תכירו: המצלמות שיוצבו החל מיום א' הקרוב בנתיבי איילון

מצלמות האכיפה יוצבו בנתיבי התחבורה הציבורית בכביש החוף ובעשרות רחובות בתל-אביב ובהמשך באזורים נוספים בארץ
אלמוג עזר | (4)
נושאים בכתבה תחבורה

משרד התחבורה ממשיך לסייע לתחבורה הציבורית - מיום ראשון הקרוב (1 בינואר 2017), יחלו משרד התחבורה ומשטרת ישראל, בהפעלת מצלמות אכיפה אוטומטיות, שהוצבו לאחרונה בנתיב התחבורה הציבורית (נת"צ) בנתיבי איילון, בקטע שבין מחלף חולות ועד מחלף חולון. 

עמדות המצלמה האוטומטיות הוצבו בנתיב התחבורה הציבורית באיילון (כביש 20), על גשרים שמעל הכביש, לאורך כ-10 קילומטרים. המצלמות חוברו למרכז שליטה ובקרה של המשטרה, שיפענח את הצילומים וישלח מיידית דוח בסך 500 שקלים, לכל נהג רכב לא מורשה שיסע בנת"צ. 

על פי התקנות, חל איסור על כלי רכב פרטיים, לנסוע בנתיב התחבורה הציבורית שבנתיבי איילון, בקטע שבין מחלף חולות למחלף חולון, בין השעות  06:30 עד 10:00 בבוקר. בשעות אלה, תתאפשר נסיעה לאוטובוסים (כולל אוטובוס זעיר פרטי) ולמוניות בלבד. 

שר התחבורה ישראל כץ: "המטרה היא להגדיל את מספר המשתמשים בתחבורה הציבורית ולהגביר באופן משמעותי את תדירות האוטובוסים ומספר הקווים הפעילים באמצעות רמת שירות טובה יותר".

 

יצוין כי מצלמות האכיפה האוטומטיות שהוצבו בנתיבי התחבורה הציבורית, ישמשו לאכיפת נסיעת כלי רכב שאינם מורשים לנסיעה בנתיב זה בלבד, ולא ישמשו לאכיפת מהירות נסיעה או כל סוג אכיפה אחר.

 

בשבועות הקרובים, יופעלו מצלמות האכיפה האוטומטיות גם בנתיבי התחבורה הציבורית שבכביש החוף (כביש 2), ממחלף פולג ועד מחלף רבין וכן בעשרות נתיבי תחבורה ציבורית בתל אביב בהם, רחוב אבן גבירול, אלנבי, דיזנגוף, נמיר , סלאמה, המלך ג'ורג', המסגר ויהודה המכבי. 

בשלב השני, יופעלו מצלמות אכיפה אוטומטיות בנתיבי תחבורה ציבורית (נת"צים) בינעירוניים נוספים, ברחבי הארץ וכן בערים נוספות בגוש דן שחתמו על הסכמים עם משרד התחבורה, להקמה והכשרה של נתיבי תחבורה ציבורית בתחומן.

קיראו עוד ב"בארץ"

בנת"צים המתוכננים בימים אלה בגוש דן, יותקנו מצלמות אכיפה אוטומטיות שיופעלו על ידי פקחים עירוניים שהוסמכו לרשום דוחות לנהגים שתועדו במצלמות כשהם חונים או נוסעים בנתיבי התחבורה הציבורית. הפעלת פקחים עירוניים בנת"צים תתאפשר בשבועות הקרובים בזכות חוק שיזם שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, המסמיך פקחים עירוניים לבצע אכיפה בנתיבי תחבורה ציבורית.

משרד התחבורה מקדם תכנית מקיפה להכשרה וסלילה של נתיבים מיוחדים בתחבורה הציבורית, בכניסות למטרופולין תל אביב, במטרה לאפשר כניסה מהירה יותר לערים, בעיקר בשעות העומס. מדובר בעשרות קילומטרים של נתיבי תחבורה חדשים, בכבישים הבינעירוניים המובילים לתל אביב. 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מדינה לתפארת 28/12/2016 17:49
    הגב לתגובה זו
    ולא רק להטיל מיסים הם יודעים גם למרר לאנשים את החיים, להתעלל בהם וזאת בשעה שהעומס בכבישים אדיר ועבודות הרכבת המיותרת פוגעות יותר באזרחים
  • הגונב ממי שנגנב - פטור (ל"ת)
    יוסף 28/12/2016 19:56
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    המצלמות מוצבות בנתצים באיילון כבר מלפני שנה בערך (ל"ת)
    הכותרת שגויה 28/12/2016 17:27
    הגב לתגובה זו
  • גרשון מאיר 28/12/2016 20:00
    הגב לתגובה זו
    למה לא להרחיב כביש בין חולון אזור או כביש שיחתוך את צומת חולון רק הכסף של האנשים שאין להם אתה רוצה זה לא יעזור לתאונות
בית ספר
צילום: Pixbay

בשורה למורים - כל מורה יקבל בממוצע 14 אלף שקל; על הפשרה בין המדינה לקרנות ההשתלמות של המורים

עודפים שהצטברו בקרן ההשתלמות של המורים ינותבו להשקעה בתשתיות חינוך ובתי ספר ותשלומים למורים העמיתים בקרן (וגם ליורשיהם) 

הדס ברטל |

למי שייך הכסף? בקרנות ההשתלמות של המורים הצטברו סכומי עתק שהיו מעבר להפרשות השוטפות למורים. המורים אמרו "זה שלנו". המדינה אמרה - "זה שלנו". נקבעה פשרה. המורים יקבלו בממוצע כ-14 אלף שקל.  

