הציבור העניש: הוט פרסמה את הדו"חות השנתיים - כמה לקוחות עזבו את החברה?
חברת התקשורת הוט מדווחת הבוקר על תוצאותיה הכספיות לרבעון האחרון ולשנת 2014 כולה. הוט רושמת ירידה של 4.1% בהכנסות כאשר ההסבר העיקרי הוא עזיבה של לא פחות מ-63 אלף לקוחות במהלך השנה - בעיקר לקוחות אינטרנט וטלוויזיה. עם זאת, החברה מציגה איתנות פיננסית עם גידול של 13% ב-EBITDA ועלייה ברווח התפעולי ל-576 מיליון שקלים לעומת 212 מיליון שקלים אשתקד. בתוך כך, נציין כי 45% מלקוחות החברה מנויים על הטריפל, עלייה של 7% לעומת אשתקד, גידול של 30,000 לקוחות.
בדו"ח מוסבר כי הירידה בהכנסות נובעת בעיקר כתוצאה מאובדן לקוחות, מהפחתת דמי הקישוריות וכן מירידה בהכנסות ממכירת מכשירי סלולר. עם זאת, החברה עוברת לרווח של 216 מיליון שקלים לעומת הפסד של 62 מיליון שקלים בשנה הקודמת שנבע כולו מהוצאות חד פעמיות שהיו לקבוצה במהלך אותה השנה, בין השאר מביטול הסכם נדידה פנים ארצית עם פלאפון וחוזה שכירות מכביד.
הסתכלות על הרבעון הרביעי נותנת תמונה ברורה יותר - ברבעון זה החברה הציגה רווח של 51 מיליון שקלים, לעומת רווח של 85 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד - כאשר הסיבה המרכזית היא אבדן לקוחות.
אילן צחי מנכ"ל קבוצת HOT: "בשנה החולפת הצגנו שורה של הצלחות בתחום הטכנולוגיה והתוכן, תוך שאנחנו מביאים בשורות חשובות לשוק התקשורת: השקנו בהצלחה את ה-Hot FiberBox, מהירות של 200 מגה לשוק הפרטי ו-500 מגה לשוק העסקי; הצענו מחירים חסרי תקדים בשוק הסלולאר העסקי, ונכון למועד זה חצינו את רף מיליון הלקוחות במובייל. בתחום השירות ביצענו השקעה מהותית ומקיפה שכבר החלה לתת את אותותיה ואין לי שום ספק שהמגמה תמשך בחודשים הקרובים, שמנו לעצמנו למטרה ויעד להיות קבוצה מובילה בכל אחד ואחד מהתחומים שבהם אנו פועלים, והשירות ללקוחות אינו יוצא מן הכלל"
- סלקום והוט בשיתוף פעולה לשדרוג שירותי סלקום TV
- כך תבחרו את ספקית הטלוויזיה הכי מתאימה לכם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
והנה המספרים המעניינים: 22 אלף לקוחות טלוויזיה עזבו את הוט בשנה החולפת וכעת מספר המנויים עומד על 853 אלף. וזה לא נגמר בזה, 31 אלף לקוחות עזבו את שירות תשתית האינטרנט של הוט. וזה נמשך, 5,000 לקוחות עזבו את שירותי הטלפון של הוט שכעת מונים 671 אלף. מעניין לראות כי מנגד, ההכנסה החודשית הממוצעת מלקוח דווקא עלתה מ-228 שקלים ל-231 שקלים.
- 30.אלכס 09/08/2015 17:37הגב לתגובה זושרות גרוע אני מתנתק משני בתים מהוט בגלל היחס שלהם כ9000 אלף בשנה עובר לסלקום חיסכון של כ3500 שח בשנה תיפתחו את העניים המחירים חייבים לרדת
- 29.יוסי 09/03/2015 15:43הגב לתגובה זולכל מי שיש הורים מבוגרים . כדאי שיבדוק את החשבונות שלהם, מול הוט. עליה בתשלום פר לקוח זה בדיוק זה. הם לוקחים יותר מהלקוחות השבויים שלהם. תעשו טובה לזקנים ותבדקו על מה הם וכמה הם משלמים. (רבים מהם יסתפקו בעידן +)
- 28.להצטרף להוט זה כמו להצביע ליאיר לפיד. (ל"ת)ד"ר נו 08/03/2015 16:30הגב לתגובה זו
- 27.פגוע 08/03/2015 07:57הגב לתגובה זוחברה לא מסונכרנת, כל נציג אומר משהו אחר. לעולם לא ניתן לקבל תשובה אחידה....
- 26.בין השורות 07/03/2015 08:11הגב לתגובה זוטוב שלא מסוגלים לצאת מההרגל ולהתקדם למאה 21 אז סובלים מהחברה האיומה הוט.
- 25.גבי 06/03/2015 23:07הגב לתגובה זוחברה נותנת שירות גרוע?? - לעזוב אותה! חברה עושקת?? - לעזוב אותה! הכוח הכי גדול בידי הצרכנים.
- 24.הוט שירות גרוע 06/03/2015 21:50הגב לתגובה זומקום ראשון בשירות הגרוע ללקוח
- 23.גיא 06/03/2015 21:47הגב לתגובה זואני במקום המנכל אילן הייתי מתבייש להיות נציג של חברה כזו , בושה
- 22.לקוח הוט שנים 06/03/2015 17:29הגב לתגובה זוכחלון מדוע לא טופל גם עניין הגבלים מדועjQuery20308263133433647454_1425655528652?
- 21.עליבאבה והשודדים . 06/03/2015 14:38הגב לתגובה זונסעתי לתקופה ארוכה לחו"ל . את הסים הישראלי השארתי בארץ . הוט מובייל ממשיכה לחייב ואין עם מי לדבר .
- 20.חברת שרותים ללא שרות ... אין לה זכות קיום (ל"ת)בהוט חייבים להבין 06/03/2015 11:05הגב לתגובה זו
- אבי 08/03/2015 09:06הגב לתגובה זוהלקוחות אשמים שהוט כאלה גרועים.צריך להיתלונן בלי סוף ולהעמיד אותם במרום
- 19.בשניה שתהיה אלטרנטיבה לטריפל אני בחוץ (ל"ת)מחכים 06/03/2015 08:17הגב לתגובה זו
- מאוד מחכים 07/03/2015 12:21הגב לתגובה זוכן גם אני מחכה ! מה זה מחכה ,הצרה כמו שאומרים אין אלטרנטיבה .זה נבלה וזה טרפה . עושים עלינו קומבנציות וקופה .
- 18.גובה בלי אישור מחשבונות הלקוחות!! (ל"ת)אוי חברה רעה 05/03/2015 18:08הגב לתגובה זו
- 17.חבל שאין אלטרנטיבה לטריפל של הוט (ל"ת)אייל 05/03/2015 14:31הגב לתגובה זו
- שמואל ב 05/03/2015 14:58הגב לתגובה זואנו כל כך פגועים מהדאופול הדורסני בכבלים. רק שתהיה אלטרנטיבה - נברח מהוט. מתחילת השנה סלקום ובהמשך אחרים.. יותר קיצוני ממה שהתרחש בסלולר
- 16.חנוך 05/03/2015 13:05הגב לתגובה זו63000 לקוחת שעזבו את הוט לא טועים היתר שטרם עשו מהלך זה טועים ממשיכים לסבול שרות לקוחות גרוע ,חיובי סרק,הבטחות שלא מומשו ובעיקר זילזול מוחלט אז מה אתם מחקים כאשר יש אלטרנטיבות יותר טובות
- גיא המאוכזב מהוט 06/03/2015 21:46הגב לתגובה זוהכל נכון, שירות גרוע, גונבים מהחשבון ללא חשבוןמאחל להם הפסדים
- 15.חברה של אטימות בשירות (ל"ת)לקוח מתוסכל 05/03/2015 12:32הגב לתגובה זו
- 14.אילן 05/03/2015 12:28הגב לתגובה זואין זה מפליא שלקוחות עוזבים את הוט
- 13.עבדו עלי באינטרנט אז עזבתי פשוט (ל"ת)שוימר 05/03/2015 12:19הגב לתגובה זו
- 12.ניסן כהן 05/03/2015 11:57הגב לתגובה זוככה זה כשאין תחרות...
