות רגישות נוספות בהן יש יתרון רב לגודל הזעיר של המצלמה שלנו.
האם משווקים לבד או עם שותפים?
אנו משווקים במספר ערוצים. בראש ובראשונה, לבד, בעזרת מנהלי פיתוח עסקי המומחים בתחומם, וכן אפיקי שיווק מקובלים, כגון: שיווק אינטרנטי ודיגיטלי, יחסי ציבור ופרסומים במגזינים מקצועיים, תערוכות וכנסים מקצועיים, וכד'. יחד עם זאת, סקאוטקאם נעזרת במומחי תחום כמאתרי צרכים ולקוחות פוטנציאליים ו"פותחי דלתות", בפרט בתעשיות שמרניות. נוסף על אלו, סקאוטקאם מתקשרת עם חברות שהן "בתי הנדסה" או ספקיות מקומיות של מכשור דומה בשווקים ספציפיים, על מנת להגדיל את החשיפה לטכנולוגיה הייחודית שלה.
להרשמה לכנס לחצו כאן
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מה ההבדל בין המצלמה שלכם לזו של גיוון אימגינג?
ההבדל הוא קודם כל בגודל. המצלמות של גיוון מיועדות לשימוש בחללים גדולים יחסית, כגון דרכי העיכול, לעומת המצלמות שלנו הקטנות מהן פי 10 – קוטר הקפסולה של גיוון הוא 11 מ"מ לעומת 1 מילימטר בלבד שלנו ולכן יש להן גישה לחלים רבים בגוף, כולל חללים שמעולם לא הייתה בהם מצלמה.
מה המצב הפיננסי של החברה
החברה ממומנת היטב, ורק לאחרונה השלימה גיוס של 6.25 מ"ד במסגרתה גם התבצעה ההשקעה של מורי ארקין.
הזכרת את ההשקעה של מורי ארקין – מה היה המניע שלו להיכנס לחברה? האם זו השקעה פיננסית או אסטרטגית?
ההשקעה של מורי ארקין היא אסטרטגית. יחד עימנו, הוא זיהה כבר מספר הזדמנויות עסקיות, וצוותים של שני הצדדים החלו לבחון אותן יחד.
מה החזון של החברה, איפה היא תהיה עוד 3-4 שנים מהיום?
אני מאמין שסקאוטקאם תמשיך להוביל בעולם פתרונות הצילום הזעירים. אני צופה שנגיע בתקופה הזאת לשותפויות עסקיות משמעותיות בשני כיווני יישומים מרכזיים, רפואי ותעשייתי.
העובדה שמדובר בשני יישומים הפונים לשווקים כה שונים עם צרכים נפרדים, כנראה תוביל אותנו, עם ההתרחבות, להקמת שתי חטיבות נפרדות. אנו שואפים שההרחבה של הפעילות יחד עם כניסתו של משקיע אסטרטגי כמו מורי ארקין והתמיכה לה אנו זוכים ממדיגוס, חברת האם שלנו, תסייע לנו במהלך השנים הקרובות להצמיח ערך למשקיעים שלנו.
- 3.מוטי 27/05/2020 21:07הגב לתגובה זוחברה שתגיע לשווי של ארבע מיליארד דולר תוך שלוש ארבע שנים מקסימום.
