רנט איי אל
צילום: מערכת רנט איי אל

RENT IL – אתם לא רוצים לדלג על המיזם הזה!

נושאים בכתבה קידום עסקים

עולם השכרות הציוד הופך בשנים האחרונות לתחום פופולרי מאוד, כאשר התפוצה באינטרנט ובאמצעי המדיה השונים נותנת לענף זה דחיפה משמעותית. יחד עם זאת, מי שמכיר את עולם השכרות הציוד מקרוב, יודע ששני חסרונות מרכזיים שיש בענף זה יוצרים קושי הן לבעלי עסקים שונים והן לקהל הלקוחות בסגירת עסקאות, והם: שירותי השכרת ציוד בפריסה ארצית; אתר שיתופי בו יוכלו בעלי העסקים לפרסם את הציוד שלהם. מיזם חדש ושאפתני שנמצא בהרצה בחודשים האחרונים מבקש לשנות את פני המציאות בכל הקשור לתחום הזה. המיזם, המכונה 'רנט איי אל', איננו חברת השכרות חדשה המציעה שירותים שאין לחברות אחרות, אלא 'במה' שיתופית שבאה לתת מענה מעולה לבעלי עסקים הרוצים להגדיל את כמות החשיפה העסקית שלהם, וכלי נוח ויעיל עבור ציבור הלקוחות המעוניין למצוא חברת השכרות על פי המיקום, טווח המחיר ושאר הפרטים המתאימים לצרכיו. בשורה משמחת לציבור בעלי העסקים מי שמכיר את עולם הפרסום יודע שלהעלות עסק למודעות העסקית דורש משאבים רבים, בעיקר כלכליים, ואת המשאבים הללו המסייעים להגיע להצלחה עסקית – אין לכל בעלי העסקים. האמת היא גם מי שבוחר להשקיע את הכסף באפיק הפרסום לא תמיד יזכה לתגובות נלהבות מקהל היעד שלו. בעלי עסקים רבים בתחום השכרת ציוד הם בעלי 'שמיכה קצרה' כך שיכולת ההשקעה שלהם היא די מינימלית, ובדיוק בשביל הציבור הזה המיזם רנט איי אל מבקש לתת פתרון. האתר של המיזם עובד למעשה באופן פשוט מאוד: בעל העסק יוצר חשבון באתר, מזין את הפרטים האישיים שלו, מעלה נתונים רלוונטיים אודות העסק שלו יחד עם פרטי יצירת קשר, והעסק שלו מתפרסם באתר בקטגוריה הרלוונטית. ריכוז של חברות עסק מתחומים דומים באתר אחד יוצר כמות כניסות גבוהה והתעניינות רבה מצד הלקוחות הפוטנציאליים, והתשלום – הוגן ביותר (על כך נדבר בהמשך). שיטת חיפוש יעילה ללקוחות כשמדברים על עולם השכרות הציוד מדברים על מגוון תחומי השכרה, ביניהם השכרה של כלי עבודה, קרוואנים, גנרטורים, נגררים, ציוד לאירועים, דוכני מזון, מתנפחים, משאיות, רכבי יוקרה ורכבים מסחריים להשכרה ועוד. כמות החברות הקיימות כיום בשוק בישראל היא גדולה מאוד, והבחירה ביניהן נעשית קשה, בייחוד כאשר חברות רבות עשויות להתברר כבלתי רלוונטיות בשל המיקום הגאוגרפי שלהן. בהיבט נוסף המיזם החדש מבקש לשים את ידיו – יעילות החיפוש ומציאת החברה האידאלית עבור הלקוח. באתר תוכלו להיכנס, לחפש את קטגוריית ההשכרה הרלוונטית מבחינתכם, לסנן את התוצאות על פי המיקום המועדף עליכם ועל פי טווח המחירים המתאים לכם, ולקבל מגוון תוצאות של עסקים המציעים את שירותיהם בהתאם לנתונים שהצבתם. לאחר שתקבלו את התוצאות השונות אנו ממליצים ליצור