דו"ח פניות הציבור: באיזו חברת סלולר השרות 'טעון שיפור', ומי היא שיאנית התלונות ב-2016? הנה הפרטים

נדב לוי | (7)

משרד התקשורת פרסם לפני זמן קצר דו"ח המפרט את פניות הציבור בנושא טלקום לשנת 2016, כאשר גם בשנה החולפת סעיף 'החיובים הלא מוצדקים' בחשבון החודשי ממשיך להוביל במספר התלונות. בתוך כך, נמצא שכ-36% מהתלונות על חברות התקשורת נמצאו מוצדקות בשנת 2016.

הנושאים העיקריים שנמדדו: חיוב שלא על פי תנאי הסכם ההתקשרות, חיוב שגוי בגין שירותי תוכן של ספקי תוכן חיצוניים, חיוב בגין שירותים שלא נתבקשו, אי מתן החזר כספי בגין חיובי יתר וחיובים כפולים.

שנת 2016 אופיינה באכיפה בעיקר בנושאים צרכניים ותחרותיים, ובשל כך ירדה כמות פניות הציבור באופן כללי ל-8,856, המשקף ירידה של כ-15% לעומת שנת 2015. 

ואלו החברות שהתקבל לגביהן המספר הקטן ביותר של תלונות לכל 10,000 מנויים הן:

בגזרת הסלולר: פרטנר עם 3.3 תלונות לכל 10,000 מנויים. הפרש קטן יחסית מהחברות פלאפון (3.7) והוט מובייל (3.8), בהן חל שיפור ניכר ביחס לשנת 2015, אז התקבלו 4.9 ו-5.3 תלונות בהתאמה. יחד עם זאת, בקריטריון המציג את מדד השירות המתקבל מתוך היחס בין חלקה של החברה בתלונות המוצדקות לבין פלח השוק של אותה החברה עולה כי בתחום חברות הסלולר חברת גולן טלקום מובילה במקום הראשון ביחס בין חלק התלונות המוצדקות לבין גודל החברה בשוק בשנת 2016. זאת ועוד, עולה מהנתונים כי חברות פלאפון והוט מובייל פעלו לשיפור שירותיהן במהלך שנת 2016 ביחס לשנת 2015, כאשר בפלאפון חל שיפור ניכר. עם זאת, הדירוג הניתן לחברת סלקום נקבע על 'טעון שיפור' והינה החברה היחידה בסקטור "שזוכה" לדירוג זה.

 

ספקי גישה לאינטרנט (גדולות): הוטנט עם 1.4, כאשר רק השנה הצטרפה החברה להשוואה, לאחר שגייסה מספר רב של מנויים והשיגה את המספר הנמוך ביותר של תלונות לכל 10,000 מנויים. יש לציין את 014 בזק בינלאומי עם 2.4 תלונות לכל 10,000 מנויים. נתון מצוין ובסדרי גודל משמעותיים יחסית למתחרות. כמו כן, ניכר שיפור ביחס לשנת 2015 , בה התקבלו 2.6 תלונות לכל 10,000 מנויים.

 

ספקי תשתית לאינטרנט: הוט טלקום עם 3.3 תלונות לכל 10,000 מנויים. חל שיפור ניכר ביחס לשנת 2015, בה התקבלו 6 תלונות לכל 10,000 מנויים. יש לציין שבזק עם 5.4 תלונות לכל 10,000 מנויים, כלומר בבזק חל שיפור ניכר יחסית לשנת 2015, בה התקבלו 8.3 תלונות לכל 10,000 מנויים. בהשוואה בין בזק להוט טלקום עולה כי לא חל שינוי בשירות שחברת בזק מספקת למנוייה ביחס לשנת 2015, אך היא עדיין מדורגת ראשונה.

