מהו מוניטין ולמה צריך לנהל אותו?
תחום ניהול המוניטין באינטרנט הולך ותופס תאוצה, עם בתי עסק, אנשי עסקים ואישי ציבור רבים ששוכרים לעצמם אנשי מקצוע לניהול מוניטין בתגובה לפרסומים שליליים, או כאמצעי אפקטיבי למניעתם מלכתחילה. לאור מגמה זו, לקחנו לשיחה את מומחה ניהול המוניטין דוד קרויזר, מנכ"ל משרד פרסום Ufirst, ושאלנו אותו מספר שאלות.
מהו מוניטין ולמה צריך לנהל אותו?
"מוניטין", מסביר קרויזר, "הוא סך המחשבות, התפיסות והתמונות העולות בראשו של אדם הנחשף לשמו של אדם, עסק או מותג. בניגוד לתפיסות שיווקיות עליהן ניתן להשפיע בצורה נקודתית ומיידית, מוניטין הוא נכס רחב ומקיף שנבנה לאורך שנים, בהתאם לאיכות השירות, איכות המוצרים או השירותים, איכות האינטראקציה עם קהל היעד, חוויות אישיות של הלקוח וחוות דעת ורשמים אליהם נחשף הלקוח מצדדים שלישיים כמו חברים, מכרים, עיתונות וכן הלאה".
היכולת לבנות מוניטין חיובי מחד, והיכולת של גורמים שונים להרוס את אותו מוניטין מאידך, תלויה מאוד ביכולת לייצר מידע ולחשוף אותו בפני קהל היעד. יכולת זו זוכה לזריקת מרץ משמעותית בעידן האינטרנט בו המידע עובר מאדם לאדם כמו אש בשדה קוצים, מידע שיכול לבנות או להרוס כל עסק במהירות ובקלות רבה יותר מאי פעם.
"ניהול מוניטין הוא תהליך עסקי שיווקי לכל דבר ועניין", מוסיף דוד קרויזר, "באמצעותו ניתן לשלוט בגובה הלהבות, לקדם תכנים ואלמנטים התומכים במוניטין של הלקוח ולהתמודד עם אלמנטים שליליים בעלי פוטנציאל נזק".
- מנהלי SPAC יהיו חשופים לתביעות על תחזיות ורודות מדי?
- הספאק הישראלי הראשון החל להיסחר וזינק ב-8%. זו הסיבה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עד כמה חשוב לנהל מוניטין?
לדבריו של קרויזר, בתי עסק רבים מגלים את חשיבותו של ניהול המוניטין רק כשהמוניטין שלהם עומד בסכנה מיידית ומוחשית, לאחר פרסום של מידע שלילי אודותיהם. או אז, נדרשים אותם בתי עסק להיכנס לסחרור של מחיקה או דחיקה של אזכורים שליליים באינטרנט וקידום אזכורים חיוביים אלטרנטיביים. בתנאים אלה, המאמץ הוא רב יותר, בעיקר לאור הזמן הנדרש כדי להשפיע על תמהיל המידע המפורסם באינטרנט, והזמן הנדרש לגוגל לבטא את ההשפעה הזו בפועל.
שילוב של ניהול מוניטין כתהליך עסקי קבוע ורציף, יכול לסייע בהשגת 3 מטרות על מרכזיות:
- בניית המוניטין החיובי באופן רציף ומצטבר לאורך זמן
- מניעה ומזעור של פגיעה במוניטין בעקבות פרסום מידע שלילי
- התמודדות עם פרסומים שליליים בצורה מהירה ואפקטיבית יותר
בהתאם לכך, בין שאתם חשופים כרגע לפרסומים שליליים נגדכם ובין שלכם זה עדיין לא קרה, כדאי מאוד להזניק את התהליך של ניהול מוניטין כבר עכשיו, להבטיח שתהיו מוגנים בשעת הצורך ושתוכלו לקצור את הפירות מהמוניטין שתבנו היכן שמסתובבים כל הלקוחות שלכם – באינטרנט.
ניהול מוניטין – איך עושים את זה?
כחברה מובילה בתחום של ניהול מוניטין בישראל, אחראית Ufirst על ניהול המוניטין של מגוון רחב של עסקים ומותגים, עבורם היא מבצעת שלוש משימות מרכזיות:
- מעקב וניטור של מרחב האונליין וזיהוי של אזכורים שליליים להסרה מחד, ושל אזכורים חיוביים לקידום מאידך
- קידום תכנים חיוביים וחיזוק המעמד של העסק בערוצי אונליין מגוונים
- במקרה של פרסומים שליליים – הסרתם או דחיקתם אל החלקים האחוריים של תוצאות החיפוש בגוגל, באמצעות קידום תכנים חיוביים אלטרנטיביים
צילום: Pexelsהלוואה לבעלי BDI שלילי – מה צריך לדעת לפני שמבקשים?
