רן גוראון בזק בינלאומי
צילום: יונתן בלום
ראיון

רן גוראון: "זוהי שנת מפנה עבור yes, שירות הפרימיום לא יוזל"

בבזק יכולים להיות מרוצים מנתוני הדוח שמתייחסים ל-yes, למרות התחרות העזה בשוק הטלוויזיה. רן גוראון, מנכ"ל פלאפון, yes ובזק בינ"ל, על הגידול ברווח הנקי, העלייה במספר המנויים והזינוק במספר הלקוחות שצורכים את הטלוויזיה של yes דרך האינטרנט
אלכסנדר כץ |

בזק -0.75% דיווחה היום בדוחותיה כי לראשונה מאז 2016, היא רשמה צמיחה שנתית. לצד הצמיחה של גם של פלאפון - תחום שספג בעשור האחרון מכה קשה עם רפורמת הסלולר, בקבוצת בזק יכולים להיות מרוצים מנתונים של החברה הבת yes, שהמשיכה לרשום גידול (אמנם צנוע) במספר המנויים, נהנית מירידה בשיעור נטישת המנויים, ועברה לרווח נקי של 30 מיליון שקלים.

 

"בדוחות האלה השלמנו מהפך, מ-2018 כשעוד לקחו 200 מיליון שקל מבזק, מול השנה שעברה לתזרים חיובי", אומר מנכ"ל פלאפון, yes ובזק בינ"ל, רן גוראון, בשיחה עם "ביז מדיה": "היו לנו שנתיים חיוביות מאד, למרות הקורונה. השנה הצטרפו 5,000 מנויים והגדלנו את ההכנסה הממוצעת למנוי".

ואכן, על פי הדוחות עולה כי ההכנסה ברבעון הרביעי ללקוח עמדה על 190, עלייה קלה של שני שקלים ביחס לרבעון שלפני כן. 

 

שוק הטלוויזיה הישראלי לוהט, עם כניסתם של שירותי סטרימינג בינלאומיים חדשים, שיתחרו בחברות המקומיות, בהן HOT ו-yes הוותיקות. גם שירות הסטרימינג החדש של RGE וקשת - FREETV, נושף בעורף של חברות הטלוויזיה המקומיות.

מאידך, ב-yes נערכים מבעוד מועד עם ההתקשרות המסתמנת כ"שותף מועדף" של דיסני פלוס בישראל. על פי הערכות, תשלם yes ל-  WALT DISNEY כ-150 מיליון לשלוש שנים ותגייס בצורה מדורגת לקוחות לתאגיד הענק. במקביל הלקוחות ישלמו בחשבונית אחת עבור שירותי yes ודיסני, ואף צפויים לזכות להנחה. yes תרוויח בנק תוכן נוסף שתוכל להציע ללקוחותיה, הגם שאין מדובר בעסקת בלעדיות והישראלים יוכלו להתחבר לשירות של דיסני גם באופן עצמאי, כפי שקורה עם נטפליקס שחתמה לפני מספר שנים על הסכם עם פרטנר. ואולם, יש לציין כי העסקה בין yes לבין דיסני עדיין לא נחתמה, ובין החברות מתקיימים עדיין מגעים.

גוראון מסרב להגיב לעסקה הזאת ("מעדיף לא לדבר על כך") אבל הסכים להתייחס בצמצום על היתרון שבשיתוף פעולה של חברה ישראלית עם תאגיד מדיה בינלאומי: "שת"פ בינלאומי מקל על הנוחות של הלקוח שיכול לשלם הכל בחשבונית אחת, ולחברה המקומית שתוכל להציע שירותי תוכן נוספים ללקוחות. כולם מרוויחים מכך".

-מול התחרות העזה בשוק הטלוויזיה, האם יש סיכוי לראות ירידה במחיר המנוי בשירותי הפרימיום yes ו-yes פלוס?

"בדיוק בשביל זה יש את שירות סטינג TV, שירות מוזל שכבר הגיע ל-90 אלף לקוחות. ועדיין מרבית הלקוחות שלנו מעדיפים שירות עשיר בתוכן ובוחרים בשירות הפרימיום. לא תהיה הוזלה כי עדיין מדובר בשירות יקר עם הסכמי תוכן יקרים".

אחד הפרויקטים השאפתניים של yes הוא המעבר משידור לווייני לקבלת שירות באינטרנט, כאשר הדד-ליין לפסקת השירות הלוויני הוא תחילת 2026. ואולם מדוחות בזק שמתייחסים ל-yes ולה שנכון לסוף 2021 מספר מנויי ה-IP, כלומר לקוחות yes פלוס וסטינג, עומד על 226 אלף מתוך 563 אלף לקוחות החברה, ארבע שנים לפני סיום השירות הלווייני. במספרים מדובר על 40% מהלקוחות שכבר נמצאים על תשתית האינטרנט, זינוק של כמעט פי שניים בתוך שנה, מ-120 אלף בדוחות בזק לסיכום 2020.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

-האם 226 אלף לקוחות ה-IP הם באמת לקוחות של IP בלבד?

"הנתון הזה כולל גם מנויי IP שעושים שימוש במקביל גם בשירותי הלווין. אנחנו מחשיבים את זה כבית אב בעמודת ה-IP, אבל מדובר במספר נמוך של לקוחות. עד 2026 נעביר כבר את כל לקוחות yes את כל הלקוחות לאינטרנט".

-הבעיה במעבר לאינטרנט בכלל, בשימוש באפליקציות, שאתם עשויים לאבד את הלקוחות המבוגרים, אלה שהטכנולוגיה טיפה מקשה עליהם

"ב-yes פלוס יצאנו בהתחלה עם שלט של אפל TV, ואז עברו לאנדרואיד. אנחנו עובדים קשה כדי שאפשר יהיה לפשט את השירות. אין לנו רצון ששירות טלוויזיה יקשה על הלקוחות והמטרה היא לכל האוכלוסיות. הנה, גם ממשק המשתמש הולך ומשתנה כדי להקל. וזה בדיוק היתרון הגדול של האינטרנט - שהוא מאפשר פישוט דברים. אנחנו עושים למידה של השלט ומה הלקוח אוהב, ומיישמים את זה".

 

מוקדם יותר אמר גוראון לכתב ביזפורטל איתי-פתיה לגבי השאלה על עלויות התשלום של yes בור השידור של קשת ורשת, כי "בכל בית אב שאנחנו מעבירים מהלוויין לאינטרנט בטלוויזיה, אפילו אם זה ממיר בודד - מתחילים לשלם בגינו בהסכם ארוך טווח. העלויות פר מנוי לא אמורות לעלות והן נלקחו בחשבון בתוכניות שלנו. כך בחשבון שהמעבר מהלוויין מייצרת חיסכון בקבוצה - מפסיקים לשלם לחלל תקשורת ומתחילים לשלם לבזק - בתוך הבית - על תעבורה. יש התייקרות מסוימת בעלויות לקשת ורשת אבל זה חלק מהתוכניות כפי שציינתי. טלוויזיה באינטרנט, בשונה מהלוויין היא מוצר פחות עתיר שירות, וזה גם חלק מהחיסכון". 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.