דב מורן, ממציא ה- DiskOnKey, משיק את "הדבר הבא": MODU - סלולרי מודולרי באמצעות סלקום

דב מורן משחרר הצהרה כבדת משקל: "modu תשנה את המודל על פיו מתבססת תעשיית הסלולר כיום בעולם". בסלקום קוראים למכשיר "הדבר הגדול הבא בתחום התקשורת הסלולארית" מי זה? מה זה? ועל מה כל המהומה
משה בנימין |

חברת סלקום ודב מורן, אבי ה-DISKONKEY חוברים יחד ומשיקים את מה שמבחינתם יהיה "הדבר הבא בסלולר". קוראים לו MODU והוא המכשיר הסלולרי המודורלי מפיתוחו של מורן. סלקום מודיעה גם שהיא תהיה המשווקת הבלעדית של המכשיר בישראל.

מה החידוש ביכולות של ה-MODU?

הייחוד המרכזי של modu הוא ביכולתו המודולרית שאמורה לשוות לו מראה חדש לפי בחירת הלקוח. היכולת הזו מושגת באמצעות modu jackets. כלי המעניק למשתמש את האפשרות ליצור מראה ועיצוב חדש לטלפון, בתשלום שבחברה מחשיבים לאטרקטיבי.

ל-jackets פתח ייעודי להכנסת ה-modu המאפשרים למשתמש לשנות את המראה החיצוני והעיצוב, את מבנה המכשיר (צדפה, סליידר, Bar וכדומה), ולהעניק יכולות משופרות של מוזיקה, מצלמה, משחקים ועוד.

בנוסף ניתן יהיה להכניס את ה- modu גם לתוך מגוון גדול של מכשירים אלקטרוניים -modu mates- (מצלמה דיגיטלית, GPS, נגן MP3, מחשב כף יד, רדיו, משחקים ועוד), ובכך להעניק למשתמש חווית תקשורת אחרת.

ואיפה סלקום בתמונה?

שיתוף הפעולה האסטרטגי בין סלקום לmodu- מתבסס על מודל הענקת תקופת בלעדיות לסלקום בישראל להשקת, שיווק והפצת מוצרי modu המהפכניים.modu רואה בשיתוף הפעולה עם סלקום ערך מוסף בתקופת החדירה של modu לשוק הבינלאומי.

עמוס שפירא מנכ"ל סלקום: "אני גאה לקחת חלק במיזם המהפכני של דב מורן שהביא לעולם את מהפכת ה- DiskOnKey ומאמין ש- modu, בראשות דב מורן והנהלה בעלת חזון ומוצר מהפכני אינו עוד טלפון סלולארי אלא שינוי בתפיסת השוק והרגלי השימוש של הצרכן. אני גאה לאפשר ללקוחות סלקום להימנות עם הראשונים בעולם שיחוו את modu, לאפשר להם חווית חדשנות שאין שני לה ולהגשים להם חלום."

עדי כהן סמנכ"ל שיווק סלקום: "סלקום תהיה בין המפעילות הראשונות בעולם להשקת modu כבר ברבעון הרביעי השנה, עובדה המעידה שוב כי אנו מובילים את החדשנות והנועזות בתחום. הקונספט המהפכני שנקרא modu מציג פתרון חדש, שימושי וייחודי לעולם המשתנה שלנו שבו הלקוח מתחיל את הבוקר בחליפת עסקים ומסיים את היום במופע מוסיקה, כאשר באפשרותו להתאים את הופעתו החיצונית והאביזרים הנלווים לאופי האירוע והאדם השונה שהוא מייצג בכל אחד מהאירועים. אחד הסממנים הבולטים לשינוי הוא המכשיר הסלולארי שמהווה פריט אישי, אופנתי ושימושי. תפיסת העולם החכמה של modu מאפשרת ללקוח התאמה מושלמת של המכשיר האישי עם האישיות המשתנה.

