דב מורן, ממציא ה- DiskOnKey, משיק את "הדבר הבא": MODU - סלולרי מודולרי באמצעות סלקום
חברת סלקום ודב מורן, אבי ה-DISKONKEY חוברים יחד ומשיקים את מה שמבחינתם יהיה "הדבר הבא בסלולר". קוראים לו MODU והוא המכשיר הסלולרי המודורלי מפיתוחו של מורן. סלקום מודיעה גם שהיא תהיה המשווקת הבלעדית של המכשיר בישראל.
מה החידוש ביכולות של ה-MODU?
הייחוד המרכזי של modu הוא ביכולתו המודולרית שאמורה לשוות לו מראה חדש לפי בחירת הלקוח. היכולת הזו מושגת באמצעות modu jackets. כלי המעניק למשתמש את האפשרות ליצור מראה ועיצוב חדש לטלפון, בתשלום שבחברה מחשיבים לאטרקטיבי.
ל-jackets פתח ייעודי להכנסת ה-modu המאפשרים למשתמש לשנות את המראה החיצוני והעיצוב, את מבנה המכשיר (צדפה, סליידר, Bar וכדומה), ולהעניק יכולות משופרות של מוזיקה, מצלמה, משחקים ועוד.
בנוסף ניתן יהיה להכניס את ה- modu גם לתוך מגוון גדול של מכשירים אלקטרוניים -modu mates- (מצלמה דיגיטלית, GPS, נגן MP3, מחשב כף יד, רדיו, משחקים ועוד), ובכך להעניק למשתמש חווית תקשורת אחרת.
ואיפה סלקום בתמונה?
שיתוף הפעולה האסטרטגי בין סלקום לmodu- מתבסס על מודל הענקת תקופת בלעדיות לסלקום בישראל להשקת, שיווק והפצת מוצרי modu המהפכניים.modu רואה בשיתוף הפעולה עם סלקום ערך מוסף בתקופת החדירה של modu לשוק הבינלאומי.
עמוס שפירא מנכ"ל סלקום: "אני גאה לקחת חלק במיזם המהפכני של דב מורן שהביא לעולם את מהפכת ה- DiskOnKey ומאמין ש- modu, בראשות דב מורן והנהלה בעלת חזון ומוצר מהפכני אינו עוד טלפון סלולארי אלא שינוי בתפיסת השוק והרגלי השימוש של הצרכן. אני גאה לאפשר ללקוחות סלקום להימנות עם הראשונים בעולם שיחוו את modu, לאפשר להם חווית חדשנות שאין שני לה ולהגשים להם חלום."
עדי כהן סמנכ"ל שיווק סלקום: "סלקום תהיה בין המפעילות הראשונות בעולם להשקת modu כבר ברבעון הרביעי השנה, עובדה המעידה שוב כי אנו מובילים את החדשנות והנועזות בתחום. הקונספט המהפכני שנקרא modu מציג פתרון חדש, שימושי וייחודי לעולם המשתנה שלנו שבו הלקוח מתחיל את הבוקר בחליפת עסקים ומסיים את היום במופע מוסיקה, כאשר באפשרותו להתאים את הופעתו החיצונית והאביזרים הנלווים לאופי האירוע והאדם השונה שהוא מייצג בכל אחד מהאירועים. אחד הסממנים הבולטים לשינוי הוא המכשיר הסלולארי שמהווה פריט אישי, אופנתי ושימושי. תפיסת העולם החכמה של modu מאפשרת ללקוח התאמה מושלמת של המכשיר האישי עם האישיות המשתנה.
דב מורן: "התעשייה מוכנה למהפכה - החבירה לסלקום מובנת מאליה"
דב מורן מייסד ומנכ"ל modu: "תעשיית הטלפונים הסלולאריים מוכנה למהפכה. השוק מוצף במאות דגמים של מכשירי טלפון סלולאריים ולרוב הצרכן יכול ליהנות ממכשיר אחד בלבד בכל פעם.
