סלקום יורה את ייריית הפתיחה בחגיגות האייפון: הלקוחות הגיעו בחצות
סלקום פותחת את חגיגות השקת מכשיר האייפון של 'אפל' לישראל. חברת סלקום חושפת היום (ד') באירוע רווי תקשורת חנות אייפון ייעודית שהקימה ב'דיזינגוף סנטר' בתל אביב תחת השם סלקום 'אייפון סנטר'.
חנות זו של סלקום תציע ללקוחות התנסות במכשיר, הורדת יישומים, קבלת מידע על התוכניות השונות בסלקום, וכמובן, רכישת המכשיר עצמו. לרגל הפתיחה, החנות תהיה פתוחה במשך 36 שעות ברציפות ותסגר טרם כניסת השבת ביום שישי.
עמוס שפירא מנכ"ל סלקום התייחס לעניין פתיחת החנות במשך כל הלילה ואמר, "אין לכך סיבה הגיונית חוץ מסיבה למסיבה. כמובן אפשר לרכוש את המכשיר מחר בבוקר, אבל אם אפשר לעשות משהו שונה אז למה לא".
"אנחנו שמחים על השקת מכשיר האייפון בסלקום. בחנות יוכל כל לקוח יוכל לחוות את האייפון טרם החלטת הרכישה במיקום מרכזי בתל אביב עם נגישות גבוהה לקהל היעד העיקרי של האייפון", אמר עדי כהן, סמנכ"ל השיווק של החברה.
לחגוג עם סלקום הגיעו צביקה הדר, תמירה ירדני, לירן שטראובר, יזהר אשדות, שמעון מזרחי עמי אראל, פלאטו שרון, מודי כידון, אפי רוזנהויז, גבי רוטר ועוד.
למרות כל החגיגות, בין הלקוחות שהגיעו להשקתו של המכשיר היו שהביעו דווקא חששות, בעיקר מפני מחירו של המכשיר. יואב, בן 24, אמר כי "ממה שראיתי היום בחשיפה של פלאפון מחיר הטלפון נראה גבוה. אני מקווה שהמחירים שסלקום יחשפו יהיו יותר שפויים. התקציב שלי הוא בסביבות ה-350 שקל בחודש".
עם זאת, אין בשלב זה של הערב התקהלות גדולה והתורים הארוכים להן מייחלות כל אחת מהחברות (בדומה להשקות אייפון אחרות בעולם) עדין אינם אולי הם יחלו בחצות.
משה תאומים: "הטובה בין החברות תנצח"
אחת הבעיות איתן צריכות החברות להתמודד היא המגבלה שהציבה חברת אפל לשיווק המכשיר בשלושת הרשתות, פלאפון, סלקום ופרטנר במקביל. את הבעיה לחברות ניתן לראות בסקרן שהגיע לסביבת המתחם של סלקום הופתע לגלות כי סלקום תכור גם היא את המכשיר. "לא ידעתי שגם סלקום תמכור את האייפון, אני ידעתי שאייפון מיובא בכלל על ידי פלאפון", אמר בפליאה.
"אין ספק שזו תופעה ייחודית בתחום השיווק", אמר ל-Bizportal משה תאומים, יו"ר BBDO גיתם, המייעץ לסלקום במהלך האסטרטגי. לדבריו, "זהו אירוע שעוד לא היה בישראל, בבת אחת שלוש חברות מסתערות על השוק ועכשיו כל אחת מנסה לבדל את עצמה במעטפת של שירות ואמפטיה, שתייצר בסופו של דבר משהו שונה".
"לכל חברה המוסיקה שלה, עכשיו נראה איזו מוסיקה תהיה הכי קרובה לליבו של הצרכן... אין ספק שתהיה תחרות מרתקת. הושקעו סכומים גדולים, והטובה מבין החברות תנצח", אמר תאומים והוסיף כי "אני חושב שנראה בחודשים הקרובים שיווק במיטבו".
מסקרים שביצעה סלקום עלה כי 92% מהצעירים שבין גילאי 14 ועד 30 מכירים את המכשיר, 57% מתוכם התנסו בשימוש בו, 63% רואים אותו כמכשיר אטרקטיבי ו-86% מהנשאלים העידו כי הם נהנו מההתנסות בו.
עוד, לפי נתוני סלקום, 30% מהצעירים באיזור המרכז וגוש דן אמרו כי הם מתכוונים לרכוש את המכשיר, כש-69% מהנשאלים היו רוצים שתהיה חנות שתאפשר להם רכישה של המכשירים וציוד נלווה בשעות הלילה.
נזכיר כי מוקדם יותר היום הייתה זו חברת פלאפון ששברה ראשונה את ערפול הנושא סביב שאלת המחיר של האייפון הנחשק. החברה הציגה שני מסלולים שונים הכוללים את התשלום על המכשיר, מספר דקות שיחה והעברת מידע (דאטא).