הציבור העניש: הוט פרסמה את הדו"חות השנתיים - כמה לקוחות עזבו את החברה?

הכנסות החברה התכווצו בשל נטישת לקוחות. ההכנסה החודשית מלקוח דווקא טיפסה ל-231 שקלים
יוסי פינק | (35)

חברת התקשורת הוט מדווחת הבוקר על תוצאותיה הכספיות לרבעון האחרון ולשנת 2014 כולה. הוט רושמת ירידה של 4.1% בהכנסות כאשר ההסבר העיקרי הוא עזיבה של לא פחות מ-63 אלף לקוחות במהלך השנה - בעיקר לקוחות אינטרנט וטלוויזיה. עם זאת, החברה מציגה איתנות פיננסית עם גידול של 13% ב-EBITDA ועלייה ברווח התפעולי ל-576 מיליון שקלים לעומת 212 מיליון שקלים אשתקד.  בתוך כך, נציין כי 45% מלקוחות החברה מנויים על הטריפל, עלייה של 7% לעומת אשתקד, גידול של 30,000 לקוחות.

בדו"ח מוסבר כי הירידה בהכנסות נובעת בעיקר כתוצאה מאובדן לקוחות, מהפחתת דמי הקישוריות וכן מירידה בהכנסות ממכירת מכשירי סלולר. עם זאת, החברה עוברת לרווח של 216 מיליון שקלים לעומת הפסד של 62 מיליון שקלים בשנה הקודמת שנבע כולו מהוצאות חד פעמיות שהיו לקבוצה במהלך אותה השנה, בין השאר מביטול הסכם נדידה פנים ארצית עם פלאפון וחוזה שכירות מכביד.

הסתכלות על הרבעון הרביעי נותנת תמונה ברורה יותר - ברבעון זה החברה הציגה רווח של 51 מיליון שקלים, לעומת רווח של 85 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד - כאשר הסיבה  המרכזית היא אבדן לקוחות.

אילן צחי מנכ"ל קבוצת HOT: "בשנה החולפת הצגנו שורה של הצלחות בתחום הטכנולוגיה והתוכן, תוך שאנחנו מביאים בשורות חשובות לשוק התקשורת: השקנו בהצלחה את ה-Hot FiberBox, מהירות של 200 מגה לשוק הפרטי ו-500 מגה לשוק העסקי; הצענו מחירים חסרי תקדים בשוק הסלולאר העסקי, ונכון למועד זה חצינו את רף מיליון הלקוחות במובייל. בתחום השירות ביצענו השקעה מהותית ומקיפה שכבר החלה לתת את אותותיה ואין לי שום ספק שהמגמה תמשך בחודשים הקרובים, שמנו לעצמנו למטרה ויעד להיות קבוצה מובילה בכל אחד ואחד מהתחומים שבהם אנו פועלים, והשירות ללקוחות אינו יוצא מן הכלל"

והנה המספרים המעניינים: 22 אלף לקוחות טלוויזיה עזבו את הוט בשנה החולפת וכעת מספר המנויים עומד על 853 אלף. וזה לא נגמר בזה, 31 אלף לקוחות עזבו את שירות תשתית האינטרנט של הוט. וזה נמשך, 5,000 לקוחות עזבו את שירותי הטלפון של הוט שכעת מונים 671 אלף. מעניין לראות כי מנגד, ההכנסה החודשית הממוצעת מלקוח דווקא עלתה מ-228 שקלים ל-231 שקלים. 

