אורן עזר אלקטריאון
צילום: ניר סלקמן

אלקטריאון זכתה במכרז ראשון בצרפת להקמת כביש חשמלי אלחוטי וקיבלה מימון של 3.5 מיליון יורו

מדובר בשלב ראשון בדרך למימוש יעדי ממשלת צרפת: עפ"י התוכנית יפרסו כ-5,000 ק"מ להטענה חשמלית עד שנת 2030, וכ-9,000 ק"מ עד שנת 2035; החברה תציג את הדור החדש של הטכנולוגיה שלה המאפשרת להעביר לרכב החשמלי אנרגיה בהיקף הגבוה במידה ניכרת מהגרסה הנוכחית
דור עצמון | (4)

חברת אלקטריאון אלקטריאון 0.09% העוסקת בפיתוח טכנולוגיית "כביש חכם", זכתה החברה במכרז במסגרת פרוייקט "Charge As You Drive" של ממשלת צרפת במסגרתו תזכה החברה למימון של כ-14.2 מיליון שקל (כ-3.5 מליון יורו), וזאת כחלק מקונצורסיום אותו מובילה שותפתה האסטרטגית וענקית הבנייה והתשתיות, חברת VINCI Autoroute.

בחברה אומרים כי הזכייה במכרז מהווה את דריסת הרגל העסקית הראשונה שלה בצרפת ומסמנת אבן דרך משמעותית ביישום כוונות והחלטות ממשלת צרפת להפחתת פליטות פחמן בכבישים בין עירוניים. בכך, מצטרפת צרפת לשוודיה, גרמניה, איטליה, ארה"ב, ישראל ולאחרונה גם נורבגיה, שבחרו אף הן לקדם את מדיניות הפחתת פליטות הפחמן באמצעות השימוש בטכנולוגיית הטעינה האלחוטית לרכבים חשמליים שפיתחה החברה.

במסגרת הפרויקט תפרוש אלקטריאון את הדור הבא של הטכנולוגיה שלה, במקטע דינאמי של כביש חשמלי באורך 2 ק"מ שימוקם לאורך אוטוסטרדה A10 שבדרום מערב לפריז, ובנוסף תתקין מערכת טעינה סטטית. המערכת בגרסת הדור החדש, אשר תותקן בפרויקט, צפויה להעביר לרכב החשמלי אנרגיה בהיקף הגבוה במידה ניכרת מהגרסה הנוכחית, וכן צפויה לכלול יכולות תוכנה חדשות.

על מקטע הכביש החשמלי צפויות להתקיים הדגמות של טעינה אלחוטית בזמן אמת, שיבוצעו על ידי אוטובוס ומשאית במשקל 40 טון המאובזרים במערכות החברה. בנוסף, חברי הקונצורסיום, ובהם חברת VINCI Construction, אוניברסיטת גוסטב אייפל וחברת האצ'ינסון, יבצעו ניסויים ובדיקות של המערכת, במטרה להדגים את יכולותיה ויתרונותיה.

הפרוייקט, אשר ממומן על ידי ממשלת צרפת באמצעות BPI, מהווה את השלב הראשון בדרך למימוש יעדי ממשלת צרפת לפרוס עד שנת 2030 כביש אלחוטי על פני כ-5,000 ק"מ של צירי תנועה מרכזיים ברחבי צרפת, וכ-9,000 ק"מ עד שנת 2035. יעדים אלה מתבססים על מחקר מקיף אותו ערך משרד התחבורה הצרפתי בשנת 2021, ממנו עלה כי "כבישים חשמליים" הם הדרך המיטבית להגשמת היעד של אפס פליטות פחמן בעולם התחבורה.

מניית אלקטריאון נסקה נכון לכתיבת שורות אלו בלא פחות מ-180% מתחילת השנה למחיר של 80.3 שקל ושווי שוק של 910.7 מיליון שקל.

אורן עזר מנכ"ל אלקטריאון: "אנו גאים שאלקטריאון נבחרה כטכנולוגיית הטעינה האלחוטית לכביש החשמלי הראשון בצרפת, ובשל החשיבות האסטרטגית של השוק הצרפתי אנו מתכננים להרחיב את נוכחותנו באזור. תוכניתה של צרפת לבנות כ-5,000 ק"מ של כביש חשמלי עד 2030 היא דוגמא לאימוץ גלובלי הולך וגובר של טעינה אלחוטית. לצד זאת, אנו מצפים לחשוף בפרויקט את הדור הבא של הטכנולוגיה שלנו הצפויה להעביר לרכב החשמלי אנרגיה בהיקף הגבוה במידה ניכרת מהגרסה הנוכחית".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    כנסו כנסו 13/07/2023 18:09
    הגב לתגובה זו
    כל האופציות האחרות יותר זולות ויותר חזקות. פשוט פדיחה לאלקטריאון. ועכשיו VINCI אומרים שאלקטריאון עולים 4-5 מיליון יורו לקילומטר כביש, די הם כבר נגמרו
  • 3.
    אלי 12/07/2023 14:45
    הגב לתגובה זו
    ההיסטוריה חוזרת
  • 2.
    b 12/07/2023 13:34
    הגב לתגובה זו
    החברה הזאת הולכת לעשות היסטוריה בכל העולם
  • 1.
    עומר 12/07/2023 11:35
    הגב לתגובה זו
    כשתקבלו הזמנה לסלילת אלפי ק"מ , אשקול לשקול את המניה , וגם זה רק לאחר הצגת תזרים חיובי ורווח !!! עד אז ... בהצלחה !!!
חיים שטפלר מנכל ארית
צילום: באדיבות המצולם

3 הערות על הנפקת ארית

על "מידע פנים מוסדי", על החשיבות לעקוב אחרי הדלפות בתקשורת והאם לארית יש הזמנה משמעותית בדרך?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה ארית

ארית ארית תעשיות -3.54%   ניסתה להנפיק את החברה הבת רשף שמהווה 99% מהפעילות שלה עצמה לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל לפני הכסף. זה ביטא שווי נמוך לארית עצמה והמניה ירדה במקביל לכתבות שפורסמו כאן: מה יודע צבי לוי שאנחנו לא? ארית מנצלת אופוריה במניה כדי להנפיק מהציבורהבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת

כשהמניה קרסה, המוסדיים אמרו לחברה - עצרו. המניה חזרה לעלות ואז המוסדיים והחברה סיכמו על סוג של הנפקה פרטית - גיוס של 550 מיליון שקל לרשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל לפני הכסף. רגע אחרי הגיוס לארית 80% מרשף שיש לה שווי אחרי הכסף של 4.15 מיליארד שקל, כשארית עצמה נפגשה עם  מעל 400 מיליון שקל כשלצד המזומנים בקופה, אפשר להעריך שיש לה סדר גודל של 1 מיליארד שקל.  אלו המספרים, עכשיו על הדרך הבעייתית שבה ארית-רשף נפגשו עם הכסף


1. ארית או המוסדיים סיפקו מידע לכלכליסט בכל אחת מהנקודות הקריטיות. לדוגמה - ביום שבו הוחלט על עצירת ההנפקה והמניה זינקה בחזרה, המניה אומנם עלתה, אבל כשהמידע דלף לכלכליסט היא זינקה, ורק אז החברה דיווחה על עצירת ההנפקה באופן רשמי. אתמול המניה ירדה ב-3%, המידע נמסר לכלכליסט (שעושה כמובן עבודה עיתונאית טובה) והמניה קרסה ב-6%. ורק אז הגיע הדיווח הרשמי. ההדלפות האלו חשובות למשקיעים הפרטיים - תקראו אותם ראשונים ותרוויחו. כן, זו פרסומת לכלכליסט, במיוחד לגולן חזני. אין דבר כזה מידע מושלם, לפעמים מידעים מתבררים כטעויות או בלוני ניסוי, אבל זה לא סוד שחלק מהמידע שהוא מעביר עוזר מאוד למשקיעים. 

יש כאן שאלה על המשקיעים הקטנים ועל מי עושה סיבוב עליהם דרך ההדלפות, אבל בשורה התחתונה - משקיעים צריכים לצבור מידע מכל מקור מידע. 

