סמסונג גלקסי S9 הושק בישראל: האם מצדיק שידרוג?
קרב הטיטאנים בין אפל וסמסונג עלה השבוע מדרגה לאחר שענקית הטכנולוגיה הקוריאנית הציגה את מכשיר הדגל החדש שלה – הגלקסי S9 בתערוכת הסלולר ברצלונה. המכשיר, אשר מרבית החידושים בו כבר דלפו לפני חשיפת המכשיר לקהל הרחב, אמור להתחרות ישירות במכשירי הדגל של אפל, האייפון X והאייפון 8, שהוצגו בספטמבר האחרון.
גולת הכותרת של המכשיר, אשר הושק היום בישראל - מצלמה בעלת עדשה עם מפתח צמצם כפול לצילום בכל תנאי תאורה, יכולות וידיאו בהילוך איטי ויצירת אימוג'י אישי מונפש. ה-S9 יוצע עם זכרון מובנה של 4GB RAM ונפח אחסון של 64GB במחיר של 3,300 שקל, או 128GB במחיר של 3,450 שקל, וה-S9+ יוצע עם זכרון מובנה של 6GB RAM ונפח אחסון של 128GB, תמורתו תאלצו להפרד מ-3,800 שקל. הבשורה במכשיר החדש של סמסונג? לא הרבה. סמסונג לקחה את כל הטריקים שהציגו מתחרותיה ושילבה אותם במכשיר אחד.
צילום בהילוך איטי? סוני כבר הקדימה אותה עם זה מזמן. אנימוג'י? ראינו כבר באייפון 8 ואייפון X. אפילו מערכת התרגום של ביקסבי, בה כל כך התגאו החבר'ה מסמסונג כבר הוצגה על ידי גוגל באפליקציית הצילום וזיהוי הפרטים Lens אותה הציגה במאי השנה.
לדברי מר קריין קו (Mr. Crane Koh), מנכ"ל סמסונג ישראל: "מטרתנו בסמסונג לאפשר לכל משתמש לבטא את הייחודית והיצירתיות שלו. הטכנולוגיה החדשנית שהצלחנו לאגד בסדרת ה-Galaxy S9 וה-Galaxy S9 Plus הופכת את המכשיר לחלק בלתי נפרד מהחיים של המשתמש ומאפשרת לו את הביצועים המהירים לו הוא מצפה באופן המותאם במיוחד עבור צרכיו האישיים".
- הסמארטפון הנמכר ביותר במחצית הראשונה של השנה - אייפון 14 פרו מקס
- אל תחכו שהסוללה תתנפח כדי להחליף אותה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השאלה האמיתית – מתי סמסונג תלמד שלא מספיק רק לעשות את מה שהמתחרים עושים, ושחדשנות זה שם המשחק בעולם הסלולר? הצרכנים של היום כבר לא מסתפקים בחידושים מינוריים ובוחרים לדלג על המכשיר החדש אם הוא לא מביא עמו חידוש אמיתי. כך היה עם מכשיר הגלקסי S5, וגם עם הגלקסי S6 , כאשר קהל לקוחתיה של סמסונג העדיף לחכות לגלקסי S7. האם הם גם ידלגו על הגלקסי S9 ? אל תהיו מופתעים אם זה מה שיקרה.
עם זאת, הענקית הקוריאנית עדיין שולטת בנתח השוק הגדול ביותר מבין יצרניות הסלולר, כאשר היא מסיימת את 2017 עם נתח שוק של 21.9% בהשוואה למתחרתה אפל אשר תופסת כ-15.2% מנתח שוק הסלולר, אך אל תתנו לנתון הזה לבלבל אתכם, שתי החברות סובלות לראשונה מאז 2004 מירידה במכירות, כאשר סמסונג רושמת ירידה של 3.6% במכירות ואפל רושמת ירידה של 5%. הסיבה העיקרית – האטה בקצב השדרוגים בשל מחסור בטלפונים טובים וזולים.
