משה כחלון
צילום: אלעד מלכה

כחלון: "אם התקציב לא יעבור, לא אכהן כשר אוצר"

מנגד טען שר האוצר כי אין סיבה להקדים את הבחירות: "הממשלה הזו עובדת מצוין ומתפקדת מצוין". דבריו של כחלון מופנים למפלגות החרדיות המאיימות שלא לתמוך בתקציב
מורן ישעיהו | (4)

שר האוצר ויו"ר כולנו, משה כחלון, התייחס היום (ב') למשבר הקואליציוני בישיבת סיעת כולנו: "התקציב הזה שהעברנו מוגדר כתקציב חברתי מהטובים שהיו בשנים האחרונות במדינת ישראל. הוא טוב לקשישים, לצעירים, למשפחות. התקציב משקף את ארגז הכלים שביקשה מפלגת כולנו כשהצטרפנו לממשלה. אמרנו שאנחנו מפלגה חברתית שרוצה לפעול למען האוכלוסיות שנזנחו בשנים האחרונות והתקציב הזה משקף את המצע והאג'נדה שלנו".

"אם התקציב לא יעבור עד סוף המושב – אין לי מנדט ציבורי להמשיך כשר אוצר. אפר את ההסכם עם הבוחר. למפלגה שלנו יש הסכם עם הבוחר שאנחנו נפעל בתחומים האלה: דיור, הורדת מסים בפחתת מכסים, סבסוד צהרונים, הגדלת חופשות. ללא העברת התקציב לא נוכל לקיים את ההסכם הזה עם הבוחר. לכן, אני לא רואה איך אוכל להמשיך לתפקד כשר אוצר.

"לא אוכל לבוא לקשישים ולהגיד להם אין לנו הסכמה על חוק הגיוס ולכן לא תקבלו כסף. לא אוכל לבוא לנכים ולהגיד להם שהם לא יוכלו לקבל את התוספות כי אין הסכמה על חוק הגיוס. כנ"ל לגבי צמצום החופשות בבתי הספר, הגדלת הקצבאות לניצולי שואה, והזוגות הצעירים שמחכים לדירות במחיר למשתכן. לא אוכל לבוא לכל אלה ולומר שאין לנו כסף כי התקציב לא עבר בגלל חוק הגיוס".

 

"אני חושב שנעשתה פה טעות גדולה מאוד שחיברו את חוק הגיוס להעברת התקציב", אמר כחלון והוסיף כי "זה לא רק תקציב ל-2019. זו טעות לומר זאת. אנחנו הקדמנו כספים משנת 2019 ל-2018 כדי לאפשר ולתת לאוכלוסיות קצבאות ותוספות. אם לא עובר תקציב 2019 יש לכך השפעה ישירה על 2018, כי הקדמנו כספים. אי העברת התקציב תתקע את המדינה. זה יפגע באוכלוסיות שאני לא מוכן שיפגעו. אוכלוסיות שקופחו הרבה מאוד שנים".

לגבי האפשרות של בחירות מוקדמות אמר כחלון כי "אין בכך טעם. הממשלה הזו עובדת מצוין ומתפקדת מצוין. היא צריכה לכלות את ימיה עד נובמבר 2019. מי שרוצה לגרור אותנו לבחירות מיותרות פוגע בציבור, במשק וביציבות." 

"אני מקווה שחברינו בקואליציה יתעשתו ויצביעו בעד העברת התקציב. חוק הגיוס הוא חלק מההסכם הקואליציוני, ונגיע להסכמות כפי שהיה בעבר. אין לי ספק שעם רצון טוב אפשר להימנע מבחירות ושנוכל כולנו להמשיך לעבוד", סיכם.

 

קיראו עוד ב"בארץ"

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    דודי 06/03/2018 07:19
    הגב לתגובה זו
    כחלון לבנתיים הוכחתה הפוליטיקאי שעומד בהבטחה אני בטוח שאתה צודק שלא יקופפו את העזרה לחלשי העם שתורמים למדינה בעבור חוק גיוס לפרזיטים עבי הקרב הלומדים בישיבות ומשנוררים את המדינה אם תהיה חזק נלך אחריך ונתמוך בך
  • 3.
    שט 05/03/2018 19:10
    הגב לתגובה זו
    אבל אינני בטוח שהממשלה מתפרק: קיימת אפשרות שבזמן שביבי בארצות הברית הקואליליציה תקים פוטש לסילוק ביבי בעילת ניבצרות. אני מעריך שיהיו מוכנים לקבל את בנט כראש ממשלה זמני עד לבחירות עוד שנתיים ללא שינוי בקואליציה, ביבי וחבורת הזבל סיבו ינוטרלו.
  • 2.
    אדי 05/03/2018 17:02
    הגב לתגובה זו
    פשוט וקל - חוק גיוס חובה
  • 1.
    אז אל תכהן (ל"ת)
    אז אל תכהן 05/03/2018 16:43
    הגב לתגובה זו
מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.

מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.