פרוביג'נט הגדילה ההשקעה בסבב הגיוס ה-3 ל-10 מ' ד'
חברת פרוביג'נט הגדילה את ההשקעה בסבב הגיוס השלישי ל-10 מיליון דולר. מהחברה נמסר, כי הביקוש הגדל למוצרי החברה בשוק התמסורת האלחוטית רחבת הסרט האיץ את תהליך המימון הנוסף.
לאחר פחות מ-6 חודשים מסגירת סבב הגיוס השלישי, הודיעה היום פרוביג'נט, העוסקת בתחום ייצור שבבים לתעשיית התמסורת האלחוטית רחבת-הסרט, על הרחבת ההשקעה בסבב זה לסכום של 10 מיליון דולר. בכך מגיע סכום ההשקעות הכולל בחברה ל-21 מיליון דולר. תוספת ההשקעה, ציינה החברה, היא תוצאה של מספר רב של לקוחות העולה בהיקפו על התחזיות המוקדמות של החברה, בעיקר לרכיבPVG310 - שבב מודם שהוצג לאחרונה.
בהשקעה הנוספת השתתפו המשקיעים הקיימים, הכוללים את סקויה קפיטל, פיטנגו ונצ'ר קפיטל, מגנום תקשורת, אסנד טכנולוג'י וונצ'רס, דלתא וונצ'רס וד"ר אנדרו ויטרבי, יזם-משותף של חברת קוואלקום (QUALCOMM).
מנכ"ל פרוביג'נט, דן חרש מסר, כי "זכייתה של פרוביג'נט ב 20 Design wins משקפת את אמון הלקוחות במוצרי החברה. אנו מעודדים שהמשקיעים שותפים לאמון בפרוביג'נט ובטכנולוגיה שהיא מפתחת, ובהכרה בצורך לפתרונות סיליקון מסחריים בשוק זה. המימון הנוסף יאפשר לנו להרחיב את בסיס לקוחותינו ולפתח תכונות נוספות לפי דרישת הלקוחות".
פרוביג'נט מספקת שבבים אינטגרטיביים לתעשיית התמסורת האלחוטית רחבת-הסרט. לשבבים, מוסרת החברה, שילוב ייחודי של הגדלת רוחב הסרט, הגדלת הטווח ושיפור בגמישות, וזאת באמצעות פיתוחים מתקדמים באלגוריתמים לעיבוד אותות וטכנולוגיות מתקדמות של בתחום המוליכים למחצה. לקוחות החברה, שמייצגים יותר משליש משוק מערכות התמסורת האלחוטית נקודה לנקודה (PTP), משיגים חיסכון משמעותי בהוצאות הפיתוח ובזמן הגעת המוצר לשוק על-ידי שימוש ב-PVG310.
מנהל-שותף פיטנגו ונצ'ר קפיטל, חמי פרס אמר, כי "תוך פרק זמן קצר נוכחנו לדעת שפרוביג'נט צועדת לקראת היותה ספק עיקרי של מוצרי מדף לשוק מערכות נקודה לנקודה (PTP) אלחוטיות. אנו מתרשמים מהדרך בה פרוביג'נט מספקת את צרכי שוק זה, ומהאופן בו היא מגדילה את נתח השוק שלה".
משה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסףהממשלה מקדמת שינוי בחוק שיפתח את הטבת המכס גם ליבואנים מקבילים
התיקון מסיר חסם ביבוא הרכב, מרחיב את היבוא האישי והמקביל ומוסיף דרישות מחייבות בהגנת סייבר לענף
הממשלה מאשרת תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שמקודם על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. התיקון עבר אישור בוועדת השרים לענייני חקיקה ומקודם בהליך מואץ.
בליבת התיקון עומד שינוי בדרך שבה מוחלת העדפת מכס על יבוא רכב, כך שהטבה שניתנה בפועל בעיקר ליבואנים ישירים, תוכל לחול גם על יבואנים שאינם ישירים. התיקון מסיר חסם שמנע עד עכשיו מיבואנים עקיפים, זעירים וביבוא אישי ליהנות מהעדפת מכס בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל. במשרד התחבורה ובשיתוף רשות המיסים מציגים את המהלך כניסיון להרחיב תחרות בענף דרך הגדלת היבוא המקביל והיבוא האישי.