קשר עם החברות ולבדוק מה כלול בדיוק בתוך העסקה והאם ניתן 'לשפר' את הצעת המחיר שהתקבלה עבורכם. המודל העסקי של המיזם המיוחד במיזם רנט איי אל שיש בו ניחוח חזק של מיזם חברתי מעבר לנושא העסקי שטמון בו. בסופו של יום המיזם משרת אינטרס כפול: הן של בעלי העסקים המפרסמים באתר וזוכים לקבל חשיפה רחבה, והן של קהל הלקוחות הזוכים לקבל את התוצאות הרלוונטיות ביותר עבורם על פי המידע שהם הציבו במנוע החיפוש. כפי שניתן לראות האתר של המיזם מעוצב בטוב טעם, הוא מלא במאמרי מידע מקצועי ובעצם הוא מציע שירות מקיף מאוד המסייע לכם לבחור בחברת ההשכרה הטובה ביותר עבורכם. מטבע הדברים כדי להגדיל את כמות המפרסמים והלקוחות באתר, המיזם גובה תשלום מהמפרסמים. אך בדיוק בנושא הזה מתברר שבעלי האתר חושבים המון על טובת המפרסמים. עלות הפרסום באתר הגיונית וכדאית מאוד, כך שגם בעלי עסקים מתחילים ללא 'כיס עמוק' יוכלו ליהנות משירות הפרסום של האתר. אז כמה עולה לפרסם עסק באתר? מנגנון התשלום עבור פרסום באתר עובד לפי כלל של "קיבלת – שילמת". כלומר, המפרסמים באתר ישלמו למיזם אך ורק לפי כמות הפניות שהם קיבלו מלקוחות פוטנציאליים במהלך החודש. החישוב נעשה באמצעות 'לידים', כלומר כמות פניות מלקוחות שיצרו קשר עם החברה או השאירו לה פרטים דרך האתר. במנגנון הזה יכול בעל עסק אקראי לשלם בחודש אחד סכום מינימלי (ואולי לא לשלם בכלל), ומאידך הוא יכול לשלם סכום כספי גבוה שמשמעותו שהוא קיבל פניות רבות מלקוחות במהלך החודש. למה מנגנון התשלום הזה כל כך חכם? הכלל העסקי קובע שבעסקים בהם הרווח של הלקוח מגדיל ביחס ישיר את הרווח של בעל העסק – האינטרס של בעל העסק גדול יותר וממילא אתם יכולים לבטוח בו שהוא "ימשיך לעבוד". מנגנון התשלום למיזם רנט איי אל עובד בדיוק בתצורה הזו – אתם מפרסמים את העסק שלכם וצוות העובדים שעומד מאחורי המיזם עובד קשה בשביל להביא כמה שיותר לקוחות מתעניינים לצפות בו. עד כה בתקופה די קצרה הצטרפו לאתר השיתופי עשרות עסקים מתחומים שונים והתנועה באתר נמצאת בצמיחה מרשימה. חשוב לדעת שהסבלנות בתחום הזה עשויה להשתלם. מכיוון שהאתר נמצא עדיין בהרצה כמות המשתתפים בו רק הולכת וגדלה וככל שתהיו ראשונים להצטרף אליו תזכו לזמן חשיפה ממושך יותר. האם המיזם פונה רק לעסקים מתחילים? התשובה היא: חד משמעית לא. הן בעלי עסקים מתחילים העושים את צעדיהם הראשונים בעולם ההשכרות, והן כאלו עם עסקים וותיקים ומצליחים יוכלו ליהנות מהשירות הנפלא של האתר. אין ספק שמדובר באפיק פרסום חסכוני, אך יותר מכך מדובר על פלטפורמת פרסום מעולה שיכולה להביא לעסק שלכם כניסות רבות ופניות ממגוון לקוחות. למעשה מדובר בפרויקט עם קהל יעד רחב מאוד, הן מצד המפרסמים הפוטנציאליים והן מצד ציבור הלקוחות, והרושם שהמיזם עושה עד כה הוא מיוחד ומפתיע.  

