reputation
צילום: יח"צ

מהו מוניטין ולמה צריך לנהל אותו?

תוכן בחסות |
נושאים בכתבה מוניטין עסקי

תחום ניהול המוניטין באינטרנט הולך ותופס תאוצה, עם בתי עסק, אנשי עסקים ואישי ציבור רבים ששוכרים לעצמם אנשי מקצוע לניהול מוניטין בתגובה לפרסומים שליליים, או כאמצעי אפקטיבי למניעתם מלכתחילה. לאור מגמה זו, לקחנו לשיחה את מומחה ניהול המוניטין דוד קרויזר, מנכ"ל משרד פרסום Ufirst, ושאלנו אותו מספר שאלות.

 

מהו מוניטין ולמה צריך לנהל אותו?

"מוניטין", מסביר קרויזר, "הוא סך המחשבות, התפיסות והתמונות העולות בראשו של אדם הנחשף לשמו של אדם, עסק או מותג. בניגוד לתפיסות שיווקיות עליהן ניתן להשפיע בצורה נקודתית ומיידית, מוניטין הוא נכס רחב ומקיף שנבנה לאורך שנים, בהתאם לאיכות השירות, איכות המוצרים או השירותים, איכות האינטראקציה עם קהל היעד, חוויות אישיות של הלקוח וחוות דעת ורשמים אליהם נחשף הלקוח מצדדים שלישיים כמו חברים, מכרים, עיתונות וכן הלאה".

היכולת לבנות מוניטין חיובי מחד, והיכולת של גורמים שונים להרוס את אותו מוניטין מאידך, תלויה מאוד ביכולת לייצר מידע ולחשוף אותו בפני קהל היעד. יכולת זו זוכה לזריקת מרץ משמעותית בעידן האינטרנט בו המידע עובר מאדם לאדם כמו אש בשדה קוצים, מידע שיכול לבנות או להרוס כל עסק במהירות ובקלות רבה יותר מאי פעם.

"ניהול מוניטין הוא תהליך עסקי שיווקי לכל דבר ועניין", מוסיף דוד קרויזר, "באמצעותו ניתן לשלוט בגובה הלהבות, לקדם תכנים ואלמנטים התומכים במוניטין של הלקוח ולהתמודד עם אלמנטים שליליים בעלי פוטנציאל נזק".

 

עד כמה חשוב לנהל מוניטין?

לדבריו של קרויזר, בתי עסק רבים מגלים את חשיבותו של ניהול המוניטין רק כשהמוניטין שלהם עומד בסכנה מיידית ומוחשית, לאחר פרסום של מידע שלילי אודותיהם. או אז, נדרשים אותם בתי עסק להיכנס לסחרור של מחיקה או דחיקה של אזכורים שליליים באינטרנט וקידום אזכורים חיוביים אלטרנטיביים. בתנאים אלה, המאמץ הוא רב יותר, בעיקר לאור הזמן הנדרש כדי להשפיע על תמהיל המידע המפורסם באינטרנט, והזמן הנדרש לגוגל לבטא את ההשפעה הזו בפועל.

שילוב של ניהול מוניטין כתהליך עסקי קבוע ורציף, יכול לסייע בהשגת 3 מטרות על מרכזיות:

  1. בניית המוניטין החיובי באופן רציף ומצטבר לאורך זמן
  2. מניעה ומזעור של פגיעה במוניטין בעקבות פרסום מידע שלילי
  3. התמודדות עם פרסומים שליליים בצורה מהירה ואפקטיבית יותר
בעידן בו חשופים עסקים למשתמש הבודד באינטרנט, שיכול להגיע לקבל נרחב עם מסרים שליליים והרסניים לעסק, חשוב מאוד להיות עם היד על הדופק ולהיות מוכנים להגן על המוניטין הקיים בכל עת.

בהתאם לכך, בין שאתם חשופים כרגע לפרסומים שליליים נגדכם ובין שלכם זה עדיין לא קרה, כדאי מאוד להזניק את התהליך של ניהול מוניטין כבר עכשיו, להבטיח שתהיו מוגנים בשעת הצורך ושתוכלו לקצור את הפירות מהמוניטין שתבנו היכן שמסתובבים כל הלקוחות שלכם – באינטרנט.

ניהול מוניטין – איך עושים את זה?

כחברה מובילה בתחום של ניהול מוניטין בישראל, אחראית Ufirst על ניהול המוניטין של מגוון רחב של עסקים ומותגים, עבורם היא מבצעת שלוש משימות מרכזיות:

  1. מעקב וניטור של מרחב האונליין וזיהוי של אזכורים שליליים להסרה מחד, ושל אזכורים חיוביים לקידום מאידך
  2. קידום תכנים חיוביים וחיזוק המעמד של העסק בערוצי אונליין מגוונים
  3. במקרה של פרסומים שליליים – הסרתם או דחיקתם אל החלקים האחוריים של תוצאות החיפוש בגוגל, באמצעות קידום תכנים חיוביים אלטרנטיביים
כפי שטורח להדגיש דוד קרויזר, ניהול מוניטין הוא תהליך מקצועי המיועד לא רק לקדם תכנים חיוביים אלא גם להתמודד עם תכנים שליליים, מה שדורש ידע נרחב למינוף טכניקות הקידום האורגני, לשני הכיוונים ולשתי המטרות במקביל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אופיר לוינגר. צילום: יח"צאופיר לוינגר. צילום: יח"צ

מדוע שכונת נווה עופר עוקפת את אזורי היוקרה של ת"א?