מן העבר השני, וואווי ושיאומי, המתחרות הזולות, הן היחידות בחבורת יצרניות הסלולר שהגדילו את נתח השוק שלהם ברבעון הרביעי, ל-7.6% ו-7.9% בהתאמה לעומת הרבעון הרביעי ב-2016, כאשר וואווי עדיין מדורגת במקום השלישי מבחינת נתח שוק גלובלי – 9.8% ב-2017.
- נתניהו מנסה להרגיע את השווקים: "השקל חזק מהמצופה, הכלכלה הישראלית ממשיכה להפתיע"
- המענק לעובדים ייכנס כבר מחר: רשות המסים מקדימה את הפעימה השנייה
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- סטיב ויטקוף מכר מניות ב-120 מיליון דולר; הונו: מעל 350...
אפל אמנם לא חוותה עדיין תחרות אמיתית לאייפון 8 ואייפון X והיה לה קל יותר לנגוס בנתח שוק בזמן שסמסונג לא היוותה תחרות ישירה, אך כעת עם השקת הגלקסי S9, ובזמן שהרוחות נושבות כנגד שתיהן עם ירידת המכירות בשוק הסלולר כולו, לאפל וסמסונג לא תהיה ברירה אלא לנגוס האחת בשניה בשביל לצמוח.

גל הפיטורין מתגבר והולך ומגיע עד עובדי המדינה
אנחנו עדים לפיטורין במגזר הטק כבר מספר חודשים, ובכל זאת ההודעה של פייבר על חזרה לפורמט של סטארט-אפ ועל פיטורין של 250 עובדים היא דרמטית, ואליה מצטרפת הודעה של זיפריקרוטר, שסוגרת את מרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל; בנוסף, גם המגזר הציבורי מתחיל להתערער, כשהחשב הכללי, יהלי רוטנברג, אותת על פיטורין צפויים של כ-20,000 עובדי מדינה (שליש מעובדי המטה)
לאחרונה, כמעט ולא היה יום שבו לא היתה כותרת אחת לפחות על פיטורין בחברה גדולה. רשימת השמות אינסופית וכוללת את אינטל (שנמצאת גם ככה במהלכי ייעול דרמטיים), מיקרוסופט, אמזון, גוגל, סיילספורס, והנה אתמול פייבר, חברה ציבורית שנסחרת בוול סטריט, הודיעה על מהלך דרמטי שבו היא מפטרת שליש מכח האדם, כ-250 עובדים, וחוזרת לפורמט של סטארטפ. לרוב, השוק אוהב לשמוע על הודעות פיטורין, שממוסגרות בשיח על ייעול ועל שינוי יעדים. אבל כשהחשב הכללי, יהלי רוטנברג, מדבר על כשליש מעובדי המטה של המדינה ש-"יוחלפו" על ידי הבינה המלאכותית, התופעה חורגת מגבולות המגזר הפרטי ובבירור היא קיימת בשוק העבודה כולו, והמגמה ברורה: פחות עובדים, יותר AI.
אל החדשות על פייבר ועל העתיד התעסוקתי שלה בישראל הצטרפה הבוקר חברה נוספת, כש-ZipRecruiter הודיעה על סגירת מרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל, בדרך לפיטורי כל עובדי הסניף המקומי, כ-65 במספר, ימים ספורים לפני החגים.
מנכ"ל פייבר, מיכה קאופמן, הגדיר את המהלך כ-"איתחול כואב" והדגיש כי הפיטורים נוגעים לכל המחלקות, וכי ההחלטה היא אחת הקשות שקיבל עד כה. הסיבה המרכזית הוגדרה כך: טכנולוגיות AI כבר מסוגלות לבצע חלק גדול מהשירותים שבעבר שווקו בפלטפורמת הפרילנסרים של פייבר, ופוגעות ישירות במודל העסקי שלה קאופמן לא לבד, כמובן, ולצד ההצהרה שלו, ניתן לראות גם הצהרות עם טון אחר, כפי ששמענו לאחרונה ממנכ"ל סיילספורס, מארק בניוף, שהתגאה בפני משקיעים בכך שהחליף 4,000 עובדים בסוכני AI, וכך התייעל וצמצם את מחלקת התמיכה שלו מ-9,000 ל-5,000 בלבד.
