זוארץ חנות חיות
צילום: קרדיט: יח"צ

המומחים של זוארץ זו מזהירים מפני הסכנות הבלתי נראות שבקערת האוכל של חיית המחמד שלכם

בזוארץ זו, רשת הציוד והמזון לחיות המחמד, שחולשת על פני כל אזור השרון ומרכז הארץ עם לא פחות מ- 25 סניפים, מלמדים את בעלי חיות המחמד כיצד לטפל בהן, לחנך ולאלף אותן עם דגש על אהבת החיות וייחודיות הקשר שנוצרת בין החיה לבעליה.

תוכן בחסות |

המומחים של זוארץ זו מזהירים מפני הסכנות הבלתי נראות שבקערת האוכל של חיית המחמד שלכם
בזוארץ זו, רשת הציוד והמזון לחיות המחמד, שחולשת על פני כל אזור השרון ומרכז הארץ עם לא פחות מ- 25 סניפים, מלמדים את בעלי חיות המחמד כיצד לטפל בהן, לחנך ולאלף אותן עם דגש על אהבת החיות וייחודיות הקשר שנוצרת בין החיה לבעליה.

בכל סניפי הרשת עובדים צוותים מקצועיים, שמתמחים בתזונה לחיות מחמד ובדרכי טיפול, שמבטיחים לחיות חיים בריאים ושמחים, ולבעליהם הנאה ממערכת יחסים ייחודית ומופלאה.

לא בכל מקום שמוכר ציוד ומזון לחיות נכנסים לדקויות כמו בזוארץ זו. כאן מדריכים את בעלי החיות באופן פרטני, מתחייבים לזמינות גבוהה ונותנים מענה לכל שאלה, בקשה או התלבטות בסניפים עצמם ובאמצעי המדיה השונים, בטלפון, בוואטסאפ, במייל או באמצעות הפרופיל העסקי ברשתות החברתיות.

אחד מהנושאים עליהם מומחי זוארץ זו שמים דגש הוא שמירה על בריאות החיות, שבאה לידי ביטוי באופנים רבים. אולם תופתעו לגלות ששמירה על מזון טרי ונקי היא המפתח לבריאות כל בני הבית, וגם בנושא זה יש להם מה ללמד את חובבי החיות.

האם חיות המחמד מביאות אורחים נוספים לביתכם?

חיות מחמד נחשפות למגוון מיקרואורגניזמים, שבני האדם לא מגיעים עמם במגע ישיר. החיות מלקקות את עצמן, מרחרחות בכל מיני מקומות ומגרדות באמצעות ציפורניהן, הן מתחככות ומתגלגלות, ולא מתרחצות מידי יום, מה שעלול לגרום לכך שהן יביאו עימן אורחים נוספים לבית.

בעל חיים שמטופל באופן נאות, שרוחצים ומספקים לו הגנה מפני מזיקים ומחלות באמצעות חיסונים, אמפולות וכדו', לא בהכרח יגרום לפלישה הרת אסון, אך המומחים של זוארץ זו מציעים שליתר בטחון תימנעו מלחלוק עימם את המיטה והמצעים, ותרחיקו אותם מכל משטח שבו יש הכנה או הגשה של מזון לבני אדם.

האם קערת המזון של חיית המחמד שלכם עלולה להיות קטלנית עבור ילדיכם?

על פי מחקר שנערך לאחרונה על ידי האקדמיה האמריקאית לרפואת ילדים (APP), האכלת חיית המחמד המשפחתית היא אחד הגורמים העיקריים להרעלת סלמונלה אצל פעוטות. מינואר 2006 ועד אוקטובר 2008, התפרצות סלמונלה שהייתה קשורה בסופו של דבר למפעל לייצור מזון לחיות מחמד בפנסילבניה, החליאה בסך הכול 79 אנשים ברחבי 21 מדינות בהן הופץ האוכל. מתוך 79 המקרים המדווחים של ההרעלה שנחשפו למזון היבש לחיות מחמד, 32 מהחולים המאובחנים היו ילדים מתחת לגיל שנתיים.

בעוד שמגע ישיר עם מזון מזוהם הוא הדאגה העיקרית ונראה שהוא הווקטור העיקרי להעברת החיידקים, דיווחי ה- CDC (המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן בארצות הברית) וה-  AAP מפרטים גם את שכיחות הזיהום הגבוהה בבתים בהם הוזנה חיית המחמד במטבח. ההנחה היא שבבתים מסוימים הייתה זיהום צולב של המזונות עם מקורות אחרים במטבח, אולי כתוצאה מכך שניקוי קערות המזון של החיה באופן שאינו סניטרי (כלומר בכיור ששימש גם לבני אדם).

מה הגורם לכך שילדים קטנים חשופים לכך יותר מהמבוגרים?

ה- AAP פועל לקביעת הסיבות לכך שילדים צעירים מאוד נמצאים בסיכון מוגבר, אך עד כה הסיבות ההיפותטיות הן הנטייה של ילדים צעירים לאכול מזון לחיות מחמד, קרבתם לרצפה, והעובדה שמערכת החיסון שלהם טרם התפתחה במלואה.

כיצד ניתן להימנע מכך?

המומחים של זוארץ זו ממליצים להתמקד בעיקר בשמירה על טריות המזון, היגיינה בסביבת קערת המזון וניקיון יומיומי של קערות המזון והשתייה של חיית המחמד. כמו כן, חשוב להקפיד על כך שהילדים לא ייגעו במזון של חיית המחמד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: יח"צצילום: יח"צ

מה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה

נושאים בכתבה שיווק דיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.

שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה

הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד  ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.

לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.

גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.

המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון

במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.