הציבור העניש: הוט פרסמה את הדו"חות השנתיים - כמה לקוחות עזבו את החברה?
חברת התקשורת הוט מדווחת הבוקר על תוצאותיה הכספיות לרבעון האחרון ולשנת 2014 כולה. הוט רושמת ירידה של 4.1% בהכנסות כאשר ההסבר העיקרי הוא עזיבה של לא פחות מ-63 אלף לקוחות במהלך השנה - בעיקר לקוחות אינטרנט וטלוויזיה. עם זאת, החברה מציגה איתנות פיננסית עם גידול של 13% ב-EBITDA ועלייה ברווח התפעולי ל-576 מיליון שקלים לעומת 212 מיליון שקלים אשתקד. בתוך כך, נציין כי 45% מלקוחות החברה מנויים על הטריפל, עלייה של 7% לעומת אשתקד, גידול של 30,000 לקוחות.
בדו"ח מוסבר כי הירידה בהכנסות נובעת בעיקר כתוצאה מאובדן לקוחות, מהפחתת דמי הקישוריות וכן מירידה בהכנסות ממכירת מכשירי סלולר. עם זאת, החברה עוברת לרווח של 216 מיליון שקלים לעומת הפסד של 62 מיליון שקלים בשנה הקודמת שנבע כולו מהוצאות חד פעמיות שהיו לקבוצה במהלך אותה השנה, בין השאר מביטול הסכם נדידה פנים ארצית עם פלאפון וחוזה שכירות מכביד.
הסתכלות על הרבעון הרביעי נותנת תמונה ברורה יותר - ברבעון זה החברה הציגה רווח של 51 מיליון שקלים, לעומת רווח של 85 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד - כאשר הסיבה המרכזית היא אבדן לקוחות.
אילן צחי מנכ"ל קבוצת HOT: "בשנה החולפת הצגנו שורה של הצלחות בתחום הטכנולוגיה והתוכן, תוך שאנחנו מביאים בשורות חשובות לשוק התקשורת: השקנו בהצלחה את ה-Hot FiberBox, מהירות של 200 מגה לשוק הפרטי ו-500 מגה לשוק העסקי; הצענו מחירים חסרי תקדים בשוק הסלולאר העסקי, ונכון למועד זה חצינו את רף מיליון הלקוחות במובייל. בתחום השירות ביצענו השקעה מהותית ומקיפה שכבר החלה לתת את אותותיה ואין לי שום ספק שהמגמה תמשך בחודשים הקרובים, שמנו לעצמנו למטרה ויעד להיות קבוצה מובילה בכל אחד ואחד מהתחומים שבהם אנו פועלים, והשירות ללקוחות אינו יוצא מן הכלל"
- מועדון הוט נכנס לנדל״ן בקפריסין: מסלול רכישה חדש לחברי המועדון
- סלקום והוט בשיתוף פעולה לשדרוג שירותי סלקום TV
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
והנה המספרים המעניינים: 22 אלף לקוחות טלוויזיה עזבו את הוט בשנה החולפת וכעת מספר המנויים עומד על 853 אלף. וזה לא נגמר בזה, 31 אלף לקוחות עזבו את שירות תשתית האינטרנט של הוט. וזה נמשך, 5,000 לקוחות עזבו את שירותי הטלפון של הוט שכעת מונים 671 אלף. מעניין לראות כי מנגד, ההכנסה החודשית הממוצעת מלקוח דווקא עלתה מ-228 שקלים ל-231 שקלים.
- 30.אלכס 09/08/2015 17:37הגב לתגובה זושרות גרוע אני מתנתק משני בתים מהוט בגלל היחס שלהם כ9000 אלף בשנה עובר לסלקום חיסכון של כ3500 שח בשנה תיפתחו את העניים המחירים חייבים לרדת
- 29.יוסי 09/03/2015 15:43הגב לתגובה זולכל מי שיש הורים מבוגרים . כדאי שיבדוק את החשבונות שלהם, מול הוט. עליה בתשלום פר לקוח זה בדיוק זה. הם לוקחים יותר מהלקוחות השבויים שלהם. תעשו טובה לזקנים ותבדקו על מה הם וכמה הם משלמים. (רבים מהם יסתפקו בעידן +)
- 28.להצטרף להוט זה כמו להצביע ליאיר לפיד. (ל"ת)ד"ר נו 08/03/2015 16:30הגב לתגובה זו
- 27.פגוע 08/03/2015 07:57הגב לתגובה זוחברה לא מסונכרנת, כל נציג אומר משהו אחר. לעולם לא ניתן לקבל תשובה אחידה....
