אורן עזר אלקטריאון
צילום: ניר סלקמן

אלקטריאון זכתה במכרז ראשון בצרפת להקמת כביש חשמלי אלחוטי וקיבלה מימון של 3.5 מיליון יורו

מדובר בשלב ראשון בדרך למימוש יעדי ממשלת צרפת: עפ"י התוכנית יפרסו כ-5,000 ק"מ להטענה חשמלית עד שנת 2030, וכ-9,000 ק"מ עד שנת 2035; החברה תציג את הדור החדש של הטכנולוגיה שלה המאפשרת להעביר לרכב החשמלי אנרגיה בהיקף הגבוה במידה ניכרת מהגרסה הנוכחית
דור עצמון | (4)

חברת אלקטריאון אלקטריאון 0% העוסקת בפיתוח טכנולוגיית "כביש חכם", זכתה החברה במכרז במסגרת פרוייקט "Charge As You Drive" של ממשלת צרפת במסגרתו תזכה החברה למימון של כ-14.2 מיליון שקל (כ-3.5 מליון יורו), וזאת כחלק מקונצורסיום אותו מובילה שותפתה האסטרטגית וענקית הבנייה והתשתיות, חברת VINCI Autoroute.

בחברה אומרים כי הזכייה במכרז מהווה את דריסת הרגל העסקית הראשונה שלה בצרפת ומסמנת אבן דרך משמעותית ביישום כוונות והחלטות ממשלת צרפת להפחתת פליטות פחמן בכבישים בין עירוניים. בכך, מצטרפת צרפת לשוודיה, גרמניה, איטליה, ארה"ב, ישראל ולאחרונה גם נורבגיה, שבחרו אף הן לקדם את מדיניות הפחתת פליטות הפחמן באמצעות השימוש בטכנולוגיית הטעינה האלחוטית לרכבים חשמליים שפיתחה החברה.

במסגרת הפרויקט תפרוש אלקטריאון את הדור הבא של הטכנולוגיה שלה, במקטע דינאמי של כביש חשמלי באורך 2 ק"מ שימוקם לאורך אוטוסטרדה A10 שבדרום מערב לפריז, ובנוסף תתקין מערכת טעינה סטטית. המערכת בגרסת הדור החדש, אשר תותקן בפרויקט, צפויה להעביר לרכב החשמלי אנרגיה בהיקף הגבוה במידה ניכרת מהגרסה הנוכחית, וכן צפויה לכלול יכולות תוכנה חדשות.

על מקטע הכביש החשמלי צפויות להתקיים הדגמות של טעינה אלחוטית בזמן אמת, שיבוצעו על ידי אוטובוס ומשאית במשקל 40 טון המאובזרים במערכות החברה. בנוסף, חברי הקונצורסיום, ובהם חברת VINCI Construction, אוניברסיטת גוסטב אייפל וחברת האצ'ינסון, יבצעו ניסויים ובדיקות של המערכת, במטרה להדגים את יכולותיה ויתרונותיה.

הפרוייקט, אשר ממומן על ידי ממשלת צרפת באמצעות BPI, מהווה את השלב הראשון בדרך למימוש יעדי ממשלת צרפת לפרוס עד שנת 2030 כביש אלחוטי על פני כ-5,000 ק"מ של צירי תנועה מרכזיים ברחבי צרפת, וכ-9,000 ק"מ עד שנת 2035. יעדים אלה מתבססים על מחקר מקיף אותו ערך משרד התחבורה הצרפתי בשנת 2021, ממנו עלה כי "כבישים חשמליים" הם הדרך המיטבית להגשמת היעד של אפס פליטות פחמן בעולם התחבורה.

מניית אלקטריאון נסקה נכון לכתיבת שורות אלו בלא פחות מ-180% מתחילת השנה למחיר של 80.3 שקל ושווי שוק של 910.7 מיליון שקל.