ההסכם הזה נחתם לאחר הליך משפטי ממושך, והוא נוגע לחלוקת העודף הכספי שנצבר בקרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים. המתווה גובש בשיתוף עם החשב הכללי, הלשכה המשפטית והממונה על השכר במשרד האוצר, פרקליטות המדינה- היחידה לאכיפה אזרחית ופרקליטות מחוז תל-אביב, רשות שוק ההון, הסתדרות המורים והקרנות, והובא לאישור בית הדין האזורי לעבודה בת"א-יפו.

בשנת  2022 הוגשה על ידי פרקליטות המדינה תביעה נגד קרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים במסגרתה נדרשו הקרנות להשיב סך של כ-2 מיליארד שקל לקופה הציבורית. בזמנו האשים משרד האוצר כי קרנות ההשתלמות של המורים "התעשרו שלא כדין על חשבון הציבור." התביעה הזו הגיעה לאחר שהקרנות צברו 3 מיליארד שקלים משנת 1955 שנחשבים עודפים כאשר ההסתדרות תכננה לחלקו ל-165 אלף מורים בסכום של 12 אלף שקלים. כעת הגיעו הצדדים להסדר פשרה שבמסגרתו יועברו למדינה 1.05 מיליארד שקל בגין רכישת זכויות העבר, אשר ישמשו בין היתר לשיקום מערכת החינוך באזורים שנפגעו במלחמת "חרבות ברזל", וכן לקיום הכשרות ופעולות אחרות לצורך שיפור מעמדם של עובדי ההוראה. סכום של כ-2.25 מיליארד שקל יחולק ל-165 אלף עמיתי הקרנות הזכאים וליורשיהם. כמו כן, יחלו הקרנות לרכוש זכויות פנסיה תקציבית לעובדי הוראה היוצאים לשבתון החל משנת הלימודים תשפ״ג (2022-2023) ואילך.


קריאה מעניינת: השכר האמיתי של המורים בישראל: לא נמוך כמו שנדמה לכם

חלוקת הכספים תיעשה באופן ממוכן לחשבונות העמיתים או באמצעי תשלום דיגיטליים, בהתאם לנהלים שאושרו על ידי רשות שוק ההון.  במקביל, הוחלט לשמור על כרית ביטחון אקטוארית של 4% לפחות, לטובת יציבות הקרנות ורווחת העמיתים בעתיד. 

ארנון בר דוד ההסתדרות
צילום: דוברות ההסתדרות

"נראה כי ההסתדרות נוהלה כמו עסק ששייך לאדם פרטי"

"אשר ברצותו ממנה אנשים לתפקידי מפתח, וברצותו מעבירם מתפקידם, וזאת כאשר לעיתים הם נעדרים כישורים מינימליים, והם עצמם לא מבינים מדוע הוצבו בתפקיד" - השופטת דורית סבן-נוי האריכה את מעצרם  של יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד וסוכן הביטוח עזרא גבאי 

רן קידר |

מעצרם של יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד וסוכן הביטוח עזרא גבאי הוארך בשלושה ימים, עד יום חמישי. ההחלטה התקבלה לאחר דיון בבית משפט השלום בראשון לציון, שבמסגרתו הציגה המשטרה הקלטות המצביעות, לפי החשד, על העברת כספים במזומן בין השניים.

נציגי המשטרה טענו בדיון כי מדובר בחקירה רחבת היקף, שנמשכת מזה כשנתיים. החקירה כוללת חשדות לעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים במספר מוסדות ציבוריים, גופים עירוניים וממשלתיים. לפי המשטרה, יש חשד לקיומו של מנגנון שיטתי לקידום מינויים בתמורה להעברת כספים או טובות הנאה.

במרכז החקירה עומדת הטענה כי גבאי, הבעלים של סוכנות ביטוח, ניצל קשרים עם ראשי ועדים בהסתדרות למינוי דירקטורים בחברות ממשלתיות, ובתמורה אותם ועדים העבירו עובדים לביטוח דרך סוכנותו. בר-דוד חשוד כי קיבל כספים מגבאי והשתמש בקשריו כדי לסייע לו לקדם מינויים ועסקאות. גבאי מצידו טען כי מדובר בהלוואה, ולא בתשלום בלתי חוקי.

עורכי הדין של שני החשודים הכחישו את החשדות. עו"ד מיכה פטמן, המייצג את בר-דוד, אמר כי מדובר בהלוואה של 30 אלף שקל שהועברה בשלוש פעימות. לטענתו, לא מדובר בעבירה פלילית. פטמן הדגיש כי אין ראיות למעטפות כסף או למעשים פליליים אחרים, וכי לא התקיימו נסיעות משותפות לחו"ל בין בר-דוד לגבאי. נציגת המשטרה טענה כי חקירת ההתכתבויות בין השניים עדיין לא הושלמה, וכי ישנם פערים בין גרסאותיהם.

בנוגע להעסקת בני משפחה של בר-דוד, המשטרה אישרה כי בנו עובד אצל גבאי, וכן כי בתו וכלתו נחקרו. לפי החשד, גבאי העלה את שכר בנו של בר-דוד לאחר שהתבקש לעשות כן, אך עו"ד פטמן טען כי מדובר בתוספת זניחה של 400 שקל. עוד נטען כי אחת מאחייניותיו של בר-דוד קיבלה הצעת עבודה מיבואן בשם דניאל זינגייך, לאחר שהתלוננה בפניו שהיא מחפשת עבודה.