הציבור העניש: הוט פרסמה את הדו"חות השנתיים - כמה לקוחות עזבו את החברה?

הכנסות החברה התכווצו בשל נטישת לקוחות. ההכנסה החודשית מלקוח דווקא טיפסה ל-231 שקלים
יוסי פינק | (35)

חברת התקשורת הוט מדווחת הבוקר על תוצאותיה הכספיות לרבעון האחרון ולשנת 2014 כולה. הוט רושמת ירידה של 4.1% בהכנסות כאשר ההסבר העיקרי הוא עזיבה של לא פחות מ-63 אלף לקוחות במהלך השנה - בעיקר לקוחות אינטרנט וטלוויזיה. עם זאת, החברה מציגה איתנות פיננסית עם גידול של 13% ב-EBITDA ועלייה ברווח התפעולי ל-576 מיליון שקלים לעומת 212 מיליון שקלים אשתקד.  בתוך כך, נציין כי 45% מלקוחות החברה מנויים על הטריפל, עלייה של 7% לעומת אשתקד, גידול של 30,000 לקוחות.

בדו"ח מוסבר כי הירידה בהכנסות נובעת בעיקר כתוצאה מאובדן לקוחות, מהפחתת דמי הקישוריות וכן מירידה בהכנסות ממכירת מכשירי סלולר. עם זאת, החברה עוברת לרווח של 216 מיליון שקלים לעומת הפסד של 62 מיליון שקלים בשנה הקודמת שנבע כולו מהוצאות חד פעמיות שהיו לקבוצה במהלך אותה השנה, בין השאר מביטול הסכם נדידה פנים ארצית עם פלאפון וחוזה שכירות מכביד.

הסתכלות על הרבעון הרביעי נותנת תמונה ברורה יותר - ברבעון זה החברה הציגה רווח של 51 מיליון שקלים, לעומת רווח של 85 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד - כאשר הסיבה  המרכזית היא אבדן לקוחות.

אילן צחי מנכ"ל קבוצת HOT: "בשנה החולפת הצגנו שורה של הצלחות בתחום הטכנולוגיה והתוכן, תוך שאנחנו מביאים בשורות חשובות לשוק התקשורת: השקנו בהצלחה את ה-Hot FiberBox, מהירות של 200 מגה לשוק הפרטי ו-500 מגה לשוק העסקי; הצענו מחירים חסרי תקדים בשוק הסלולאר העסקי, ונכון למועד זה חצינו את רף מיליון הלקוחות במובייל. בתחום השירות ביצענו השקעה מהותית ומקיפה שכבר החלה לתת את אותותיה ואין לי שום ספק שהמגמה תמשך בחודשים הקרובים, שמנו לעצמנו למטרה ויעד להיות קבוצה מובילה בכל אחד ואחד מהתחומים שבהם אנו פועלים, והשירות ללקוחות אינו יוצא מן הכלל"

והנה המספרים המעניינים: 22 אלף לקוחות טלוויזיה עזבו את הוט בשנה החולפת וכעת מספר המנויים עומד על 853 אלף. וזה לא נגמר בזה, 31 אלף לקוחות עזבו את שירות תשתית האינטרנט של הוט. וזה נמשך, 5,000 לקוחות עזבו את שירותי הטלפון של הוט שכעת מונים 671 אלף. מעניין לראות כי מנגד, ההכנסה החודשית הממוצעת מלקוח דווקא עלתה מ-228 שקלים ל-231 שקלים. 