דב מורן: "התעשייה מוכנה למהפכה - החבירה לסלקום מובנת מאליה"

דב מורן מייסד ומנכ"ל modu: "תעשיית הטלפונים הסלולאריים מוכנה למהפכה. השוק מוצף במאות דגמים של מכשירי טלפון סלולאריים ולרוב הצרכן יכול ליהנות ממכשיר אחד בלבד בכל פעם.

דב מורן - בסלקום שמחים ללכת איתו

modu קורא תיגר על מוסכמות אלו באמצעות פתרון המציע אינספור אפשרויות והזדמנויות לשנות את מכשיר הטלפון בעלות אטרקטיבית ומאפשר חופש מהמחויבות להיות צמוד למראה ולשימוש באפליקציות של מכשיר אחד".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ביטוח לאומי
צילום: Shutterstock

ביטוח לאומי מסרב להיות אחראי על בדיקות תגי הנכים

המוסד לביטוח לאומי - "העומסים חריגים, הוועדות מטפלות ב-600 אלף תיקים בשנה"

רן קידר |

הצעה שמופיעה בטיוטות חוק ההסדרים לשנת 2026 מבקשת לבצע שינוי דרמטי בתהליך הנפקת תגי חניה לנכים: ביטול הבדיקות הרפואיות הישירות ברשות הרישוי של משרד התחבורה, והעברת הסמכות להחליט על הזכאות לגופים אחרים, בעיקר הביטוח הלאומי, משרד הביטחון ומשרד העבודה והרווחה. במקום בדיקה חדשה בכל בקשה, המערכת תסתמך על אישורים רפואיים קיימים שכבר ניתנו לאותם אנשים במסגרת קצבאות נכות או שיקום.

הביטוח הלאומי מתנגד נחרצות. המוסד טוען שהוועדות הרפואיות שלו מטפלות כיום בכ-600 אלף תיקים בשנה, מספר שיא שנובע בעיקר מהשלכות מלחמת “חרבות ברזל”, תביעות מילואימניקים, נפגעי פעולות איבה ומשפחות חטופים ונעדרים. הוספת מאות אלפי בקשות לתגי חניה תגרום לעיכובים של חודשים ארוכים, ודווקא האנשים שהתג נועד לסייע להם,  נכים קשים, חולים כרוניים וילדים עם מוגבלות – יישארו ללא פתרון ניידות מיידי.

תגים מזוייפים

בישראל חל זינוק חסר תקדים במספר תגי הנכה. ב-2020 עמד המספר על כ-90 אלף תגים פעילים; כעת הוא הגיע כ-660 אלף גידול של פי 7.5 בחמש שנים בלבד. חקירות משטרה ודוחות מבקר המדינה חשפו כי עשרות עד מאות אלפי תגים הונפקו במרמה, באמצעות מסמכים רפואיים מזויפים או “רופאים מומחים” שחתמו בתשלום. התוצאה בשטח: חניות נכים תפוסות על ידי מי שאינם זכאים, ונכים אמיתיים נאלצים לחפש חניה רחוק או לוותר על יציאה מהבית.

במהלך השנה פרסם משרד התחבורה נוהל חדש וקשוח יותר להנפקת תגים, שכלל דרישה למסמכים עדכניים וביטול חידושים אוטומטיים. אולם יישום הנוהל נדחה שוב ושוב, וההצעה הנוכחית בחוק ההסדרים נתפסת כניסיון לעקוף את הבעיה הבירוקרטית על ידי העברת האחריות לגוף אחר.

