אבי בן טל
צילום: צילום ינאי יחיאל

אפקט פרישתו של מנכ"ל רשת: הערוץ מבטל את המיזם עם בריל

רשת 13 הודיעה אתמול לבריל כי החליטה לסגת מהמהלך להקים פעילות סחר מקוון משותפת לשתי החברות. במקור אמורה הייתה רשת להקצות מדיה בשווי 33.3 מיליון שקל עבור 25% מאתר משותף וחדש
אלכסנדר כץ |

החלטתו של מנכ"ל רשת אבי בן טל לפרוש מהתפקיד ממשיכה לעורר גלי משנה. החברה החליטה להפסיק את המו"מ שניהלה עם בריל 0.86% לגבי פעילות סחר מקוון משותף לשתי החברות

בהודעה לבורסה מהיום, מסרה בריל תעשיית נעליים בע"מ: בהמשך לדיווח החברה מיום 27.2.2022 בעניין ניהול מו"מ בקשר לעסקה - מודיעה ומעדכנת בזאת החברה, שעל רקע חילופי הגברי שנערכו לאחרונה בהנהלת רשת 13, הודיעה רשת 13 לחברה ביום 13.4.2022, על כך שהחליטה שלא להתקדם בשלב זה עם הליכי המו"מ בעניין העסקה. בנסיבות אלו, הליכי המו"מ הנ"ל הופסקו, ו העסקה עם רשת 13 אינה עומדת עוד על הפרק מבחינת החברה.

בריל היא חברה ציבורית עם מחזור של מעל חצי מיליארד שקל בשנה. היא מפעילה כ-220 סניפים בפריסה ארצית עם זיכיון למותגים רבים בהם טימברלנד, נאוטיקה, ניין ווסט, לי קופר, גלי, קאטרפילר, האש פפיס, ועוד. היא גם מפעילה חמישה אתרי סחר מקוונים שונים Timberland, Nautica, Step In, Runy, Emporium.

מטרת המהלך במקור הייתה להאיץ את פעילות הדיגיטל בעולם האופנה עם התמחות ספציפית בסחר מקוון על מנת להיות בין הגורמים המובילים בישראל. התכנון היה שהחברה המשותפת שאמורה הייתה לקום, תהיה בחלוקה של 75% לקבוצת בריל ו-25% לרשת 13. במסגרת המגעים, גובש מתווה שעבור 25 האחוזים שתקבל רשת, היא תקצה מדיה בשווי של 33.3 מיליון שקלים שתתפרס על פני תקופה של חמש עד שש שנים. העסקה שיקפה באותה עת שווי של 133.3 מיליון שקל.

בראיון TV לביזפורטל לפני כשבועיים, אמר יו"ר בריל שחר תורג'מן: "לכל שחקן ריטייל שמכבד את עצמו צריך להיות לצד רצפת מכירות חזקה גם אתר סחר. החלטנו עם רשת להקים אתר אחוד בו נמכור את כל המותגים שלנו. ב-Step In של חברת הבת שלנו אס.בי.אן כיום נמכרים רק מותגי נאוטיקה, אמפוריום וטימברלנד".

.

לצד הרצון של בריל, גם ברשת ניסו לאורך השנים להיכנס לעולמות הסחר האלקטרוני,. לפני ארבע שנים היא רכשה חלק מאתר Terminal-X של רשת פוקס, אבל שנתיים לאחר מכן יצאה מעסקה זו. לאחרונה ניסתה כאמור להקים את המיזם עם בריל, אבל כעת הרימה ידיים. 

.

מרשת טרם התקבלה תגובה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.