תגובות לכתבה(35):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 30.
    אלכס 09/08/2015 17:37
    הגב לתגובה זו
    שרות גרוע אני מתנתק משני בתים מהוט בגלל היחס שלהם כ9000 אלף בשנה עובר לסלקום חיסכון של כ3500 שח בשנה תיפתחו את העניים המחירים חייבים לרדת
  • 29.
    יוסי 09/03/2015 15:43
    הגב לתגובה זו
    לכל מי שיש הורים מבוגרים . כדאי שיבדוק את החשבונות שלהם, מול הוט. עליה בתשלום פר לקוח זה בדיוק זה. הם לוקחים יותר מהלקוחות השבויים שלהם. תעשו טובה לזקנים ותבדקו על מה הם וכמה הם משלמים. (רבים מהם יסתפקו בעידן +)
  • 28.
    להצטרף להוט זה כמו להצביע ליאיר לפיד. (ל"ת)
    ד"ר נו 08/03/2015 16:30
    הגב לתגובה זו
  • 27.
    פגוע 08/03/2015 07:57
    הגב לתגובה זו
    חברה לא מסונכרנת, כל נציג אומר משהו אחר. לעולם לא ניתן לקבל תשובה אחידה....
  • 26.
    בין השורות 07/03/2015 08:11
    הגב לתגובה זו
    טוב שלא מסוגלים לצאת מההרגל ולהתקדם למאה 21 אז סובלים מהחברה האיומה הוט.
  • 25.
    גבי 06/03/2015 23:07
    הגב לתגובה זו
    חברה נותנת שירות גרוע?? - לעזוב אותה! חברה עושקת?? - לעזוב אותה! הכוח הכי גדול בידי הצרכנים.
  • 24.
    הוט שירות גרוע 06/03/2015 21:50
    הגב לתגובה זו
    מקום ראשון בשירות הגרוע ללקוח
  • 23.
    גיא 06/03/2015 21:47
    הגב לתגובה זו
    אני במקום המנכל אילן הייתי מתבייש להיות נציג של חברה כזו , בושה
  • 22.
    לקוח הוט שנים 06/03/2015 17:29
    הגב לתגובה זו
    כחלון מדוע לא טופל גם עניין הגבלים מדועjQuery20308263133433647454_1425655528652?
  • 21.
    עליבאבה והשודדים . 06/03/2015 14:38
    הגב לתגובה זו
    נסעתי לתקופה ארוכה לחו"ל . את הסים הישראלי השארתי בארץ . הוט מובייל ממשיכה לחייב ואין עם מי לדבר .
  • 20.
    חברת שרותים ללא שרות ... אין לה זכות קיום (ל"ת)
    בהוט חייבים להבין 06/03/2015 11:05
    הגב לתגובה זו
  • אבי 08/03/2015 09:06
    הגב לתגובה זו
    הלקוחות אשמים שהוט כאלה גרועים.צריך להיתלונן בלי סוף ולהעמיד אותם במרום
  • 19.
    בשניה שתהיה אלטרנטיבה לטריפל אני בחוץ (ל"ת)
    מחכים 06/03/2015 08:17
    הגב לתגובה זו
  • מאוד מחכים 07/03/2015 12:21
    הגב לתגובה זו
    כן גם אני מחכה ! מה זה מחכה ,הצרה כמו שאומרים אין אלטרנטיבה .זה נבלה וזה טרפה . עושים עלינו קומבנציות וקופה .
  • 18.
    גובה בלי אישור מחשבונות הלקוחות!! (ל"ת)
    אוי חברה רעה 05/03/2015 18:08
    הגב לתגובה זו
  • 17.
    חבל שאין אלטרנטיבה לטריפל של הוט (ל"ת)
    אייל 05/03/2015 14:31
    הגב לתגובה זו
  • שמואל ב 05/03/2015 14:58
    הגב לתגובה זו
    אנו כל כך פגועים מהדאופול הדורסני בכבלים. רק שתהיה אלטרנטיבה - נברח מהוט. מתחילת השנה סלקום ובהמשך אחרים.. יותר קיצוני ממה שהתרחש בסלולר
  • 16.
    חנוך 05/03/2015 13:05
    הגב לתגובה זו
    63000 לקוחת שעזבו את הוט לא טועים היתר שטרם עשו מהלך זה טועים ממשיכים לסבול שרות לקוחות גרוע ,חיובי סרק,הבטחות שלא מומשו ובעיקר זילזול מוחלט אז מה אתם מחקים כאשר יש אלטרנטיבות יותר טובות
  • גיא המאוכזב מהוט 06/03/2015 21:46
    הגב לתגובה זו
    הכל נכון, שירות גרוע, גונבים מהחשבון ללא חשבוןמאחל להם הפסדים
  • 15.
    חברה של אטימות בשירות (ל"ת)
    לקוח מתוסכל 05/03/2015 12:32
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    אילן 05/03/2015 12:28
