D&B: הישראלים מוציאים על יין כפול ממשקאות אחרים
סקירה ענפית שערכה חברת D&B - דן אנד ברדסטריט ישראל על שוק המשקאות האלכוהוליים מעלה כי ההוצאה החודשית של הצרכן הישראלי על יינות כפולה מההוצאה על בירה או משקאות חריפים אחרים. בכל חודש מוציא הישראלי 13.9 שקל על יין, זאת לעומת 7.7 שקל על בירה לבנה ו- 4.9 שקל על ברנדי, ליקר, קוניאק ומשקאות אלכוהוליים אחרים. בקטגוריית המשקאות האלכוהוליים נכללים המשקאות החריפים, משקאות אלכוהוליים קלים והיינות.
כלכלני דן אנד ברדסטריט מוסיפים, כי בשנת 2006 הסתכמו מכירות היינות והמשקאות החריפים בכ-1.2 מיליארד שקל.
כניסת ייקבי בוטיק ויבואני יין חדשים
בהמשך לכך מסבירים כלכלני דן אנד ברדסטריט, כי צריכת היין הרבה ביחס למשקאות האלכוהוליים האחרים והתרחבות מימדי שוק היין בישראל, נובעים בין היתר בשל כניסתם של יקבי בוטיק חדשים בשנים האחרונות המעלים את מגוון היינות המוצעים לצרכן, ומספר יבואנים חדשים לצד היצור המקומי של החברות הגדולות.
איזה יין אנחנו קונים יותר?
מדיווחי דן אנד ברדסטריט עולה, כי בשנת 2006 חמשת היקבים המובילים בישראל לפי גודלם, הם יקבי כרמל מובילה בקטגוריה עם נתח שוק של כ 34%, ברקן ויינות סגל (בבעלות טמפו) עם נתח שוק של כ-22%, יקבי רמת הגולן עם נתח שוק של כ-13.9%, ובנימינה עם נתח שוק של כ-7%.
היקף המכירות השנתי של יין מייצור מקומי בשנת 2006 עמד על כ- 560 מיליון ₪. היקף המכירות של יין מייבוא מוערך בכ-140 מיליון שקל. המוצרים השונים בקטגוריית היינות הם יינות פרימיום - איכותיים, יינות פשוטים, יינות מתוקים לקידוש, מיץ ענבים ועוד.