אמבלייז רכשה את מפיצת הטלפונים הסלולרים GTD
ספקית הטלקומוניקציה - קבוצת אמבלייז, הודיעה היום כי אמבלייז מובייל, חברת הבת שלה, העוסקת בתכנון וייצור של מכשירים סלולריים, רוכשת את Global TelecomsGlobal elecoms Distribution . העסקה תעניק לאמבלייז מובייל גישה ללקוחות GTD ולרשת המפעילים האירופיים שעימם היא עובדת. השפעת הרכישה על עתודות המזומנים של הקבוצה הינה זניחה.
GTD הינה מפיצה אירופאית של טלפונים סלולריים. החברה פועלת מזה 12 שנים, ומעסיקה 100 עובדים בבריטניה ובעלת נוכחות במדינות אחרות באירופה. ל-GTD קשרים ארוכי טווח עם מפיצים ובעלי ערוצי הפצה באירופה, ביניהם O2, Orange, T-Mobile, Vodafone ואחרים.
מדובר במהלך נוסף באסטרטגיה של אמבלייז מובייל להעמיק את אחיזתה בכל שרשרת הערך בתחום הסלולרי מהפיתוח, דרך הייצור ועד להפצה. כמו-כן, מהלך זה מחזק את נוכחותה של אמבלייז באירופה וחושף אותה לפעילות ישירה מול הצרכנים.
לורנס אלכסנדר, מנכ"ל אמבלייז מובייל, אמר: "כניסתנו לחברת GTD תסייע לנו לספק את מכשירי הטלפון והטכנולוגיות המתקדמים של אמבלייז מובייל לצרכנים באירופה והינה צעד חשוב נוסף לצמיחת החברה בשנים הקרובות."

112 מיליארד שקל: אושרה עסקת הגז הגדולה בתולדות ישראל עם מצרים
ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב כי אושרה עסקת יצוא הגז הטבעי הגדולה בתולדות ישראל עם מצרים. לפי דבריו, היקף העסקה הכולל עומד על כ־112 מיליארד שקל, וההכנסות הצפויות לקופת המדינה מוערכות בכ־58 מיליארד שקל לאורך חיי ההסכם.
העסקה מבוססת על הסכם שנחתם כבר באוגוסט האחרון בין השותפות במאגר לווייתן, ניו־מד אנרג’י, רציו ושברון, לבין חברת Blue Ocean Energy (BOE), הרוכשת גז טבעי מישראל עבור השוק המצרי. מדובר בהרחבה משמעותית של היקפי היצוא הקיימים, במסגרת הסכם ארוך טווח שיימשך עד שנת 2040 או עד למכירת מלוא הכמות שנקבעה.
לפי הדיווחים, העסקה כוללת אספקה מצטברת של כ־130 מיליארד מטרים מעוקבים של גז טבעי, ושוויה הכלכלי מוערך בכ־35 מיליארד דולר. שברון, המפעילה את מאגר לווייתן, היא השותפה השלישית בעסקה ומשמשת גורם מרכזי בפיתוח ובהובלת התשתיות הנדרשות להרחבת היצוא.
בדבריו ציין נתניהו כי בשנים הראשונות ההכנסות למדינה יהיו מתונות יחסית, אך יגדלו בהדרגה. לדבריו, בתוך כמה שנים צפויות ההכנסות השנתיות להגיע לכ־6 מיליארד שקל, לאחר השקעות נרחבות של החברות בהרחבת תשתיות ההולכה, ובראשן הרחבת צינור הגז למצרים.
- ישראל נכנסת למירוץ - 120 מיליון שקל להקמת מטה לאומי לבינה מלאכותית
- נתניהו: "ישראל בבידוד מדיני, ניאלץ להתנהל ככלכלה אוטרקית"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברות שנפלו ב-2025, קרדיט: Chat gptמסכמים שנה - 6 המותגים שנפלו בשנת 2025
פעם הם היו המותגים הנחשקים והמרוויחים ביותר וכיום הם נלחמים על נתח שוק הולך וקטן מול מתחרות חדשות וישנות: המותגים שנפלו ב-2025 והאם יש להם סיכוי לקום?
לצד הצלחות רבות,יש מותגים שחוו שנה לא פשוטה, שהיו בעבר מובילי שוק אך השנה, כל מותג ונסיבותיו, נפל או המשיך את הנפילה כאשר שנת 2026, תהיה עבור כולם שנת מבחן.
בשנה זו ייקבע אם יעשו שינויים נדרשים ויוכלו לעלות מהתחתית, או שימשיכו בצניחה מטה ויתנו למותג לגווע. אלו המותגים שעבורם שנת 2025 היתה שנה שיעדיפו לשכוח.
Nike
עוד שנה קשה עברה על נייק ועל ריטיילורס זכיינית נייק בישראל.

- לא משחק ילדים: רשת הצעצועים נגד בעל החנות
- מתנות ממותגות לעסקים – כך תחזקו קשרים חשובים ותגבירו ביעילות מודעות למותג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שוק אופנת הספורט עבר שינויים רבים בשנה האחרונה. אם בעבר נייקי שלטה ללא עוררין בשוק נעלי ואופנת הספורט, והשווי של החברה בעולם גירד את רף ה-300 מיליארד דולר. השווי כיום נחתך ב-70% ל-90 מיליארד דולר בלבד, כאשר השוק נהיה צפוף ונייקי איבדה משמעותית מכוחה עד לשפל הנוכחי.