    הגב לתגובה זו
    אין זה מפליא שלקוחות עוזבים את הוט
  • 13.
    עבדו עלי באינטרנט אז עזבתי פשוט (ל"ת)
    שוימר 05/03/2015 12:19
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    ניסן כהן 05/03/2015 11:57
    הגב לתגובה זו
    ככה זה כשאין תחרות...
  • 11.
    מאיר 05/03/2015 11:56
    הגב לתגובה זו
    פלא שנוטשים חברה רעה? פלא שמצטרפים! הוט היא חברה ששונאת את לקחותיה ומתעללת בהם. רק עגמת נפש. שיחת טלפון עם נציג החברה היא שיחה עם אינקויזיטור.
  • 10.
    להעניש גם את הבורסה 05/03/2015 11:39
    הגב לתגובה זו
    מי שהשקיע באג"ח עשה רווח טוב וללא סיכון. אבל הבורסה יותר גרועה מאג"ח כל המניות מתרסקות אף מניה לא שברה שיא חוץ מטבע וטאואר. תבדקו את מניות הבנקים, כיל, ח"ל, בזן, ועוד כוכבות הכל אבק. מניות הביומד נשחטו בעשרות אחוזים אפילו מכירת תנובה לא הועילה למבטח שמיר. הכל שקרים.
  • 9.
    אמנון וייל 05/03/2015 11:13
    הגב לתגובה זו
    חברה, שבמדינה מתוקנת, הייתה נסגרת!! השירות שלהם הינו מתחת לכל ביקורת!! כלקוח שלה בעבר, בזבזתי שעות בטלפון, כדי לקבל שירות! תמיכת האינטרנט שלהם הינה בתת רמה שאינה ניתנת לתיאור! כאשר הייתה בעיה באינפורמציה של SAT 1, הם שלחו אותי לנתק את הממיר 3 פעמים!! ולאחר מכן טענו שהבעייה היא בגרמניה! לאחר שיצרתי קשר עם גרמניה, נשאלתי ע"י הגרמנים אם יש לי עסק עם "נבובי מוח",,,,,, לאחר ההסבר שלהם, נאלצתי להודות בהגדרתם.... התנתקתי מכל הקשור להוט, תוך תלאות. הם התקשרו אלי פעמים רבות, כדי שאסביר להם למה התנתקתי, לאחר שהסברתי להם שאיני סובל מגן של תוכי, החוזר על אותם משפטים הלוך וחזור, ושאני רואה בפניות החוזרות אלי הטרדה, הם הפסיקו!!
  • 8.
    אליעז 05/03/2015 11:04
    הגב לתגובה זו
    בושה וחרפה להוט כשאיבגי וחבורתו נצפים בפרסומת כשהם מרימים יד בתנועה מזרחית מגונה (אצבע משולשת), לפיה הם "מביעים" זלזול ולעג לכל אלה שנטשו את שדורי הכבלים .....
  • 7.
    דודו כרמיאל 05/03/2015 10:50
    הגב לתגובה זו
    היתי מנוי 17 שנה ועזבתי רק בגלל זמני תגובה ומענה טלפוני ,של שרות לקוחות , ושל תמיכה טכנית, מי מוכן להמתין מעל שעה למענה שיחה חסכו בהוצאות והפסידו לקוחות ,
  • 6.
    הציבור בארץ הוא הציבור הכי מטומטם וטיפש בעולם (ל"ת)
    תום 05/03/2015 10:45
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    יניר לייכטר 05/03/2015 10:42
    הגב לתגובה זו
    אמנם הם יותר זולים מחברת ייס אבל השירות שלהם מתחת לכל ביקורת
  • 4.
    לירן 05/03/2015 10:37
    הגב לתגובה זו
    מה עם אותם מאות אלפי לקוחות שלא חזקים מספיק כדי לברוח?
  • 3.
    א 05/03/2015 10:31
    הגב לתגובה זו
    ואי אפשר להאשים אותם בכך...
  • 2.
    תנסו להשיג את שרות לקוחות= אסון ורמאות לשמה (ל"ת)
    avi 05/03/2015 10:28
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    גילה 05/03/2015 10:27
    הגב לתגובה זו
    הוט היא חברה ללא שירות. היא פועלת להגדלת רווחים ע׳׳ הונאה של הלקוחות שלה. הודעות סרק על חובות שלא היו כלל זו חברה שכל הלקוחות צריכים לעזוב אותה עד שהם ישתפרו.
  • א 05/03/2015 14:22
    הגב לתגובה זו
    שרות הזוי מלווה בשקרים קיבלתי עד היום כ-40 שיחות מהוט ולמזלי לא הצטרפתי. אם המנכ"ל היה עובר את מה שאני עברתי איתם לא היה פוצה פה בנושא השרות המקרטע עד מביך !
חיים שטפלר מנכל ארית
צילום: באדיבות המצולם

