סלקום יורה את ייריית הפתיחה בחגיגות האייפון: הלקוחות הגיעו בחצות

חברת סלקום הקימה חנות ייעודית לשיווק המכשיר. משה תאומים, יו"ר BBDO גיתם: "אני חושב שנראה בחודשים הקרובים שיווק במיטבו". עדכון: סלקום חשפה בחצות את מחירי המכשירים והחבילות - אתם הגיעו הלקוחות
מאיה זיסר |

סלקום פותחת את חגיגות השקת מכשיר האייפון של 'אפל' לישראל. חברת סלקום חושפת היום (ד') באירוע רווי תקשורת חנות אייפון ייעודית שהקימה ב'דיזינגוף סנטר' בתל אביב תחת השם סלקום 'אייפון סנטר'.

חנות זו של סלקום תציע ללקוחות התנסות במכשיר, הורדת יישומים, קבלת מידע על התוכניות השונות בסלקום, וכמובן, רכישת המכשיר עצמו. לרגל הפתיחה, החנות תהיה פתוחה במשך 36 שעות ברציפות ותסגר טרם כניסת השבת ביום שישי.

עמוס שפירא מנכ"ל סלקום התייחס לעניין פתיחת החנות במשך כל הלילה ואמר, "אין לכך סיבה הגיונית חוץ מסיבה למסיבה. כמובן אפשר לרכוש את המכשיר מחר בבוקר, אבל אם אפשר לעשות משהו שונה אז למה לא".

"אנחנו שמחים על השקת מכשיר האייפון בסלקום. בחנות יוכל כל לקוח יוכל לחוות את האייפון טרם החלטת הרכישה במיקום מרכזי בתל אביב עם נגישות גבוהה לקהל היעד העיקרי של האייפון", אמר עדי כהן, סמנכ"ל השיווק של החברה.

לחגוג עם סלקום הגיעו צביקה הדר, תמירה ירדני, לירן שטראובר, יזהר אשדות, שמעון מזרחי עמי אראל, פלאטו שרון, מודי כידון, אפי רוזנהויז, גבי רוטר ועוד.

למרות כל החגיגות, בין הלקוחות שהגיעו להשקתו של המכשיר היו שהביעו דווקא חששות, בעיקר מפני מחירו של המכשיר. יואב, בן 24, אמר כי "ממה שראיתי היום בחשיפה של פלאפון מחיר הטלפון נראה גבוה. אני מקווה שהמחירים שסלקום יחשפו יהיו יותר שפויים. התקציב שלי הוא בסביבות ה-350 שקל בחודש".

עם זאת, אין בשלב זה של הערב התקהלות גדולה והתורים הארוכים להן מייחלות כל אחת מהחברות (בדומה להשקות אייפון אחרות בעולם) עדין אינם אולי הם יחלו בחצות.

משה תאומים: "הטובה בין החברות תנצח"

אחת הבעיות איתן צריכות החברות להתמודד היא המגבלה שהציבה חברת אפל לשיווק המכשיר בשלושת הרשתות, פלאפון, סלקום ופרטנר במקביל. את הבעיה לחברות ניתן לראות בסקרן שהגיע לסביבת המתחם של סלקום הופתע לגלות כי סלקום תכור גם היא את המכשיר. "לא ידעתי שגם סלקום תמכור את האייפון, אני ידעתי שאייפון מיובא בכלל על ידי פלאפון", אמר בפליאה.

"אין ספק שזו תופעה ייחודית בתחום השיווק", אמר ל-Bizportal משה תאומים, יו"ר BBDO גיתם, המייעץ לסלקום במהלך האסטרטגי. לדבריו, "זהו אירוע שעוד לא היה בישראל, בבת אחת שלוש חברות מסתערות על השוק ועכשיו כל אחת מנסה לבדל את עצמה במעטפת של שירות ואמפטיה, שתייצר בסופו של דבר משהו שונה".

"לכל חברה המוסיקה שלה, עכשיו נראה איזו מוסיקה תהיה הכי קרובה לליבו של הצרכן... אין ספק שתהיה תחרות מרתקת. הושקעו סכומים גדולים, והטובה מבין החברות תנצח", אמר תאומים והוסיף כי "אני חושב שנראה בחודשים הקרובים שיווק במיטבו".

מסקרים שביצעה סלקום עלה כי 92% מהצעירים שבין גילאי 14 ועד 30 מכירים את המכשיר, 57% מתוכם התנסו בשימוש בו, 63% רואים אותו כמכשיר אטרקטיבי ו-86% מהנשאלים העידו כי הם נהנו מההתנסות בו.

