מהו מוניטין ולמה צריך לנהל אותו?

 | 
reputation, צילום: יח"צ
תחום ניהול המוניטין באינטרנט הולך ותופס תאוצה, עם בתי עסק, אנשי עסקים ואישי ציבור רבים ששוכרים לעצמם אנשי מקצוע לניהול מוניטין בתגובה לפרסומים שליליים, או כאמצעי אפקטיבי למניעתם מלכתחילה. לאור מגמה זו, לקחנו לשיחה את מומחה ניהול המוניטין דוד קרויזר, מנכ"ל משרד פרסום Ufirst, ושאלנו אותו מספר שאלות.
מהו מוניטין ולמה צריך לנהל אותו?
"מוניטין", מסביר קרויזר, "הוא סך המחשבות, התפיסות והתמונות העולות בראשו של אדם הנחשף לשמו של אדם, עסק או מותג. בניגוד לתפיסות שיווקיות עליהן ניתן להשפיע בצורה נקודתית ומיידית, מוניטין הוא נכס רחב ומקיף שנבנה לאורך שנים, בהתאם לאיכות השירות, איכות המוצרים או השירותים, איכות האינטראקציה עם קהל היעד, חוויות אישיות של הלקוח וחוות דעת ורשמים אליהם נחשף הלקוח מצדדים שלישיים כמו חברים, מכרים, עיתונות וכן הלאה".

היכולת לבנות מוניטין חיובי מחד, והיכולת של גורמים שונים להרוס את אותו מוניטין מאידך, תלויה מאוד ביכולת לייצר מידע ולחשוף אותו בפני קהל היעד. יכולת זו זוכה לזריקת מרץ משמעותית בעידן האינטרנט בו המידע עובר מאדם לאדם כמו אש בשדה קוצים, מידע שיכול לבנות או להרוס כל עסק במהירות ובקלות רבה יותר מאי פעם.

"ניהול מוניטין הוא תהליך עסקי שיווקי לכל דבר ועניין", מוסיף דוד קרויזר, "באמצעותו ניתן לשלוט בגובה הלהבות, לקדם תכנים ואלמנטים התומכים במוניטין של הלקוח ולהתמודד עם אלמנטים שליליים בעלי פוטנציאל נזק".
עד כמה חשוב לנהל מוניטין?
לדבריו של קרויזר, בתי עסק רבים מגלים את חשיבותו של ניהול המוניטין רק כשהמוניטין שלהם עומד בסכנה מיידית ומוחשית, לאחר פרסום של מידע שלילי אודותיהם. או אז, נדרשים אותם בתי עסק להיכנס לסחרור של מחיקה או דחיקה של אזכורים שליליים באינטרנט וקידום אזכורים חיוביים אלטרנטיביים. בתנאים אלה, המאמץ הוא רב יותר, בעיקר לאור הזמן הנדרש כדי להשפיע על תמהיל המידע המפורסם באינטרנט, והזמן הנדרש לגוגל לבטא את ההשפעה הזו בפועל.

שילוב של ניהול מוניטין כתהליך עסקי קבוע ורציף, יכול לסייע בהשגת 3 מטרות על מרכזיות:
  1. בניית המוניטין החיובי באופן רציף ומצטבר לאורך זמן
  2. מניעה ומזעור של פגיעה במוניטין בעקבות פרסום מידע שלילי
  3. התמודדות עם פרסומים שליליים בצורה מהירה ואפקטיבית יותר
בעידן בו חשופים עסקים למשתמש הבודד באינטרנט, שיכול להגיע לקבל נרחב עם מסרים שליליים והרסניים לעסק, חשוב מאוד להיות עם היד על הדופק ולהיות מוכנים להגן על המוניטין הקיים בכל עת.

בהתאם לכך, בין שאתם חשופים כרגע לפרסומים שליליים נגדכם ובין שלכם זה עדיין לא קרה, כדאי מאוד להזניק את התהליך של ניהול מוניטין כבר עכשיו, להבטיח שתהיו מוגנים בשעת הצורך ושתוכלו לקצור את הפירות מהמוניטין שתבנו היכן שמסתובבים כל הלקוחות שלכם – באינטרנט.

ניהול מוניטין – איך עושים את זה?
כחברה מובילה בתחום של ניהול מוניטין בישראל, אחראית Ufirst על ניהול המוניטין של מגוון רחב של עסקים ומותגים, עבורם היא מבצעת שלוש משימות מרכזיות:
  1. מעקב וניטור של מרחב האונליין וזיהוי של אזכורים שליליים להסרה מחד, ושל אזכורים חיוביים לקידום מאידך
  2. קידום תכנים חיוביים וחיזוק המעמד של העסק בערוצי אונליין מגוונים
  3. במקרה של פרסומים שליליים – הסרתם או דחיקתם אל החלקים האחוריים של תוצאות החיפוש בגוגל, באמצעות קידום תכנים חיוביים אלטרנטיביים
כפי שטורח להדגיש דוד קרויזר, ניהול מוניטין הוא תהליך מקצועי המיועד לא רק לקדם תכנים חיוביים אלא גם להתמודד עם תכנים שליליים, מה שדורש ידע נרחב למינוף טכניקות הקידום האורגני, לשני הכיוונים ולשתי המטרות במקביל.
תגובות לכתבה(0):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה