סודות הפרסום למגזר הכי צומח בישראל
מאת: רובי כהן, מנהל החטיבת הפרסום מגזר חרדי בחברת "גיל גרופ"
אחד מתפקידיו של כל מנהל שיווק או מנהלת מרקום בשנים האחרונות הוא לזהות ולטרגט קהלים , לבנות להם קמפיינים מותאמים ומפולחים, לדייק את המסר ובסוף היום להיות בכל פלטפורמה שמעניקה לנו כרטיס כניסה לקהל חדש ונחשק.
אם עד לפני עשור היינו משקיעים את רוב התקציב בטלוויזיה שנת 2020 מסתמנת כשנת המהפכה בה עלויות הפרסום בדיגיטל יעלו על אלו המסורתיות.
וכאן מגיע ה"אבל" הגדול… יש מצב ששכחנו קהל ויראלי גדול וצרכני של מעל 10 מיליארד ש"ח בשנה?
"אני עוסק שנים רבות בניהול אסטרטגיות שיווק לקהלים לא שגרתיים" מספר לנו רובי כהן
"לאחרונה, זיהיתי מגמה הולכת וגוברת לשיווק ופרסום למגזר החרדי, אנחנו מדברים על חברות שמעולם לא פזלו למגזר ומבינות כי אין ברירה, קחו לדוגמא את רשת קניוני עופר. מה לחרדים ולקניון? המרכז הרפואי אסף הרופא, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ועוד עשרות מותגים ש"פתאום" גילו לקוחות חדשים.
רובי, מתוקף תפקידו, כמנהל חטיבת הפרסום למגזר החרדי, בקבוצת "גיל גרופ" המחזיקה 5 חטיבות בתחום התקשורת השיווקית והמדיה בבעלות איש העסקים דוד גלפרין המחזיק בעסקים בתחומי הנדל"ן התחבורה והפיננסים מעבר לעיסוק השוטף בפרסום בעשרים השנים האחרונות, התחיל לחקור את הנושא, וחושף נתונים מרתקים, אודות המגזר הכל כך ייחודי הזה בנוף הישראלי.
הנתונים המובאים בכתבה הינם חלק מזערי מתוך מצגת "חמישים גוונים של שחור" המוצגת למנהלי שיווק, מנהלי מותג ותקשורת שיווקית בחברות בכדי לבדוק היתכנות לעבודה מול המגזר החרדי.
- בנק ישראל מסביר שחוק הגיוס הוא חוק השתמטות
- טרקטור הוצת ביהוד, אאורה מזהירה: "בפעם הבאה זה עלול להיגמר בחיי אדם"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נעים להכיר : הציבור החרדי בישראל
ציבור עצום ולא מוכר, השני בגודלו בישראל ומונה למעלה ממיליון איש, לפי נתוני הילודה הם הציבור הצומח ביותר בישראל. חצי מהם מתחת לגיל 15, כלומר זו אוכלוסייה מאוד צעירה. גיל החתונה מוקדם יחסית לשאר המגזרים, אחוזי הילודה בממוצע 6.7 ילדים לבית אב. חשוב להבין גם את החלוקה לפי סגמנט, אי אפשר להכליל אותם או להחשיבם כמגזר הומוגני.
יש משפחות אמידות הצורכות: רכבי יוקרה, טיסות לחו''ל במחלקת ביזנס, מותגי אופנה וקוסמטיקה יוקרתיים, סועדים במסעדות שף, בלי להניד עפעף, וניתן למצוא גם לא מעט, משפחות החיות על סף קו העוני ובקושי אוכלות עוף משבת לשבת.
תחומי עניין במגזר - לכם זה אולי קצת מוזר
בשונה מהמגזר הכללי בישראל, יש להם תחומי עניין ותחביבים הלקוחים קצת מהעבר. כל תהליכי החשיפה לטכנולוגיה התרחשו הרבה יותר לאט והותאמו לערכי המגזר. זה המגזר היחיד, שמשתמש יום יום בסטטוס בווצאפ, מתלהב מפייסבוק או מיציאה לקניון כמו שהיינו אנחנו לפני עשור, הם לא יענו אף פעם על סקר "חילוני".
הם המגזר היחיד שעדיין קורא אותיות מודפסות על נייר, כלומר ספרים. יש להם מעל 100 עיתונים, מגזינים ומקומונים. פי 3 מהמגזר הכללי הגדול מהם פי 6. זה גם המגזר היחיד בעולם בו פשקווילים (מודעות רחוב) נקראים בשקיקה בכל הקטגוריות ונמצאים בכל פינת רחוב חרדי טיפוסי.
