
בלאקפינק חוזרות לבמה ו-מניית YG מזנקת
הלהקה שהוכתרה כלהקה המצליחה בעולם בקאמבק - ולאחר הפסקה של כמעט שנתיים, להקת בלאקפינק משיקה סינגל חדש ומחזירה את יצרנית הלהיטים YG אנטרטיינמנט למסלול של עלייה
להקת בלאקפינק (BLACKPINK), מהשמות הבולטים ביותר בזירת הקיי פופ העולמית, שנחשבה במשך מספר שנים ללהקה המצליחה בעולם, חוזרת להופיע, והפעם עם סינגל חדש בשם "Jump" שיוצג לראשונה באירוע סולד אאוט באצטדיון גויאנג, ליד סיאול. מדובר בקאמבק של ממש, לא רק עבור ארבעת חברות הלהקה, ג'ני, רוזה, ליסה וג'יסו, אלא גם עבור YG אנטרטיינמנט, החברה שמנהלת את הקריירה הקבוצתית שלהן.
מאז הסיבוב הקודם של בלאקפינק ועד היום, YG סבלה מירידה בהכנסות, בגלל הפסקת הפעילות של הלהקה ובהחלטת כל אחת מהחברות לצאת לפרויקטים עצמאיים. ההכנסות האישיות אמנם לא נכנסות לקופת YG, אך החוזה ההיברידי שנחתם מאפשר לה לשמר את הפרויקטים הקבוצתיים, מודל ייחודי בתעשיית הקיי פופ.
כעת, עם החזרה הצפויה לבמה וסיבוב הופעות עולמי שיכול למשוך למעלה מ-2 מיליון צופים, מוערך כי הרווח התפעולי של YG יקפוץ לכ-71.5 מיליארד וון (כ-52 מיליון דולר), עלייה של 30 אחוז מההערכות הקודמות. מניית YG זינקה בכמעט פי שניים לעומת השנה שעברה, בעיקר על רקע הקאמבק הצפוי.
YG אנטרטיינמנט: שחקנית מרכזית בשוק הקיי פופ
YG אנטרטיינמנט נסחרת בבורסה הקוריאנית קוסדאק תחת הסימול והמספר 122870. שווי השוק של החברה מוערך בכ-1.6 טריליון וון (כ-1.14 מיליארד דולר), ומכפיל הרווח שלה עומד על כ-68.7, נתון גבוה שמעיד על אמון המשקיעים בפוטנציאל הצמיחה העתידי.
החברה אינה מתמקדת רק במוזיקה. לצד ניהול כישרונות והפקת תקליטים, YG פועלת גם בתחום האופנה, הקוסמטיקה, ההפקות החיות והמדיה הדיגיטלית. דרך חברות הבת YG פלוס, היא פועלת בתחומים משלימים רבים, כולל סוכנות ניהול גולף ומותג קוסמטיקה מצליח.
בלאקפינק: סיפור הצלחה חוצה גבולות
בלאקפינק הפכה בשנים האחרונות לשם דבר בעולם המוסיקה. מעבר להצלחות במצעדים וביוטיוב, הלהקה סימנה פריצה לשוק המערבי, כולל הופעות בפסטיבלים נחשבים, שיתופי פעולה עם אמנים בינלאומיים וקהל עולמי נאמן. כעת, עם הסינגל החדש וסיבוב ההופעות "Deadline", ייתכן שהן יחזרו להיות בקדמת הבמה העולמית. בינתיים, הרשת מתפוצצת.
החזרה של בלאקפינק מתרחשת במקביל להכרזה של להקה נוספת, BTS, על אלבום חדש שייצא באביב הקרוב. יחד, שתי ההכרזות עשויות להחזיר את תעשיית הקיי פופ כולה למרכז סדר היום התרבותי והמסחרי.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי
בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"
נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.
"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.
טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.
דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.
- ממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו
- מכה לטראמפ ולרפובליקנים: שריל נבחרה למושלת ניו ג'רזי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.
הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת Truth Social
