רן גוראון: "זוהי שנת מפנה עבור yes, שירות הפרימיום לא יוזל"
בזק 1.72% דיווחה היום בדוחותיה כי לראשונה מאז 2016, היא רשמה צמיחה שנתית. לצד הצמיחה של גם של פלאפון - תחום שספג בעשור האחרון מכה קשה עם רפורמת הסלולר, בקבוצת בזק יכולים להיות מרוצים מנתונים של החברה הבת yes, שהמשיכה לרשום גידול (אמנם צנוע) במספר המנויים, נהנית מירידה בשיעור נטישת המנויים, ועברה לרווח נקי של 30 מיליון שקלים.
"בדוחות האלה השלמנו מהפך, מ-2018 כשעוד לקחו 200 מיליון שקל מבזק, מול השנה שעברה לתזרים חיובי", אומר מנכ"ל פלאפון, yes ובזק בינ"ל, רן גוראון, בשיחה עם "ביז מדיה": "היו לנו שנתיים חיוביות מאד, למרות הקורונה. השנה הצטרפו 5,000 מנויים והגדלנו את ההכנסה הממוצעת למנוי".
ואכן, על פי הדוחות עולה כי ההכנסה ברבעון הרביעי ללקוח עמדה על 190, עלייה קלה של שני שקלים ביחס לרבעון שלפני כן.
שוק הטלוויזיה הישראלי לוהט, עם כניסתם של שירותי סטרימינג בינלאומיים חדשים, שיתחרו בחברות המקומיות, בהן HOT ו-yes הוותיקות. גם שירות הסטרימינג החדש של RGE וקשת - FREETV, נושף בעורף של חברות הטלוויזיה המקומיות.
מאידך, ב-yes נערכים מבעוד מועד עם ההתקשרות המסתמנת כ"שותף מועדף" של דיסני פלוס בישראל. על פי הערכות, תשלם yes ל- WALT DISNEY כ-150 מיליון לשלוש שנים ותגייס בצורה מדורגת לקוחות לתאגיד הענק. במקביל הלקוחות ישלמו בחשבונית אחת עבור שירותי yes ודיסני, ואף צפויים לזכות להנחה. yes תרוויח בנק תוכן נוסף שתוכל להציע ללקוחותיה, הגם שאין מדובר בעסקת בלעדיות והישראלים יוכלו להתחבר לשירות של דיסני גם באופן עצמאי, כפי שקורה עם נטפליקס שחתמה לפני מספר שנים על הסכם עם פרטנר. ואולם, יש לציין כי העסקה בין yes לבין דיסני עדיין לא נחתמה, ובין החברות מתקיימים עדיין מגעים.
- yes נכנסת לעולם הפרסום בטלוויזיה האינטרנטית: תתחיל לשלב מודעות ב-yes+ וב-STING+
- "הכיוון של בזק חיובי וברור - yes צפויה להרוויח 100 מיליון ויותר"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גוראון מסרב להגיב לעסקה הזאת ("מעדיף לא לדבר על כך") אבל הסכים להתייחס בצמצום על היתרון שבשיתוף פעולה של חברה ישראלית עם תאגיד מדיה בינלאומי: "שת"פ בינלאומי מקל על הנוחות של הלקוח שיכול לשלם הכל בחשבונית אחת, ולחברה המקומית שתוכל להציע שירותי תוכן נוספים ללקוחות. כולם מרוויחים מכך".
-מול התחרות העזה בשוק הטלוויזיה, האם יש סיכוי לראות ירידה במחיר המנוי בשירותי הפרימיום yes ו-yes פלוס?
"בדיוק בשביל זה יש את שירות סטינג TV, שירות מוזל שכבר הגיע ל-90 אלף לקוחות. ועדיין מרבית הלקוחות שלנו מעדיפים שירות עשיר בתוכן ובוחרים בשירות הפרימיום. לא תהיה הוזלה כי עדיין מדובר בשירות יקר עם הסכמי תוכן יקרים".
אחד הפרויקטים השאפתניים של yes הוא המעבר משידור לווייני לקבלת שירות באינטרנט, כאשר הדד-ליין לפסקת השירות הלוויני הוא תחילת 2026. ואולם מדוחות בזק שמתייחסים ל-yes ולה שנכון לסוף 2021 מספר מנויי ה-IP, כלומר לקוחות yes פלוס וסטינג, עומד על 226 אלף מתוך 563 אלף לקוחות החברה, ארבע שנים לפני סיום השירות הלווייני. במספרים מדובר על 40% מהלקוחות שכבר נמצאים על תשתית האינטרנט, זינוק של כמעט פי שניים בתוך שנה, מ-120 אלף בדוחות בזק לסיכום 2020.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
-האם 226 אלף לקוחות ה-IP הם באמת לקוחות של IP בלבד?