- 26.בין השורות 07/03/2015 08:11הגב לתגובה זוטוב שלא מסוגלים לצאת מההרגל ולהתקדם למאה 21 אז סובלים מהחברה האיומה הוט.
- 25.גבי 06/03/2015 23:07הגב לתגובה זוחברה נותנת שירות גרוע?? - לעזוב אותה! חברה עושקת?? - לעזוב אותה! הכוח הכי גדול בידי הצרכנים.
- 24.הוט שירות גרוע 06/03/2015 21:50הגב לתגובה זומקום ראשון בשירות הגרוע ללקוח
- 23.גיא 06/03/2015 21:47הגב לתגובה זואני במקום המנכל אילן הייתי מתבייש להיות נציג של חברה כזו , בושה
- 22.לקוח הוט שנים 06/03/2015 17:29הגב לתגובה זוכחלון מדוע לא טופל גם עניין הגבלים מדועjQuery20308263133433647454_1425655528652?
- 21.עליבאבה והשודדים . 06/03/2015 14:38הגב לתגובה זונסעתי לתקופה ארוכה לחו"ל . את הסים הישראלי השארתי בארץ . הוט מובייל ממשיכה לחייב ואין עם מי לדבר .
- 20.חברת שרותים ללא שרות ... אין לה זכות קיום (ל"ת)בהוט חייבים להבין 06/03/2015 11:05הגב לתגובה זו
- אבי 08/03/2015 09:06הגב לתגובה זוהלקוחות אשמים שהוט כאלה גרועים.צריך להיתלונן בלי סוף ולהעמיד אותם במרום
- 19.בשניה שתהיה אלטרנטיבה לטריפל אני בחוץ (ל"ת)מחכים 06/03/2015 08:17הגב לתגובה זו
- מאוד מחכים 07/03/2015 12:21הגב לתגובה זוכן גם אני מחכה ! מה זה מחכה ,הצרה כמו שאומרים אין אלטרנטיבה .זה נבלה וזה טרפה . עושים עלינו קומבנציות וקופה .
- 18.גובה בלי אישור מחשבונות הלקוחות!! (ל"ת)אוי חברה רעה 05/03/2015 18:08הגב לתגובה זו
- 17.חבל שאין אלטרנטיבה לטריפל של הוט (ל"ת)אייל 05/03/2015 14:31הגב לתגובה זו
- שמואל ב 05/03/2015 14:58הגב לתגובה זואנו כל כך פגועים מהדאופול הדורסני בכבלים. רק שתהיה אלטרנטיבה - נברח מהוט. מתחילת השנה סלקום ובהמשך אחרים.. יותר קיצוני ממה שהתרחש בסלולר
- 16.חנוך 05/03/2015 13:05הגב לתגובה זו63000 לקוחת שעזבו את הוט לא טועים היתר שטרם עשו מהלך זה טועים ממשיכים לסבול שרות לקוחות גרוע ,חיובי סרק,הבטחות שלא מומשו ובעיקר זילזול מוחלט אז מה אתם מחקים כאשר יש אלטרנטיבות יותר טובות
- גיא המאוכזב מהוט 06/03/2015 21:46הגב לתגובה זוהכל נכון, שירות גרוע, גונבים מהחשבון ללא חשבוןמאחל להם הפסדים
- 15.חברה של אטימות בשירות (ל"ת)לקוח מתוסכל 05/03/2015 12:32הגב לתגובה זו
- 14.אילן 05/03/2015 12:28הגב לתגובה זואין זה מפליא שלקוחות עוזבים את הוט
- 13.עבדו עלי באינטרנט אז עזבתי פשוט (ל"ת)שוימר 05/03/2015 12:19הגב לתגובה זו
- 12.ניסן כהן 05/03/2015 11:57הגב לתגובה זוככה זה כשאין תחרות...
- 11.מאיר 05/03/2015 11:56הגב לתגובה זופלא שנוטשים חברה רעה? פלא שמצטרפים! הוט היא חברה ששונאת את לקחותיה ומתעללת בהם. רק עגמת נפש. שיחת טלפון עם נציג החברה היא שיחה עם אינקויזיטור.
- 10.להעניש גם את הבורסה 05/03/2015 11:39הגב לתגובה זומי שהשקיע באג"ח עשה רווח טוב וללא סיכון. אבל הבורסה יותר גרועה מאג"ח כל המניות מתרסקות אף מניה לא שברה שיא חוץ מטבע וטאואר. תבדקו את מניות הבנקים, כיל, ח"ל, בזן, ועוד כוכבות הכל אבק. מניות הביומד נשחטו בעשרות אחוזים אפילו מכירת תנובה לא הועילה למבטח שמיר. הכל שקרים.
