שלמה קרעי הליכוד
צילום: באדיבות חדשות 13

הקבינט אישר: ערוץ התעמולה של חיזבאללה ייחסם

אחרי אל-ג'זירה: שר התקשורת הציע כי רשת התקשורת "אלמיאדין" תיחסם, הקבינט אישר. השר קרעי: "ישראל במלחמה. ביבשה, באוויר, בים במרחב הקיברנטי, בספקטרום האלקטרומגנטי ובתודעה"
איציק יצחקי | (16)

המדינה נגד גופי התעמולה של חיזבאללה: אחרי שהממשלה החליטה להפעיל את תקנות החירום של המלחמה ולהפסיק את פעילותו של ערוץ הטלוויזיה אל ג'זירה, ערוץ תעמולה נוסף ייסגר. בהתאם לתקנות לשעת חירום שאישרה הממשלה, לשם מניעת פגיעה של גוף שידורים זר בבטחון המדינה, הקבינט אישר לחסום את אחד מערוצי התעמולה של ארגון הטרור.

לאחר קבלת חוות הדעת התומכות מכלל גופי הביטחון, שעל פיהן שוכנע שר הביטחון כי קיימת פגיעה ממשית בבטחון המדינה, אישר לפנות בוקר הקבינט המדיני-בטחוני את הצעתו של שר התקשורת, שלמה קרעי, להוציא הוראות נגד רשת התקשורת "אלמיאדין". בכך, הרשת תצטרף לערוץ אל-ג'זירה. כזכור, סגירת רשת אל-ג'זירה הגיעה לאחר הצגת הוכחות לפיהן היא מסייעת לאויב.

 

כידוע, לפי התקנות לשעת חירום, לאחר אישור הקבינט, שר התקשורת רשאי להורות בצו, לסגור משרדים, להחרים ציוד שידור ולחסום שימוש בתשתיות תקשורת למיניהן לגוף שידורים הפוגע בבטחון המדינה.

 

שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, אמר: "ישראל במלחמה. ביבשה, באוויר, בים במרחב הקיברנטי, בספקטרום האלקטרומגנטי ובתודעה. שידורים כגון אלו המזוהים עם האוייב, תוך פגיעה בבטחון המדינה, אחת דינם להיחסם. שידורי וכתבי ערוץ אלמיאדין משרתים את אירגוני הטרור הנתעבים, והגיע הזמן לבוא איתם חשבון. משרד התקשורת בראשותי ימשיך לפעול לחיזוק תשתיות התקשורת מחד ולמיגור תשתיות התקשורת בקרב מבקשי רעתנו".

תגובות לכתבה(16):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    מיכאל 19/11/2023 09:20
    הגב לתגובה זו
    יש להביאו למשפט
  • 12.
    זהו?? סוגרים את ערוץ 12??? (ל"ת)
    אחד העם 18/11/2023 09:40
    הגב לתגובה זו
  • אופירה 19/11/2023 09:21
    הגב לתגובה זו
    דתיים להתפכח, נתניהו הוא ליצן כושל
  • 11.
    מבין2 16/11/2023 11:18
    הגב לתגובה זו
    להעמיד לדין את האחראים לשידורי הטרור.
  • 10.
    יוסי צפוני 15/11/2023 15:49
    הגב לתגובה זו
    כנראה שכן אבל לדעתי רצוי להשאירו פתוח בארץ כי זה איזשהו קשר עם קטאר. כמובן שהוא מוטה ומסלף עובדת אבל הוא בהפוך על הפוך כמו ערוץ 14...
  • 9.
    רבקה 15/11/2023 15:21
    הגב לתגובה זו
    אני מקווה שאלו בוטים איראניים.
  • לא בוטים איראניים; שמאלנים ישראלים - אותו הדבר. (ל"ת)
    אחד העם 18/11/2023 09:41
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    אביהו 15/11/2023 10:50
    הגב לתגובה זו
    לך מסית ומפלג
  • 7.
    אביהו 15/11/2023 10:40
    הגב לתגובה זו
    מפלג ומסית צא לנו מהחיים אדם שפל
  • 6.
    יותם 15/11/2023 01:09
    הגב לתגובה זו
    הערוץ מסית ומגן על נתניהו הכושל
  • 5.
    משה זיכמך 14/11/2023 18:23
    הגב לתגובה זו
    יש לסגור גם את ערוצי התעמולה השמאלנית 11-12-13-
  • 4.
    אלי 14/11/2023 11:14
    הגב לתגובה זו
    קרעי,אתה אדם נבזה ומגעיל,מתי כבר תצא לנו מהעיניים,לא יודע מדוע שאני רואה אותך,בא לי להקיא.
  • 3.
    YL 14/11/2023 10:35
    הגב לתגובה זו
    חבלן מ בית לא פחות מסוכן מחבלן חיצוני במסגרת משאל עם מעל ל סביר שהוא היה ברשימת עשרת בני המן
  • 2.
    ונתנו להם לפעול חופשי עד עכשיו ולהסית ולחנך לג'יהאד (ל"ת)
    ישראלים בהתאבדות 13/11/2023 17:53
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מוני 13/11/2023 13:14
    הגב לתגובה זו
    הערוץ מתנער מאחריותו של נתניהו לאסון וההכרח להחליף אותו מיידית.
  • למה האמת מעיקה עליך? שהאליטה הישראלית בוגדת? (ל"ת)
    בג"צ, שמאל, קלקלה 13/11/2023 18:22
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.