הציבור העניש: הוט פרסמה את הדו"חות השנתיים - כמה לקוחות עזבו את החברה?

הכנסות החברה התכווצו בשל נטישת לקוחות. ההכנסה החודשית מלקוח דווקא טיפסה ל-231 שקלים
יוסי פינק | (35)

חברת התקשורת הוט מדווחת הבוקר על תוצאותיה הכספיות לרבעון האחרון ולשנת 2014 כולה. הוט רושמת ירידה של 4.1% בהכנסות כאשר ההסבר העיקרי הוא עזיבה של לא פחות מ-63 אלף לקוחות במהלך השנה - בעיקר לקוחות אינטרנט וטלוויזיה. עם זאת, החברה מציגה איתנות פיננסית עם גידול של 13% ב-EBITDA ועלייה ברווח התפעולי ל-576 מיליון שקלים לעומת 212 מיליון שקלים אשתקד.  בתוך כך, נציין כי 45% מלקוחות החברה מנויים על הטריפל, עלייה של 7% לעומת אשתקד, גידול של 30,000 לקוחות.

בדו"ח מוסבר כי הירידה בהכנסות נובעת בעיקר כתוצאה מאובדן לקוחות, מהפחתת דמי הקישוריות וכן מירידה בהכנסות ממכירת מכשירי סלולר. עם זאת, החברה עוברת לרווח של 216 מיליון שקלים לעומת הפסד של 62 מיליון שקלים בשנה הקודמת שנבע כולו מהוצאות חד פעמיות שהיו לקבוצה במהלך אותה השנה, בין השאר מביטול הסכם נדידה פנים ארצית עם פלאפון וחוזה שכירות מכביד.

הסתכלות על הרבעון הרביעי נותנת תמונה ברורה יותר - ברבעון זה החברה הציגה רווח של 51 מיליון שקלים, לעומת רווח של 85 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד - כאשר הסיבה  המרכזית היא אבדן לקוחות.

אילן צחי מנכ"ל קבוצת HOT: "בשנה החולפת הצגנו שורה של הצלחות בתחום הטכנולוגיה והתוכן, תוך שאנחנו מביאים בשורות חשובות לשוק התקשורת: השקנו בהצלחה את ה-Hot FiberBox, מהירות של 200 מגה לשוק הפרטי ו-500 מגה לשוק העסקי; הצענו מחירים חסרי תקדים בשוק הסלולאר העסקי, ונכון למועד זה חצינו את רף מיליון הלקוחות במובייל. בתחום השירות ביצענו השקעה מהותית ומקיפה שכבר החלה לתת את אותותיה ואין לי שום ספק שהמגמה תמשך בחודשים הקרובים, שמנו לעצמנו למטרה ויעד להיות קבוצה מובילה בכל אחד ואחד מהתחומים שבהם אנו פועלים, והשירות ללקוחות אינו יוצא מן הכלל"

והנה המספרים המעניינים: 22 אלף לקוחות טלוויזיה עזבו את הוט בשנה החולפת וכעת מספר המנויים עומד על 853 אלף. וזה לא נגמר בזה, 31 אלף לקוחות עזבו את שירות תשתית האינטרנט של הוט. וזה נמשך, 5,000 לקוחות עזבו את שירותי הטלפון של הוט שכעת מונים 671 אלף. מעניין לראות כי מנגד, ההכנסה החודשית הממוצעת מלקוח דווקא עלתה מ-228 שקלים ל-231 שקלים. 

תגובות לכתבה(35):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 30.
    אלכס 09/08/2015 17:37
    הגב לתגובה זו
    שרות גרוע אני מתנתק משני בתים מהוט בגלל היחס שלהם כ9000 אלף בשנה עובר לסלקום חיסכון של כ3500 שח בשנה תיפתחו את העניים המחירים חייבים לרדת
  • 29.
    יוסי 09/03/2015 15:43
    הגב לתגובה זו
    לכל מי שיש הורים מבוגרים . כדאי שיבדוק את החשבונות שלהם, מול הוט. עליה בתשלום פר לקוח זה בדיוק זה. הם לוקחים יותר מהלקוחות השבויים שלהם. תעשו טובה לזקנים ותבדקו על מה הם וכמה הם משלמים. (רבים מהם יסתפקו בעידן +)
  • 28.
    להצטרף להוט זה כמו להצביע ליאיר לפיד. (ל"ת)
    ד"ר נו 08/03/2015 16:30
    הגב לתגובה זו
  • 27.
    פגוע 08/03/2015 07:57
    הגב לתגובה זו
    חברה לא מסונכרנת, כל נציג אומר משהו אחר. לעולם לא ניתן לקבל תשובה אחידה....
  • 26.
    בין השורות 07/03/2015 08:11
    הגב לתגובה זו
    טוב שלא מסוגלים לצאת מההרגל ולהתקדם למאה 21 אז סובלים מהחברה האיומה הוט.
  • 25.
    גבי 06/03/2015 23:07
    הגב לתגובה זו
    חברה נותנת שירות גרוע?? - לעזוב אותה! חברה עושקת?? - לעזוב אותה! הכוח הכי גדול בידי הצרכנים.
  • 24.
    הוט שירות גרוע 06/03/2015 21:50
    הגב לתגובה זו
    מקום ראשון בשירות הגרוע ללקוח
  • 23.
    גיא 06/03/2015 21:47
    הגב לתגובה זו
    אני במקום המנכל אילן הייתי מתבייש להיות נציג של חברה כזו , בושה
  • 22.
    לקוח הוט שנים 06/03/2015 17:29
    הגב לתגובה זו
    כחלון מדוע לא טופל גם עניין הגבלים מדועjQuery20308263133433647454_1425655528652?
  • 21.
    עליבאבה והשודדים . 06/03/2015 14:38
    הגב לתגובה זו
    נסעתי לתקופה ארוכה לחו"ל . את הסים הישראלי השארתי בארץ . הוט מובייל ממשיכה לחייב ואין עם מי לדבר .
  • 20.
    חברת שרותים ללא שרות ... אין לה זכות קיום (ל"ת)
    בהוט חייבים להבין 06/03/2015 11:05
    הגב לתגובה זו
  • אבי 08/03/2015 09:06
    הגב לתגובה זו
    הלקוחות אשמים שהוט כאלה גרועים.צריך להיתלונן בלי סוף ולהעמיד אותם במרום
  • 19.
    בשניה שתהיה אלטרנטיבה לטריפל אני בחוץ (ל"ת)
    מחכים 06/03/2015 08:17
    הגב לתגובה זו
  • מאוד מחכים 07/03/2015 12:21
    הגב לתגובה זו
    כן גם אני מחכה ! מה זה מחכה ,הצרה כמו שאומרים אין אלטרנטיבה .זה נבלה וזה טרפה . עושים עלינו קומבנציות וקופה .
  • 18.
    גובה בלי אישור מחשבונות הלקוחות!! (ל"ת)
    אוי חברה רעה 05/03/2015 18:08
    הגב לתגובה זו
  • 17.
    חבל שאין אלטרנטיבה לטריפל של הוט (ל"ת)
    אייל 05/03/2015 14:31
    הגב לתגובה זו
  • שמואל ב 05/03/2015 14:58
    הגב לתגובה זו
    אנו כל כך פגועים מהדאופול הדורסני בכבלים. רק שתהיה אלטרנטיבה - נברח מהוט. מתחילת השנה סלקום ובהמשך אחרים.. יותר קיצוני ממה שהתרחש בסלולר
  • 16.
    חנוך 05/03/2015 13:05
    הגב לתגובה זו
    63000 לקוחת שעזבו את הוט לא טועים היתר שטרם עשו מהלך זה טועים ממשיכים לסבול שרות לקוחות גרוע ,חיובי סרק,הבטחות שלא מומשו ובעיקר זילזול מוחלט אז מה אתם מחקים כאשר יש אלטרנטיבות יותר טובות
  • גיא המאוכזב מהוט 06/03/2015 21:46
    הגב לתגובה זו
    הכל נכון, שירות גרוע, גונבים מהחשבון ללא חשבוןמאחל להם הפסדים
  • 15.
    חברה של אטימות בשירות (ל"ת)
    לקוח מתוסכל 05/03/2015 12:32
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    אילן 05/03/2015 12:28