 

מפ"א כללי טלפוניה: טלפון קווי (מעל 500,000 מנויים): הוט טלקום עם 4.3 תלונות לכל 10,000 מנויים, יש לציין כי חל שיפור ניכר  יחסית לשנת 2015, בה התקבלו 6.6 תלונות.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    אנונימי 22/03/2017 17:41
    הגב לתגובה זו
    משרד התקשורת צריך להתחיל לעבוד .
  • 5.
    ישראל 20/03/2017 13:40
    הגב לתגובה זו
    אין דבר כזה!
  • 4.
    גבי 20/03/2017 13:39
    הגב לתגובה זו
    הם רק חושבים שהשירות טוב אבל בפועל הם חלק מקומבינה להעשרת החברה מנהלה, בעליה ואנשי המכירות
  • 3.
    כולם גנבים-הוט/נט בזק אמישראגז AIG ב..יהב ב.ירושלים (ל"ת)
    גמלאי-מנסיוני 20/03/2017 12:58
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ישראל999 20/03/2017 12:32
    הגב לתגובה זו
    איפה הם בדוח?
  • ??? 20/03/2017 12:54
    הגב לתגובה זו
    אתה בטוח שזה שסלקום לא מופיעה שם מעיד על כך שהם צדיקים?
  • 1.
    מאיר פ 20/03/2017 12:26
    הגב לתגובה זו
    90 אחוז לא פונים לצביעות הציבור כי הם לא עושים כלום... לכן הדוח הוא סתם לא משקף
רשף טכנולוגיות מרעומים
צילום: רשף

הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת

מחצית שנייה נהדרת לארית, אבל מה יהיה בהמשך? ניתוח ביזפורטל על צבר ההזמנות מראה שלא התקבל אפילו הזמנה אחרת במשך מספר חודשים

מנדי הניג |

ארית מנסה להנפיק את החברה הבת רשף לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל. השוק לא מסכים - המניה של ארית נפלה ביום חמישי ב-20% וסימנה להנהלת ארית שאין לה ברירה, אלא להוריד את השווי או לבטל את ההנפקה. הסיפור די פשוט - ארית מחזיקה ברשף, רשף היא 98% מפעילותה. ארית בעצם מוכרת מניות של עצמה ומנסה להיות חברת החזקות. השוק לא אוהב חברות החזקה, הוא מתמחר אותן בדיסקאונט על הערך הנכסי של החברות בת התפעוליות. ארית כעת ב-4 מיליארד שקל ואחרי העסקה בה היא תמכור 11% מרשף ותנפיק 10% לציבור היא תחזיק כ-80% מרשף.

רשף תהיה חברה עם כמה מאות מיליונים בקופה (תלוי בגיוס) וגם ארית שנוסף על המזומנים ממכירת מניות ברשף היא צפויה להעלות את רווחי רשף למעלה - אליה. הסכום משמעותי מאוד, זה יכול להגיע  ל-800 מיליון שקל ויותר, צריך לזכור שהמחצית השנייה של השנה מצוינת בתוצאות העסקיות. הערכה היא שהרווח מגיע ל-200 מיליון שקל. התזרים אפילו יותר. 

נניח באופטימיות שלארית יהיה 1 מיליארד שקל בקופה אחרי הנפקה והיא תחזיק ב-80% מחברה שנניח לשם הדוגמה תהיה שווה 4 מיליארד שקל אחרי הכסף (כלומר כ-3.6 מיליארד לפני הכסף). היא בעצם תהיה עם נכסים של 4.2 מיליארד שקל - קחו דיסקאונט סביר והגעתם לפחות מהשווי שלה בשוק אחרי ירידה של 20% ל-4 מיליארד שקל.

הכל תלוי כמובן בשווי של רשף. אם השווי יקבע על 4.3 מיליארד שקל, אז יש הצדקה מסוימת לשווי שוק הנוכחי של ארית, גם לא בטוח. אבל כאמור הסיכוי לכך נמוך. 

בכל מקרה, הדבר החשוב ביותר בארית וברשף לקביעת השווי הוא הצבר הזמנות לביצוע. הוא קובע את היקף המכירות בהמשך.

נתחיל בחצי הכוס המלאה. המחצית השנייה של 2025 פנומנלית והנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה, וזה גם יכול להיות יותר. זה יביא את הרווח ל-300 מיליון שקל בשנה, קצב רווחים אם המחצית השנייה משקפת של 400 מיליון שקל.

אלא שיש גם חצי כוס ריקה והיא חשובה יותר. הצבר בירידה, החברה לא קיבלה הזמנות בחודשים האחרונים. 


הצבר נפל

בדיווח לבורסה במסגרת הדוח הכספי למחצית הראשונה החברה מעדכנת כי הצבר שלה נכון לסוף יוני 2025 מסתכם ב-1.3 מיליארד שקל: