מהו מוניטין ולמה צריך לנהל אותו?
תחום ניהול המוניטין באינטרנט הולך ותופס תאוצה, עם בתי עסק, אנשי עסקים ואישי ציבור רבים ששוכרים לעצמם אנשי מקצוע לניהול מוניטין בתגובה לפרסומים שליליים, או כאמצעי אפקטיבי למניעתם מלכתחילה. לאור מגמה זו, לקחנו לשיחה את מומחה ניהול המוניטין דוד קרויזר, מנכ"ל משרד פרסום Ufirst, ושאלנו אותו מספר שאלות.
מהו מוניטין ולמה צריך לנהל אותו?
"מוניטין", מסביר קרויזר, "הוא סך המחשבות, התפיסות והתמונות העולות בראשו של אדם הנחשף לשמו של אדם, עסק או מותג. בניגוד לתפיסות שיווקיות עליהן ניתן להשפיע בצורה נקודתית ומיידית, מוניטין הוא נכס רחב ומקיף שנבנה לאורך שנים, בהתאם לאיכות השירות, איכות המוצרים או השירותים, איכות האינטראקציה עם קהל היעד, חוויות אישיות של הלקוח וחוות דעת ורשמים אליהם נחשף הלקוח מצדדים שלישיים כמו חברים, מכרים, עיתונות וכן הלאה".
היכולת לבנות מוניטין חיובי מחד, והיכולת של גורמים שונים להרוס את אותו מוניטין מאידך, תלויה מאוד ביכולת לייצר מידע ולחשוף אותו בפני קהל היעד. יכולת זו זוכה לזריקת מרץ משמעותית בעידן האינטרנט בו המידע עובר מאדם לאדם כמו אש בשדה קוצים, מידע שיכול לבנות או להרוס כל עסק במהירות ובקלות רבה יותר מאי פעם.
"ניהול מוניטין הוא תהליך עסקי שיווקי לכל דבר ועניין", מוסיף דוד קרויזר, "באמצעותו ניתן לשלוט בגובה הלהבות, לקדם תכנים ואלמנטים התומכים במוניטין של הלקוח ולהתמודד עם אלמנטים שליליים בעלי פוטנציאל נזק".
- מנהלי SPAC יהיו חשופים לתביעות על תחזיות ורודות מדי?
- הספאק הישראלי הראשון החל להיסחר וזינק ב-8%. זו הסיבה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עד כמה חשוב לנהל מוניטין?
לדבריו של קרויזר, בתי עסק רבים מגלים את חשיבותו של ניהול המוניטין רק כשהמוניטין שלהם עומד בסכנה מיידית ומוחשית, לאחר פרסום של מידע שלילי אודותיהם. או אז, נדרשים אותם בתי עסק להיכנס לסחרור של מחיקה או דחיקה של אזכורים שליליים באינטרנט וקידום אזכורים חיוביים אלטרנטיביים. בתנאים אלה, המאמץ הוא רב יותר, בעיקר לאור הזמן הנדרש כדי להשפיע על תמהיל המידע המפורסם באינטרנט, והזמן הנדרש לגוגל לבטא את ההשפעה הזו בפועל.
שילוב של ניהול מוניטין כתהליך עסקי קבוע ורציף, יכול לסייע בהשגת 3 מטרות על מרכזיות:
- בניית המוניטין החיובי באופן רציף ומצטבר לאורך זמן
- מניעה ומזעור של פגיעה במוניטין בעקבות פרסום מידע שלילי
- התמודדות עם פרסומים שליליים בצורה מהירה ואפקטיבית יותר
בהתאם לכך, בין שאתם חשופים כרגע לפרסומים שליליים נגדכם ובין שלכם זה עדיין לא קרה, כדאי מאוד להזניק את התהליך של ניהול מוניטין כבר עכשיו, להבטיח שתהיו מוגנים בשעת הצורך ושתוכלו לקצור את הפירות מהמוניטין שתבנו היכן שמסתובבים כל הלקוחות שלכם – באינטרנט.
ניהול מוניטין – איך עושים את זה?
כחברה מובילה בתחום של ניהול מוניטין בישראל, אחראית Ufirst על ניהול המוניטין של מגוון רחב של עסקים ומותגים, עבורם היא מבצעת שלוש משימות מרכזיות:
- מעקב וניטור של מרחב האונליין וזיהוי של אזכורים שליליים להסרה מחד, ושל אזכורים חיוביים לקידום מאידך
- קידום תכנים חיוביים וחיזוק המעמד של העסק בערוצי אונליין מגוונים
- במקרה של פרסומים שליליים – הסרתם או דחיקתם אל החלקים האחוריים של תוצאות החיפוש בגוגל, באמצעות קידום תכנים חיוביים אלטרנטיביים
הורייזן. צילום: עמית צורהשקעות נדל''ן בדובאי: החברה ששכרה אנליסטים כדי למצוא לכם את ההשקעה עם התשואה הטובה ביותר
רבים לוטשים עיניים אל עסקאות נדל"ן בדובאי. אבל מאחורי המידע שנראה לעין, מסתתרים נתונים שמבדילים בין עסקה מוצלחת לנפילה כלכלית. זו בדיוק המומחיות של חברת הורייזן, שמובילה תכנון פיננסי מותאם אישית למטרה
עושה רושם שבשנים האחרונות כל שיחה על השקעות נדל״ן איכשהו מובילה לדובאי. פתאום זה הזוג מהמרכז שעשה עסקה יפה, או ההייטקיסט שקנה כמה דירות כי שמע שאין שם מס על שכירות, וכולם מספרים על ההצלחות.
מאחר וזה נשמע טוב, העניין מעלה לא מעט שאלות. האם זה ריאלי לקנות דירה בדובאי? האם ההזדמנויות שם באמת כל כך משתלמות?
ובכן, לא סתם דובאי הפכה להיות לאחת מזירות הנדל״ן הפעילות ביותר בעולם. בשנת 2024 לבדה נרשם שיא חדש של 18.72 מיליון מבקרים בעיר, ומדובר היה בעלייה של 9% לעומת השנה שקדמה לה. וכבר ברבעון הראשון של 2025 המספרים שוב שברו שיא, עם 5.31 מיליון תיירים תוך שלושה חודשים בלבד.
המגמה ברורה והפעולות שנעשות מאחורי הקלעים מצד איחוד האמירויות בהתאם. מדובר בהשקעות עתק בתשתיות, תחבורה, טכנולוגיה, ופתיחת דלתות לעוד ועוד השקעות בינלאומיות מכל עבר.
- 8 הבדיקות שאתם חייבים לבצע לפני רכישה של נכס נדל"ן בדובאי
- לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כמו בכל שוק דינמי גם כאן המשוואה פשוטה. יותר תיירים פירושו יותר ביקוש להשכרת יחידות דיור ודירות נופש.
אבל לא רק תיירים מגיעים לנפוש בדובאי. מדובר במדינה עם כ-4 מיליון תושבים שאליה מצטרפים מדי שנה יותר מ-170
אלף מהגרים, בין היתר בזכות מדיניות של אפס מס. לכן יש קצב מטורף של ביקוש לדירות להשכרה לטווח ארוך. הנקודה החשובה היא שכמות הדירות החדשות שנבנות בשנה עומדת על כ-60 אלף בלבד, כמות שלא מתקרבת לעמוד בביקוש הגדול. וככל שהביקוש גדל גם מחירי הנדל"ן מטפסים בהתאם.