- 9.אמנון וייל 05/03/2015 11:13הגב לתגובה זוחברה, שבמדינה מתוקנת, הייתה נסגרת!! השירות שלהם הינו מתחת לכל ביקורת!! כלקוח שלה בעבר, בזבזתי שעות בטלפון, כדי לקבל שירות! תמיכת האינטרנט שלהם הינה בתת רמה שאינה ניתנת לתיאור! כאשר הייתה בעיה באינפורמציה של SAT 1, הם שלחו אותי לנתק את הממיר 3 פעמים!! ולאחר מכן טענו שהבעייה היא בגרמניה! לאחר שיצרתי קשר עם גרמניה, נשאלתי ע"י הגרמנים אם יש לי עסק עם "נבובי מוח",,,,,, לאחר ההסבר שלהם, נאלצתי להודות בהגדרתם.... התנתקתי מכל הקשור להוט, תוך תלאות. הם התקשרו אלי פעמים רבות, כדי שאסביר להם למה התנתקתי, לאחר שהסברתי להם שאיני סובל מגן של תוכי, החוזר על אותם משפטים הלוך וחזור, ושאני רואה בפניות החוזרות אלי הטרדה, הם הפסיקו!!
- 8.אליעז 05/03/2015 11:04הגב לתגובה זובושה וחרפה להוט כשאיבגי וחבורתו נצפים בפרסומת כשהם מרימים יד בתנועה מזרחית מגונה (אצבע משולשת), לפיה הם "מביעים" זלזול ולעג לכל אלה שנטשו את שדורי הכבלים .....
- 7.דודו כרמיאל 05/03/2015 10:50הגב לתגובה זוהיתי מנוי 17 שנה ועזבתי רק בגלל זמני תגובה ומענה טלפוני ,של שרות לקוחות , ושל תמיכה טכנית, מי מוכן להמתין מעל שעה למענה שיחה חסכו בהוצאות והפסידו לקוחות ,
- 6.הציבור בארץ הוא הציבור הכי מטומטם וטיפש בעולם (ל"ת)תום 05/03/2015 10:45הגב לתגובה זו
- 5.יניר לייכטר 05/03/2015 10:42הגב לתגובה זואמנם הם יותר זולים מחברת ייס אבל השירות שלהם מתחת לכל ביקורת
- 4.לירן 05/03/2015 10:37הגב לתגובה זומה עם אותם מאות אלפי לקוחות שלא חזקים מספיק כדי לברוח?
- 3.א 05/03/2015 10:31הגב לתגובה זוואי אפשר להאשים אותם בכך...
- 2.תנסו להשיג את שרות לקוחות= אסון ורמאות לשמה (ל"ת)avi 05/03/2015 10:28הגב לתגובה זו
- 1.גילה 05/03/2015 10:27הגב לתגובה זוהוט היא חברה ללא שירות. היא פועלת להגדלת רווחים ע׳׳ הונאה של הלקוחות שלה. הודעות סרק על חובות שלא היו כלל זו חברה שכל הלקוחות צריכים לעזוב אותה עד שהם ישתפרו.
- א 05/03/2015 14:22הגב לתגובה זושרות הזוי מלווה בשקרים קיבלתי עד היום כ-40 שיחות מהוט ולמזלי לא הצטרפתי. אם המנכ"ל היה עובר את מה שאני עברתי איתם לא היה פוצה פה בנושא השרות המקרטע עד מביך !
בנקים קרדיט מערכתמניות הבנקים המומלצות - ומי לא מומלצת?
האנליסטים של ברקליס ממליצים על שלושה מתוך ארבעת הבנקים הגדולים שהם מכסים: "פוטנציאל תשואה של עד 18%", מניית לאומי מועדפת וגם - מה התשואות הצפויות במניות ומה התחזית קדימה?
האנליסטים של ברקליס בהמלצת תשואת יתר למניית לאומי, הפועלים ודיסקונט לאחר עונת דוחות חזקה. התשואה הממוצעת להון עומד על ממוצע של 16.3% ברבעון, צמיחת האשראי דו-ספרתית ויחסי יעילות הבנקים ממשיכים להשתפר. מהם מחירי היעד והסיכונים?
האנליסטים טבי רוזנר וכריס ריימר משמרים את הדירוג החיובי על הסקטור ואת המלצת התשואת יתר על שלושה מתוך ארבעת הבנקים שהם מכסים: לאומי, הפועלים ודיסקונט. על מזרחי-טפחות נשמרת המלצת החזק.
