
בלאקפינק חוזרות לבמה ו-מניית YG מזנקת
הלהקה שהוכתרה כלהקה המצליחה בעולם בקאמבק - ולאחר הפסקה של כמעט שנתיים, להקת בלאקפינק משיקה סינגל חדש ומחזירה את יצרנית הלהיטים YG אנטרטיינמנט למסלול של עלייה
להקת בלאקפינק (BLACKPINK), מהשמות הבולטים ביותר בזירת הקיי פופ העולמית, שנחשבה במשך מספר שנים ללהקה המצליחה בעולם, חוזרת להופיע, והפעם עם סינגל חדש בשם "Jump" שיוצג לראשונה באירוע סולד אאוט באצטדיון גויאנג, ליד סיאול. מדובר בקאמבק של ממש, לא רק עבור ארבעת חברות הלהקה, ג'ני, רוזה, ליסה וג'יסו, אלא גם עבור YG אנטרטיינמנט, החברה שמנהלת את הקריירה הקבוצתית שלהן.
מאז הסיבוב הקודם של בלאקפינק ועד היום, YG סבלה מירידה בהכנסות, בגלל הפסקת הפעילות של הלהקה ובהחלטת כל אחת מהחברות לצאת לפרויקטים עצמאיים. ההכנסות האישיות אמנם לא נכנסות לקופת YG, אך החוזה ההיברידי שנחתם מאפשר לה לשמר את הפרויקטים הקבוצתיים, מודל ייחודי בתעשיית הקיי פופ.
כעת, עם החזרה הצפויה לבמה וסיבוב הופעות עולמי שיכול למשוך למעלה מ-2 מיליון צופים, מוערך כי הרווח התפעולי של YG יקפוץ לכ-71.5 מיליארד וון (כ-52 מיליון דולר), עלייה של 30 אחוז מההערכות הקודמות. מניית YG זינקה בכמעט פי שניים לעומת השנה שעברה, בעיקר על רקע הקאמבק הצפוי.
YG אנטרטיינמנט: שחקנית מרכזית בשוק הקיי פופ
YG אנטרטיינמנט נסחרת בבורסה הקוריאנית קוסדאק תחת הסימול והמספר 122870. שווי השוק של החברה מוערך בכ-1.6 טריליון וון (כ-1.14 מיליארד דולר), ומכפיל הרווח שלה עומד על כ-68.7, נתון גבוה שמעיד על אמון המשקיעים בפוטנציאל הצמיחה העתידי.
החברה אינה מתמקדת רק במוזיקה. לצד ניהול כישרונות והפקת תקליטים, YG פועלת גם בתחום האופנה, הקוסמטיקה, ההפקות החיות והמדיה הדיגיטלית. דרך חברות הבת YG פלוס, היא פועלת בתחומים משלימים רבים, כולל סוכנות ניהול גולף ומותג קוסמטיקה מצליח.
בלאקפינק: סיפור הצלחה חוצה גבולות
בלאקפינק הפכה בשנים האחרונות לשם דבר בעולם המוסיקה. מעבר להצלחות במצעדים וביוטיוב, הלהקה סימנה פריצה לשוק המערבי, כולל הופעות בפסטיבלים נחשבים, שיתופי פעולה עם אמנים בינלאומיים וקהל עולמי נאמן. כעת, עם הסינגל החדש וסיבוב ההופעות "Deadline", ייתכן שהן יחזרו להיות בקדמת הבמה העולמית. בינתיים, הרשת מתפוצצת.
החזרה של בלאקפינק מתרחשת במקביל להכרזה של להקה נוספת, BTS, על אלבום חדש שייצא באביב הקרוב. יחד, שתי ההכרזות עשויות להחזיר את תעשיית הקיי פופ כולה למרכז סדר היום התרבותי והמסחרי.

כיצד ארצות הברית הפכה להיות תלויה בחברה פרטית אחת בתחום החלל
SpaceX שולטת ב-83% משוק השיגורים העולמיים, וההצלחה המרשימה שלה יצרה תלות אסטרטגית קריטית מצד ארצות הברית, המעמידה את הממשל האמריקאי בפני אתגרים חדשים בתחום הביטחון הלאומי והתחום העסקי
השנה רשמה SpaceX שיא עם 134 שיגורים למסלול, פי שניים יותר מהתאגיד הסיני לטכנולוגיית חלל ותעופה, המתחרה הקרוב ביותר. הנתונים משקפים הצלחה מרשימה, אך גם תלות אמריקאית שאינה קיימת מאז הקמת תעשיית החלל הצבאית.
החברה של מאסק התפתחה מספק לתשתית קריטית. קפסולות Dragon ורקטות Falcon 9 מהוות כיום את הדרך העיקרית של ארצות הברית לשיגור אסטרונאוטים וציוד לתחנת החלל הבינלאומית. לוויני Starlink הפכו חיוניים לאספקת אינטרנט באזורים מרוחקים ולתקשורת בזמן עימותים עבור מדינות בעלות ברית.
