קרן סקויה הודו תשקיע 450 מיליון דולר ברשת הקריפטו פוליגון
קרן ההון סיכון סקויה הודו (חברת בת של קרן ההון סיכון המפורסמת סקויה) תוביל סבב גיוס של 450 מיליון דולר ברשת הקריפטו פוליגון. עד כה הייתה קרן ההון המפורסמת שקטה יחסית בתחום הקריפטו אך כעת היא נכנסת לכותרות עם ההשקעה החדשה. בהשקעה משתתפים גם סופטבנק, והקרנות גלקסי דיגיטל וטיגר אינטרנשיונל. "מאות מתכנתים למגוון מטרות בוחרים את הפוליגון ומגוון האמצעים שהוא מציע לאקו-סיסטם של האת'ריום, זה מדגיש את כוח העבודה האגרסיבי שלה". אמר מנהל בכיר בסניף ההודי של קרן ההון סיכון. רשת הבלוקצ'יין פוליגון נועדה לפתור את בעיות העלות והמהירות של הפעולות שמתבצעות על גבי רשת האת'ריום ומאפשרת בניית חוזים חכמים עם תאימות מלאה לרשת זו, כאשר ניתן לבצע כמות גדולה מאד של פעולות בעלויות של שברי סנט ובמהירות גבוהה, ובכך מצד אחד היא נהנית מתאימות לרשת האת'ריום שבה משתמשים רוב החוזים החכמים ומצד שני מתגברת על החולשות שלה. לפי נתוני הרשת בוצעו על גביה כבר למעלה ממיליארד העברות ויש לה כרגע כ-2.7 מיליון משתמשים חודשיים. לרשת מטבע משלה (טוקן) בשם MATIC, ששוי השוק שלו מגיע ל-13.5 מיליארד דולר, והוא ממוקם במקום ה-15 ברשימת המטבעות הגדולים. סבב הגיוס מתבצע תמורת מטבעות המאטיס, בדומה לסבב ההשקעות במתחרה סולנה בגובה 314 מיליון דולר שהובלה על ידי משקיע הקריפטו המפורסם אנדרסן הורוביץ. השדרוג המצופה ברשת האת'ריום, שנקרא את'ריום 2 מהווה סיכון לרשת הפוליגון, שכן הוא מתיימר לפתור את כל הבעיות שמציגה הרשת הוותיקה. יחד עם זאת, הוא מתעכב כבר זמן מה וטרם ידוע מתי הוא יופיע בשלמותו, אם בכלל. יוצרי הפוליגון טוענים מצידם שהביקוש לרשתות בלוקצ'יין משודרגות על גבי האת'ריום, כמו רשת הפוליגון, יישאר גבוה גם לאחר השדרוג הצפוי. מייסד רשת פוליגון, סאנדיפ ניילוויל, שואף להפוך אותה לחלופת הווב3 המבוזרת לשרותי הענן של אמזון. הפוליגון לשיטתו פונה ליצרניות גדולות לפתח את שיטות הווב3 שלהן על גבי הרשת. חברות כמו אדידס ופראדה מתנסות ב-NFT על גביה. תוכנית נוספת של הקרן הוא להתרחב לתחום הגיימינג (שמאפיין יותר רשתות אחרות כמו סאנדבוקס או דסנטראלאנד), והיא העסיקה לאחרונה את רייאן וויאט, יוצא יוטיוב, כראש הסטודיו שהקימה. "אתה רואה לאחרונה הרבה מפתחים טובים שעוזבים סטודיו למשחקים מבוססים כדי לעבד על גבי הבלוקצ'יין. אנו נפתח סוג חדש לגמרי של חווית משחקים עם הצוות שלנו" אמר וויאט. פוליגון מייעדת 100 מיליון דולר מכספי ההשקעה במימון ה"אקו-סיסטם" שלה, על מנת לתמוך ביוזמות האחרונת שנבנות עליה. השאר ישמש למימון הפעילות השוטפת של של החברה שמאחורי הפוליגון על 240 עובדיה בשנים הקרובות.

