בלעדי

המספרים מאחורי הגמר של כוכב נולד: מחיר 'ברייק הזהב' מתייקר השנה ב-75%

לקראת הגמר, אייס מביא את המספרים שמאחורי מכונת המזומנים של 'קשת'. כמה עולה 'ברייק הזהב' היוקרתי וכמה ספוט של 30 שניות - כנסו כנסו

מחיר ברייק הזהב, הפרסומת האחרונה והבודדת שמשודרת רגע לפני ההכרזה על הזוכה ב'כוכב נולד 8', יעמוד על 350 אלף שקל - כך נודע לאייס. בשלב זה טרם נרכש הברייק לגמר שיתקיים בבריכת הסולטן בירושלים במוצ"ש 4 בספטמבר.

'כוכב נולד' של 'קשת' נחשבת לאחר התוכניות הפופולאריות בטלוויזיה, לצד 'האח הגדול' של אותה זכיינית. העונה הניבה התוכנית ממוצע של 24.5%, כאשר במשך חודש נאלצה להתמודד מול משחקי המונדיאל בערוץ 1 שגרפו רייטינג גבוה.

ברייק הזהב הוא ספוט פרסומת המשודר רגע לפני ההכרזה על זוכה בתחרות, ואינו נמדד לפי נקודת רייטינג. מדובר בפרסומת בת דקה ויותר, המוצעת לרוב למפרסמים הגדולים במשק, בין היתר בתחום הבנקאות והסלולר.

גמר 'כוכב נולד 7' בשנה שעברה הניב 32% בקרב משקי בית באוכלוסיה היהודית עם פיק של 38% במהלך ההכרזה על הזוכה רוני דלומי, ממוצע הרייטינג של גמר העונה השישית עמד על 33.9% עם פיק של 39.7% ברגע ההכרזה על הזוכה ישראל בר-און.

את ברייק הזהב בגמר 2009 רכש בנק דיסקונט תמורת 200 אלף שקל. הפעם המחיר יעמוד על כ-350 אלף שקל, כך כאמור, נודע לאייס. המחיר הריאלי לברייק, בחישוב העמלה הנהוג בענף הפרסום, יעמוד על כ-290 אלף שקל.

במחירון שהפיצה בקרב משרדי הפרסום והמפרסמים, דורשת 'קשת' עבור ספוט רגיל בן 30 שניות בתוכנית הגמר, כ-2,600 שקלים לנקודת רייטינג, בדומה למחירון של השנה שעברה. כך יוצא שבמידה והתוכנית תזכה ל-30% רייטינג, מחיר הספוט יעמוד על 78 אלף שקלים.

גורם בענף הפרסום מודע לכוחה של התוכנית: "מותג שרוצה חשיפה, צריך לשים קמפיין בתוכנית. מדובר על תוכנית ברייטינג גבוה מאד, ומדובר בערב שידורים שיכול ליצור חשיפה אדירה למותג".

ב'קשת' סירבו להגיב על הנושא.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה