בלאקפינק (X)בלאקפינק (X)

בלאקפינק חוזרות לבמה ו-מניית YG מזנקת

הלהקה שהוכתרה כלהקה המצליחה בעולם בקאמבק - ולאחר הפסקה של כמעט שנתיים, להקת בלאקפינק משיקה סינגל חדש ומחזירה את יצרנית הלהיטים YG אנטרטיינמנט למסלול של עלייה

עמית בר |
נושאים בכתבה בלאקפינק

להקת בלאקפינק (BLACKPINK), מהשמות הבולטים ביותר בזירת הקיי פופ העולמית, שנחשבה במשך מספר שנים ללהקה המצליחה בעולם, חוזרת להופיע, והפעם עם סינגל חדש בשם "Jump" שיוצג לראשונה באירוע סולד אאוט באצטדיון גויאנג, ליד סיאול. מדובר בקאמבק של ממש, לא רק עבור ארבעת חברות הלהקה, ג'ני, רוזה, ליסה וג'יסו, אלא גם עבור YG אנטרטיינמנט, החברה שמנהלת את הקריירה הקבוצתית שלהן.

מאז הסיבוב הקודם של בלאקפינק ועד היום, YG סבלה מירידה בהכנסות, בגלל הפסקת הפעילות של הלהקה ובהחלטת כל אחת מהחברות לצאת לפרויקטים עצמאיים. ההכנסות האישיות אמנם לא נכנסות לקופת YG, אך החוזה ההיברידי שנחתם מאפשר לה לשמר את הפרויקטים הקבוצתיים, מודל ייחודי בתעשיית הקיי פופ.

כעת, עם החזרה הצפויה לבמה וסיבוב הופעות עולמי שיכול למשוך למעלה מ-2 מיליון צופים, מוערך כי הרווח התפעולי של YG יקפוץ לכ-71.5 מיליארד וון (כ-52 מיליון דולר), עלייה של 30 אחוז מההערכות הקודמות. מניית YG זינקה בכמעט פי שניים לעומת השנה שעברה, בעיקר על רקע הקאמבק הצפוי.

YG אנטרטיינמנט: שחקנית מרכזית בשוק הקיי פופ

YG אנטרטיינמנט נסחרת בבורסה הקוריאנית קוסדאק תחת הסימול והמספר  122870. שווי השוק של החברה מוערך בכ-1.6 טריליון וון (כ-1.14 מיליארד דולר), ומכפיל הרווח שלה עומד על כ-68.7, נתון גבוה שמעיד על אמון המשקיעים בפוטנציאל הצמיחה העתידי.

החברה אינה מתמקדת רק במוזיקה. לצד ניהול כישרונות והפקת תקליטים, YG פועלת גם בתחום האופנה, הקוסמטיקה, ההפקות החיות והמדיה הדיגיטלית. דרך חברות הבת YG פלוס, היא פועלת בתחומים משלימים רבים, כולל סוכנות ניהול גולף ומותג קוסמטיקה מצליח.

בלאקפינק: סיפור הצלחה חוצה גבולות

בלאקפינק הפכה בשנים האחרונות לשם דבר בעולם המוסיקה. מעבר להצלחות במצעדים וביוטיוב, הלהקה סימנה פריצה לשוק המערבי, כולל הופעות בפסטיבלים נחשבים, שיתופי פעולה עם אמנים בינלאומיים וקהל עולמי נאמן. כעת, עם הסינגל החדש וסיבוב ההופעות "Deadline", ייתכן שהן יחזרו להיות בקדמת הבמה העולמית. בינתיים, הרשת מתפוצצת. 


החזרה של בלאקפינק מתרחשת במקביל להכרזה של להקה נוספת, BTS, על אלבום חדש שייצא באביב הקרוב. יחד, שתי ההכרזות עשויות להחזיר את תעשיית הקיי פופ כולה למרכז סדר היום התרבותי והמסחרי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה