נייר חדרה
צילום: יח"צ

מחכה לאמזון? הרווח הנקי של נייר חדרה נחתך בכ-42% ברבעון הראשון

נייר חדרה, שבשליטת קרן פימי רושמת עליה מזערית בהכנסות, אך ירידה בשולי הרווחיות הגולמית והתפעולית. המניה נסחרת במכפיל 15 על הרווח
נועם בראל | (7)

נייר חדרה, שבשליטת קרן פימי, פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של השנה והציגה ירידה של כ-42% ברווח הנקי לעומת הרבעון המקביל אשתקד, וזאת למרות עליה קלה בהכנסות. מניית נייר חדרה עלתה בכ-6% מתחילת השנה והחברה נסחרת במכפיל 15 על הרווח הנקי של 12 החודשים האחרונים.

על פי דו"חות החברה, הכנסותיה של נייר חדרה הסתכמו ברבעון הראשון בכ-456 מיליון שקל, עלייה של כ-0.4% בהשוואה להכנסות בהיקף של כ-454 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, כאשר את העליה הקלה בהכנסות מייחסים בחברה לעליה במגזר ניירות כתיבה והדפסה.

עם זאת, ירידה בשולי הרווחיות הגולמית, הובילה בשורה התחתונה את החברה לסכם את הרבעון עם ירידה של כ-42% ברווח הנקי, שהסתכם בכ-14 מיליון שקל לעומת כ-24 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2018.

שולי הרווח הגולמי הסתכמו ברבעון הראשון של 2019 בכ-15.5%, לעומת כ-18.7% ברבעון המקביל אשתקד, מה שהוביל לירידה של כ-14.4 מיליון שקל ברווח הגולמי.

הירידה ברווח הגולמי הביאה גם לירידה ברווח התפעולי של החברה, אשר הצטמצם בכ-30% והסתכם בכ-28 מיליון שקל, בהשוואה לכ-40 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, זאת למרות ירידה קלה בשולי הוצאות התפעול.

בנוסף, הוצאות המימון נטו של החברה גדלו במעט לכ-9 מיליון שקל בהשוואה לכ-8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, נוכח יישום תקן חשבונאות IFRS16 אשר הוביל לעלייה של כ-3 מיליון שקל בהוצאות המימון נטו.

יש לציין כי על פי פרסומים לא רשמיים, אמזון, אשר החלה את פעילותה בישראל לאחרונה, בחרה בנייר חדרה להיות ספקית האריזות המורשה שלה בישראל. עם זאת, הפעילות מול אמזון עדיין נמצאת בשלבי הקמה, ולכן קשה להעריך בשלב זה כמה תתרום להכנסות החברה.

גדי קוניא, מנכ"ל נייר חדרה: "במהלך הרבעון הראשון של 2019 המשכנו בביצוע מהלכים שיניחו תשתית להמשך התפתחותה וצמיחתה של נייר חדרה בשנים הקרובות. מהלכים אלו נעשים מתוך בחינה של מגמות השוק ארוכות הטווח אשר נותרו חיוביות, ומבוססות על גידול האוכלוסייה ועלייה ברמת החיים, ומייצרות גידול בביקוש למוצרי אריזה וקרטון. חלק מהגידול בביקוש העולמי לאריזות קרטון נובע מעלייה משמעותית בהיקפי הסחר המקוון, שבארץ נמצא עדיין בחיתוליו".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    אחד שיודע 20/05/2019 13:57
    הגב לתגובה זו
    כמה כבר קרטונים ירכשו עבור אמזון ? בואו נניח שמיליון ,באם כל אחד יהיה במשקל 300 גרם יוצא הגדלת מכירות של 300 טון בשנה. פחות ממה שמיצרים ליום. כל עוד הגיבנת המפסידה של הנייר הלבן תישאר - אין תקומה למפעל. יאללה לסגור . ממילא היום כבר מייבאים חלק ניכר מהמכירות
  • 3000 טון, לא 300 (ל"ת)
    גדי 20/05/2019 17:57
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    לרון 20/05/2019 13:31
    הגב לתגובה זו
    עם המצרכים בשקיות נייר חומות,לא כדאי לאמץ את הרעיון בישראל???
  • 4.
    שתמשיך לחכות אמזון כבר לא תגיע לפה (ל"ת)
    אלין 20/05/2019 10:46
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    1+1 = 3 20/05/2019 10:29
    הגב לתגובה זו
    מחירי פסולת הנייר נמוכים כבר יותר משנה, זה לא חדשות לא אף אחד. בהתחשב בימי העסקים של נייר חדרה זה פשוט קיבל ביטוי ברבעון הנוכחי, כמובן שבדוח הבא המכירות עצמם יהיו נמוכות יותר ובמקביל שיעור הרווחיות יחזור חזרה בענף הנ"ל. מה שרלוונטי באמת זה הכניסה של אמזון לישראל בעזרת נייר חדרה, פוטנציאל לא קטן. לא המלצה ג"נ מחזיק
  • 2.
    איציק 20/05/2019 10:07
    הגב לתגובה זו
    הכנסות זהות לרבעון המקביל ופתאם יש הפסדים? מה קרה? פימי פשוט לא רוצה להראות רבחיות נמשכת...זה מושך אש ...העובדים יבקשו העלאות שכר ומס הכנסה יתחיל לרחרח...פשוט מראים הפסדים..
  • 1.
    yasik 20/05/2019 10:07
    הגב לתגובה זו
    חרא של מקום עבודה מנצלים את העובדים במיוחד במחירות.
יו"ר נאוויטס גדעון תדמור, צילום: החברהיו"ר נאוויטס גדעון תדמור, צילום: החברה
דוחות

פי 7.5 ב-3 שנים - נאוויטס עוברת להפקה מלאה בשננדואה: הכנסות של כ-98 מיליון דולר ו-EBITDA של כ-67.6 מיליון דולר

פי 7.5 ב-3 שנים והכתובת היתה על הקיר ( האם נאוויטס היא מציאה? );  החלטת ההשקעה הסופית (FID) לפיתוח השלב הראשון של SEA LION צפויה להתקבל עד סוף שנת 2025
מנדי הניג |

לפני שלוש שנים ניתחנו את נאוויטס וקיבלנו שיש שם סיכוי גדול. עם סיכון, תמיד יש סיכון, אבל המחיר של השותפות נראה לנו נמוך בהינתן החלום - כתבנו על זה ועל שותפויות אחרות  - האם מניות הגז והנפט אטרקטיביות? והאם נאוויטס היא מציאה? נאוויטס עלתה מאז פי 7.5 - 650%.  התוצאות ברבעונים האחרונים מספקים את הסיבה. האם אפשר היה לדעת זאת בעבר? זה היה החלום של גדעון תדמור ולהבדיל מחולמים אחרים הוא קיבל על החלום שלו מימון משורה ארוכה של בנקאים בארה"ב. אלה לא נכנסים כשהן חושבים שהסיכון גדול מדי. כלומר, זה היה חלום שראו אותו כבר מתגבש במציאות. היו גם סיכונים כמו מחירי הנפט שעלולים לרדת ובעיקר בעיות שעלולות להיות בתפעול וקידוח בשלבים המאוחרים.

משקיעים לקחו את הסיכון הזה כענק והוא היה בינוני. כשזה קורה, יש לפעמים הזדמנות. משקיעים גם נדבקו בסנטימנט השלילי של תחום הגז והתרחקו מנאוויטס. תדמור ידע לנצל את הסנטימנט בשוק הנפט בצורה מושלמת. הסנטימנט השלילי שנבע בעיקר מהקולות הרבים והחזקים שקראו להפסקת השימוש בדלקים פוסילים גרם לגופי הענק בתחום לעצור את התקדמות הקידוחים למרות שהושקעו בהם מיליארדים. זה היה עניין של תדמית והם חיפשו ועדיין מחפשים להיראות פחות פוגעים בסביבה. מעבר לכך, הם העריכו שמחירי הנפט יפלו.

אחרי שהשקיעו מעל מיליארד דולר בקידוח  מכרו אותו במחיר של דירת 5 חדרים יקרה בת"א. תדמור סגר מימון, השקיע, הנפיק והצליח לייצר ברבעון האחרון Ebitda  של 68 מיליון דולר כשנאוויטס נסחרת ב-14.4 מיליארד שקל. הצפת ערך עצומה. יש לטענת תדמור הזדמנויות נוספות והוא קודח בהם, אבל שוב נזכיר שהתחום לא חף מסיכונים. הסיכון הגדול ביותר הוא מחיר הנפט. טראמפ אמר בנאום כניסתו לבית הלבן Drill Baby Drill ושינה שוב את כללי המשחק, אבל המגמה ארוכת הטווח היא ירידה במחיר הנפט ושימוש מופחת. רק שזה לא עניין של שנתיים-שלוש, זה עניין של טווח ארוך.

בינתיים, הביקושים לנפט מתגברים. זה התחיל במלחמה בין רוסיה לאוקראינה שגרם למחירי הנפט לעלות, נמשך במתיחות אצלנו במזרח התיכון ועכשיו מפנימים שהביקוש לאנרגיה מכל הסוגים יזנק כדי לתמוך במהפכת ה-AI. אז הנפט ישאר כאן עד תקופה ארוכה. 