- 11.מאיר 05/03/2015 11:56הגב לתגובה זופלא שנוטשים חברה רעה? פלא שמצטרפים! הוט היא חברה ששונאת את לקחותיה ומתעללת בהם. רק עגמת נפש. שיחת טלפון עם נציג החברה היא שיחה עם אינקויזיטור.
- 10.להעניש גם את הבורסה 05/03/2015 11:39הגב לתגובה זומי שהשקיע באג"ח עשה רווח טוב וללא סיכון. אבל הבורסה יותר גרועה מאג"ח כל המניות מתרסקות אף מניה לא שברה שיא חוץ מטבע וטאואר. תבדקו את מניות הבנקים, כיל, ח"ל, בזן, ועוד כוכבות הכל אבק. מניות הביומד נשחטו בעשרות אחוזים אפילו מכירת תנובה לא הועילה למבטח שמיר. הכל שקרים.
- 9.אמנון וייל 05/03/2015 11:13הגב לתגובה זוחברה, שבמדינה מתוקנת, הייתה נסגרת!! השירות שלהם הינו מתחת לכל ביקורת!! כלקוח שלה בעבר, בזבזתי שעות בטלפון, כדי לקבל שירות! תמיכת האינטרנט שלהם הינה בתת רמה שאינה ניתנת לתיאור! כאשר הייתה בעיה באינפורמציה של SAT 1, הם שלחו אותי לנתק את הממיר 3 פעמים!! ולאחר מכן טענו שהבעייה היא בגרמניה! לאחר שיצרתי קשר עם גרמניה, נשאלתי ע"י הגרמנים אם יש לי עסק עם "נבובי מוח",,,,,, לאחר ההסבר שלהם, נאלצתי להודות בהגדרתם.... התנתקתי מכל הקשור להוט, תוך תלאות. הם התקשרו אלי פעמים רבות, כדי שאסביר להם למה התנתקתי, לאחר שהסברתי להם שאיני סובל מגן של תוכי, החוזר על אותם משפטים הלוך וחזור, ושאני רואה בפניות החוזרות אלי הטרדה, הם הפסיקו!!
- 8.אליעז 05/03/2015 11:04הגב לתגובה זובושה וחרפה להוט כשאיבגי וחבורתו נצפים בפרסומת כשהם מרימים יד בתנועה מזרחית מגונה (אצבע משולשת), לפיה הם "מביעים" זלזול ולעג לכל אלה שנטשו את שדורי הכבלים .....
- 7.דודו כרמיאל 05/03/2015 10:50הגב לתגובה זוהיתי מנוי 17 שנה ועזבתי רק בגלל זמני תגובה ומענה טלפוני ,של שרות לקוחות , ושל תמיכה טכנית, מי מוכן להמתין מעל שעה למענה שיחה חסכו בהוצאות והפסידו לקוחות ,
- 6.הציבור בארץ הוא הציבור הכי מטומטם וטיפש בעולם (ל"ת)תום 05/03/2015 10:45הגב לתגובה זו
- 5.יניר לייכטר 05/03/2015 10:42הגב לתגובה זואמנם הם יותר זולים מחברת ייס אבל השירות שלהם מתחת לכל ביקורת
- 4.לירן 05/03/2015 10:37הגב לתגובה זומה עם אותם מאות אלפי לקוחות שלא חזקים מספיק כדי לברוח?
- 3.א 05/03/2015 10:31הגב לתגובה זוואי אפשר להאשים אותם בכך...
- 2.תנסו להשיג את שרות לקוחות= אסון ורמאות לשמה (ל"ת)avi 05/03/2015 10:28הגב לתגובה זו
- 1.גילה 05/03/2015 10:27הגב לתגובה זוהוט היא חברה ללא שירות. היא פועלת להגדלת רווחים ע׳׳ הונאה של הלקוחות שלה. הודעות סרק על חובות שלא היו כלל זו חברה שכל הלקוחות צריכים לעזוב אותה עד שהם ישתפרו.