הבסיס למצב הנוכחי נוצר עקב מונופול קודם. בשנת 2003, בואינג ולוקהיד איחדו את יכולות השיגור שלהן בחברה אחת – United Launch Alliance. החברה החדשה גבתה מהממשל מאות מיליוני דולרים לכל שיגור לווין, ויצרה מונופול שפתח את הדלת לחברות חדשניות.
מאסק זיהה את ההזדמנות בזמן הנכון
לאחר מכירת פייפאל בשנת 2002, הקים את SpaceX והחל בפיתוח רקטת Falcon 1. בשנת 2003, הוא הסיע את הרקטה ברחובות וושינגטון במטרה למשוך תשומת לב של סוכנויות ממשלתיות ולהשיג חוזים.
- טראמפ ניסה לבטל את החוזים של ספייס איקס, המהלך כשל
- ספייס איקס בדרך לשווי של 400 מיליארד דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שלבי הפיתוח הראשונים היו מלאים בכישלונות. שלושת השיגורים הראשונים של Falcon 1 נכשלו, והחברה כמעט הגיעה לפשיטת רגל. הצלחה הגיעה רק בשיגור הרביעי בשנת 2008, ברגע אחד קריטי שהציל את עתיד החברה. חודשים ספורים לאחר השיגור המוצלח הראשון,זכתה החברה בחוזה של 1.6 מיליארד דולר מנאס"א לביצוע 12 משימות אספקה לתחנת החלל הבינלאומית. החוזה הציל את החברה מפשיטת רגל והעניק לה את היציבות הפיננסית והאמינות הנדרשים לצמיחה עתידית.

אלכס קארפ, מנכ"ל פלנטיר, מכר 409 אלף מניות ב־63 מיליון דולר
מנכ"ל פלנטיר מוכר מניות לאחר שהמניה ירדה שישה ימים ברציפות, בעוד השוק בוחן מחדש את ההתלהבות מהבינה המלאכותית לאחר הערות של מנכ"ל OpenAI והתוצאות הצפויות של אנבידיה השבוע
אלכס קארפ, מנכ"ל פלנטיר טכנולוגיותPalantir -0.99% , מכר בשבוע שעבר יותר מ־409 אלף מניות בשווי של כ־63 מיליון דולר. המכירה, שדווחה לרשות ניירות הערך האמריקנית (SEC), נעשתה במסגרת תוכנית מכירה אוטומטית. המכירות בוצעו בימי רביעי וחמישי בשבוע שעבר, במחירים שבין 142.46 ל־157.56 דולר למניה. אף שמדובר במימוש משמעותי, קארפ עדיין מחזיק כ־6.43 מיליון מניות פלנטיר בשווי של יותר ממיליארד דולר.
החברה, הנחשבת לאחת החברות המובילות בתחום הבינה המלאכותית והאנליטיקה, חוותה ירידות במשך שישה ימי מסחר רצופים עד יום רביעי - התקופה הארוכה ביותר של ירידות מאז אפריל 2024. הירידות הגיעו דווקא אחרי שהחברה פרסמה דוחות חזקים לרבעון השני, שהובילו קודם לכן לעלייה חדה במחיר המניה. הדפוס הזה — זינוק חד בעקבות תוצאות חיוביות ולאחריו תיקון מהיר — הפך שכיח בקרב מניות הטכנולוגיה, ובעיקר בקרב מניות בינה מלאכותית.
למכירות של מנהלים בכירים יש משמעות סימבולית מעבר לערך הכספי שלהן. כאשר מנכ"ל מוכר מניות בהיקף כזה, השוק מפרש זאת לעיתים כאות לחוסר אמון במחירים הנוכחיים או בפוטנציאל העלייה העתידי. עם זאת, במקרה של קארפ, המכירות מוגדרות כמכירות אוטומטיות לכיסוי התחייבויות מס, מה שמקטין את המשמעות השלילית שלהן.
פלנטיר עצמה רשמה השנה צמיחה מרשימה, עם זינוק של 109% במניה מתחילת 2025. הביצועים המרשימים הפכו אותה לאחת המניות המבוקשות ביותר בקרב משקיעים המחפשים חשיפה לטכנולוגיות מתקדמות — אך גם יצרו רף ציפיות גבוה במיוחד, שאינו קל לעמוד בו.
- מניית פלנטיר בסימן שאלה: מה אומרים האנליסטים על השווי?
- תצדיק את השווי? פלנטיר תדווח היום אחרי המסחר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המבחן המשמעותי למגזר הבינה המלאכותית כולו יגיע השבוע עם פרסום דוחותיה של אנבידיה. החברה נתפסת כמדד לחוזקו של התחום כולו, והצהרות המנכ"ל ג'נסן הואנג עשויות להשפיע על כיוונו של השוק כולו. בנוגע לפלנטיר, השאלה המרכזית היא האם תצליח לתרגם את הביקוש הגובר לפתרונות בינה מלאכותית לצמיחה עסקית יציבה וארוכת טווח.