    הגב לתגובה זו
    אין זה מפליא שלקוחות עוזבים את הוט
  • 13.
    עבדו עלי באינטרנט אז עזבתי פשוט (ל"ת)
    שוימר 05/03/2015 12:19
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    ניסן כהן 05/03/2015 11:57
    הגב לתגובה זו
    ככה זה כשאין תחרות...
  • 11.
    מאיר 05/03/2015 11:56
    הגב לתגובה זו
    פלא שנוטשים חברה רעה? פלא שמצטרפים! הוט היא חברה ששונאת את לקחותיה ומתעללת בהם. רק עגמת נפש. שיחת טלפון עם נציג החברה היא שיחה עם אינקויזיטור.
  • 10.
    להעניש גם את הבורסה 05/03/2015 11:39
    הגב לתגובה זו
    מי שהשקיע באג"ח עשה רווח טוב וללא סיכון. אבל הבורסה יותר גרועה מאג"ח כל המניות מתרסקות אף מניה לא שברה שיא חוץ מטבע וטאואר. תבדקו את מניות הבנקים, כיל, ח"ל, בזן, ועוד כוכבות הכל אבק. מניות הביומד נשחטו בעשרות אחוזים אפילו מכירת תנובה לא הועילה למבטח שמיר. הכל שקרים.
  • 9.
    אמנון וייל 05/03/2015 11:13
    הגב לתגובה זו
    חברה, שבמדינה מתוקנת, הייתה נסגרת!! השירות שלהם הינו מתחת לכל ביקורת!! כלקוח שלה בעבר, בזבזתי שעות בטלפון, כדי לקבל שירות! תמיכת האינטרנט שלהם הינה בתת רמה שאינה ניתנת לתיאור! כאשר הייתה בעיה באינפורמציה של SAT 1, הם שלחו אותי לנתק את הממיר 3 פעמים!! ולאחר מכן טענו שהבעייה היא בגרמניה! לאחר שיצרתי קשר עם גרמניה, נשאלתי ע"י הגרמנים אם יש לי עסק עם "נבובי מוח",,,,,, לאחר ההסבר שלהם, נאלצתי להודות בהגדרתם.... התנתקתי מכל הקשור להוט, תוך תלאות. הם התקשרו אלי פעמים רבות, כדי שאסביר להם למה התנתקתי, לאחר שהסברתי להם שאיני סובל מגן של תוכי, החוזר על אותם משפטים הלוך וחזור, ושאני רואה בפניות החוזרות אלי הטרדה, הם הפסיקו!!
  • 8.
    אליעז 05/03/2015 11:04
    הגב לתגובה זו
    בושה וחרפה להוט כשאיבגי וחבורתו נצפים בפרסומת כשהם מרימים יד בתנועה מזרחית מגונה (אצבע משולשת), לפיה הם "מביעים" זלזול ולעג לכל אלה שנטשו את שדורי הכבלים .....
  • 7.
    דודו כרמיאל 05/03/2015 10:50
    הגב לתגובה זו
    היתי מנוי 17 שנה ועזבתי רק בגלל זמני תגובה ומענה טלפוני ,של שרות לקוחות , ושל תמיכה טכנית, מי מוכן להמתין מעל שעה למענה שיחה חסכו בהוצאות והפסידו לקוחות ,
  • 6.
    הציבור בארץ הוא הציבור הכי מטומטם וטיפש בעולם (ל"ת)
    תום 05/03/2015 10:45
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    יניר לייכטר 05/03/2015 10:42
    הגב לתגובה זו
    אמנם הם יותר זולים מחברת ייס אבל השירות שלהם מתחת לכל ביקורת
  • 4.
    לירן 05/03/2015 10:37
    הגב לתגובה זו
    מה עם אותם מאות אלפי לקוחות שלא חזקים מספיק כדי לברוח?
  • 3.
    א 05/03/2015 10:31
    הגב לתגובה זו
    ואי אפשר להאשים אותם בכך...
  • 2.
    תנסו להשיג את שרות לקוחות= אסון ורמאות לשמה (ל"ת)
    avi 05/03/2015 10:28
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    גילה 05/03/2015 10:27
    הגב לתגובה זו
    הוט היא חברה ללא שירות. היא פועלת להגדלת רווחים ע׳׳ הונאה של הלקוחות שלה. הודעות סרק על חובות שלא היו כלל זו חברה שכל הלקוחות צריכים לעזוב אותה עד שהם ישתפרו.
  • א 05/03/2015 14:22
    הגב לתגובה זו
    שרות הזוי מלווה בשקרים קיבלתי עד היום כ-40 שיחות מהוט ולמזלי לא הצטרפתי. אם המנכ"ל היה עובר את מה שאני עברתי איתם לא היה פוצה פה בנושא השרות המקרטע עד מביך !
ניר כהן מנכל הראל
צילום: טל שחר
דוחות

הראל: הרווח הנקי עלה ל-840 מיליון שקל, התשואה להון 30%

הראל רושמת רבעון חזק, הודות לרווחי שוק ההון; סך הנכסים המנוהלים חצה 500 מיליארד שקל עבור מבוטחים ועמיתים

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה הראל ביטוח

חברת הביטוח הראל הראל השקעות -3.38%  היא הראשונה מחברות הביטוח הגדולות לדווח, ומציגה תשואה גבוהה מאוד על ההון וזינוק ברווח הנקי.

הרבעון השלישי של 2025 היה חזק עבור קבוצת הראל השקעות, עם עלייה של 33% ברווח הכולל ל-840 מיליון שקל ותשואה להון של 30%, לעומת 26% ברבעון המקביל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה מסתכם הרווח הכולל ב-2.17 מיליארד שקל, גידול של 65% לעומת התקופה המקבילה, וברמה שכבר חוצה את יעד הרווח שקבעה החברה לשנת 2026. על רקע השיפור המתמשך בתוצאות מודיעה הראל כי בכוונתה לעדכן את היעדים בחודשים הקרובים.

הגידול ברווח משקף שיפור רחב ברוב מנועי הפעילות: הרווח מעסקי הביטוח ברבעון צמח ב-40% והגיע ל-1.12 מיליארד שקל, ובתקופת הדוח כולה עלה ל-2.8 מיליארד שקל, עלייה של 73% לעומת תשעת החודשים הראשונים של 2024. הגידול נובע הן משיפור חיתומי בכל תחומי הביטוח, הן מתרומה חיובית של רווחי השקעה ומימון והן מעלייה ברווחי תחומי ניהול הנכסים והאשראי. במקביל, התשואה להון בתשעת החודשים עלתה ל-27%, לעומת כ-19% בלבד בתקופה המקבילה.

ברמת המגזרים, התמונה מעורבת אך חיובית בסך הכול. בביטוח חיים הרווח הכולל לפני מס ברבעון ירד ל-244 מיליון שקל לעומת 320 מיליון שקל ברבעון המקביל, אך בתשעת החודשים הרווח זינק ל-792 מיליון שקל לעומת 299 מיליון בלבד אשתקד, בעיקר בזכות המשך הגידול במוצרי סיכונים. בביטוח בריאות נרשם רבעון חזק במיוחד: הרווח הכולל לפני מס עלה ל-605 מיליון שקל לעומת 321 מיליון שקל ברבעון המקביל, ובתקופה כולה ל-1.16 מיליארד שקל. הרווח החיתומי בבריאות הגיע ל-324 מיליון שקל ברבעון ו-807 מיליון שקל בתשעת החודשים, והחברה מדווחת על המשך שיפור במגמה זו. בביטוח כללי הרווח לפני מס עלה ל-278 מיליון שקל ברבעון ולעומת 176 מיליון שקל ברבעון המקביל, ול-858 מיליון שקל בתקופה כולה, שיפור משמעותי שנובע בעיקר מענפי רכב רכוש ורכוש וחבויות.

תחום ניהול הנכסים (פנסיה, גמל, חוזי השקעה ופיננסים) מציג גם הוא שיפור. הרווח הכולל לפני מס מניהול נכסים ברבעון הגיע ל-102 מיליון שקל, לעומת הפסד של 68 מיליון שקל ברבעון המקביל, ובתשעת החודשים ל-240 מיליון שקל לעומת 191 מיליון שקל. נכסי ניהול הנכסים לבדם עלו ל-435 מיליארד שקל, בעוד שהיקף הנכסים המנוהלים הכולל של הקבוצה, כולל פנסיה, גמל, קרנות נאמנות, תיקים ונוסטרו, טיפס ל-570.7 מיליארד שקל, לעומת 492.3 מיליארד שקל בסוף הרבעון השלישי אשתקד.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

המדדים בירידות עד 0.5%; איי.די.איי מזנקת 9%, ריטיילורס נופלת 8%, הביטחונית יורדות בהובלת ארית 6%

הביטחוניות יורדות לאור התקרבות אוקראינה להסכם וארית ונקסט ויז'ן יורדות 6% ו-2.4% בהתאמה; הקמעונאיות תחת לחץ מהצעת סמוטריץ' להכפיל את הפטור על מע"מ בייבוא אישי עשויה לפגוע בהכנסות; הימים האחרונים של עונת הדוחות מספקים לנו הצצה לענף הביטוח עם דוחות הראל, ביטוח ישיר וליברה; סלקום בדיבידנד לראשונה מזה 12 שנים - מטפסת
מערכת ביזפורטל |

המדדים עברו לירידות, לאחר פתיחה חיובית מתונה כהמשך למומנטום החיובי אמש - ת"א 35 יורד 0.5% ות"א 90 יורד ב-0.6%. 

