פעילים: האסטרטגיה של סקופ - "One Stop Shop" למתכות
האנליסטים רוני עילם וערן ציגלר מפעילים - חברה לניהול השקעות של בנק הפועלים, פירסמו היום (ה') את המלצתם על מניות חברת סקופ. נציין, כי סקופ עוסקת ביבוא ושיווק מוצרים וחומרי גלם בענף המתכות, כגון נירוסטה, אלומיניום, פלדה, נחושת ועוד.
לטענת האנליסטים, האסטרטגיה העסקית של סקופ הינה להוות "One Stop Shop" לכל המתכות המשווקות לתעשייה. מימוש האסטרטגיה על-ידי הרחבת סל המוצרים, צפוי לתמוך בהמשך הצמיחה, תוך התבססות על בסיס הלקוחות הרחב. החברה שומרת כמדיניות על רמת מלאי גבוהה בכל עת כדי להיענות במהירות, בדרך-כלל תוך 24 שעות, להזמנות הלקוחות.
כמו כן מחזיקה החברה בקופתה היקף נרחב של מזומנים, במטרה לנצל הזדמנויות לרכישת מלאי במחירים זולים ולביצוע רכישות של חברות, בעיקר כאלה הנמצאות בקשיים.
בשנים 2004-2005 ביצעה סקופ קפיצת מדרגה משמעותית על-ידי הרחבת פעילותה לחו"ל, בעיקר לארה"ב וצ'כיה. הפעילות בארה"ב, המרוכזת תחת חברת הבת Shintu שהוקמה בסוף 2004, כוללת שתי חברות שנרכשו מאז 2005, אשר כל אחת מהן מחזיקה בשלושה מרכזי הפצה למוצרי אלומיניום. פעילות זו צפויה לתרום מהותית לתוצאות החברה בשנים הקרובות. לאחרונה הודיעה החברה על התחלת פעילות בסין. להערכתם, הפעילות בחו"ל תהווה כ-25% מכלל הכנסות החברה בשנת 2006, לעומת כ-10% בשנת 2005.
נזכיר, כי סקופ סיימה את שנת 2005 עם מכירות בהיקף של כ-600 מיליון שקל, לעומת כ-230 מיליון שקל בשנת 2003. הגידול בשנים אלו נבע מהרכישות שביצעה החברה וכן מעליית מחירים ניכרת במחירי המתכות. עליית מחירי המתכות נובעת בעיקר מהצמיחה המואצת של כלכלת סין, הצורכת כ-25% מכמות המתכות בעולם. הצמיחה הצפויה בשנים הקרובות במדינות המזרח, תמשיך לתמוך ברמת מחירים גבוהה.
האנליסטים מעריכים, כי מכפיל הרווח התפעולי הנקי (לאחר מס) המתאים לפעילות החברה הינו 11 על רווחי 2007, הגוזר שווי פעילות של כ-1,030 מיליון שקל. ההתחייבויות הכספיות נטו, לרבות תמורת הנפקה בגין הקצאת מניות לקרן פימי, מסתכמות בכ-360 מיליון שקל.
השווי הכלכלי של סקופ (שווי פעילות בניכוי התחייבויות) נאמד אם כן ב-670 מיליון שקל. מכך נגזר מחיר של 63.2 שקל למניה, לעומת מחיר שוק של 54 שקל, משמע שלהערכתנו נסחרת המניה בדיסקאונט של כ-17%.