תרבות הפנאי שונה, חלק ניכר מהזמן הם מבלים באירועים משפחתיים בעלי אופי דתי: חתונות, בר מצוות, בת מצוות,בריתות,פדיון הבן,סעודת סיום מסכת, סעודת הודיה, הילולות בקברי צדיקים וכו'. דמיינו כמה אירועים כאילו יש בשנה במשפחה בה 9 ילדים ו-56 נכדים!
עברי, דבר חרדית!
ברגע שהגעת לריכוזי אוכלוסיה חרדית מומלץ בחום להתרגל לשפה ומושגים הנהוגים שם (ולא מדובר על איזה ניב ביידיש)
רובי הכין לנו שיחון קצר:
- במקום להגיד "שופרסל" תגידו "יש חסד".
- במקום להגיד "אייפון" תגידו "הדרן"
- במקום להגיד "באזז תקשורתי" תגידו "לעשות מצב"
- במקום להגיד "יציאה לקולנוע" תגידו "פרלשטיין".
הלקוח החרדי - לא מה שחשבת!
כשבאים לנתח את הרגלי הצריכה אצל הציבור החרדי, יש להביא בחשבון מספר נתונים ולבצע התאמות כדי ליצור אסטרטגיית שיווק מנצחת.
הם רוכשים מוצרים בשנה בסכום העולה על 10 מיליארד. הבית החרדי הטיפוסי לא מוציא כסף על מדיה לצורכי בידור כגון: כבלים, נטפליקס, טלוויזיה, קולנוע. הוצאות הסלולר שלהם לא כוללת סמארטפונים לילדים ובתחום המתנות לילדים לא תמצאו דברים כמו: X בוקס, פלייסטיישן, קורקינטים חשמליים. לעומת זאת צריכת המזון גדולה פי כמה ממשפחה ישראלית ממוצעת כך גם תחום הביגוד.
אופי הרכישות במשפחה החרדית מושפע לא מעט מהזרם אליו הם משתייכים. ישנו זרם מודרני ופתוח יותר וקבוצות בעלות אופי של אדיקות דתית מסתגרת. האדוקים לא בהכרח יוציאו פחות, אבל הם ישקיעו את הכסף באפיקים הנראים להם נכונים יותר לטווח הארוך. הם יירכשו חדר ילדים מעץ מלא שמחזיק לשנים ארוכות ב-30,000 ₪ מבלי למצמץ. הם ייתנו לכל ילד דירה בחתונה וישקיעו על סט מצעים אמריקאי 2,400 ₪ למה? כי זה יחזיק מעמד לאורך שנים, החשיבה תהיה יותר בכיוון של טווח ארוך.
הרבה מעבר לפרנסה - עובדים יותר מבזבזים יותר
בשנים האחרונות עשרות אלפים מהם יוצאים ללימודים אקדמיים ולימודי תעודה, במגוון מוסדות אקדמיים מובילים בישראל. חלקם בכיתות ומסגרות ייעודיות וחלקם מעורבים באוכלוסיה הכללית. הם יוצאים יותר ויותר לשוק העבודה ומרוויחים הרבה כסף, בזכות מוסר עבודה גבוה וחוש מסחר מפותח, שמגיע מנבכי הלימוד בתלמוד אותו הם לומדים מילדות. המגזר החרדי מתפתח בקצב שאנחנו לא מכירים במקבילו החילוני.
מדהים! איך לא חשבתי על זה?
רובי מסכם: אם אתם מרגישים שחסר לכם מידע והיכרות על המגזר החרדי אנו נשמח לבוא אליכם ולהציג את המצגת המלאה "חמישים גוונים של שחור" למנהלי שיווק, מנהלי מותג ותקשורת שיווקית בחברות בכדי לבדוק היתכנות לעבודה מול המגזר החרדי.
התכוננו לשעתיים מרתקות ובלתי נשכחות.
אביטל כהן. צילום: יח"צאביטל כהן עושה זאת שוב - עוד עסקת ענק באיחוד האמירויות
אשת העסקים השלימה עסקת נדל"ן אסטרטגית בהיקף של יותר מ-70 מיליון דירהם באזור הקזינו החדש של ראס אל-חיימה
אשת העסקים הישראלית אביטל כהן מוכיחה פעם נוספת שהיא אחת הדמויות הבולטות והשאפתניות בזירת ההשקעות הבינלאומית. חברת AC Holding, שבבעלותה ומחזיקה בפורטפוליו נכסים מרשים ברחבי העולם, השלימה עסקת נדל״ן אסטרטגית בהיקף של למעלה מ־70 מיליון דירהם באזור המתפתח ביותר כיום באיחוד האמירויות – אזור הקזינו החדש של ראס אל־חיימה (RAK).