- 2.מאמין שמורי ארקין יודע מה הוא עושה יש שם כמה אנשים 26/05/2020 00:05הגב לתגובה זומאמין שמורי ארקין יודע מה הוא עושה יש שם כמה אנשים רצניים מאוד
- 1.דניאל 25/05/2020 17:30הגב לתגובה זואחלה כדאית מאוד סבבה
שנה וחצי לאחר שרכשה את חברת לינקיורי, אלגומייזר מתחילה ליהנות מפירות ההשקעה
תוצאותיה הכספיות של אלגומייזר ל-2018 מצביעות על שנת שיא בהכנסות ולראשונה גם על מעבר לרווחיות תפעולית
מועדון המשקיעים של ביזפורטל לפני שנה וחצי, רכשה אלגומייזר את חברת לינקיורי בכ-11 מיליון דולר. הרכישה שבזמנו נראתה גדולה למידותיה של אלגומייזר, מראה סימנים ראשונים של הצלחה כפי שמעידים דוחות החברה שפרסמה השבוע. ההכנסות מלמדות כי אלגומייזר הצטרפה לליגה של הגדולים מחברה עם הכנסות זעומות, טרם הרכישה, אלגומייזר מדווחת על הכנסות של למעלה מ-150 מיליון ש"ח ועם שורת רווח תפעולי חיובית, לראשונה בתולדות החברה. הרווח התפעולי אותה רשמה החברה בשנת 2018 עמד על כ-2.8 מיליון שקל והוא נובע, לדברי החברה, מגידול בהכנסות וביצוע תהליכי התייעלות. בשנה החולפת, אלגומייזר צמצמה באופן ניכר את ההפסד הכולל לכדי 3.9 מיליון ש"ח בהשוואה להפסד כולל של כ-25.6 מיליון ש"ח בשנת 2017. יתירה מכך, בנטרול הוצאות חד פעמיות והפחתות, אלגומייזר אף רושמת רווח נקי GAAP Non של מעל ל-8.5 מיליון ש"ח. נועם בנד, מנכ"ל אלגומייזר התייחס לדוחות וציין כי "זוהי שנת שיא, ההכנסות הגבוהות בשנת 2018 מייצרות לחברה לראשונה רווחים. השנה עברנו לרווח תפעולי, לראשונה בתולדות החברה, ואף בהסתכלות על הרווח הנקי, בנטרול הפחתות והוצאות חד פעמיות, ניתן לומר כי אלגומייזר רווחית ונמצאת בדרך הנכונה". בנד הוסיף כי "במבט על שנת 2019 החברה ממוצבת היטב ויש לנו מספר מנועי צמיחה, שלהערכתנו, ימשיכו את מגמת הצמיחה בכל הפרמטרים". מו"מ עם מדיגוס להשקעה של 5 מיליון דולר באלגומייזר ההצלחה כאמור, נזקפת לזכות מהלך רכישת לינקיורי, אותו ביצעה אלגומייזר באמצע 2017, אלגומייזר שרכשה את לינקיורי תמורת 11 מיליון דולר הצליחה להשביח את החברה ואת פעילותה, בין היתר, באמצעות יצירת סינרגיה בין פעילויות החברות וכיום מוערך שוויה של לינקיורי בשווי הנושק ל-100 מיליון ש"ח- שווי הגבוה בכ-250% בהשוואה לשווי בו רכשה אותה אלגומייזר. בימים אלו, מנהלת אלגומייזר מו"מ מתקדם למכירת כ-9% מחברת לינקיורי לפי שווי זה לחברת מדיגוס. במסגרת המו"מ בין החברות מעוניינת מדיגוס להשקיע כ-5 מיליון דולר בחברת אלגומייזר, אשר חלקה תתבצע ישירות בחברת אלגומייזר וחלקה באמצעות רכישת מניות לינקיורי בהן מחזיקה כיום אלגומייזר. המו"מ בין החברות מתקיים על רקע הגידול במכירות של אלגומייזר, המצביעים על מגמת צמיחה עקבית. קבוצת אלגומייזר משרתת היום לקוחות ושותפים עליהם נמנים הגופים המובילים בעולם כגון: גוגל, מיקרוסופט, אפל, יאהו, אסק, אינפוספייס, אוויה, דל, אינסטגרם, ועוד. לקבוצת אלגומייזר טכנולוגיות יחודיות והתמחות במגוון תחומי האינטרנט, לרבות: תחום הוידאו באינטרנט, מכירות באינטרנט, פרסום באינטרנט, מוניטיזציה לאתרי אינטרנט, מנועי חיפוש ועוד. טכנולוגיות אלו מכילות פיתוחים ואלגוריתמים בתחום ה-AI ובתחום ה-BI שפותחו בחברה.