אורן עזר מנכ"ל אלקטריאון: "אנו גאים שאלקטריאון נבחרה כטכנולוגיית הטעינה האלחוטית לכביש החשמלי הראשון בצרפת, ובשל החשיבות האסטרטגית של השוק הצרפתי אנו מתכננים להרחיב את נוכחותנו באזור. תוכניתה של צרפת לבנות כ-5,000 ק"מ של כביש חשמלי עד 2030 היא דוגמא לאימוץ גלובלי הולך וגובר של טעינה אלחוטית. לצד זאת, אנו מצפים לחשוף בפרויקט את הדור הבא של הטכנולוגיה שלנו הצפויה להעביר לרכב החשמלי אנרגיה בהיקף הגבוה במידה ניכרת מהגרסה הנוכחית".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    כנסו כנסו 13/07/2023 18:09
    הגב לתגובה זו
    כל האופציות האחרות יותר זולות ויותר חזקות. פשוט פדיחה לאלקטריאון. ועכשיו VINCI אומרים שאלקטריאון עולים 4-5 מיליון יורו לקילומטר כביש, די הם כבר נגמרו
  • 3.
    אלי 12/07/2023 14:45
    הגב לתגובה זו
    ההיסטוריה חוזרת
  • 2.
    b 12/07/2023 13:34
    הגב לתגובה זו
    החברה הזאת הולכת לעשות היסטוריה בכל העולם
  • 1.
    עומר 12/07/2023 11:35
    הגב לתגובה זו
    כשתקבלו הזמנה לסלילת אלפי ק"מ , אשקול לשקול את המניה , וגם זה רק לאחר הצגת תזרים חיובי ורווח !!! עד אז ... בהצלחה !!!
יפתח רון טל
צילום: ישראל הדרי
ראיון

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”

חברת אגירת האנרגיה שבמהלך הקורונה טיפסה לשווי של 2.3 מיליארד שקל ומאז צנחה לפחות מ-100 מיליון, מנסה לכתוב פרק חדש. “עברנו שנים של פיתוח, אנחנו לא עוד חברת מו״פ, נהפוך לשחקן אנרגיה יזמי באירופה ” אומר המנכ״ל טל רז; היו״ר יפתח רון-טל מדגיש: “העסקה באיטליה היא לא נקודתית, אלא סנונית ראשונה באירופה” -  עם קופה דלילה ופרויקט של 230 מיליון אירו איך הם הולכים לממן את זה?
מנדי הניג |

הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד 0%   הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.

בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?

“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”

גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.

בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”

נטלי משען זכאי
צילום: החברה
דוחות

גב-ים: עלייה של 11.5% ב-NOI ו-6.5% ב-FFO - שיעור התפוסה על 97%

שיעור התפוסה עלה ל-97%, הרווח הנקי קפץ ב-114%, וחברת הנדל״ן המניב עדכנה כלפי מעלה את התחזית לשנה הנוכחית

מנדי הניג |

גב-ים, מחברות הנדל״ן המניב הבולטות בענף, פרסמה את תוצאותיה לרבעון השלישי, כשהיא מציגה בכלל המדדים התפעוליים. החברה עוסקת ביזום, תכנון, הקמה, השכרה וניהול של פארקי הייטק, אזורי תעשייה, בנייני משרדים, לוגיסטיקה ושטחי מסחר ברחבי הארץ, וגם פועלת בייזום פרויקטים למגורים ולפינוי-בינוי.

נכון לסוף הרבעון השלישי, שיעור התפוסה בנכסיה המניבים של החברה עומד על כ-97%, עלייה של אחוז מהרבעון הקודם ושל שני אחוזים מתחילת השנה. לגב-ים נכסים מניבים בשטח כולל של כ-1.2 מיליון מ"ר, כולם אינם משועבדים.

מניית גב ים 0%   עלתה מתחילת השנה ב-45%, וב-12 החודשים האחרונים רשמה תשואה של 35.8% כשהיא נסחרת לפי שווי שוק של כ-8.9 מיליארד שקל 


עיקרי התוצאות לרבעון השלישי

ה-NOI של גב-ים ברבעון השלישי הסתכם בכ-194 מיליון שקל - זינוק של 11.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם ה-NOI ב-560 מיליון שקל, עלייה של 9%, מתוכן גידול של 5% בנכסים זהים.

ה-FFO ברבעון עמד על 110 מיליון שקל - גידול של 6.5% לעומת הרבעון המקביל. מתחילת השנה הסתכם ה-FFO ב-322 מיליון שקל, עלייה של 5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.