בעוד שאזורי היוקרה בעיר רושמים ירידה חדה בכמות העסקאות, המשקיעים והזוגות הצעירים נמשכים דווקא לשכונת נווה עופר. אופיר לוינגר, מאנשי הנדל"ן הפעילים והמנוסים בשכונה, מסביר מה בדיוק מתרחש באזור שהצליח לעקוף את כל שאר השכונות בעיר



נושאים בכתבה נדל"ן

רגע לפני סיום שנת 2026, תמונת הנדל"ן בתל אביב מתבהרת והיא חושפת תפנית לא צפויה. 

אם לאורך השנים התרגלנו לראות את מחירי הדירות בעיר הגדולה מטפסים ללא הפסקה, השנה האחרונה טלטלה את השוק והביאה עימה שינוי כיוון שלא ניתן להתעלם ממנו. 

לפי נתונים עולה כי במחצית הראשונה של השנה נרשמה ירידה של 36% במספר עסקאות יד 2 בעיר, זאת לעומת התקופה אשתקד.

כשבוחנים לעומק את המספרים מגלים תמונה מפתיעה במיוחד. דווקא האזורים היוקרתיים, שנחשבו עד לא כל כך מזמן למבוקשים ביותר, הם אלה שספגו את הפגיעה הקשה. 

לדוגמה, בצפון החדש שיעור העסקאות ירד בכ-58%, בנווה אביבים נרשמה ירידה של 53%, ובנחלת יצחק ירידה של 42%.

צילום: Freepikצילום: Freepik

מיתוסים באחזקת רכב: למה מים מהברז הורסים לכם את האוטו?

 שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים ובחירה לא נכונה של שמן מנוע עלולים לגרום נזק לרכב לאורך זמן. כך תעשו את הבחירה הנכונה ותשמרו על הביצועים והחיים של הרכב 

נושאים בכתבה רכב

כשמדברים על אחזקת רכב, יש מיתוסים רבים שמובילים לבחירות לא נכונות — במיוחד סביב שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים, כמו גם טעויות בבחירת שמן מנוע או טיפול שוטף. להבין נכון את מה שכן חשוב — זה לשמור על הביצועים והחיים של הרכב.

המיתוס על "כל השמנים אותו דבר"

אחד המיתוסים הנפוצים ביותר בקרב בעלי רכבים הוא ההנחה שכל שמן מנוע זהה או דומה — ולכן לא באמת משנה איזה סוג שמן נוזל למנוע. בפועל, לכל מנוע דרישות ייחודיות בהתאם לעיצובו, תקני היצרן, טווחי טמפרטורה וצריכת דלק. שימוש בסוג לא מתאים של שמן מנוע עלול לגרום להצטברות בוצה בתוך הבלוקים, לשחיקה מואצת של החלקים הנעים בתוך הגלילים, לפגיעה ביעילות הדלק ואף לקיצור חיי המנוע. שמן בעל צמיגות לא נכונה יכול לא להגן כראוי על חלקי המנוע בזמן התנעה קרה, או לאפשר טיפול חום יעיל בזמן חום מנוע גבוה, וכל אלה עלולים לגרום לנזק מצטבר לאורך זמן.

גם כאשר מדובר בשמנים באותה קטגוריה (למשל, שמן סינתטי מול שמן חצי-סינתטי), עדיין יש לבדוק ולבחור לפי המלצות היצרן והתקנים הבינלאומיים. המלצה מקצועית היא להיצמד לנחיות היצרן, להחליף שמן בזמן הנדרש לפי ספר הרכב ולבחור שמן איכותי יותר מאשר זול במיוחד — כי זה ישפיע ישירות על ביצועי הרכב ובריאות המנוע לטווח הארוך.

מיתוס "מים זה בסדר – זה בסך הכל נוזל"

המיתוס השני והרע ביותר באחזקת רכב הוא ההנחה שניתן להשתמש במים מהברז במקום נוזל קירור, רק כי "בסך הכל זה נוזל והמידע מסביב הוא מוגזם". ההמלצה החד-משמעית של כל המוסכים והטכנאים המנוסים היא להשתמש אך ורק במוצר תקני של נוזל קירור לרכב, המכיל תוספים מיוחדים המונעים קפיאה בקור, רתיחה בחום גבוה וקורוזיה בתוך מערכת הקירור.

מים מהברז עלולים להקפא בחורף, לעלות על גדותיו בקיץ, לגרום להתרחבות ותזוזה של חלקים בתוך מערכת הקירור ואף ליצור חלודה וצבריות של פתרון שישפיעו על היעילות לאורך זמן. נוסף על כך, מים לבדם אינם מכילים את התוספים שמונעים היווצרות משקעים מזיקים, מעלה את הסיכון לנזק לרדיאטור, לפתח חורים או להוביל למצב שבו מנוע מתחמם יתר על המידה.