הטבת המכס עוברת גם ליבואנים שאינם ישירים
עד היום, המנגנון הקיים אפשר ליבואנים ישירים לממש פטור ממכס בשיעור 7%, בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל, בעוד שיבואנים עקיפים, זעירים ויבוא אישי לא נהנו מההעדפה באותה צורה. בפועל נוצר יתרון מובנה לערוץ יבוא אחד על פני אחרים, ותחרות מצומצמת יותר על אותו קהל לקוחות.
התיקון מאפשר לרשות המסים להחיל את ההטבה גם על יבואנים שאינם ישירים. המשמעות היא הרחבת ההטבה לערוצי יבוא נוספים, מה שמצמצם את היתרון שהיה עד היום ליבואנים הישירים.
- שיא- 361,255 נוסעים ברכבת ביום חמישי האחרון
- בעלות של 35 מיליון שקלים: מסוף אוטובוסים חדש יחובר לכביש 412
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך נשען על מודל שפעל כהוראת שעה בשנים 2023-2025. בתקופה הזו נרשם גידול בהיקף יבוא הרכב וניצול רחב יותר של העדפת המכס, וכעת הממשלה מבקשת לעגן את ההסדר כהסדר קבוע בחוק.

העלאות הארנונה ב-2026: האם גם לכם הארנונה תעלה?
המדינה מאשרת חריגות נקודתיות בתל אביב, ירושלים ורחובות, ודוחה מהלכים רחבים יותר. מאחורי המספרים עומד מנגנון עדכון חדש שמחזק רשויות חלשות ומצמצם מרווח תמרון לאחרות
הארנונה לשנת 2026 עולה כמעט בכל הארץ כבר בנקודת הפתיחה. העדכון האוטומטי עומד על 1.626%, והוא נגזר משילוב של ממוצע מדד המחירים לצרכן ומדד השכר במגזר הציבורי. מעבר לזה, משרדי הפנים והאוצר מסכמים בחודשים האחרונים רשימה של אישורים חריגים לרשויות שביקשו לעלות מעל האוטומטי, לצד שורת דחיות שמורידות מהשולחן דרישות משמעותיות.
לתוך המערכת הזו נכנסות
השנה 108 בקשות חריגות שהוגשו מ-96 רשויות. הרוב המוחלט מתמקד בהעלאות, ובמספרים מדובר על 95 בקשות שמכוונות לעלייה. בסך הכול זו תוספת הכנסות מוערכת של כ-250 מיליון שקל, כאשר כ-45-50 מיליון שקל מתוכה צפויים להגיע מהמגזר העסקי. זה כסף שנכנס לקופת הרשות, ולא מעט
ממנו מתגלגל אחר כך גם למחירים של שירותים ומוצרים.
מנגנון העלאה חדש שמציב תקרה ומסננת
השינוי המרכזי הוא לא רק באישור או דחייה של בקשות נקודתיות, אלא במנגנון שמגדיר מי בכלל נכנס למסלול החריג. הכללים מאפשרים העלאה רוחבית של עד 5% מעבר לעדכון האוטומטי, אבל רק לרשות שמציגה צורך פיננסי מוצדק. אחד הסמנים שנכנסו לשיח הוא יחס חובות שעולה על 30% מההכנסות, כמדד שמאותת על לחץ תקציבי.
התוצאה בשטח היא מדיניות הדוקה יותר. פחות מסלולים “יצירתיים”, יותר דרישה להצדקה מסודרת, והרבה פחות מרחב לרשויות שמבקשות לתקן עיוותים היסטוריים בלי להציג מצב תקציבי חריג או תוכנית התייעלות ברורה.
במקביל, במקומות שבהם יש תוכניות הבראה או אזורים חדשים שנכנסים למערך חיוב, המדינה מוכנה לאשר מהלכים רחבים יותר.
- מס חדש: הארנונה עלולה לזנק ב-10% ומעלה ב-2026
- תושבי ירושלים יקבלו החזר ארנונה של אלפי שקלים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רמת גן נשארת בלי האישור שבנתה עליו, דחייה שפוגעת בתקציב
ברמת גן מתקבלת דוגמה בולטת לקו המחמיר. העירייה ביקשה העלאה של 7.5% בארנונה העסקית באזור הבורסה. הטענה המרכזית היא עיוות תעריפים שנשאר מהעבר, כשאזור שהיה מזוהה יותר עם תעשייה ותשתיות הפך למרכז עסקי עמוס משרדים, בנקים וחברות טכנולוגיה, אבל התעריפים לא התיישרו בהתאם. מבחינת העירייה, זה מצב שבו עסקים גדולים משלמים לעיתים פחות מחנויות קטנות, למרות פערים ברמת ההכנסות ובשימוש בנכס.
