תקציב דואר ישראל לשנת 2007 - 1.77 מיליארד שקל

לדברי מנכ"ל דואר ישראל, אבי הוכמן התקציב מבטא את המעבר מרשות לחברה. ההשקעות יגדלו בכ-30%, כח האדם יצטמצם בכ-150 משרות ואין סוף הבטחות על שיפור השירות ושידרוג המערכות
ליאור גוטליב |

דירקטוריון דואר ישראל, בראשותו של יעקב (קוקי) אדרי, אישר אתמול (ג') את תקציב החברה לשנת 2007, שיעמוד על כ- 1.77 מיליארד שקל. תקציב 2007 מבטא את הנחות היסוד של החברה: תקציב השקעות גדול לשדרוג מערכות המיון, מערכות מידע, הכנסת אוטומציה לסניפים, שיפוץ והרחבת יחידות ורכישת נכסים.

אדרי מסר כי תקציב 2007 כולל בתוכו את העלויות הכרוכות בצמצום כח האדם בחברה: במהלך השנה ייגרעו כ-150 משרות.

מנכ"ל דואר ישראל, אבי הוכמן ציין כי תקציב ההשקעות לשנת 2007 יעמוד על כ-160 מיליון שקל, לעומת 125 מיליון שקל בשנת 2006 - גידול של 30%. לדברי הוכמן, תקציב ההשקעות שאושר ייתן מענה הולם לחזון הטכנולוגי של החברה. הוכמן הנחה את הנהלת החברה להתמקד בשיפור השירות וברכישת ציוד טכנולוגי מתוחכם לבתי המיון והסניפים, בשידרוג מערכות המידע והמיחשוב, בשיפוץ הסניפים וברכישת נכסים לפתיחת יחידות דואר חדשות.

עוד הוסיף הוכמן כי תקציב ההשקעות הוא על בסיס תוכנית השקעות רב שנתית לשנים 2011-2007, כמקובל בחברות המתקדמות במשק.

עוד עולה מפרסום התקציב כי כ-39 מיליון שקל מיועדים לרכישת מכונות מיון חדשות. כמו כן יוקצו משאבים לפיתוח ושידרוג של מכונות אוטומטיות לממכר מוצרי דואר; אוטומטים למסירת דברי דואר גדולים וחבילות ואוטומטים לתשלום חשבונות ושוברים לחברות וגופים רבים במשק (כמו למשל, חשבונות חשמל, תשלומי ארנונה וכיו"ב). אוטומטים אלה יוצבו מחוץ לסניפים, כך שלקוחות דואר ישראל יוכלו ליהנות משירותים רבים שמציעה החברה במשך 24 שעות ביממה.

הוכמן הדגיש כי תקציב 2007 מבטא את הצרכים המיוחדים לאחר המעבר מרשות לחברה, תוך היערכות טכנולוגית ולוגיסטית שתציב את החברה החדשה ערוכה ומוכנה מול מתחריה. כמו כן יושם דגש בתקציב על שיפור מערך השירות ללקוחות

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ביטוח לאומי תעסוקה אבטלה
צילום: תמר מצפי

ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון

מענק חימום לקראת החורף בסכום של 600 עד 1,200 שקל לזכאים; למי מגיע ואיך לבקש מענק כזה?

רן קידר |
נושאים בכתבה ביטוח לאומי מענק

המדינה תעביר מענקי סיוע לחימום - רובם ישולמו אוטומטית לחשבון הבנק של הזכאים. המוסד לביטוח לאומי בשיתוף משרד הרווחה יתחיל בימים הקרובים להעביר מענקי חימום לאזרחים הזכאים לכך, לקראת עונת החורף הקרבה.

מענק חד פעמי להקלה בחשבונות החימום

מדובר בתשלום חד פעמי, שמיועד להקל על ההוצאה של משקי בית מוחלשים בחשבונות החימום - בין אם מדובר בחשמל, גז, דלק או אמצעים אחרים. המענקים נעים בטווח של 600 עד 1,200 שקלים למשפחה, בהתאם לקריטריוני הזכאות. סכומים גבוהים יותר יועברו לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, כמו קשישים או ניצולי שואה. לפי נתוני ביטוח לאומי, המענק הסטנדרטי לשנת 2025 עומד על 649 שקלים - סכום שנקבע בהתאם למנגנון חישוב שנתי המשלב עדכון קצבאות והוצאות אנרגיה ממוצעות.

מי זכאי למענק ומתי ייכנס הכסף?

ברוב המקרים, הזכאים לא יצטרכו להגיש בקשה - המענק יוזרם באופן אוטומטי לחשבונם, לפי נתוני הזכאות שכבר קיימים בביטוח הלאומי. ההעברות צפויות להתבצע כבר בימים הקרובים, חלק מהתשלומים יוקדם למועד שלפני 28 באוקטובר - תאריך תשלום הקצבאות החודשי.

בין מקבלי המענק נמצאים:

  • מקבלי קצבת אזרח ותיק עם תוספת השלמת הכנסה
  • מקבלי קצבאות נכות וסיעוד
  • זכאים לקצבת שאירים שהגיעו לגיל פרישה
  • חיילים משוחררים ונפגעי פעולות איבה
  • ניצולי שואה
  • משפחות עם ילדים בהכנסה נמוכה

בנוסף, מי שקיבל גמלת אזרח ותיק מיוחדת או תוספת בגין השלמת הכנסה באחד מהחודשים האחרונים - יזכה אף הוא לקבלת המענק.

מטוס אמריקן איירליינס
צילום: יח"צ, באדיבות החברה

אמריקן איירליינס חוזרת לטוס לישראל - התחזרות תעלה, המחירים ירדו?

מי החוזרות, מי תיפגע מכך - על שוק התעופה הצפוי בחודשים הקרובים 

רן קידר |
נושאים בכתבה אמריקן איירליינס

אמריקן איירליינס חוזרת לישראל במרץ 2026 - גם חברות נוספות מאותתות על חידוש קווים. אחרי תקופה ארוכה של היעדרות, אמריקן איירליינס, אחת משלוש ענקיות התעופה האמריקאיות, הודיעה כי תחזור להפעיל טיסות ישירות לישראל החל מה-26 במרץ 2026. החברה מצטרפת ליונייטד איירליינס ולדלתא איירליינס שכבר חידשו את פעילותן בקווים לישראל במהלך יולי וספטמבר.

ההודעה של אמריקן איירליינס נתפסת בענף כסימן חיובי למגמה של חזרת השוק לשגרה, זאת לאחר קריסה כמעט מוחלטת של קווי התעופה הבינלאומיים עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל ב-7 באוקטובר 2023. במהלך השנה שלאחר מכן, מרבית חברות התעופה הזרות עצרו את קווי הטיסה שלהן לתל אביב, ורק בתחילת 2024 החלה חזרה הדרגתית, אם כי לסירוגין היא הופסקה שוב על רקע המלחמה ביוני עם איראן והתקפות החות'ים. 


החזרה הזו מבורכת לתחרות, אבל לא בטוח שזה יוריד את המחירים שכבר ירדו - טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה


לא רק אמריקה: גם חברות מאירופה ואסיה מאותתות על חזרה

לצד חברות התעופה האמריקאיות, ניכרת התעוררות גם בקרב שחקניות אירופיות ואסייתיות שחזרו לפעילות בארץ. למעשה, יש כבר רשימה ארוכה של חברות ששבו לפעילות בישראל, בהן יונייטד, דלתא, KLM, לופטהנזה, סוויס, אג'יאן, אייר פראנס, וויזאייר, איתיחאד ופליי דובאי. גם חברות קטנות יותר כמו פליילילי, טארום, גאורגיאן איירווייז וסייפרוס איירווייז שבו להפעיל טיסות סדירות. בשבועות הקרובים צפויות להצטרף גם סקיי אקספרס (החל מ־2 בדצמבר) ו־SAS (החל מ־26 באוקטובר). כנסו כאן לתמונת מצב מלאה: חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב


מי שסובלת מחזרת חברות התעופה הזרות היא אל על. החברה היתה סוג של מונפול על הקווים העיקריים בשנתיים של מלחמה והיא גרפה רווים עצומים של כ-400-500 מיליון דולר בשנה. זה לא יחזור ועדיין אל על עשויה להמשיך ולספק רווחיות טובה בעיקר בזכות נתח גדול משוק התעופה המקומי, לצד התייעלות שהיתה ולצד מחירים עדיין גבוהים בשל המצב העולמי בשוק התעופה שבו יש מחסור במטוסים. הביקוש למטוסים ול"מושבים" גדול ויוצר בהתאמה עליות מחירים.