נאוויטס פטרוליום נאוויטס פטר יהש  מסכמת רבעון שבו פעילות פרויקט שננדואה נכנסה להפקה מלאה ומקבלת ביטוי משמעותי בדוחות. השותפות, הפועלת בתחום הפקת הנפט והגז במים עמוקים בארצות הברית, עברה במהלך הרבעון מתהליך הרצה מדורג של הבארות לכיוון הפקה יציבה, והשינוי ניכר בתוצאות הכספיות. מאגר שננדואה, שנכנס לשלב ה-Ramp-Up החל מיולי, הפך למנוע העיקרי של העלייה בהכנסות ובתוצאות התפעוליות.

שאול נאוי יו"ר יעקב פיננסים, צילום: יחצשאול נאוי יו"ר יעקב פיננסים, צילום: יחצ
ראיון

שאול נאוי: "הגידול בתיק הגיע רק מחברות שפנינו אליהן - לא ממי שמחפש אשראי בכל מחיר"

אחרי התוצאות הרבעוניות שהציגו גידול של 42% בתיק האשראי והציפו גם חששות בשוק האח"ב, שאול נאוי יו"ר יעקב פיננסים מתאר את מדיניות ניהול הסיכונים ומסביר את היתרון במח״מ הקצר: "אם יש מדורה קטנה, אני יוצא. אני לא מחכה שיהיה ל״ג בעומר"
מנדי הניג |

האח"ב בתקופה רגישה מאוד. אנחנו יוצאים ממלחמה ארוכה שהאטה את המגזר העסקי וגרמה ללחצים אצל לווים בעיקר במגזר הנדל״ן, הריבית עדיין גבוהה וככל שתרד היא עדיין תהיה ברמות גבוהות יחסית לשנים האחרונות מה שמוביל את השוק להסתכל בחשדנות על תיקי האשראי הגדולים של החברות, רק שצריך לזכור שיש כאן מנעד רחב מאוד, וכל תיק שונה מהותית מרעהו גם מבחינת סוגי הלווים וגם מבחינת אורכי המח״מ, וזה כנראה אחד הסעיפים החשובים ביותר, כי חברה שמתנהלת במח״מ קצר פחות מרותקת לשוק ופחות תלויה ביכולת של לקוחות להחזיק אשראי ארוך בתקופה תנודתית.

הדוח הרבעוני של יעקב פיננסים נופל בדיוק לתוך האווירה הזאת. מצד אחד, המספרים ממשיכים להראות צמיחה. אנחנו רואים זינוק בתיק האשראי של 42%, הרווח הנקי בקצב שנתי של 80 מיליון שקל, וההון העצמי גם הוא עולה. אבל השוק עצבני, בתגובה לתוצאות המניה יורדת עד 7% כשהשווי של  יעקב פיננסים -7.31%   נע על 810 מיליון שקל למרות זינוק של 64% מתחילת השנה, שזה נותן לה מכפיל של 10 שגם משקף את החששות של המשקיעים כלפי התחום כשגם המניה של האח דורי נאוי -0.72%   נעה סביב המכפיל.

על הרקע הזה שוחחנו עם יו"ר יעקב פיננסים, שאול נאוי, ועם סמנכ״ל האשראי הבכיר דור גורי, כדי להבין איך הם רואים את התקופה האחרונה, מה עומד מאחורי הצמיחה הגדולה בתיק, ואיך הם נשארים רגועים כשהשוק כל כך חושש מתברר שכשעושים "עסקים עם אנשים הגונים" אפשר לנטרל חלק גדול מהסיכון לדברי נאוי.


אנחנו רואים צמיחה ברמת השורה העליונה והתחתונה, עם קצב רבעוני של 20 מיליון שקל בשורה התחתונה, אפשר לצפות להמשך צמיחה כזאת?

"אנחנו לא משנים את הגישה ואת העבודה שלנו. הבסיס הוא הלקוחות. למי נותנים כסף. זה תמיד מתחיל מאנשים. מי עומד מאחורי החברה, מה האישיות שלו, האם הוא ישר. אם משהו בהתנהגות או בדברים שנאמרים לא מסתדר לי - אני לא עושה את העסקה. אחרי הבדיקה האישית מגיעה בדיקת החברה: מה היא עושה, מה המאזנים, עם איזה בנקים היא עובדת, מה ההיסטוריה. יש המון פרמטרים. אנחנו כמעט לא מקבלים לקוחות שמגיעים מהאקראי - אנחנו מסמנים חברות שאנחנו רוצים לעבוד איתן ופונים אליהן. זה קשה, אלה חברות טובות עם מערכת בנקאית חזקה. חברה שאין לה בנקים בכלל - אני לא רוצה שתהיה לקוחה שלי. אנחנו משלימים לבנקים, לא מובילים אותם."