פרויקט ONE: לוקיישן מנצח בצמיחה מסחררת
על פי פרטי העסקה, כהן רכשה שלוש קומות מלאות בפרויקט היוקרה ONE, אחד ממיזמי הדגל החדשים של חברת Pantheon Development.
הפרויקט ממוקם בלב אזור הבילויים, התיירות והקזינו העתידי של ראס אל־חיימה – אזור שעובר השקעות ממשלתיות מאסיביות, התעניינות של רשתות מלונות בינלאומיות ועלייה חדה בביקושים מצד משקיעים זרים.
AC Holding ממשיכה את ההתרחבות הגלובלית
העסקה הנוכחית מצטרפת לשורת מהלכים אסטרטגיים באמירויות ובאירופה, המובילים את AC Holding למיצוב כגוף השקעה גלובלי איכותי ואמין.
- לא רק סעודיה: הוסכם על שיתוף פעולה בשווי מיליארדים בין האמירויות ודרום קוריאה
- ארה"ב אישרה מכירת שבבי אנבידיה לאיחוד האמירויות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גורמים המעורים בעסקה מציינים כי מדובר בצעד נוסף בשאיפה של כהן לבסס נוכחות קבועה באזור המפרץ, תוך בחירה מדויקת של נכסים באזורים המתאפיינים בצמיחה עקבית ויציבות כלכלית.
צילום: Freepikמיתוסים באחזקת רכב: למה מים מהברז הורסים לכם את האוטו?
שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים ובחירה לא נכונה של שמן מנוע עלולים לגרום נזק לרכב לאורך זמן. כך תעשו את הבחירה הנכונה ותשמרו על הביצועים והחיים של הרכב
כשמדברים על אחזקת רכב, יש מיתוסים רבים שמובילים לבחירות לא נכונות — במיוחד סביב שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים, כמו גם טעויות בבחירת שמן מנוע או טיפול שוטף. להבין נכון את מה שכן חשוב — זה לשמור על הביצועים והחיים של הרכב.
המיתוס על "כל השמנים אותו דבר"
אחד המיתוסים הנפוצים ביותר בקרב בעלי רכבים הוא ההנחה שכל שמן מנוע זהה או דומה — ולכן לא באמת משנה איזה סוג שמן נוזל למנוע. בפועל, לכל מנוע דרישות ייחודיות בהתאם לעיצובו, תקני היצרן, טווחי טמפרטורה וצריכת דלק. שימוש בסוג לא מתאים של שמן מנוע עלול לגרום להצטברות בוצה בתוך הבלוקים, לשחיקה מואצת של החלקים הנעים בתוך הגלילים, לפגיעה ביעילות הדלק ואף לקיצור חיי המנוע. שמן בעל צמיגות לא נכונה יכול לא להגן כראוי על חלקי המנוע בזמן התנעה קרה, או לאפשר טיפול חום יעיל בזמן חום מנוע גבוה, וכל אלה עלולים לגרום לנזק מצטבר לאורך זמן.
גם כאשר מדובר בשמנים באותה קטגוריה (למשל, שמן סינתטי מול שמן חצי-סינתטי), עדיין יש לבדוק ולבחור לפי המלצות היצרן והתקנים הבינלאומיים. המלצה מקצועית היא להיצמד לנחיות היצרן, להחליף שמן בזמן הנדרש לפי ספר הרכב ולבחור שמן איכותי יותר מאשר זול במיוחד — כי זה ישפיע ישירות על ביצועי הרכב ובריאות המנוע לטווח הארוך.
מיתוס "מים זה בסדר – זה בסך הכל נוזל"
המיתוס השני והרע ביותר באחזקת רכב הוא ההנחה שניתן להשתמש במים מהברז במקום נוזל קירור, רק כי "בסך הכל זה נוזל והמידע מסביב הוא מוגזם". ההמלצה החד-משמעית של כל המוסכים והטכנאים המנוסים היא להשתמש אך ורק במוצר תקני של נוזל קירור לרכב, המכיל תוספים מיוחדים המונעים קפיאה בקור, רתיחה בחום גבוה וקורוזיה בתוך מערכת הקירור.
- כל היתרונות של רכב 7 מקומות למשפחות
- איך 52% ישפיעו על רכישת כלי רכב? המספר היומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מים מהברז עלולים להקפא בחורף, לעלות על גדותיו בקיץ, לגרום להתרחבות ותזוזה של חלקים בתוך מערכת הקירור ואף ליצור חלודה וצבריות של פתרון שישפיעו על היעילות לאורך זמן. נוסף על כך, מים לבדם אינם מכילים את התוספים שמונעים היווצרות משקעים מזיקים, מעלה את הסיכון לנזק לרדיאטור, לפתח חורים או להוביל למצב שבו מנוע מתחמם יתר על המידה.
