ריד הסטינגס, מנכ"ל נטפליקס
צילום: יח"צ
דוחות

נטפליקס קרסה 13% באפטר - ואז תיקנה את הנפילה, למרות שפספסה בסעיף ההכנסות ובתחזית

הרווח למניה עומד על 2.88 דולר, ההכנסות על 8.16 מיליארד דולר. החברה צופה ברבעון השני רווח למניה של 2.84 דולר מתחת צפי האנליסטים של 3.08 דולר
אדיר בן עמי | (8)

חברת המדיה והסטרימינג נטפליקס NETFLIX עוקפת את ציפיות האנליסטים עם רווח למניה של 2.88 דולר לעומת צפי של 2.87 דולר ומפספסת בהכנסות  עם 8.16 מיליארד דולר לעומת צפי של 8.17 מיליארד דולר.

גם בתחזית החברה לרבעון השני היא פספסה עם רווח למניה של 2.84 דולר לעומת צפי של 3.08 דולר על הכנסות של 8.24 מיליארד דולר, לעומת הצפי שעמד על 8.47 מיליארד דולר. מספר המנויים המשלמים עומד על 232.5 מיליון, לעומת צפי של 233 מיליון.

בדוחותיה הקודמים דיווחה החברה על הכנסות של 7.85 מיליארד דולר ורשמה רווח מתואם של 12 סנט למניה, כאשר השוק צפה 42 סנט למניה. בצד החיובי - החברה הפתיעה לטובה כאשר רשמה תזרים מזומנים חופשי של 332 מיליון דולר, לעומת הצפי לתזרים שלילי של 197 מיליון דולר.

בנוסף צפתה נטפליקס לרבעון הנוכחי הכנסות של 8.17 מיליארד דולר, עם רווח למניה של 2.82 דולר.  החברה גם צפתה הרעה בשורת המרווח התפעולי. מנכ"ל נטפליקס, ריד הייסטינגס, התפטר אז מתפקידו והפך להיות יו"ר דירקטוריון החברה. מי שייכנס לנעליו הוא סמנכ"ל התפעול הראשי (COO) גרג פיטרס, שיצטרף לטד סרנדוס ושניהם יהיו מנכ"לים משותפים של החברה.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    מתעניין 19/04/2023 10:28
    הגב לתגובה זו
    קורה לעיתים קרובות מדי שמפרסמים כותרת "סנסציונית" ברגע שיש בשווקים תנודה מהירה וקיצונית. מנסיוני המועט (49 שנים - בשווקי ההון, לא בעולם) כדאי להמתין מעט כאשר מדובר בתגובה הראשונית על דו"ח או הודעת חברה. רק ממליץ...
  • 5.
    אתר לא מקצועי כבר אמרנו לא (ל"ת)
    איתן 19/04/2023 09:02
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    המשקיע 19/04/2023 08:55
    הגב לתגובה זו
    לכתב לא היה סבלנות להמתין עוד 20 דקות ולראות שאין שום ירידה סתם ליצור כאוס ובהלה . זו ממש בושה לאתר ולאנליסטים .
  • 3.
    ממש לא קורסת. דווקא עולה (ל"ת)
    דני 18/04/2023 23:57
    הגב לתגובה זו
  • מישהו 19/04/2023 10:00
    הגב לתגובה זו
    קרסה עם פרסום הדוחות ואז התהפכה..
  • 2.
    אנונימי 18/04/2023 23:41
    הגב לתגובה זו
    איך הגעת ל13% ביזפורטל . כמה שטויות ????
  • הם צודקים, היא קרסה עם פרסום הדוחות 13% והתהפכה.. (ל"ת)
    מישהו 19/04/2023 10:01
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    לרדת 10 אחוז זה הזייה (ל"ת)
    18/04/2023 23:21
    הגב לתגובה זו
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

אינטל TSMCאינטל TSMC

האם אינטל "גנבה" מידע סודי מ-TSMC? סערה בתעשיית השבבים

אחד מהמומחות הגדולים של TSMC עבר לאינטל ובטייוואן בטוחים שהוא העביר מידע טכנולוגי קריטי לאינטל; וגם - 10 דברים שצריך לדעת על"גניבת ידע"

רן קידר |
נושאים בכתבה אינטל TSMC

כולם יודעים שאינטל בפיגור מאוד משמעותי לעומת TSMC. כולם יודעים שהידע והטכנולוגיה נמצאים "בראש" של האנשים, וכשעוברים אנשים ממקום למקום עובר גם ידע. אבל השאלה אם בדרך גם עוברים סודות ומידע רגיש. אינטל גייסה בכיר מ-TSMC, ובטייוואן סבורים שמדובר בגניבת מידע רגיש וסודי. 

מנכ"ל אינטל, ליפ-בו טאן, דחה מכל וכל את הדיווחים בתקשורת הטייוואנית על דליפת סודות מסחריים מ-TSMC בעקבות הצטרפותו של אחד מהמהנדסים הוותיקים והמוערכים ביותר של היצרנית הטייוואנית."אינטל מכבדת קניין רוחני של חברות אחרות, ואין שום בסיס עובדתי לטענות הללו", אמר טאן. אלא שבטייוואן לא קונים את הגרסה הזו.

לפי דיווחים נרחבים בעיתונים הכלכליים המובילים בטייפה, ד"ר ווי-ג'ן לו, בן 75, שפרש רשמית מ-TSMC ביולי האחרון לאחר 21 שנות שירות, הצטרף לאינטל באוקטובר כסגן נשיא בכיר למחקר ופיתוח. לו, שנחשב לאחד מאבות טכנולוגיית ה-2 ננומטר של TSMC ולמי שהוביל את הטמעת ליתוגרפיית EUV בחברה, חשוד כמי שהעביר עמו כמויות אדירות של מידע מסווג, כולל תהליכי ייצור N2, A16 ו-A14 שעדיין לא נכנסו לייצור המוני.

בתקשורת הטייוואנית מספרים כי בימיו האחרונים בחברה הורה לו לעובדים תחתיו להציג לו סקירות טכניות מפורטות, שכפל מסמכים סודיים וארז עמו יותר מ-80 קופסאות של חומר, כולל מחברות כתובות שבהן רשם פרטים מפגישות סודיות ביותר. מאחר ש-TSMC האמינה שהוא באמת פורש לגמלאות, לא נדרש ממנו לחתום על הסכם אי-תחרות סטנדרטי של 18 חודשים - טעות שהיום נראית יקרה מאוד.

בתגובה, TSMC פתחה בחקירה פנימית דחופה, ומשרד התובע הכללי של טייוואן כבר הצטרף לבדיקה פלילית אפשרית בגין הפרת חוק סודות המסחר ופגיעה בביטחון לאומי. שר הכלכלה הטייוואני אמר השבוע כי "מדובר בנושא בעל השלכות לאומיות".