דב מורן - בסלקום שמחים ללכת איתו
modu קורא תיגר על מוסכמות אלו באמצעות פתרון המציע אינספור אפשרויות והזדמנויות לשנות את מכשיר הטלפון בעלות אטרקטיבית ומאפשר חופש מהמחויבות להיות צמוד למראה ולשימוש באפליקציות של מכשיר אחד".
רו"ח ענת דואני, צילום: כרמית קלייןהפעולות שחייבים לעשות כדי לחסוך במס; עצות למשקיעים, בעלי חברות ושכירים
חושבים שכבר שמעתם הכול על בדיקות סוף שנה? בראיון מקיף, רו"ח עינת דואני, מומחית למיסוי, מפרטת מה כדאי לעשות ב-15 ימים שנשארו לנו; עצות שרלוונטיות לשכירים, למשקיעים גם לבעלי חברות: דיברנו על חברות ארנק, רווחים כלואים
וגילוי מרצון, ועד מימוש ניירות ערך בהפסד ועסקאות קריפטו; מה אתם חייבים לבצע לפני סוף השנה ומה יכול להמתין להמשך
לפני שאתם ממשיכים הלאה וחושבים שכנראה שמעתם כבר את כל מה שאפשר לשמוע על "בדיקות סוף שנה" ואף אחד כבר לא יכול לחדש לכם, תעצרו. דווקא בחלון הזמן שאנחנו נמצאים בו, סה"כ 15 ימים לסוף שנת המס, יש לא מעט החלטות שיכולות להשפיע בפועל על חבות המס שלכם. בין אם
אתם משקיעים בשוק ובין אם אתם בעלי חברה. אגב, זה לא 'טריקים' ואין כאן חלילה עקיפה של החוק, אלא תכנון מס לגיטימי, כזה שהחוק מאפשר ובמקרים מסוימים יש אפילו צפיה שתעשו את זה. לחלק מכם המשמעות יכולה להיות חיסכון של אלפי שקלים, ולאחרים אפילו הרבה מעבר לזה.
סוף שנת מס תמיד מגיע עם אותה שאלה שחוזרת על עצמה: מה עוד אפשר לעשות עכשיו, רגע לפני שהשנה נסגרת, ומה כבר מאוחר מדי לדחות לינואר. אלא שלדברי רו"ח עינת דואני, מומחית לענייני מיסוי, השאלה הזאת רחוקה מלהיות רק שאלה טכנית
של תזמון. "יש פער מאוד גדול בין דברים שאפשר להשלים בדיעבד במסגרת הדוחות, לבין פעולות שאם לא נעשו בפועל בתוך שנת המס", היא אומרת. "יש דברים שאם לא עשיתם בשנת המס הקודמת, בדיקה בינואר לא תמיד תעזור, אפילו אם הכול היה נכון על הנייר".
יש מהלכים שאפשר
לסגור גם אחרי סיום השנה, דרך התאמות חשבונאיות, אבל יש לא מעט פעולות שבהן הזמן עצמו הוא הגורם המכריע. אם הן לא בוצעו עד 31 בדצמבר, הן לא ייספרו לשנה הזאת ולא משנה כמה מוקדם תפתחו את הדוחות בינואר.
אז מה חייב לקרות עכשיו כדי שישפיע על המס, ואיזה משימות אפשר להשאיר להמשך?