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: קרני תכלתצילום: קרני תכלת

פילוסופיות תאורה מרתקות לעיצוב חללים

הגישה היפנית, הגישה הסקנדינבית והגישה הים תיכונית - הכירו את שלוש הגישות לתכנון תאורה ותוכלו לבחור את זאת שהכי מתאימה לכם 

נושאים בכתבה תאורה

בשיתוף קרני תכלת – גופי תאורה בינלאומיים

כשמעצבים פנים או אדריכלים בוחרים גופי תאורה, הם לא רק בוחרים מקור אור – הם בוחרים פילוסופיה תרבותית שלמה. למעשה, מאחורי כל מנורה עומדת תפיסת עולם שמשפיעה על האופן שבו אנחנו חווים מרחב.
שלוש גישות תכנון מרכזיות – היפנית, הסקנדינבית והים תיכונית – מציעות תשובות שונות בתכלית לשאלה הפשוטה לכאורה: מהו אור טוב?

הגישה היפנית - הצל כשותף ליצירה

בפילוסופיה היפנית המסורתית, האור אינו גיבור יחיד. התרבות היפנית רואה בצל שותף מלא בחוויה החזותית, ובמקום להילחם בו, מעצבים יפניים משתמשים בו כחלק מהקומפוזיציה.
גופי תאורה מעוצבים יפניים מסורתיים משתמשים בחומרים טבעיים מפזרים – נייר אורז, במבוק, משי – שיוצרים אור עדין המתמזג עם הסביבה במקום להכריז על נוכחותו.
העיקרון המרכזי הוא המרווח המשמעותי, הריק שמאפשר למבט לנוח. תאורה יפנית אינה שואפת להאיר כל פינה, אלא ליצור שכבות של אור ואפלה שמזמינות התבוננות ומיקוד.
זו תאורה שלוחשת, לא צועקת. ביישום המעשי, ניתן להביא את הגישה היפנית לפרויקט באמצעות בחירה במנורות עם אהילים מזכוכית מעושנת או חומרים טבעיים המסננים את האור. המטרה היא לא לחשוף הכול, אלא ליצור הדרגתיות שמעוררת סקרנות ומזמינה את העין לנוע בחלל.

הגישה הסקנדינבית - אור כמענה לצורך

במדינות הצפון, שם החורף ארוך וחשוך, התאורה היא לא רק עניין אסתטי – היא צורך קיומי. הגישה הסקנדינבית נולדה מהרצון ליצור חמימות ונוחות בתנאים קיצוניים. מושגים כמו הוּגֶה הדני – אותה תחושת נעימות ושלווה ביתית – מנחים את תכנון התאורה הנורדית.
בניגוד לאסתטיקה היפנית העדינה, התאורה הסקנדינבית היא ישירה וברורה יותר, אך תמיד אלגנטית. מעצבים סקנדינביים פיתחו שפת עיצוב נקייה שמשלבת חומרים טבעיים – עץ אלון, זכוכית שקופה, מתכות מוברשות – עם צורות אורגניות ופשוטות.
מותג דני כמו לואי פולסן, הנמצא בקרני תכלת, מדגים בצורה מושלמת את הפילוסופיה הזו. מנורות כגון סדרת הפה חמש שלהם משלבות עיצוב פונקציונלי עם אסתטיקה נקייה – השטוחים הם זריקת המעטפת הייחודית מאפשרת פיזור אור אחיד ללא סנוור, כך שניתן לראות את גוף התאורה מכל זווית מבלי להסתנוור מהנורה עצמה. 

הגישה הים תיכונית - תאורה כדרמה

בחוף הים התיכון האור הוא שפע טבעי שהופך את התאורה המלאכותית לכלי דרמטי. כאן, התאורה אינה נועדת להחליף את אור השמש, אלא להמשיך את התיאטרליות והעוצמה שלו.
זו תרבות של כיכרות מוארות, מרפסות עם מנורות תלויות, ונברשות מרשימות שמושכות את העין ומכריזות על נוכחותן.
בכל הנוגע לבחירת גופי תאורה יוקרתיים, הגישה הים תיכונית מתבטאת בניגודיות חדה בין אור לצל – ההשפעה של ציירי הרנסנס האיטלקי שהשתמשו בטכניקה זו עדיין מורגשת בתכנון התאורה האזורי.



צילום: קרני תכלת
צילום: קרני תכלת