עוד, לפי נתוני סלקום, 30% מהצעירים באיזור המרכז וגוש דן אמרו כי הם מתכוונים לרכוש את המכשיר, כש-69% מהנשאלים היו רוצים שתהיה חנות שתאפשר להם רכישה של המכשירים וציוד נלווה בשעות הלילה.

נזכיר כי מוקדם יותר היום הייתה זו חברת פלאפון ששברה ראשונה את ערפול הנושא סביב שאלת המחיר של האייפון הנחשק. החברה הציגה שני מסלולים שונים הכוללים את התשלום על המכשיר, מספר דקות שיחה והעברת מידע (דאטא).כמה יעלה לכם האייפון? פלאפון חושפת את המחירים

**עדכון 24:00

כמה יעלה לכם האייפון בסלקום?

בחצות נראה כי החנות הייעודית של סלקום התעוררה לחיים וכמה עשרות הגיעו לקניית המכשיר. מנכ"ל סלקום, עמוס שפירא מכר את המכשירים הראשונים.

ללקוחות החברה מציעה סלקום לשדרג למכשיר אייפון תוך שמירה על התוכנית הקיימת, מחירי המכשיר החודשיים (36 תשלומים) יעמדו על 75 שקלים לדגם 3G, 90 שקלים לחודש עבור iPhone 3GS 16GB ותעריף של 110 שקלים לרוכשי דגם 3GS 32GB.

מי שמדבר במעל 150 שקלים לחודש, יקבל החזר של 40 שקלים ולמרבים בדיבור (מעל 399 שקל בחודש) ינתן החזר מלא על המכשיר, אם כי משדרגי המכשירים יצטרכו להתחייב במקביל גם לחבילות דאטה בתעריף של 69 שקלים (1GB) או ללא הגבלה במחיר של 129 שקלים לחודש.

בנוסף לכך, מציעה סלקום חבילות אייפון יעודיות, כאשר החבילה היקרה עולה 459 שקל לחודש וכוללת 600 דקות FIX 300 דקות משפחה, 700 הודעות טקסט ודאטה של1GB.במסגרת החבילה יקבל הלקוח את דגם 3G ללא תשלום נוסף, דגם ה- 3GS 16GB ב-499 שקלים ו- 3GS 32GB ב- 899 שקלים.

חבילה בינונית עולה 399 שקל לחודש וכוללת 400 דקות, FIX 200 דקות משפחה, 500 הודעות SMS ודאטה של 1GB. בחבילה זו, מחירי האייפונים יעמדו על 399 שקלים לגרסת 3G, גרסת 3GS 16GB עולה 899 ו-1299 שקלים לגרסת האייפון היקרה 3GS 32GB.

החבילה הבסיסית עולה 249 שקל לחודש וכוללת 200 דקות FIX 100 דקות זמן אויר למשפחה, 250 הודעות טקסט ו- 1GB של דאטה.

בחבילה זו הם המכשירים יקרים ביחס לאחרות (המחירים ביחס לדיבור): אייפון 3G עולה 799 שקלים, אייפון 3GS 16GB עולה 1,299 שקלים וגרסת ה- 32GB ב-1,699 שקלים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חומוס
צילום: רותם ליברזון

כמה מנות חומוס צריך למכור כדי להעלים הכנסות של כ-4 מיליון שקל?

רשות המסים הגישה כתב אישום חמור נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות, בטענה שבמשך שלוש שנים דיווח על מחצית בלבד ממחזור עסקיו; לפי האישום, המע"מ שלא שולם עומד על יותר מ־700 אלף שקל

רן קידר |
נושאים בכתבה העלמות מס

בפרשה נוספת של העלמת הכנסות, הגישה רשות המסים כתב אישום נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות בת"א, נתניה ומודיעין, ונגד החברה שבבעלותו “יגאל פדלון מסעדות בע"מ”. על פי כתב האישום, בין השנים 2022 ל-2025 ביצע הנאשם עסקאות בהיקף כולל של מעל 9 מיליון שקל, אך דיווח לרשות המסים על עסקאות בהיקף של כ־4.8 מיליון שקל בלבד. בכך, נטען, השמיט פדלון עסקאות בסכום כולל של למעלה מ-4 מיליון שקל, תוך ניהול פנקסי חשבונות כוזבים והגשת דוחות כוזבים לרשות המסים. 