"אנחנו ממשיכים לראות את הבנקים הישראליים כאטרקטיביים ורואים פוטנציאל להמשך עליית ערך", כותבים רוזנר וריימר, "עליית הערך מונעת על ידי תשואה להון גבוהה יותר ויחסי הוצאות-הכנסות נמוכים משמעותית, בהובלת צמיחת אשראי חד-ספרתית גבוהה ואיכות נכסים טובה".
רבעון חזק שעלה על התחזיות
עונת הדוחות לרבעון השלישי הסתיימה עם תוצאות שהכו את הציפיות. לפי ברקליס, הבנקים הציגו צמיחת אשראי מוצקה ותשואה על ההון שעלתה על האומדנים. ה-ROE הממוצע ברבעון עמד על 16.3%, גבוה ב-40 נקודות בסיס מהתחזית. צמיחת האשראי הסתכמה ב-3% רבעונית ו-11% שנתית, לעומת אומדן של 10%.
- איגוד הבנקים נגד המס המיוחד: טיוטת הדו"ח על הבנקים יצאה בחופזה ובלי עמדת בנק ישראל
- המס החדש על הבנקים - 9% על "רווח חריג"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרווח הנקי של הבנקים עלה ב-17% בממוצע בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בנטרול רווח חד-פעמי שרשם בנק הפועלים מפשרה משפטית, העלייה עמדה על 12%. ההכנסות שאינן מריבית זינקו ב-35% בממוצע, כאשר כל ארבעת הבנקים הציגו גידול בסעיף זה.

איילון ביטוח: הרווח הכולל זינק ל-119 מיליון שקל
צמיחה דו-ספרתית ברווח הכולל ועלייה מתונה בדמי הביטוח, לצד שיפור ברווחיות המגזרים וחלוקת דיבידנד נוספת לבעלי המניות
רווח כולל, דמי ביטוח והון - תמונת המקרו של הרבעון
ברבעון השלישי של השנה רשמה איילון רווח כולל של 119 מיליון שקל, לעומת 91.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. סך דמי הביטוח ברבעון הגיע ל-1.27 מיליארד שקל, לעומת 1.26 מיליארד שקל בתקופה המקבילה, כשהנתונים משקפים את איחוד תוצאות חברת ווישור ביטוח.
לצד השיפור ברווחיות החליט דירקטוריון החברה על חלוקת דיבידנד נוספת בסך 50 מיליון שקל בגין הרווחים, כך שסך הדיבידנדים השנה יגיע ל-125 מיליון שקל. יחס כושר הפירעון ללא התחשבות בתקופת הפריסה עמד נכון לסוף יוני על 129%, ובהתחשב בתקופת הפריסה על 136%, לעומת 121% ו-128% בהתאמה בסוף השנה שעברה. מאזן החברה מצביע על נכסים מנוהלים בהיקף של 18.9 מיליארד שקל והון עצמי של 1.458 מיליארד שקל, לעומת 1.094 מיליארד שקל בסוף שנה שעברה – עלייה הן בהון והן בהיקף הנכסים המנוהלים.
מגזרי הפעילות: ירידה בביטוח הכללי מול צמיחה בבריאות ובחיים
במגזר הביטוח הכללי הסתכם היקף הפרמיות ברבעון השלישי ב-721.6 מיליון שקל, מתוכם 78.4 מיליון שקל מיוחסים לווישור, לעומת 736.7 מיליון שקל ברבעון המקביל, מתוכם 65.3 מיליון שקל מיוחסים לווישור. הירידה בפרמיות מגיעה בעיקר מתיקי רכב חובה, ביטוחי עסקים, קבלנים ואחריות מקצועית. הרווח הכולל במגזר זה ברבעון עלה ל-91 מיליון שקל, לעומת 87.2 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד.
- המבוטחת הודתה ששיקרה - וזכתה בכיסוי ביטוחי
- ותודה לשוק ההון: איילון עם תשואה של 34% על ההון, עסקי הליבה ממשיכים לצמוח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בביטוחי הבריאות הסתכם היקף הפרמיות ברבעון ב-377 מיליון שקל, לעומת 352.9 מיליון שקל ברבעון המקביל, גידול שנבע בעיקר מעלייה במכירות פוליסות הוצאות רפואיות פרט, מחלות קשות פרט, פוליסות בריאות קבוצתיות ופוליסות לעובדים זרים. הרווח הכולל במגזר הבריאות ברבעון הגיע ל-28.3 מיליון שקל, לעומת 26 מיליון שקל בתקופה המקבילה.