2. נחמיא גם לנו - היה די ברור שהמניה תיפול כי הערך שלה בהנפקה היה נמוך מהערך בשוק, והיו סימנים מקדימים לסוג של ניפוח. הצפנו את זה (ראו לינקים למעלה). מי שקרא יכול היה לברוח בזמן. הניתוחים הפיננסים לא משקרים, אבל הם לא מספרים את כל התמונה. 

3 מידע פנים מוסדי - אנחנו מאוד מעריכים את מנהלי ההשקעות שמובילים את הפניקס, מור, כלל ומיטב. אבל או שיש להם "מידע פנים מוסדי" על ארית ורשף ולכן הם קנו או שלא אכפת להם מהכסף שלכם. הם השקיעו 550 מיליון שקל ברשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל, זה לא ה-5 מיליארד שארית נסחרה, זה גם לא ה-4.3 מיליארד שרשף ביקשה לפני חודש, אבל גם 3.6 מיליארד שקל לחברה זה סכום משמעותי. נכון, היא תרוויח השנה סכום של 300 מיליון שקל (הערכה שלנו) כשהמחצית השנייה של 2025 תהיה מצוינת. הנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה במחצית השנייה. אפילו יותר. קצב רווחים של המחצית השנייה הוא כ-400 מיליון שקל.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

פינרג'י מאבדת 4.8%, ארית 3%; הבנקים מוסיפים 1.2% ת"א 35 עולה 0.6%

המדדים המובילים עולים בכ-0.6%. הייפר גלובל ועל בד מזנקות, ארית ממשיכה לרדת, השבבים עולים בעקבות עלייה בחוזה על הנאסד"ק 

מערכת ביזפורטל |

פינרג'י פינרג'י -2.98%   מתקנת היום. זה מגיע לאחר ימים רצופים של עליות בשבועיים האחרונים שהביאו את החברה לשווי של כ-180 מיליון שקל, אחרי שעד לא מזמן דשדשה סביב 120 מיליון שקל בלבד. זה לא מגיע במחזורים קטנים, זה קורה במחזורים גדולים, אם המחזור הממוצע שלה בשנה האחרונה עומד על כ-450 אלף שקל אז בימים האחרונים אנחנו רואים מחזורים של 700-900 וצפונה. המחזורים קופצים, הסקרנות מתעוררת, וזה בדיוק הזמן לשאול - האם פינרג'י מעניינת? 



פינרג'י הודיעה לפני כשבועיים על מזכר הבנות עם Daroga Power, חברה אמריקאית שמפתחת ומפעילה פרויקטי אנרגיה מבוזרת בארצות הברית ושלטענת פינרג'י השקיעה עד כה כ-400 מיליון דולר בעשרות אתרים. לפי המזכר, שתי החברות מקדמות שיתוף פעולה שבמסגרתו טכנולוגיית ה-AAG (אוויר-אבץ) של פינרג'י תשולב בפרויקטים של Daroga Power, בעיקר בתחומי מרכזי הנתונים והתשתיות הקריטיות. פינרג'י תספק את המוצרים והתמיכה הטכנית, ו-Daroga Power תשלב אותם בהצעות ללקוחות ותבצע התקנות והפעלה. במסגרת ההבנות נקבע צפי לביקוש מותנה למוצרי ה-AAG בשנים 2027 עד 2031 בהיקף מצטבר של עד 200MW, צפי שלדברי החברה עשוי לגלם פוטנציאל מכירות של מאות מיליוני דולרים. הדגש כאן הוא "צפי", "מזכר הבנות", "התחייבות מותנית". אלה מילים שמנסות לייצר לכם תחושה של פריצת דרך, אבל בפועל יש מרחק גדול מאוד בין החלום למציאות.

אבל מה לכאורה הסיבה הפעם לפרסם את הפיילוט - פקיעת כתבי אופציה של מנהלים בחברה ובכללם המייסד והיו"ר אביב צידון שההודעה על הפיילוט האחרון שהזניקה את המניה עזרה לו לממש עמוק בתוך הכסף -