במגזר הפיננסים התמונה מעורבת, כאשר מדד הבנקים יורד 0.4%, בעוד ת"א ביטוח מוחק את העליות ויורד כ-2.1% זה בהמשך לזינוק של 4% אתמול ופריצת שיא כל הזמנים, מתחילת השנה השיג ת"א ביטוח כ-149% תשואה בעוד ת"א בנקים עלה כ-51%. גם בשאר הסקטורים התמונה מעורבת - ת"א נדל"ן בירידות של 1% לאחר (שזינק אתמול ב-2.3%), בעוד ת"א נפט וגז עולה 0.3%. 


ביום שני זה קורה: הוועידה הכלכלית של ביזפורטל. מוזמנים לשמוע את המנהלים הבכירים במשק, לקבל תובנות על השקעות, להבין את השפעות ה-AI על חברות והאם זה הזמן לצמצם פוזיציה במניות? וגם - לראות ולקבל את הדירוג של ביזפורטל למניות פיננסיות (הדירוג לחברות התשתיות שיצרנו לקראת הועידה הקודמת שהתמקדה בתשתיות ייצר תשואה עודפת) - להרשמה



מניות איי.סי.אל 0.5%   והחברה לישראל חברה לישראל 0.39%   קופצות על רקע חוזה אשלג מול סין לשנת 2026 ב- 348 דולר לטון. בלידר מעדכנים כי על פי הדיווחים בתקשורת, סין חתמה על חוזה אשלג מול רוסיה לשנת 2026 במחיר של 348 דולר לטון. מחיר החוזה משקף עלייה של 2 דולר לטון ביחס לחוזה שנסגר לשנת 2025. למרות שהמחיר נותר יציב, מדובר בהתפתחות חיובית עבור יצרניות האשלג, שכן החוזים מול סין נתפסים בדרך כלל כרף התחתון של המחירים בשוק העולמי. קיבוע מחיר כזה לשנת 2026, מחזק את ההערכה, כי שוק האשלג צפוי להמשיך ולהתנהל בסביבת מחירים יציבה וחזקה גם בשנה הבאה.


רשתות האופנה נסחרות תחת לחץ, עם נפילה דו-ספרתית בטרמינל איקס טרמינל איקס -8%   וירידות גם בקסטרו קסטרו -3.67%   ובפוקס פוקס -4.45%  . זה מגיע בהמשך למהלך שמקדם שר האוצר סמוטריץ' ובו יוכפל הפטור ממע"מ על יבוא אישי. מ-75 דולר כיום לכ-150-200 דולר. זה יאפשר לצרכנים להזמין מחו"ל בלי לשלם 18% מע"מ, בעוד ברשתות המקומיות ישלמו את המס במלואו, מה שמעמיק את הפער בין הקמעונאות הישראלית לבין אתרי הסחר הבינלאומיים. למרות שבעולם דווקא מצמצמים פטורים כאלה כיוון שהם פוגעים בהכנסות ממיסוי, גם כאן החשש הוא שההרחבה של הפטור תעמיק עוד יותר את הלחץ על הרשתות שכבר מתמודדות עם ירידה בביקושים ועם תחרות אגרסיבית מצד ענקיות באונליין כמו אמזון, עליאקספרס ואחרות.


גם ריטיילורס מצטרפת למגמה השלילית של הקמעונאיות אך אצלה המומנטום שלילי עוד מהתוצאות החלשות. לפני חצי שנה, בעקבות דו"חות הרבעון הראשון החלש של ריטיילורס ריטיילורס -7.96%   , זכיינית נייקי בישראל ובעולם, אמר המנכ"ל וחתנו של הראל ויזל, תומר צפניק, שחשוב לו להיות שקוף עם המשקיעים של החברה, שנמצאת עם נייקי Nike Inc 1.32%   באיזשהו סייקל שלילי שעוד נמשך - אבל ש-2025 היא שנת מיצוי הדעיכה. צפניק העריך אז שמיולי ועד סוף השנה נראה שיפור בנייקי. "המצב יהיה יותר טוב. צריך להסתכל על יולי אוגוסט כנקודת הבסיס", אמר אז צפניק. אולי זה חוסר ניסיון או סתם אופטימיות יתר, אבל הדו"חות של הרבעון השלישי פורסמו שלשום, ולא רק שלא חל שיפור - אלא חלה הרעה נוספת במצב העסקי העדין של החברה.