3 הערות על הנפקת ארית

על "מידע פנים מוסדי", על החשיבות לעקוב אחרי הדלפות בתקשורת והאם לארית יש הזמנה משמעותית בדרך?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה ארית

ארית ארית תעשיות 2.05%   ניסתה להנפיק את החברה הבת רשף שמהווה 99% מהפעילות שלה עצמה לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל לפני הכסף. זה ביטא שווי נמוך לארית עצמה והמניה ירדה במקביל לכתבות שפורסמו כאן: מה יודע צבי לוי שאנחנו לא? ארית מנצלת אופוריה במניה כדי להנפיק מהציבורהבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת

כשהמניה קרסה, המוסדיים אמרו לחברה - עצרו. המניה חזרה לעלות ואז המוסדיים והחברה סיכמו על סוג של הנפקה פרטית - גיוס של 550 מיליון שקל לרשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל לפני הכסף. רגע אחרי הגיוס לארית 80% מרשף שיש לה שווי אחרי הכסף של 4.15 מיליארד שקל, כשארית עצמה נפגשה עם  מעל 400 מיליון שקל כשלצד המזומנים בקופה, אפשר להעריך שיש לה סדר גודל של 1 מיליארד שקל.  אלו המספרים, עכשיו על הדרך הבעייתית שבה ארית-רשף נפגשו עם הכסף


1. ארית או המוסדיים סיפקו מידע לכלכליסט בכל אחת מהנקודות הקריטיות. לדוגמה - ביום שבו הוחלט על עצירת ההנפקה והמניה זינקה בחזרה, המניה אומנם עלתה, אבל כשהמידע דלף לכלכליסט היא זינקה, ורק אז החברה דיווחה על עצירת ההנפקה באופן רשמי. אתמול המניה ירדה ב-3%, המידע נמסר לכלכליסט (שעושה כמובן עבודה עיתונאית טובה) והמניה קרסה ב-6%. ורק אז הגיע הדיווח הרשמי. ההדלפות האלו חשובות למשקיעים הפרטיים - תקראו אותם ראשונים ותרוויחו. כן, זו פרסומת לכלכליסט, במיוחד לגולן חזני. אין דבר כזה מידע מושלם, לפעמים מידעים מתבררים כטעויות או בלוני ניסוי, אבל זה לא סוד שחלק מהמידע שהוא מעביר עוזר מאוד למשקיעים. 

יש כאן שאלה על המשקיעים הקטנים ועל מי עושה סיבוב עליהם דרך ההדלפות, אבל בשורה התחתונה - משקיעים צריכים לצבור מידע מכל מקור מידע. 

2. נחמיא גם לנו - היה די ברור שהמניה תיפול כי הערך שלה בהנפקה היה נמוך מהערך בשוק, והיו סימנים מקדימים לסוג של ניפוח. הצפנו את זה (ראו לינקים למעלה). מי שקרא יכול היה לברוח בזמן. הניתוחים הפיננסים לא משקרים, אבל הם לא מספרים את כל התמונה. 

3 מידע פנים מוסדי - אנחנו מאוד מעריכים את מנהלי ההשקעות שמובילים את הפניקס, מור, כלל ומיטב. אבל או שיש להם "מידע פנים מוסדי" על ארית ורשף ולכן הם קנו או שלא אכפת להם מהכסף שלכם. הם השקיעו 550 מיליון שקל ברשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל, זה לא ה-5 מיליארד שארית נסחרה, זה גם לא ה-4.3 מיליארד שרשף ביקשה לפני חודש, אבל גם 3.6 מיליארד שקל לחברה זה סכום משמעותי. נכון, היא תרוויח השנה סכום של 300 מיליון שקל (הערכה שלנו) כשהמחצית השנייה של 2025 תהיה מצוינת. הנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה במחצית השנייה. אפילו יותר. קצב רווחים של המחצית השנייה הוא כ-400 מיליון שקל.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

