פרוביג'נט הגדילה ההשקעה בסבב הגיוס ה-3 ל-10 מ' ד'
חברת פרוביג'נט הגדילה את ההשקעה בסבב הגיוס השלישי ל-10 מיליון דולר. מהחברה נמסר, כי הביקוש הגדל למוצרי החברה בשוק התמסורת האלחוטית רחבת הסרט האיץ את תהליך המימון הנוסף.
לאחר פחות מ-6 חודשים מסגירת סבב הגיוס השלישי, הודיעה היום פרוביג'נט, העוסקת בתחום ייצור שבבים לתעשיית התמסורת האלחוטית רחבת-הסרט, על הרחבת ההשקעה בסבב זה לסכום של 10 מיליון דולר. בכך מגיע סכום ההשקעות הכולל בחברה ל-21 מיליון דולר. תוספת ההשקעה, ציינה החברה, היא תוצאה של מספר רב של לקוחות העולה בהיקפו על התחזיות המוקדמות של החברה, בעיקר לרכיבPVG310 - שבב מודם שהוצג לאחרונה.
בהשקעה הנוספת השתתפו המשקיעים הקיימים, הכוללים את סקויה קפיטל, פיטנגו ונצ'ר קפיטל, מגנום תקשורת, אסנד טכנולוג'י וונצ'רס, דלתא וונצ'רס וד"ר אנדרו ויטרבי, יזם-משותף של חברת קוואלקום (QUALCOMM).
מנכ"ל פרוביג'נט, דן חרש מסר, כי "זכייתה של פרוביג'נט ב 20 Design wins משקפת את אמון הלקוחות במוצרי החברה. אנו מעודדים שהמשקיעים שותפים לאמון בפרוביג'נט ובטכנולוגיה שהיא מפתחת, ובהכרה בצורך לפתרונות סיליקון מסחריים בשוק זה. המימון הנוסף יאפשר לנו להרחיב את בסיס לקוחותינו ולפתח תכונות נוספות לפי דרישת הלקוחות".
פרוביג'נט מספקת שבבים אינטגרטיביים לתעשיית התמסורת האלחוטית רחבת-הסרט. לשבבים, מוסרת החברה, שילוב ייחודי של הגדלת רוחב הסרט, הגדלת הטווח ושיפור בגמישות, וזאת באמצעות פיתוחים מתקדמים באלגוריתמים לעיבוד אותות וטכנולוגיות מתקדמות של בתחום המוליכים למחצה. לקוחות החברה, שמייצגים יותר משליש משוק מערכות התמסורת האלחוטית נקודה לנקודה (PTP), משיגים חיסכון משמעותי בהוצאות הפיתוח ובזמן הגעת המוצר לשוק על-ידי שימוש ב-PVG310.
מנהל-שותף פיטנגו ונצ'ר קפיטל, חמי פרס אמר, כי "תוך פרק זמן קצר נוכחנו לדעת שפרוביג'נט צועדת לקראת היותה ספק עיקרי של מוצרי מדף לשוק מערכות נקודה לנקודה (PTP) אלחוטיות. אנו מתרשמים מהדרך בה פרוביג'נט מספקת את צרכי שוק זה, ומהאופן בו היא מגדילה את נתח השוק שלה".
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותיד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס
מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR
מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.
יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט
2005 - ההתחלה הצנועה
שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.
2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת
לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי
צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית
צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.
חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח
חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.
בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.
בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.
- ChatGPT נהפך לבסטי החדש - למה זה גם מרגש וגם מפחיד
- מנכ"ל סיילספורס מתגאה שהחליף 4,000 עובדים ב-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל
החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.