כמובן, שהגורם המרכזי הוא יכולותיה של הבינה המלאכותית וכמובן שהמגמה אינה ייחודית לישראל. בארה"ב פוטרו מאז
תחילת השנה מעל 800 אלף עובדים, כשענפי הטכנולוגיה, הקמעונאות והייצור הם הנפגעים העיקריים. ענקיות כמו מיקרוסופט, אמזון, מטא ו־סיילספורס קיצצו אלפי משרות תוך כדי השקעה מסיבית במערכות AI. גם מגזרי שירות הלקוחות והפיננסים נפגעים, כאשר בנקים וחברות ביטוח מחליפים
עובדים במערכות אוטומטיות. מגמות דומות ניכרות גם באוסטרליה ובאירופה, שם ממשלות מטמיעות מערכות AI לטיפול בפניות אזרחים ובניהול מערכות חירום.
- ה-AI כבר מחליף עובדים וזה הולך ומתעצם - נתונים מדוח התעסוקה בארה"ב
- עובד ותיק פוטר כשנה לפני פרישתו, תבע - ויפוצה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הבשורה הדרמטית מגיעה לא רק מהמגזר העסקי אלא גם מהמגזר הציבורי. בארה"ב, הקמת ה-DOGE (המחלקה ליעילות ממשלתית) הובילה לירידה דרמטית במספר עובדי המדינה, בעיקר בתחומי מטה ושירות. בחודש מרץ 2025 לבדו הוכרזו פיטורים בהיקף של כ־275 אלף עובדים פדרליים. במנהל השירותים הממשלתיים (GSA) הוחל בצ’טבוט בשם GSAi שמבצע משימות עבור כ־1,500 עובדים, צעד שהוביל לצמצומים חדים במשרות מנהלתיות. במשרד לענייני ותיקים נרשמה תוכנית רחבה לקיצוץ כ-83 אלף משרות, שבסופו של דבר הוקטנה ל-30 אלף לאחר שילוב פרישות טבעיות והתפטרויות. וכך, הסקטור הציבורי האמריקאי גם הוא חלק מהמגמה של פיטורין והתייעלות.

מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר
משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה
כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים
משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".
בראיון על הבמה, בן זקן מדבר בגובה העיניים, הוא לא חושש להשתמש בביטויים כמו "צריך להיות ערס מול האוצר" כדי להזרים תקציבים, מצהיר על התנגדות לאגרת גודש "לפני שתהיה אלטרנטיבה אמיתית", ומסמן מטרות: הקלה בעומסים, מאבק בתאונות, קישוריות לפריפריה וקידום תחבורה ציבורית גם בתקצוב וגם בשירות.
אבל לא רק רכבות כבדות על הפרק גם רכבים ללא נהג. בן זקן מגלה שמשרד התחבורה כבר בשיח מתקדם עם טסלה, כדי לאפשר לישראלים להפעיל את הרכב האוטונומי שלהם כשאטל פרטי. "מי שיש לו טסלה יוכל להגדיר בתוכנה שהרכב יצא לעבוד כשאתה לא נוהג בו", הוא אומר. ומה עם Uber? גם בדרך פה. בן-זקן אומר שהם חידשו את הקשרים מול החברה והם מנסים למצוא את הנוסחה שתאפשר את ההפעלה בישראל בלי לפגוע בנהגי המוניות.
לצפיה בועידה -
- משרד התחבורה מגביר היערכות לרעידת אדמה הרסנית
- מהומה בועדת הכלכלה: "מחירי התחבורה הציבורית יעלו ב-18% בשנת 2024"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ועידת התשתיות של ביזפורטל שיחה עם משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה
איך הגעת לכאן היום? המשתתפים בפאנלים האחרים נסעו אפילו יותר משלוש שעות כדי להגיע בזמן לועידה
האמת שהגעתי מפגישה כאן בסמוך, הייתי כבר במרכז.
לא נתקעת בפקקים?