בעלי מקצוע שכדאי להכיר בעידן הדיגיטלי
העידן שבו אנו חיים מכונה העידן הדיגיטלי; כולנו מחוברים למכשירים דיגיטליים אשר מחוללים מהפכת תקשורת ומידע שאפילו לא יכולנו לדמיין לפני 3 עשורים. תמורות טכנולוגיות אלו שינו את פני כל הכלכלה והחברה ויצרו עבורנו שוק שונה המורכב מבעלי מקצועות חדשים שלא היו לפני כמה עשורים.
כל העולם העסקי עושה שימוש נרחב בבעלי מקצועות שלא היו קיימים בעבר. נגרים, בנאים ודייגים יש לנו מאות ואולי אלפי שנים, אך מעצבי אתרי אינטרנט הם דבר חדש לגמרי. אז מהם בעלי המקצוע שכדאי להכיר בעידן הטכנולוגי? המאמר הבא מיועד למי שפרסום ממומן, קידום אתרים אורגני בגוגל ויועץ דיגיטל נשמעים להם כמו סינית.
להלן רשימה של כמה בעלי מקצוע שבוודאי תצטרכו לכל מיזם עסקי שתעשו. גם אם המיזם שלכם אינו בהכרח קשור לתחום האינטרנט, עדיין ישנה סבירות גבוהה שתנהלו פעילות באמצעות האינטרנט.
מקדם אתרים - כל עסק מתנהל היום עם אתר אינטרנט, גם אם פעילותו אינה קשורה לאינטרנט באופן ישיר. האתר יכול לשמש למכירות, יחסי ציבור, שירות ללקוח או כל דבר העונה על צרכי העסק ולקוחותיו. אם אנו מצפים להשתמש באתר בשביל להגדיל מכירות או לקדם את העסק נצטרך תנועה של גולשים. מקדם אתרים הוא איש המקצוע שמביא את הגולשים אל האתר שלכם. ישנן מיליארדי כניסות באינטרנט המתפזרות לאתרי אינטרנט שונים ובשפות שונות; מי שעוסק בתחום של קידום אתרים באופן מקצועי הוא זה אשר צריך לגרום לגולשים להגיע דווקא אל האתר שלכם. כל מי שמחזיק אתר אינטרנט עובד באופן צמוד עם מקדם אתרים באינטרנט.
יועץ שיווק דיגיטלי - יועצי שיווק כבר נמצאים איתנו שנים רבות. תפקידים להתאים אסטרטגיית שיווק לעסק על מנת להגדיל את המכירות או על מנת להשיג כל יעד שההנהלה החליטה אליו. אבל עם השנים תחום השיווק הלך והתפתח ונהיה למורכב. הנישות השונות שבתוך תחום השיווק הפכו להיות כל כך מורכבות והן דורשות התמקצעות, מסיבה זו נוצר ביקוש ליועצי שיווק אשר מתמחים בשיווק דיגיטאלי. השיווק הדיגיטלי הוא נישה ענקית של תחום השיווק והיא דורשת מישהו שמתמקד רק בה. ודרך אגב, הגודל והמורכבות של הזירה הדיגיטלית הם אינם הסיבה היחידה שבגינה צריך יועץ שיווק דיגיטלי; בהחלט צריך לקחת בחשבון שזוהי סביבה דינמית אשר משתנה ללא הרף עם כל התפתחות טכנולוגית. מסיבה זו יש צורך באנשי שיווק אשר תמיד יהיו עם יד על הדופק.
מפרסם בגוגל - אחד מכלי הפרסום הדומיננטיים בעולם הדיגיטלי הוא גוגל. כולנו מכירים אותו בתור מנוע חיפוש אך מי שלא עוסק בנושא בוודאי לא חשב על כך שזהו ממש לא כלי תמים, אלא שחקן חזק מאוד בתחום התנועה לאתרים. גוגל מזרים את הגולשים לאתרים השונים ויש לו כוח להמליך מלכים ולהרוס אימפריות. גוגל הוא כלי פרסום בו ניתן לפרסם מודעות על מנת למשוך תנועה של גולשים ובסופו של דבר להמיר אותה לעסקאות אשר יכניסו כסף לעסק בצורה זו או אחרת. שיטות הפרסום בגוגל הן מורכבות ודורשות אנשי פרסום אשר יודעים איך לנהל את הקמפיין ביעילות ואפקטיביות. יש צורך בהכרות עם מודל הפרסום PPC והכרות עם מושגים טכניים נוספים על מנת ליצור קמפיין ממוקד ויעיל.
בונה אתרים - חשיבותם של אתרי האינטרנט אינה מוטלת בספק. כל עסק קטן או גדול יכול וצריך להיעזר באינטרנט לצורך פעילותו העסקית. בעזרת האינטרנט ניתן להוזיל עלויות תפעוליות; להפחית את עלות המכר; להגיע לקהלים חדשים ולהרחיב ולייעל את הפעילות העסקית באופן כללי. לכן כל עסק בנקודת זמן זו או אחרת צריך את שירותיו של בונה אתרים. גם בחלוף הזמן, כאשר האתר כבר פועל זמן רב, יש צורך בבונה אתרים על מנת לחדש ולתקן. לא אחת מתחלפות הטכנולוגיות ויש להתאים את האתרים לטכנולוגיות החדשות. ישנה קלישאה שכל אחד יכול לבנות אתרי אינטרנט, זה אמנם נכון במידה מסוימת אבל יש הבדל בין אתר חובבני לבין אתר מקצועי אשר נבנה בעזרת בונה אתרים עם תפיסה שיווקית.
מתכנת - מכיוון שאנו חיים בעידן דיגיטלי, כל דבר מתחיל במתכנתים. מתכנתים בונים אפליקציות למטרות שונות, תוך כדי ניצול יכולותיו של המחשב. הרבה רעיונות בעלי פוטנציאל עסקי דורשים מתכנתים על מנת להוציא אותם אל הפועל. כמעט כל מכשיר חשמלי היום כולל פונקציות מתקדמות המחייבות איזה ״מוח״ לשלוט על הפעולות, גם אותו דורש מתכנתים. אפילו עסקים קטנים, או כאלו שאינם עוסקים בתחומים אשר נחשבים לטכנולוגיים נעזרים במתכנתים על מנת לבנות אפליקציות ומאגרי מידע המשפרים ומייעלים את פעילות העסק. כמובן שבהתאם לאופי הפעילות של העסק תצטרכו לקבל את ההחלטה האם לחפש מתכנת במיקור חוץ או להעסיק מתכנת במשרה מלאה.
פרויקטים רבים דורשים שילוב ידיים של כל אנשי המקצוע יחדיו על מנת לפתח מוצרים מורכבים ומתוחכמים. חשוב מאוד שבמעגל הנטוורקינג שלכם תכירו אנשי מקצוע מהתחומים הנ״ל. עזרתם חשובה מאוד ואתם אף פעם לא יודעים מתי תזדקקו לשירותם או סתם לעצה טובה. לא משנה מה תחום העיסוק שלכם ומה סדר הגודל של העסק; אתרי אינטרנט מתאימים לכל סוגי העסקים

למה ההוצאות תמיד עולות בחגים? מבט על אתגר משפחתי נפוץ
ריכוז אירועים, סגירת מסגרות לילדים ועלייה בביקוש לתחבורה, מזון ואטרקציות מגדילים את ההוצאות. מה אפשר לעשות כדי לשמור על שגרה פיננסית גם בימי החג
בעונת החגים, תוך תקופה יחסית קצרה יש הרבה החלטות על הוצאות עבור אירוח, מתנות, לבוש, פעילויות ונסיעות. אלה לא רק אתם שמרגישים קושי לעמוד בהוצאות, אלא אתגר נפוץ מאוד, בגלל שילוב של עיתוי, פסיכולוגיה ומחירים עונתיים.
יש כאלה ששוקלים פתרונות מימון כמו הלוואה לכל מטרה כדי לגשר על הפערים. לפני שמחליטים, חשוב להבין למה ההוצאות מטפסות ואיך מצמצמים אותן בלי לפגוע בשמחת החגים.
מה דוחף את ההוצאות למעלה?
הסיבות מתחילות בלוח השנה. יש ריכוז אירועים, סגירת מסגרות לילדים ועלייה בביקוש לתחבורה, מזון ואטרקציות. לזה מצטרפים טריגרים פסיכולוגיים: רצון לשדר שפע, קנייה אמוציונלית ופחד להחמיץ מבצעים.
הפרקטיקה היומיומית מוסיפה שמן למדורה. פיצול לתשלומים מטשטש את המחיר האמיתי. קניות ברגע האחרון מייקרות משלוחים, והכי חשוב, פריטים קטנים מצטברים לסכומים גדולים.
- לזוגות הצעירים אין מספיק הון עצמי לרכישת דירה - אז אולי זה הפתרון?
- המשכנתאות בשיא - מי הבנק הזול במערכת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
● הוצאות שמטפסות במיוחד: אירוח וחומרי גלם, מתנות ומשחקים, תחבורה ונסיעות קצרות, לבוש ואביזרים.