דודו זבידה
צילום: תומר לוי
דוחות

מבנה: ה-NOI בארץ צמח 12.8% ברבעון ל-164 מ' ש'; מעלה תחזיות לשנה כולה

חברת הנדל"ן המניב רשמה גידול של 16% ב-FFO ברבעון הראשון של 2022, כשזה הסתכם ב-121 מ' ש'. מדיניות הדיבידנד: 60 מיליון שקל יחולקו השנה, עד חצי מה-FFO השנתי
נתן טגי | (7)

חברת הנדל"ן המניב מבנה -1.58% מדווחת כי ה-NOI בנכסים בישראל ברבעון הראשון של 2022 הסתכם ב-159 מיליון שקל, עלייה של 9.7% מ-145 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2021. ה-NOI הכולל מנכסים מניבים ברבעון הראשון של השנה עלה בכ-6.6% ל-178 מיליון שקל, בהשוואה ל-167 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה נבעה מהגידול האמור ב-NOI מנכסים זהים בישראל ומהנבה לראשונה של נכסים שנרכשו בסך של כ-4.5 מיליון שקל, מנכסים בחו"ל כתוצאה ממימוש נכסים בקנדה, צרפת, הולנד וסרביה. 

ה-FFO מנכסים מניבים ברבעון הראשון עלה ב-16% ל-121 מיליון שקל, בהשוואה ל-104 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה הציגה עלייה בשיעור התפוסה של הנכסים בישראל ל-93.7%, בהשוואה ל-93% בסוף שנת 2021 ובהשוואה לכ-90.9% בסוף הרבעון מקביל אשתקד.

הרווח הנקי ברבעון הראשון נחתך ב-50% והסתכם ב-66 מיליון שקל בהשוואה ל-149 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בחברה מסבירים את הקיטון בשורה התחתונה מכך שברבעון המקביל אשתקד הכירה החברה בעליית שווי נדל"ן להשקעה בסך של כ-72 מיליון שקל, בעוד שברבעון זה הכירה החברה בעליית ערך מתונה יותר של כ-28 מיליון שקל, ובין היתר בגין עליית הריבית והפרשי שערי חוץ.

דירקטוריון החברה על חלוקת דיבידנד רבעוני בסך של 60 מיליון שקל , וכן עדכן את מדיניות חלוקת הדיבידנד: השנה יחול דיבידנד בסך של 240 מיליון שקל, במגבלה של עד 50% מה-FFO השנתי.

תחזית לשנת 2022 כולה

החברה העלתה את הרף התחתון של תחזית FFO מנכסים מניבים לשנת 2022 לטווח של 480-500 מיליון שקל, חלף לתחזית הקודמת של 470-500 מיליון שקל. ב-NOI העלתה החברה את הרף התחתון בתחזית הכוללת לשנת 2022 לטווח של 720-740 מיליון שקל, חלף לתחזית הקודמת בטווח של 715-740 מיליון שקל.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    רונן 31/05/2022 23:07
    הגב לתגובה זו
    מידע כגון: הפחתת שווי נדל"ן באוקראינה שפגעה ברווחי מבנה ברבעון הראשון וירידה משמעותית של 23% בהכנסות בחו"ל.
  • 5.
    ורדה 29/05/2022 22:58
    הגב לתגובה זו
    אז למה שיעמדו ב 2022 ?
  • 4.
    ראובן 29/05/2022 12:47
    הגב לתגובה זו
    השינוי מרבעון 4 ב noi הוא מזערי ,מ 157 ל 159 בישראל.והתפוסה עולה עולה ? אז איפה ההכנסות כתוצאה מהגידול בתפוסה? האם מבנה משכירה בחינם או בהנחות ?
  • זבידה צריך ללכת הביתה, מבנה זקוקה לניהול רענן ! (ל"ת)
    ויקי 29/05/2022 18:48
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    קובי 24/05/2022 15:28
    הגב לתגובה זו
    בסוף רבעון 4 2021 ה noi לנכסים בישראל היה 157 וברבעון הנוכחי 159 , כלומר גידול של 1% , בקצב אינפלציה של 4% שנתי , מדובר על קצב גידול שבקושי ידביק את האינפלציה , מה יש להתלהב מדוחות כאלו ?
  • 2.
    מירב 24/05/2022 15:02
    הגב לתגובה זו
    בסוף שנה שעברה , מבנה הכריזו בכתבה בביזפורטל על תחזית של 740 מ' ש"ח noi בארץ בשנת 2022 , בקצב noi כפי שהיה ברבעון 1 2022 כלומר 159 מ' , הסיכוי לעמידה ביעד קלוש , האם מבנה יתקנו את התחזית ל 2022 ?
  • 1.
    אלופים ! אחלה דוחות ,כן ירבו ! (ל"ת)
    איציק 23/05/2022 15:29
    הגב לתגובה זו
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיותרונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות

564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6

העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה

ליאור דנקנר |

דניה סיבוס דניה סיבוס 1.02%  מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.

היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.

המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.


ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת

בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות. 

איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה -0.59%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.