תגובות לכתבה(35):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 30.
    אלכס 09/08/2015 17:37
    הגב לתגובה זו
    שרות גרוע אני מתנתק משני בתים מהוט בגלל היחס שלהם כ9000 אלף בשנה עובר לסלקום חיסכון של כ3500 שח בשנה תיפתחו את העניים המחירים חייבים לרדת
  • 29.
    יוסי 09/03/2015 15:43
    הגב לתגובה זו
    לכל מי שיש הורים מבוגרים . כדאי שיבדוק את החשבונות שלהם, מול הוט. עליה בתשלום פר לקוח זה בדיוק זה. הם לוקחים יותר מהלקוחות השבויים שלהם. תעשו טובה לזקנים ותבדקו על מה הם וכמה הם משלמים. (רבים מהם יסתפקו בעידן +)
  • 28.
    להצטרף להוט זה כמו להצביע ליאיר לפיד. (ל"ת)
    ד"ר נו 08/03/2015 16:30
    הגב לתגובה זו
  • 27.
    פגוע 08/03/2015 07:57
    הגב לתגובה זו
    חברה לא מסונכרנת, כל נציג אומר משהו אחר. לעולם לא ניתן לקבל תשובה אחידה....
  • 26.
    בין השורות 07/03/2015 08:11
    הגב לתגובה זו
    טוב שלא מסוגלים לצאת מההרגל ולהתקדם למאה 21 אז סובלים מהחברה האיומה הוט.
  • 25.
    גבי 06/03/2015 23:07
    הגב לתגובה זו
    חברה נותנת שירות גרוע?? - לעזוב אותה! חברה עושקת?? - לעזוב אותה! הכוח הכי גדול בידי הצרכנים.
  • 24.
    הוט שירות גרוע 06/03/2015 21:50
    הגב לתגובה זו
    מקום ראשון בשירות הגרוע ללקוח
  • 23.
    גיא 06/03/2015 21:47
    הגב לתגובה זו
    אני במקום המנכל אילן הייתי מתבייש להיות נציג של חברה כזו , בושה
  • 22.
    לקוח הוט שנים 06/03/2015 17:29
    הגב לתגובה זו
    כחלון מדוע לא טופל גם עניין הגבלים מדועjQuery20308263133433647454_1425655528652?
  • 21.
    עליבאבה והשודדים . 06/03/2015 14:38
    הגב לתגובה זו
    נסעתי לתקופה ארוכה לחו"ל . את הסים הישראלי השארתי בארץ . הוט מובייל ממשיכה לחייב ואין עם מי לדבר .
  • 20.
    חברת שרותים ללא שרות ... אין לה זכות קיום (ל"ת)
    בהוט חייבים להבין 06/03/2015 11:05
    הגב לתגובה זו
  • אבי 08/03/2015 09:06
    הגב לתגובה זו
    הלקוחות אשמים שהוט כאלה גרועים.צריך להיתלונן בלי סוף ולהעמיד אותם במרום
  • 19.
    בשניה שתהיה אלטרנטיבה לטריפל אני בחוץ (ל"ת)
    מחכים 06/03/2015 08:17
    הגב לתגובה זו
  • מאוד מחכים 07/03/2015 12:21
    הגב לתגובה זו
    כן גם אני מחכה ! מה זה מחכה ,הצרה כמו שאומרים אין אלטרנטיבה .זה נבלה וזה טרפה . עושים עלינו קומבנציות וקופה .
  • 18.
    גובה בלי אישור מחשבונות הלקוחות!! (ל"ת)
    אוי חברה רעה 05/03/2015 18:08
    הגב לתגובה זו
  • 17.
    חבל שאין אלטרנטיבה לטריפל של הוט (ל"ת)
    אייל 05/03/2015 14:31
    הגב לתגובה זו
  • שמואל ב 05/03/2015 14:58
    הגב לתגובה זו
    אנו כל כך פגועים מהדאופול הדורסני בכבלים. רק שתהיה אלטרנטיבה - נברח מהוט. מתחילת השנה סלקום ובהמשך אחרים.. יותר קיצוני ממה שהתרחש בסלולר
  • 16.
    חנוך 05/03/2015 13:05
    הגב לתגובה זו
    63000 לקוחת שעזבו את הוט לא טועים היתר שטרם עשו מהלך זה טועים ממשיכים לסבול שרות לקוחות גרוע ,חיובי סרק,הבטחות שלא מומשו ובעיקר זילזול מוחלט אז מה אתם מחקים כאשר יש אלטרנטיבות יותר טובות
  • גיא המאוכזב מהוט 06/03/2015 21:46
    הגב לתגובה זו
    הכל נכון, שירות גרוע, גונבים מהחשבון ללא חשבוןמאחל להם הפסדים
  • 15.
    חברה של אטימות בשירות (ל"ת)
    לקוח מתוסכל 05/03/2015 12:32
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    אילן 05/03/2015 12:28