היום קיימים פתרונות רבים שמאפשרים לקבל הלוואה בצורה שקופה, אחראית ומותאמת אישית, גם למי שסווג כבעל BDI שלילי. מה האפשרויות ומה חשוב לבדוק
עבור לא מעט אנשים, הדו"ח הפיננסי שלהם אותו BDI שכל כך הרבה תלוי בו הופך להיות מכשול ממשי. מצב שבו פרטים ישנים, טעויות עבר, עיכובים בתשלומים או אירועים חד־פעמיים משפיעים על האפשרות לקבל מימון, גורם להרבה אנשים להרגיש חסרי אונים. אבל חשוב לדעת שהיום המציאות שונה ממה שהייתה בעבר. גם מי שמוגדר כבעל BDI שלילי יכול לקבל הלוואה, ולעיתים בתנאים טובים יותר ממה שניתן לדמיין.
מערכת המימון בישראל התפתחה משמעותית, ויחד איתה גם הפתרונות שמאפשרים לאנשים לצאת ממעגל כלכלי בעייתי ולבנות מסלול חדש. כדי לעשות זאת נכון, צריך להבין מה באמת משפיע על הדו"ח, אילו אפשרויות קיימות ומה חשוב לבדוק לפני שמבקשים הלוואה בפועל.
מה זה BDI שלילי ולמה זה כל כך משפיע?
BDI הוא למעשה צילום מצב פיננסי שמציג איך התנהל החשבון בשנים האחרונות: האם היו צ'קים שחזרו, האם היו תיקים בהוצאה לפועל, האם קיימים חובות פתוחים, האם נרשמו עיכובים בתשלומים ועוד. הבעיה היא שהדוח אינו תמיד משקף את המציאות הנוכחית. הרבה אנשים הסדירו את חייהם, חזרו לעבוד, התייצבו כלכלית – אך הדו"ח ממשיך להציג אירועים שקרו לפני שנים.
במצבים כאלה האפשרות לקבל הלוואה לבעלי BDI שלילי הופכת לרלוונטית במיוחד, משום שהמערכת הבנקאית מבוססת על נתונים היסטוריים בלבד ולא על השינוי האמיתי שקרה בחיי הלקוח.
- מחיקת רישום BDI שלילי ושיפור נתוני האשראי – האם פעולות אלו אפשריות?
- צפי לגידול של 50% בשיעור החברות שיקרסו בישראל לעומת 25% בעולם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חשוב להבין שגם אם הדוח אינו חיובי, יש פתרונות פיננסיים חוץ־בנקאיים שבוחנים את האדם ולא רק את המסמך. גופי המימון החדשים שמו דגש על יכולת ההחזר הנוכחית ולא על טעויות עבר.
צילום: אריק קסבילא רק להגיע – אלא להגיע רגועים: דור חדש של שירותי הסעות בישראל
הכירו את הטרנד המרכזי בשוק התחבורה המשלב בטיחות בלתי מתפשרת עם צי רכב מהודר ונוחות טכנולוגית שיביא את עובדיכם למקום העבודה כשהם רגועים ומפוקסים
התנועה בכבישי ישראל הפכה מזמן לכאב ראש לאומי. העומס, הפקקים והלחץ הנגזר מהם פוגעים לא רק באיכות החיים של העובד הממוצע, אלא גם בשורה התחתונה של הארגון. בעולם העסקים המודרני, שבו שימור הון אנושי הוא קריטי,
פתרון ההסעות לעובדים אינו עוד הוצאה לוגיסטית גרידא, אלא השקעה אסטרטגית ברווחת העובדים ו בפרודוקטיביות שלהם. חברת מטרומקס, הנחשבת לחברת ההסעות הגדולה והמובילה בישראל, מציעה כעת את דור העתיד של התחבורה מתקדמת – כזו שמעבירה את הנוסעים לא רק ממקום למקום, אלא גם ממצב של מתח למצב של רוגע.
ההסעה העסקית החדשה: משינוע לשימור עובדים
עבור חברות וארגונים גדולים, ניהול מערך ההסעות חברות הוא משימה מורכבת ויקרה. דרישת השוק העסקי כיום היא לא רק אוטובוס שיגיע בזמן, אלא שותף עסקי שמסוגל לנהל את המערך באופן מקצועי, בטוח ושקוף.
- האם עימות בין נהג לסדרן ייחשב תאונת עבודה?
- העליון פסל מכרז הסעות בקריית אתא - וזו הסיבה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מטרומקס משרתת מגוון רחב של לקוחות עסקיים ומוסדיים מהמובילים במשק (דוגמת שטראוס, בתי חולים-כללית ורשויות מקומיות), ומבינה שהמסע מתחיל הרבה לפני העלייה לרכב. אמינות היא המפתח: הנהגים המקצועיים של החברה נבחרים בקפידה ועוברים הכשרות שוטפות, מתוך הבנה שהם הפנים של הארגון המעסיק.