- א 05/03/2015 14:22הגב לתגובה זושרות הזוי מלווה בשקרים קיבלתי עד היום כ-40 שיחות מהוט ולמזלי לא הצטרפתי. אם המנכ"ל היה עובר את מה שאני עברתי איתם לא היה פוצה פה בנושא השרות המקרטע עד מביך !

המחקרים שחושפים איך אפליקציות המסחר הורסות את תיק ההשקעות שלכם
חוקרים מהאוניברסיטאות המובילות בעולם ניתחו את התנהגותם של משקיעים וגילו: המעבר למסחר באפליקציות מוביל להפסדים; הסיבה: שילוב הרסני של טכנולוגיה, פסיכולוגיה והטיות קוגניטיביות
השנה היא 2010. משקיע ממוצע פותח את תוכנת המסחר במחשב הביתי, קורא דוחות כספיים, מנתח נתונים, בודק גרפים ורק אז מקבל החלטת השקעה. במהירות קדימה להיום - משקיע שוכב במיטה בשעה 22:17, גולל בפיד של אינסטגרם, רואה התראה שמניית אפל ירדה 2%, ותוך 10 שניות מוכר את כל האחזקות שלו. ברוכים הבאים לעידן החדש של שוק ההון, עידן שבו אפליקציות המסחר הפכו את המסחר לנגיש, מהיר, מרגש,. עידן שבו הרשתות מוצפות ב"מומחים" למניות, עידן שבו משקיעים חדשים הם לא באמת משקיעים - אלא מהמרים.
המשקיעים החדשים נולדו לאפליקציות המסחר, אבל גם משקיעים וותיקים הופכים להיות מכורים יותר לנוחות, לריגושים, "למשחק", ומקבלים החלטות מהירות שהם יותר הימורים מאשר השקעות. בורסה היא לא קזינו. נסחרות בה חברות עם ערך ומי שבודק, מנתח ומשקיע לאורך זמן, מקבל תמורה. השקעה בבורסה נשענת על הבנה, מומחיות וניתוח. הימור מנגד נשען על מזל. בהימור לרוב מפסידים. מחקרים מוכיחים שמסחר באפליקציות גורם לכם להפסיד יותר מאשר במסחר במערכות אחרות. כלומר, הנגישות, המהירות, הפיתוי הופך את ההשקעה להימור - ככה אתם מפסידים אלפי דולרים בשנה.
למעשה, העידן הדיגיטלי הבטיח ל"דמוקרטיזציה של שוק ההון". אפליקציות מסחר נוחות ונגישות אמורות היו להפוך כל אחד למשקיע חכם ומיומן. אבל סדרת מחקרים אקדמיים מהשנים האחרונות חושפת תמונה הפוכה: הטכנולוגיה שאמורה הייתה לעזור לנו דווקא פוגעת בביצועי ההשקעות שלנו באופן דרמטי.
המחקר המרכזי: השקעות חכמות?
המחקר המקיף ביותר בתחום פורסם תחת הכותרת "Smart(Phone) Investing? A within Investor-Time Analysis of New Technologies and Trading Behavior" על ידי צוות חוקרים בינלאומי: אנקיט קלדה (Assistant Professor of Finance מאוניברסיטת אינדיאנה), בנג'מין לוס (Associate Professor מאוניברסיטת הטכנולוגיה של סידני), אלסנדרו פרביטרו (Associate Professor of Finance מאוניברסיטת אינדיאנה) ופרופ' אנדראס האקת'ל (Professor of Finance מאוניברסיטת גתה בפרנקפורט).