"הנתון הזה כולל גם מנויי IP שעושים שימוש במקביל גם בשירותי הלווין. אנחנו מחשיבים את זה כבית אב בעמודת ה-IP, אבל מדובר במספר נמוך של לקוחות. עד 2026 נעביר כבר את כל לקוחות yes את כל הלקוחות לאינטרנט".
-הבעיה במעבר לאינטרנט בכלל, בשימוש באפליקציות, שאתם עשויים לאבד את הלקוחות המבוגרים, אלה שהטכנולוגיה טיפה מקשה עליהם
"ב-yes פלוס יצאנו בהתחלה עם שלט של אפל TV, ואז עברו לאנדרואיד. אנחנו עובדים קשה כדי שאפשר יהיה לפשט את השירות. אין לנו רצון ששירות טלוויזיה יקשה על הלקוחות והמטרה היא לכל האוכלוסיות. הנה, גם ממשק המשתמש הולך ומשתנה כדי להקל. וזה בדיוק היתרון הגדול של האינטרנט - שהוא מאפשר פישוט דברים. אנחנו עושים למידה של השלט ומה הלקוח אוהב, ומיישמים את זה".
מוקדם יותר אמר גוראון לכתב ביזפורטל איתי-פתיה לגבי השאלה על עלויות התשלום של yes בור השידור של קשת ורשת, כי "בכל בית אב שאנחנו מעבירים מהלוויין לאינטרנט בטלוויזיה, אפילו אם זה ממיר בודד - מתחילים לשלם בגינו בהסכם ארוך טווח. העלויות פר מנוי לא אמורות לעלות והן נלקחו בחשבון בתוכניות שלנו. כך בחשבון שהמעבר מהלוויין מייצרת חיסכון בקבוצה - מפסיקים לשלם לחלל תקשורת ומתחילים לשלם לבזק - בתוך הבית - על תעבורה. יש התייקרות מסוימת בעלויות לקשת ורשת אבל זה חלק מהתוכניות כפי שציינתי. טלוויזיה באינטרנט, בשונה מהלוויין היא מוצר פחות עתיר שירות, וזה גם חלק מהחיסכון".
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים
ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור.
גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון.
דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.
קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים
הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקואיפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
ערב ללא הפקת תוכן מקורית שודר אתמול בערוצי הטלוויזיה; מבחינת המהדורות המרכזיות, אמנם הרייטינג של חדשות 12 בראש הטבלה, אבל ניכרת מגמת ירידה; המרוויחים הגדולים הם ערוץ 13, שחוזרים למספרים גבוהים - לטבלת הרייטינג המלאה
הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר אמנם בסטטוס קוו, אך לאחרונה ניכרת דעיכה אצל המובילה הנצחית, חדשות 12, שעמדה אמש על 12.5% רייטינג ו-313 אלף צופים, חדשות 13 ניצלו את ההזדמנות והיו במקום השני עם 7.2% ו-176 אלף צופים. חדשות 14 היו במקום השלישי מבחינת רייטינג אבל במקום השני מבחינת כמות צופים, עם 198 אלף צופים ו-6.6% רייטינג. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.4% רייטינג בלבד ו-112 אלף צופים בסך הכל. וכך, אמש היה אחד הערבים המאוזנים ביותר מבחינת פיזור הרייטינג במהדורות החדשות המרכזיות.
איפה התוכן המקורי בפריים טיים?
אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 14.1% רייטינג ו-345 אלף צופים. במקום השני היה "יהיה טוב" של כאן11, תכנית הראיונות של עמרי אסנהיים, שהפעם היתה עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 10.2% ו-233 אלף צופים. לאחר מכן מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8.6%, אך יחסית מעט צופים (200 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 249 אלף צופים, כלומר במקום השני מבחינת צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 8.4%, ליתר דיוק.
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם רייטינג של 3.5% ו-75 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השני, עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-44 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.8% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני , עם 2% ו-50 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1.4% ו-31 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם אלמוג בוקר בקשת 12 הוביל עם 7% רייטינג ו-175 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 5.5% רייטינג ו-97 אלף צופים בלבד.
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 7.9% ברייטינג ו-206 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 7.2% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5.5% ו-141 אלף צופים.
.jpg)