"יש דברים שמאחר והם נמדדים לפי תקופת שנת המס, אם אנחנו רוצים שהם ייכנסו לאותה משבצת, לאותה קופסה, אנחנו חייבים לבצע אותם עד ה-31 בדצמבר", היא מסבירה. "אם עושים אותם אחרי, זה כבר נכנס לשנה העוקבת, ואין דרך לתקן את זה בדיעבד" חשוב להבחין בין פעולות חשבונאיות לבין פעולות משפטיות ומעשיות, "יש הפרשות שונות, כמו הפרשה לחוב אבוד או לירידת ערך, שאפשר לבצע לפני הגשת הדוחות, במסגרת התאמות חשבונאיות. אבל לא תמיד מכירים בהן לצורכי מס. לעומת זאת, כשמדובר בפעולות שמשפיעות ישירות על המס, יש דברים שחייבים להיעשות בפועל בתוך שנת המס".
- תושב אילת חשוד בהעלמת הכנסות של מיליון שקל
- "לשלם מס של 2% או לחלק דיבידנד?"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דוגמה טובה לזה היא חלוקת דיבידנד. רבים מבעלי חברות מניחים שכל עוד את המס על הדיבידנד אפשר לשלם בתחילת השנה הבאה, גם עצם ההחלטה על החלוקה יכולה להמתין לינואר. בפועל, זה לא עובד כך. חלוקת דיבידנד אינה פעולה חשבונאית שניתן "להשלים בדיעבד", אלא החלטה משפטית לכל דבר. "גם אם את המס עצמו משלמים בינואר או בפברואר, ההחלטה המשפטית חייבת להתקבל עד סוף השנה. צריך פרוטוקול, החלטה של הדירקטוריון ושל האספה הכללית. מי שרוצה שדיבידנד ייחשב לשנת 2025, חייב שהמסמכים המשפטיים יראו שהחלוקה בוצעה השנה. אחרת זה פשוט לא זה".

הכפלת הפטור ממס על יבוא אישי - שאלות ותשובות
מה כוללת הרפורמה של בצלאל סמוטריץ' בקשר למע"מ על יבוא אישי?
הכפלת פטור ממע"מ ביבוא אישי מ-75 דולר ל-150 דולר החל מינואר 2026.
למה נועד הפטור?
להוזיל עלויות לצרכן ולהגביר תחרות מול רשתות ומחירים גבוהים בישראל.
מה החשש של הקמעונאים?
תחרות לא הוגנת שתביא לסגירת אלפי חנויות קטנות ועסקים מקומיים.
טענת המתנגדים העיקרית?
אובדן של כ-2 מיליארד שקל הכנסות מע"מ ופגיעה קשה במסחר.
הצרכנים באמת יחסכו?
כן, עד 18% על אופנה, קוסמטיקה ולייף-סטייל, אבל לא משמעותי לטווח ארוך.
מי ירוויח הכי הרבה?
עליאקספרס, אמזון, חברות שילוח והצרכן הפרטי הישראלי.
איך דואר ישראל יתמודד?
כבר עמוס מאוד, יצטרך הרחבה משמעותית של מיון ושליחויות.
מה עם נקודות איסוף?
יקבלו יותר תנועת לקוחות אך רווחיות נמוכה מעמלות.
השפעה על חברות ישראליות?
פגיעה קשה באופנה וקוסמטיקה, חלקן ישקלו מעבר לחו"ל.
כמה המדינה תפסיד?
כ-2 עד 2.25 מיליארד שקל בשנה מהפסד גביית מע"מ.
יש קשר פוליטי?
רבים רואים בזה צעד פופוליסטי לקראת בחירות 2026.
עמדת אתרי הסחר הישראליים?
חוששים מאובדן לקוחות, שוקלים להקים מחסנים בקפריסין או ירדן.
יש חלופות טובות יותר?
פטור מדורג או הטבות לעסקים מקומיים – כרגע לא מתוכנן.
מתי זה נכנס לתוקף?
צפוי להיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2026 לאחר אישור הצו.
מה אומר הדרג המקצועי?
התנגדות חריפה, המליץ לבטל את הפטור ממע"מ לגמרי.
ילכו לבג"ץ?
איגודי סוחרים ותעשיינים מאיימים בעתירה לבג"ץ לעצירת הרפורמה.
