"גריינדר" ו"אוקיי קיופיד" שיתפו מידע אישי מדי עם מפרסמים
מוצא אתני, נטייה מינית ושימוש בסמים: מחקר נורבגי גילה שאלה הפרטים שאפליקציות דייטינג חשפו בפני גורמים שלישיים בעלי עניין
מידע אישי ומקצועי אודות גולשים ברשת ובאפליקציות השונות משותף עם חברות אד-טק למיניהן כמעט באין מפריע. לרוב, גם כשאדם מודע לכך ובחר שלא לבטל את האפשרות למעקב בהגדרות הטלפון וקרא בעיון את תנאי הרישום לאתר, לשירות או לאפליקציה - הוא נוטה להשלים עם זה במחשבה ששום דבר רציני לא ייקרה אם חברות מסוימות יידעו מה כדאי לנסות למכור לו.
הבעיה מתחילה כשפרטים אישיים מגיעים ממקומות רגישים במיוחד, כמו למשל יישומים של היכרויות: מחקר מקיף שערכה המועצה הנורבגית לצרכנות - גוף במימון ממשלתי, ללא מטרות רווח - העלה כמה ממצאים מטרידים בכל הנוגע לשמירה על פרטיותם של משתמשים באפליקציות שונות במכשירי אנדרואיד, לרבות מנויי אפליקציות הדייטינג הפופולריות "גריינדר" (המזוהה בעיקר עם הקהילה הגאה) ו"אוקיי קיופיד".
במחקר הנורבגי התברר שלא מדובר רק בשיתוף פרטים אישיים בעלי עניין פרסומי ברור, כמו גיל, תחומי העניין והרגלי הצריכה באינטרנט. אלא נעשה שימוש בנתונים רגישים יותר כמו מוצא אתני, נטיות מיניות ותשובות לשאלות כמו "האם השתמשת אי פעם בסמים פסיכדליים?". ההשלכות של דליפת מידע שכזה במדינות מסוימות עשויות להיות הרות גורל.
בנוסף, המחקר גילה ש"גריינדר" שולחת את מיקומם הפיזי המדויק של המנויים לחברות שונות, שבתורן יכולות להפיץ את המידע בקרב מאות עסקים אחרים. בדיקה אקראית של ה"ניו יורק טיימס" גילתה שפרטי המיקום המדויקים של משתמש באפליקציה שותפו עם חמש חברות אחרות.
עד כמה זה חוקי, אם בכלל? זו אחת הסוגיות שאותן מנסה לבחון הדו"ח המיוחד שהוגש בעקבות המחקר הנורבגי ששמו "מחוץ לשליטה: כיצד צרכנים מנוצלים בידי תעשיית הפרסום ברשת".
הדו"ח מוגש כשבועיים אחרי שחוק צרכני חדש נכנס לתוקף במדינת קליפורניה, לפיו, בין השאר, חברות שישתמשו בפרטים אישיים לצורכיהן, תהיינה מחויבות לאפשר לגולשים לבטל את האפשרות הזאת באופן פשוט ובולט לעין.
גם באיחוד האירופי, אגב, מכוונים לאחרונה להידוק הרגולציה על אותן חברות, בדגש על מניעת שיתוף של מידע אישי שנוגע לדת, למוצא האתני, לנטייה המינית ולחיי המין ללא הסכמה מפורשת של המשתמש.
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola 0% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola 0% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