סכום המע"מ שנמנע מהמדינה כתוצאה מהשמטת העסקאות מוערך ביותר מ־700 אלף שקל, והוא מבוסס על נתונים כוזבים שהוגשו במשך 38 דוחות תקופתיים לרשות המסים, במטרה להתחמק מתשלום מס אמת.

מבט על הנתונים שצורפו לכתב התביעה מראה כי הממוצע החודשי עליו דיווח פדלון היה כ-125,000 שקל ואילו הממוצע החודשי שעליו לא דיווח היה כמעט 112,00 שקל. 

אם נעשה חישוב קצר, ונשערך שהזמנה ממוצעת של לקוח היא כ-50 שקלים, נראה שמדובר בכ-2250 לקוחות שעברו מדי חודש ברשת ולא דווחה עליהם הכנסה. בחישוב יומי ובחלוקה לשלושת הסניפים, מדובר על כ-25 לקוחות מדי יום בכל אחד מהסניפים שלא דווחו עבורם הכנסות. כמובן שזהו מידע משוערך בלבד, אבל הוא נותן סדר גודל לגבי היקף ההעלמות שבהן מואשם פדלון. 

רשת "חומוסים" נפתחה לפני כ-20 שנה במודיעין, ומאז התרחבה. הרשת מציעה אתר אינטרט, אפליקציה בחנות אפל ועובדת עם אפליקציות משלוחים חיצונית כגון וולט ותן ביס. ניתן רק לשער שהסכומים שלא דווחו לא עברו דרך הערוצים הדיגיטליים.

חותים בים
צילום: טוויטר

החות'ים חיבלו בכבלים ופגעו באינטרנט במדינות המפרץ, הודו ופקיסטן

כבלי תקשורת תת־ימיים שנפגעו סמוך לג'דה, סעודיה, הובילו לשיבושים חמורים בגישה לאינטרנט בהודו, פקיסטן ומדינות המפרץ; החשד הוא חבלה מכוונת מצד החות'ים, אם כי הם מכחישים; בנוסף, מיקרוסופט דיווחה על שיבושים בפלטפורמת Azure, אך עדכנה כי המצב התייצב; ממשלת תימן הגולה מאשימה את החות'ים בנסיונות פיתוח נשק כימי
רן קידר |
נושאים בכתבה חות'ים

פעולת חבלה בים האדום גרמה לשיבושים משמעותיים באינטרנט במדינות רבות באסיה ובמזרח התיכון, ביניהן איחוד האמירויות, הודו ופקיסטן. לפי הדיווחים חיתוך של כבלי תקשורת תת־ימיים העוברים סמוך לג'דה שבסעודיה הוביל לפגיעה בקישוריות האינטרנט באזור רחב. אמנם הגורמים הרשמיים טרם הצביעו על מבצע החבלה, האצבע המאשימה מופנית לעבר המורדים החות'ים בתימן, שפעלו בשנים האחרונות נגד מטרות ימיות באזור, בין היתר במסגרת מאבקם המדיני־צבאי על רקע המלחמה בעזה. 

החות'ים כבר הכחישו בעבר כל קשר לפגיעות בכבלים, אך ערוץ החדשות החות'י "אל מסירה" דיווח אתמול על חבלה באותו אזור.

החבלה פגעה גם במיקרוסופט, /הודיעה באתר הרשמי שלה על שיבושים צפויים למשתמשי פלטפורמת Azure במזרח התיכון. החברה ציינה כי "חתכים בכבלים הסיביים בים האדום משפיעים על תעבורת מידע במספר אזורים", אך הבהירה כי משתמשים מחוץ לאזור אינם צפויים להיפגע. שעות לאחר מכן, פרסמה עדכון לפיו הבעיה טופלה והגישה חזרה להתייצב.

שירות הענן של מיקרוסופט משרת מאות מיליוני משתמשים פרטיים, מוסדיים וביטחוניים , לרבות גופים ממשלתיים, ובכללם גם מערכת הביטחון הישראלית. פגיעה בפלטפורמה מהווה אירוע רגיש במיוחד, בעיקר בתקופה של לחימה מתמשכת בדרום.

כבלים קריטיים, תיקון מורכב

הכבלים שנפגעו כוללים את מערכת SEA-ME-WE 4, המחברת בין דרום מזרח אסיה, המזרח התיכון ומערב אירופה, וכן את מערכת IMEWE, המחברת בין הודו לאירופה דרך המזרח התיכון. שתי המערכות נשלטות על ידי תאגידים מהודו ומאירופה, אך נכון לעכשיו לא התקבלו מהם תגובות פומביות.