אלביט מערכות מתחזקת 3.9%; ריטיילורס מאבדת 5.8% אר פי אופטיקל ב-2.6%, הבנקים מאבדים 0.8%

מערכת ביזפורטל |

המסחר במדדים במגמה מעורבת, מגמה שקוטעת את המומנטום החיובי שהוביל לשבירת שיאים נוספת אמש ונעילה חיובית של כמעט 1% בת״א 35. בשלב זה המדדים המרכזיים נסחרים בעליה של 0.7% בת״א 35 בעוד ת״א 90 נסחר ביציבות סביב שערי הפתיחה. גם במגזר הפיננסים נרשמת מגמה מעורבת, הבנקים מאבדים 1.2% בעוד חברות הביטוח מחקו את הירידות ונסחרות בקירוב לשער הפתיחה. ת״א נדל״ן נסחר ביציבות ות״א נפט וגז יורד 0.1%.


זוכרים את מבצעי 90/10? מבצעים מפתים מאוד לרכישת דירה שניתנו בשלוש השנים האחרונות. ה-90/10 היה חלק ממשפחה של מבצעים כשה-80/20 היה הדומיננטי בהם. במבצעים האלו קיבלתם מתנה ענקית - הקבלן אמר לכם, הדירה תהיה מוכנה בערך עוד 2-3 שנים, אבל אתם משלמים רק 20% עכשיו ובמסירה את היתר. "מה, אתה רציני?", "כן, הכל בשבילכם" - לזה הקבלנים לא ציפו - מבול של ביטולי עסקאות בפתח


אלביט מערכות אלביט מערכות 3.99%   עולה, נזכיר כי לפני שבוע וחצי אלביט הודיעה כי הפרלמנט היווני אישר רכישה של מערכות ארטילריה רקטיות PULS (מערכת שיגור מדויקת ואוניברסלית) בהחלטה שנועדה לחזק את יכולות ההגנה של יוון מול ההתעצמות מצד טורקיה. אר פי אופטיקל אר פי אופטיקל  יורדת לעומתה. ארקין אופורטיוניטי של משה ארקין חדלה להיות בעלת עניין בחברה, אחרי שביצעה חלוקה בעין של מניות החברה שהוחזקו על ידה. המניות חולקו לצדדים שלישיים, שנכנסו בנעליים של ארקין כשהמהלך קורה אחרי זינוק של כ-190% מאז ההנפקה של אר פי אופטיקל ביוני האחרון.


הלילה תיכנס לתוקף הרחבת הפטור ממע"מ ביבוא אישי, כשהתקרה תוכפל מ-75 דולר ל-150 דולר. בשביל הצרכנים זה אומר יותר הזמנות מחו"ל שלא יחויבו במע"מ, ובעיקר הרחבה של טווח המוצרים שבהם הקנייה מעבר לים הופכת לכדאית. באוצר מציגים את המהלך הזה כחלק מהמאבק ביוקר המחיה, דרך חיזוק התחרות והפעלת לחץ מחירים על השוק המקומי, בעיקר בענפי האופנה ומוצרי הצריכה, אם כי מבחינת הרשתות התמונה מורכבת יותר. אלו פועלות תחת עלויות קבועות גבוהות, ארנונה, חשמל, שכר עבודה, מע"מ ומסים נוספים, ומתקשות להפחית מחירים בלי לפגוע בשולי הרווח. מולן עומדים אתרי מסחר מחו"ל שפועלים בלי רוב הנטל הזה, נהנים מהיקפי פעילות רחבים ומקהל גלובלי, ומצליחים להציע מחירים נמוכים יותר גם בלי שינוי מהותי בתמחור.

התגובה בשוק מעורבת יחסית, מדד ת״א רשתות שיווק יורד בכ-0.53 כשהמידע הזה כבר מגולם במידה מסוימת במניות. ההחלטה על הרחבת הפטור פורסמה עוד בנובמבר, ואז נרשמו ירידות חדות יותר במניות האופנה והצריכה הסיקליקלית, אם כי עדיין נרשמת היום תגובה ב ריטיילורס -5.54%  (שמושפעת גם מהתוצאות החלשות של נייקי), פוקס פוקס -1.05%   ואלקטרה צריכה אלקטרה צריכה .