המחקר, שניתח התנהגות של אלפי משקיעים גרמנים לאורך מספר שנים, מצא שהמעבר מפלטפורמות מסחר מסורתיות לאפליקציות סמארטפון מוביל לעלייה דרמטית בנפח המסחר ולירידה בביצועים. החוקרים תיעדו שמשקיעים שעברו לאפליקציות הגבירו את פעילות המסחר שלהם באופן משמעותי, תוך כדי נטילת סיכונים גבוהים יותר והחזקת תיקים פחות מגוונים.

המחקרים שחושפים איך אפליקציות המסחר הורסות את תיק ההשקעות שלכם
חוקרים מהאוניברסיטאות המובילות בעולם ניתחו את התנהגותם של משקיעים וגילו: המעבר למסחר באפליקציות מוביל להפסדים; הסיבה: שילוב הרסני של טכנולוגיה, פסיכולוגיה והטיות קוגניטיביות
השנה היא 2010. משקיע ממוצע פותח את תוכנת המסחר במחשב הביתי, קורא דוחות כספיים, מנתח נתונים, בודק גרפים ורק אז מקבל החלטת השקעה. במהירות קדימה להיום - משקיע שוכב במיטה בשעה 22:17, גולל בפיד של אינסטגרם, רואה התראה שמניית אפל ירדה 2%, ותוך 10 שניות מוכר את כל האחזקות שלו. ברוכים הבאים לעידן החדש של שוק ההון, עידן שבו אפליקציות המסחר הפכו את המסחר לנגיש, מהיר, מרגש,. עידן שבו הרשתות מוצפות ב"מומחים" למניות, עידן שבו משקיעים חדשים הם לא באמת משקיעים - אלא מהמרים.
המשקיעים החדשים נולדו לאפליקציות המסחר, אבל גם משקיעים וותיקים הופכים להיות מכורים יותר לנוחות, לריגושים, "למשחק", ומקבלים החלטות מהירות שהם יותר הימורים מאשר השקעות. בורסה היא לא קזינו. נסחרות בה חברות עם ערך ומי שבודק, מנתח ומשקיע לאורך זמן, מקבל תמורה. השקעה בבורסה נשענת על הבנה, מומחיות וניתוח. הימור מנגד נשען על מזל. בהימור לרוב מפסידים. מחקרים מוכיחים שמסחר באפליקציות גורם לכם להפסיד יותר מאשר במסחר במערכות אחרות. כלומר, הנגישות, המהירות, הפיתוי הופך את ההשקעה להימור - ככה אתם מפסידים אלפי דולרים בשנה.
למעשה, העידן הדיגיטלי הבטיח ל"דמוקרטיזציה של שוק ההון". אפליקציות מסחר נוחות ונגישות אמורות היו להפוך כל אחד למשקיע חכם ומיומן. אבל סדרת מחקרים אקדמיים מהשנים האחרונות חושפת תמונה הפוכה: הטכנולוגיה שאמורה הייתה לעזור לנו דווקא פוגעת בביצועי ההשקעות שלנו באופן דרמטי.
המחקר המרכזי: השקעות חכמות?
המחקר המקיף ביותר בתחום פורסם תחת הכותרת "Smart(Phone) Investing? A within Investor-Time Analysis of New Technologies and Trading Behavior" על ידי צוות חוקרים בינלאומי: אנקיט קלדה (Assistant Professor of Finance מאוניברסיטת אינדיאנה), בנג'מין לוס (Associate Professor מאוניברסיטת הטכנולוגיה של סידני), אלסנדרו פרביטרו (Associate Professor of Finance מאוניברסיטת אינדיאנה) ופרופ' אנדראס האקת'ל (Professor of Finance מאוניברסיטת גתה בפרנקפורט).
המחקר, שניתח התנהגות של אלפי משקיעים גרמנים לאורך מספר שנים, מצא שהמעבר מפלטפורמות מסחר מסורתיות לאפליקציות סמארטפון מוביל לעלייה דרמטית בנפח המסחר ולירידה בביצועים. החוקרים תיעדו שמשקיעים שעברו לאפליקציות הגבירו את פעילות המסחר שלהם באופן משמעותי, תוך כדי נטילת סיכונים גבוהים יותר והחזקת תיקים פחות מגוונים.