    הגב לתגובה זו
    אין זה מפליא שלקוחות עוזבים את הוט
  • 13.
    עבדו עלי באינטרנט אז עזבתי פשוט (ל"ת)
    שוימר 05/03/2015 12:19
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    ניסן כהן 05/03/2015 11:57
    הגב לתגובה זו
    ככה זה כשאין תחרות...
  • 11.
    מאיר 05/03/2015 11:56
    הגב לתגובה זו
    פלא שנוטשים חברה רעה? פלא שמצטרפים! הוט היא חברה ששונאת את לקחותיה ומתעללת בהם. רק עגמת נפש. שיחת טלפון עם נציג החברה היא שיחה עם אינקויזיטור.
  • 10.
    להעניש גם את הבורסה 05/03/2015 11:39
    הגב לתגובה זו
    מי שהשקיע באג"ח עשה רווח טוב וללא סיכון. אבל הבורסה יותר גרועה מאג"ח כל המניות מתרסקות אף מניה לא שברה שיא חוץ מטבע וטאואר. תבדקו את מניות הבנקים, כיל, ח"ל, בזן, ועוד כוכבות הכל אבק. מניות הביומד נשחטו בעשרות אחוזים אפילו מכירת תנובה לא הועילה למבטח שמיר. הכל שקרים.
  • 9.
    אמנון וייל 05/03/2015 11:13
    הגב לתגובה זו
    חברה, שבמדינה מתוקנת, הייתה נסגרת!! השירות שלהם הינו מתחת לכל ביקורת!! כלקוח שלה בעבר, בזבזתי שעות בטלפון, כדי לקבל שירות! תמיכת האינטרנט שלהם הינה בתת רמה שאינה ניתנת לתיאור! כאשר הייתה בעיה באינפורמציה של SAT 1, הם שלחו אותי לנתק את הממיר 3 פעמים!! ולאחר מכן טענו שהבעייה היא בגרמניה! לאחר שיצרתי קשר עם גרמניה, נשאלתי ע"י הגרמנים אם יש לי עסק עם "נבובי מוח",,,,,, לאחר ההסבר שלהם, נאלצתי להודות בהגדרתם.... התנתקתי מכל הקשור להוט, תוך תלאות. הם התקשרו אלי פעמים רבות, כדי שאסביר להם למה התנתקתי, לאחר שהסברתי להם שאיני סובל מגן של תוכי, החוזר על אותם משפטים הלוך וחזור, ושאני רואה בפניות החוזרות אלי הטרדה, הם הפסיקו!!
  • 8.
    אליעז 05/03/2015 11:04
    הגב לתגובה זו
    בושה וחרפה להוט כשאיבגי וחבורתו נצפים בפרסומת כשהם מרימים יד בתנועה מזרחית מגונה (אצבע משולשת), לפיה הם "מביעים" זלזול ולעג לכל אלה שנטשו את שדורי הכבלים .....
  • 7.
    דודו כרמיאל 05/03/2015 10:50
    הגב לתגובה זו
    היתי מנוי 17 שנה ועזבתי רק בגלל זמני תגובה ומענה טלפוני ,של שרות לקוחות , ושל תמיכה טכנית, מי מוכן להמתין מעל שעה למענה שיחה חסכו בהוצאות והפסידו לקוחות ,
  • 6.
    הציבור בארץ הוא הציבור הכי מטומטם וטיפש בעולם (ל"ת)
    תום 05/03/2015 10:45
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    יניר לייכטר 05/03/2015 10:42
    הגב לתגובה זו
    אמנם הם יותר זולים מחברת ייס אבל השירות שלהם מתחת לכל ביקורת
  • 4.
    לירן 05/03/2015 10:37
    הגב לתגובה זו
    מה עם אותם מאות אלפי לקוחות שלא חזקים מספיק כדי לברוח?
  • 3.
    א 05/03/2015 10:31
    הגב לתגובה זו
    ואי אפשר להאשים אותם בכך...
  • 2.
    תנסו להשיג את שרות לקוחות= אסון ורמאות לשמה (ל"ת)
    avi 05/03/2015 10:28
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    גילה 05/03/2015 10:27
    הגב לתגובה זו
    הוט היא חברה ללא שירות. היא פועלת להגדלת רווחים ע׳׳ הונאה של הלקוחות שלה. הודעות סרק על חובות שלא היו כלל זו חברה שכל הלקוחות צריכים לעזוב אותה עד שהם ישתפרו.
  • א 05/03/2015 14:22
    הגב לתגובה זו
    שרות הזוי מלווה בשקרים קיבלתי עד היום כ-40 שיחות מהוט ולמזלי לא הצטרפתי. אם המנכ"ל היה עובר את מה שאני עברתי איתם לא היה פוצה פה בנושא השרות המקרטע עד מביך !
ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמן

טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה

ברק עילם ברח בזמן, על המשבר בנייס והסיכונים והסיכויים; ועל המימוש הצפוי בטאואר אחרי הזינוק המרשים  

מערכת ביזפורטל |
נושאים בכתבה טאואר נייס

אולי נייס הגיעה לרצפה? אתמול היא זינקה בוול סטריט וחזרה להיסחר מעל 100 דולר. היא חוזרת למסחר בת"א עם ארביטראז' חיובי של 5%. 

אחרי קריסה בשבוע האחרון על רקע הנמכת תחזית, נייס נסחרת במכפיל רווח עתידי של מתחת ל-9. זה מאוד נמוך וזה כנראה משקף שני דברים - את החשש מהנמכת ציפיות בהמשך הדרך ואת חוסר האמון בהנהלה של נייס - לא מפרסמים דוח כספי ואחרי יומיים מנמיכים ציפיות לשנה הבאה. זו התנהלות שוול סטריט לא אוהבת ולא מקבלת. 

ועדיין, אולי זה בגלל חוסר הניסיון של סקוט ראסל, הטירון בתפקיד. אולי זאת טעות של מתחילים וזה מזכיר לנו שברק עילם תזמן בצורה מושלמת את העזיבה מנייס. פשוט - ברח בזמן. הוא הבין בשנה האחרונה שלו שמגיעה מהפכה גדולה, הוא לא רצה לעבור עוד מהפכה בחברה במיוחד שהיא איום גדול על הפעילות. 10 שנים הספיקו לו, כשהשנים האלו מחולקות לשתיים - השנים הטובות והשנים הגרועות. ב-5 שנים שווי נייס עלה פי 4, ב-5 שנים הבאות לא היה שינוי. בשנה האחרונה המניה קרסה במעל 50%. 

מאז הודעת הפרישה שלו המניה נפלה ב60% - מה זה אם לא בריחה - ברק עילם עוזב את נייס בתזמון בעייתי - ממה מודאגים האנליסטים?

נייס היום מאוד מאוימת על ידי ה-AI ומצד שני מדגישה שה-AI הוא דווקא מנוע הצמיחה העיקרי שלה. חברות תוכנה בכלל מאוימות מאוד כי ניתן לפתח תוכנה במהירות ובזול. נייס פועלת בשוק ה-CRM שעובר טלטלות גדולות - המהפכה משנה אותו לחלוטין.   

נייס בנקודת הזמן הזו היא סיכוי גדול וסיכון גדול. היא לכאורה מאוד זולה, אבל זה בגלל החששות של השוק מהמשך הנמכת ציפיות. זו חברה במשבר שהחצי שנה הקרובה מאוד קריטית לעתידה. אם היא תלמד להתמודד מול איום ה-AI ואף להצטרף אליו כפי שהיא מצהירה, השוק יכול לתפוס אותה אחרת. אם היא תפספס תחזיות בהמשך, משבר האמון יכול להתחזק.


ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמן

טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה

ברק עילם ברח בזמן, על המשבר בנייס והסיכונים והסיכויים; ועל המימוש הצפוי בטאואר אחרי הזינוק המרשים  

מערכת ביזפורטל |
נושאים בכתבה טאואר נייס

אולי נייס הגיעה לרצפה? אתמול היא זינקה בוול סטריט וחזרה להיסחר מעל 100 דולר. היא חוזרת למסחר בת"א עם ארביטראז' חיובי של 5%. 

אחרי קריסה בשבוע האחרון על רקע הנמכת תחזית, נייס נסחרת במכפיל רווח עתידי של מתחת ל-9. זה מאוד נמוך וזה כנראה משקף שני דברים - את החשש מהנמכת ציפיות בהמשך הדרך ואת חוסר האמון בהנהלה של נייס - לא מפרסמים דוח כספי ואחרי יומיים מנמיכים ציפיות לשנה הבאה. זו התנהלות שוול סטריט לא אוהבת ולא מקבלת. 

ועדיין, אולי זה בגלל חוסר הניסיון של סקוט ראסל, הטירון בתפקיד. אולי זאת טעות של מתחילים וזה מזכיר לנו שברק עילם תזמן בצורה מושלמת את העזיבה מנייס. פשוט - ברח בזמן. הוא הבין בשנה האחרונה שלו שמגיעה מהפכה גדולה, הוא לא רצה לעבור עוד מהפכה בחברה במיוחד שהיא איום גדול על הפעילות. 10 שנים הספיקו לו, כשהשנים האלו מחולקות לשתיים - השנים הטובות והשנים הגרועות. ב-5 שנים שווי נייס עלה פי 4, ב-5 שנים הבאות לא היה שינוי. בשנה האחרונה המניה קרסה במעל 50%. 

מאז הודעת הפרישה שלו המניה נפלה ב60% - מה זה אם לא בריחה - ברק עילם עוזב את נייס בתזמון בעייתי - ממה מודאגים האנליסטים?

נייס היום מאוד מאוימת על ידי ה-AI ומצד שני מדגישה שה-AI הוא דווקא מנוע הצמיחה העיקרי שלה. חברות תוכנה בכלל מאוימות מאוד כי ניתן לפתח תוכנה במהירות ובזול. נייס פועלת בשוק ה-CRM שעובר טלטלות גדולות - המהפכה משנה אותו לחלוטין.   

נייס בנקודת הזמן הזו היא סיכוי גדול וסיכון גדול. היא לכאורה מאוד זולה, אבל זה בגלל החששות של השוק מהמשך הנמכת ציפיות. זו חברה במשבר שהחצי שנה הקרובה מאוד קריטית לעתידה. אם היא תלמד להתמודד מול איום ה-AI ואף להצטרף אליו כפי שהיא מצהירה, השוק יכול לתפוס אותה אחרת. אם היא תפספס תחזיות בהמשך, משבר האמון יכול להתחזק.