החברה שזינקה מ-650 מיליון ל-12 מיליארד דולר ביום אחד - בעזרת ה"שילוש הקדוש"
בשביל וול סטריט מספיקות שלוש מילים כדי להטיס מניה: קריפטו, בלוקצ'יין ו-AI; ב-QMMM הודיעו שיהפכו ל"חברת אוצר" וישקיעו 100 מיליון דולר ברכישת קריפטו אבל שכחו פרט קטן - בקופה יש רק מיליון דולר; היום ההייפ פוגש את קרקע המציאות והחברה נחתכת בחצי
ביום אחד בלבד הפכה חברת הפרסום הדיגיטלי ההונג־קונגית QMMM QMMM Holdings -47.1% לתופעת שוק. המניית של החברה זינקה ביותר מ־1,700% וקפצה משווי של כ־650 מיליון דולר לכ־11.8 מיליארד דולר. מאחורי הזינוק מילות מפתח שוול סטריט
ממש אוהבת - קריפטו ו-AI. החברה שעוסקת בפרסום דיגיטלי הוציאה הודעה שבכוונתה להפוך ל"חברת אוצר" (Treasury Company) ולהשקיע 100 מיליון דולר ברכישת מטבעות קריפטו, בהם ביטקוין, את'ריום וסולנה.
אל תחבטו בעצמכם אם אתם לא מכירים את המינוח 'חברת אוצר'
זה מונח די חדש וזה טייטל שמתאר חברה ציבורית שבוחרת להפוך החזקה של נכסים (בעיקר של קריפטו) לליבת הפעילות שלה. במקום לשמור מזומן או אג"ח כיתרות נזילות, היא מנתבת משאבים לרכישת ביטקוין, את'ריום ומטבעות נוספים, ומציגה אותם כחלק מרכזי במאזן. הדוגמה הבולטת היא מיקרוסטרטג'י
של מייקל סיילור, שביססה לעצמה תדמית של "קרן ביטקוין ציבורית" לאחר שרכשה מאות אלפי מטבעות. עבור המשקיעים מדובר בדרך נוחה לעקוב אחרי שוק הקריפטו דרך מניה סחירה, אבל המחיר הוא תנודתיות חריפה ותלות כמעט מוחלטת בערך המטבעות.
ונחזור להודעה שהקפיצה את
החברה. עד לאותה הכרזה, מניית QMMM הייתה מניה מנומנמת למדי, שנסחרה במשך חודשים ארוכים בטווח מצומצם של 3 עד 12 דולר, כמעט בלי סיקור ובלי עניין מצד המשקיעים. פעילות החברה - פרסום דיגיטלי בהונג קונג - לא משכה אליה כמעט עניין, וגם הדו"חות האחרונים הצביעו על הפסדים
ועל קופת מזומנים דלילה מאוד.
אבל אז הגיעה ההודעה: השקעה מתוכננת של 100 מיליון דולר בקריפטו, לצד שימוש בבינה מלאכותית ובטכנולוגיות בלוקצ'יין כדי לפתח "מערכת אקולוגית קריפטו־אוטונומית". לא בטוח שוול סטריט בכלל הצליחה לפענח את המשמעות של המינוח הזה
(וכאן וול סטריט צריכה לחבוט בעצמה) אבל עבור המשקיעים זה הספיק כדי להצית ראלי מטורף. בתוך יום אחד נרשמה קפיצה מסחררת במניה, עד לרמות שווי דמיוניות אם מנסים להשוות אותם לתוצאות של החברה.
- הורייזון השיקה מערכת לסחר בקריפטו
- האתריום מזנק, הביטקוין נשאר מאחור: "Uptober" יחזיר את המומנטום?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי שנמצא קצת זמן בשוק מכיר את התופעה הזאת על בשרו בעיקר מבועת
הדוט.קום חברות מאמצות מילות באזז כדי לתפוס עניין. חברות שצירפו לשם שלהן את המילה "אינטרנט" בגל העליות של תחילת שנות ה־2000, או אם מסתכלים קרוב יותר אז חברות קטנות שהכריזו על פעילות בתחום הקנאביס ב־2017–2018 וכל בועה ותקופתה, עד שהתנפצה אל גלי המציאות.