הביטוח הלאומי מדגיש שוב ושוב כי “תגי חניה לנכים אינם בסמכותנו ואינם חלק מהמשימות שלנו”. נציגי המוסד אמרו בדיונים בכנסת שהעומסים כבר כיום חריגים, וקליטת הנושא תפגע קודם כל באוכלוסיות המוחלשות ביותר. מנגד, משרד האוצר ומש משרד התחבורה טוענים שהשינוי יחסוך כסף ציבורי, יקטין משמעותית את הזיופים ויאפשר בדיקה מחודשת שיטתית של כל התגים שהונפקו בעשור האחרון. לפי הערכות פנימיות, שלילת התגים הלא-כשרים עשויה להחזיר לשוק מאות אלפי מקומות חניה ייעודיים. בחלק מגרסאות ההצעה נקבע גם שתושבי חוץ ומי שאינם זכאי קצבה מביטוח לאומי או ממשרד הביטחון ימשיכו להיבדק במשרד התחבורה – כדי למנוע ניצול נוסף של הפרצה.

וויז אייר
צילום: רשתות חברתיות

וויז אייר בדרך להקים מרכז פעילות בישראל באפריל 2026

בתום ביקור בארץ של מנכ"ל וויזאייר חברת הלואו קוסט ההונגרית מאשרת כי היא מקדמת תוכנית לפתוח בסיס מקומי, צעד שעשוי להגביר תחרות ולהוזיל את מחירי הטיסה - מניות חברות התעופה הישראליות בירידות

מנדי הניג |

התרחבות שוק הלואו-קוסט בישראל מקבלת היום איתות משמעותי, אחרי שמנכ"ל וויז אייר הודיע בתום פגישה עם שרת התחבורה מירי רגב כי החברה מתכננת לפתוח מרכז פעילות מקומי באפריל 2026. ההכרזה מציבה את הענף לקראת חודשים של דיונים רגולטוריים, מתיחות עם החברות הישראליות, ושאלות פתוחות לגבי מיקום הבסיס החדש - נתב"ג או רמון.

בפגישה שנערכה בירושלים הצהירה וויז אייר כי כבר בחורף הקרוב תתחיל להיערך להקמת המרכז, צעד שמוגדר במשרד התחבורה כמהלך שיוכל לשנות את מבנה השוק. הקמת בסיס בישראל תאפשר לחברה להציב מטוסים וצוותים באופן קבוע בארץ, לנצל סלוטים בשעות העמוסות ולהגדיל את מספר היעדים. לצד ההבטחה להגברת התחרות ולהוזלת מחירי הכרטיסים, הצדדים מודים כי חסמים רגולטוריים עדיין דורשים טיפול, והם יעמדו במוקד סבב דיונים נוסף בינואר.

בענף מציינים כי שאלת מיקום המרכז היא עדיין במחלוקת: וויז אייר מעדיפה לפעול מנתב"ג בשל הביקוש הגבוה והנגישות, בעוד במשרד התחבורה שוקלים את שדה רמון כאופציה שתעניק דחיפה לתעופה הדרומית ותפחית את הלחץ בנתב"ג. החברה אף בוחנת הפעלה של טיסות פנים לאילת וקידום מסלול טיסה מעל עומאן, שיוכל לקצר משמעותית את זמני ההגעה לתאילנד ויעדים נוספים במזרח.

על רקע התוכניות החדשות, חברות התעופה הישראליות לא מסתירות את אי־נוחותן. בימים האחרונים נשמעו איומי השבתה מצד ועדי העובדים, לצד טענות שלפיהן המהלך יוצר אפליה לטובת חברה זרה שתזכה בתנאי בסיס זהים לאלו של חברות ישראליות - אך בלי הרגולציה הביטחונית המחמירה שמוטלת עליהן.

שרת התחבורה הביעה הבנה לחששות, אך הדגישה כי מדיניות המשרד נועדה להגביר תחרות ולהוזיל מחירים, במיוחד בתקופה שבה - לדבריה - מחירי הטיסות הורגשו כמופקעים. במשרד מודעים לרגישות הביטחונית, והנושא יעמוד כחלק מהמשא ומתן מול וויז אייר, במיוחד בכל הנוגע להתחייבות שלא להפסיק פעילות בימי חירום.